![]() |
Welke band/artiest moet iedereen horen?
Dit is eigenlijk een beetje een reclame topic voor goede maar niet zo bekende artiesten.
Mijn tip voor deze week is: John Mayer. Lief mannetje en zeer lieve en rielekste muziek. |
sparta - emo ofzo
skumdum - zweedse skatepunk thursday - emo belvedere - skatepunk |
zullen we anders de stijl van de muziek erbij zetten? dan weten we of het ook echt iets voor ons is..
|
mja wat is niet bekend..
is per genre verschillend lijkt mij, in een bepaald genre zijn sommige artiesten bekend, terwijl niemand ze kent |
Goed idee. effe ter verduidelijking dan: John Mayer maakt lieve bluesy/jazzy popliedjes.
En ]{ing, het hoeft niet perse onbekend te zijn. Gewoon iets waarvan jij vind dat het gehoord moet worden |
USCB allstars- coole ska/reggae
|
Sonata Arctica - PowerBallads/PowerMetal. Waarom? Omdat dat mooi is. Geweldige zang :).
Ignite - Heel erg softe HardCore. Waarom? Omdat dat mooi is. Geweldige zang :). |
ignite = te gek. niet bepaald de cd genaamd a place called home, maar luister naar past our means, call on my brothers of family
ik kan wel bands opnoemen, maar die zijn zo goed dat je gewoon dood moet zijn geweest om er niet van gehoord te hebben.. maargoed. hypnoskull, heerlijke beats. industrial met tekno en dnb/jungle invloeden, voor het geval dat je je luidsprekers een keertje echt wilt horen en misschien ook wel eens voelen :) the chameleons, voor de liefhebber van postpunk & new wave achtige muziek zeker een aanrader. |
the berzerker-dissimulate
|
Citaat:
|
The Postman Syndrome - Terraforming
zonder meer |
Tom Waits
|
Hypnoskull is dope ik zal dat ignite ook 'ns proberen.
Van mij MOET niemand 'n band of artiest horen.. |
Citaat:
Ik vind niet alles van hem goed, maar hij heeft inderdaad een paar fijne nummers :) |
Your body is a wonderland is inderdaad een lief liedje. Stond volgens mij op een Oorgasm cd'tje.. Ik weet niet waar ik het anders van ken.
Als je van jazzy muziek houdt is Ella Fitzgerald ook een aanrader.. Ik ben niet zo van de jazz maar dit is wel mooi. Wat iedereen moet kennen kent iedereen hier wel volgens mij.. |
Ghost of the Robot
Bif Naked Darling Violetta Duncan Sheik Amy Studt |
is misschien wat oud...
Alan Parsons Project - La sagrada familia Sting - Murder by numbers Donald Fagen - The nightfly (het album) |
Denk je dat mensen dit ook gan uitchecken?
Ik vind niet dat mensen bepaalde muziek MOETEN Horen. Ik kan het alleen maar adviseren. Zou niet best zijn JIJ MOET JIMMY EAT WORD HOREN! "neee !!!!!' 'ja!' nou, middag verpest. Ik raad echter aan: Isis Combatwoundedveteran Postman Syndrome |
Calexico
Coheed and Cambria Sunny Day Real Estate Pavement |
Thursday, fckn brilliant. En got me into emocore :D.
Verder Stretch Arm Strong, best thing to happen to hardcore :p. |
Paolo Conte - Wonderfull
|
Nine Inch Nails :cool:
Alles.. maar vooral Starfuckers,Inc :p The perfect drug, Somewhat damage, zijn toch wel de aanraders vind ik.. :) |
Citaat:
|
Josh Groban - To where you are (btje klassiek achtig)
The Chordettes - Lollipop (50's ofzo (y) ) Tina Turner & Ike - Proud Mary (50's/60's) Jiskefet of Sweet sixteen - Peter (50's/60's) |
Agent Steel
Blind Guardian Dark Angel Death Death Angel Devin Townsend Edguy Exodus Forbidden Gamma Ray Iced Earth In Flames Iron Maiden Manowar Megadeth Metallica Overkill Pantera Rhapsody Sacred Steel Slayer Soilwork Sonata Arctica Strapping Young Lad Testament Vader Venom Whitesnake |
jim
jamai kei bruut man |
Citaat:
|
Sorry maar wie slayer nog niet gehoord heeft moet zich zowiso dik schamen.
