Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   vrijheidsdrang (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=401141)

sublime 08-03-2003 20:34

vrijheidsdrang

verdorie
denk ik je
gevonden te hebben
ben je me weer ontglipt

vasthouden
wil ik je
in mijn armen sluiten
om je nooit meer los te laten

maar op de vlucht
ben je alweer
je vrijheidsdrang is
nog altijd groter
dan je verlangen
naar liefde

_________

Margriet 09-03-2003 10:03

Mooi, heel mooi zelfs..
De vorm is goed en het idee is erg goed uitgewerkt..

Diovai 10-03-2003 14:26

geweldig!!

Gothic 10-03-2003 16:18

ik vind het niet zo mooi. Het loopt niet fijn, leest ongemakkelijk, is niet bijzonder geschreven, en de inhoud heeft niet echt 'diepgang'...

thugz-angel 10-03-2003 16:36

Citaat:

Gothic schreef:
ik vind het niet zo mooi. Het loopt niet fijn, leest ongemakkelijk, is niet bijzonder geschreven, en de inhoud heeft niet echt 'diepgang'...
en hier sluit ik me ook bij aan
dan vind ik die van mezelf toch echt wel beter...
xxdelal

sublime 10-03-2003 17:02

Citaat:

Gothic schreef:
hmm opvallend dat je het niet fijn vind lopen > vind de opbouw zelf juist vrij standaard en daardoor wel goed te lezen :)

wat de inhoud met of zonder diepgang betreft; het komt er niet echt uit, de inhoud lijkt in eerste instantie misschien wat cliché enzo, maar voor mij persoonlijk zit er wel zeg maar een diepere betekenis achter.. alleen wilde ik die er niet 'open en bloot'' in zetten...
maar kan me wel voorstellen dat t dan voor anderen minder diepgang heeft..

Citaat:

thugz-angel schreef: en hier sluit ik me ook bij aan
dan vind ik die van mezelf toch echt wel beter...
xxdelal

ik wil hier eigenlijk niet eens op in gaan maar goed... als je niet tegen kritiek kunt heb je daar alleen jezelf mee hoor...

murwari 10-03-2003 17:05

Leuke woorden schrijf je neer in een gedicht dat wel enige diepgang kent hoor, mijn mening. Alleen vind ik persoonlijk je opbouw toch nog niet zo lekker lopen. Misschien helpt het gebruik van leestekens, spaties en hoofdletters om het geheel een meer uitgesprokenere vorm te geven wat betreft het lezen.

sublime 10-03-2003 17:10

Citaat:

murwari schreef:
Leuke woorden schrijf je neer in een gedicht dat wel enige diepgang kent hoor, mijn mening. Alleen vind ik persoonlijk je opbouw toch nog niet zo lekker lopen. Misschien helpt het gebruik van leestekens, spaties en hoofdletters om het geheel een meer uitgesprokenere vorm te geven wat betreft het lezen.
ik zat zelf ook al met de opbouw; maar meer dat ik twijfelde tussen lange en korte zinnen... dus dit dan als alternatief:

verdorie
denk ik je gevonden te hebben
ben je me weer ontglipt

vasthouden wil ik je
in mijn armen sluiten
om je nooit meer los te laten

maar op de vlucht ben je alweer
je vrijheidsdrang is nog altijd groter
dan je verlangen naar liefde

MAar als ik leestekens enzo zou willen gebruiken in de huidige versie, waar dan bijvoorbeeld?? ik vind leestekens altijd zo raar in een gedicht, omdat je het toch al op een bepaalde manier leest...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.