|
ik poste gewoon mn favo bands.
|
ga maar duckhunt spelen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Unknown Artist - Track 01
Zo'n cool nummer (y) |
om er maar ff een paar te noemen
ska: Reel Big Fish Liberator Less Than Jake Operation Ivy de Hardheid punk: the Unseen Exploited Living End Ramones Anti Flag Bigwig Beyond93(vrienden van me, check it out @ www.beyond93.com) gewoon ff checken! allemaal goed voor de algehele ontwikkeling |
Citaat:
|
Solefald :p
|
Als je van John Mayer houdt moet je Howie Day ook gehoord hebben.
In de categorie bloedmooi moet iedereen Jeff Buckley gehoord hebben, maar dat spreekt voor zich. En in de categorie briljante teksten uiteraard Dylan. Liefhebbers van britpop moeten zichzelf schamen als ze de Stone Roses niet willen horen. |
tja waarom zou ik mezelf axl rose noemen ?
|
Citaat:
Jij moet trouwens the Supremes horen :) |
cat power
|
Citaat:
*voegt toe* common rotation evanescence (ben ik sinds een paar daagjes zwaar fan van) inkubus sukkubus (maar dat moet wel echt je smaak zijn) |
Guns n' Roses
Metallica AC/DC Black Sabbath Dream Theater Ozzy OsBourne Nir-Fucking-vana |
Liefhebbers van Aphex Twin:
- µ-Ziq - Squarepusher - Venetian Snares Liefhebbers van melodieuze, warme IDM: - Bola - Herrmann & Kleine - Cylob - Ulrich Schnauss - Isan - Telefon Tel Aviv Liefhebbers van experimentele IDM - Autechre - Hab - Monolake - Brothomstates - Coil - Fizzarum - Mouse on Mars Liefhebbers van Britpop enzo: - Stone Roses - Happy Mondays - Charlatans - The Smiths - Elvis Costello - The Jam - Cousteau - XTC - The Pretenders - The Small Faces - T. Rex - The Kinks Liefhebbers van proto-punk: - Velvet Underground - Stooges - MC 5 - Ramones - Patti Smith - New York Dolls - Modern Lovers - Television Liefhebbers van oude soul: - Otis Redding - Marvin Gaye - Gladys Knight - Curtis Mayfield - Isaac Hayes Liefhebbers van Radiohead: - Can - Faust - Neu! - The Beta Band - Simian Liefhebbers van electro: - I-f - Adult. - Miss Kittin - Le Car - Legowelt - Bolz Bolz - Tok Tok - Gary Numan - Kraftwerk - Giorgio Moroder - John Foxx/Ultravox Liefhebbers van mannelijke singer-songwriters: - Tim Buckley (de vader van...) - Van Morrison - Neil Young - Rufus Wainwright - Randy Newman - Jackson Brown - Townes van Zandt - Leonard Cohen - Tim Hardin - Tom Waits - Nick Drake Liefhebbers van vrouwelijke singer-songwriters: - Aimee Mann - Suzanne Vega - Janis Ian - Tracy Chapman - Carly Simon - Lucinda Williams etc. etc. etc...... |
Uhh Jaya the Cat is aan te raden..
Wil je wat dansbare muziek, Roni Size/Reprazent, Andy C, Bad Company etc.. Punachtige dans muziek O_o is Radio 4 wel aan te raden.. |
Elliott Smith [mannelijke singer-songwriter/indie]
|
Death, LMFD, en anders STFU, ROFLMAO.
|
Opgeroth natuurlijk :mad:
|
Citaat:
hihi.... |
Citaat:
|
Citaat:
!! klopt |