![]() |
Wiskundig Probleem
:confused: Weet iemand de oplossing van het volgende wiskundige probleem. (x²-/+a)/(x-/+b) (parabool/lijn=lijn) Ik moet weten wanneer er geen grafiek uit komt.
Bedankt :confused: |
Ik weeeet het niet
|
*snap niet wat de bedoeling is*
|
als je de vraag iets kunt verduidelijken dan zijn er vast wel mensen die het snappen.
|
volgens mij is het niet echt een vraag. Volgens mij wil de topicstarter weten waarom dat als je een 2e-graads vergelijking (in een grafiek een parabool) deelt door een 1e graads vergelijking (in een grafiek een lijn) je een 1e graads vergelijking krijgt (in een grafiek een lijn)
|
Citaat:
dus x²-a=(x-b)(x+c)=x²+(c-b)x-b*c. Hieruit volgt: c-b=0, dus c=b, dus a=b². Voor de tweede uitdrukking moet gelden: (x²+a)/(x-b)=x+c, dus x²+a=(x-b)(x+c)=x²+(c-b)x-b*c. Hieruit volgt: c-b=0, dus c=b, dus a=-b². Voor de derde uitdrukking moet gelden: (x²-a)/(x+b)=x+c, dus x²-a=(x+b)(x+c)=x²+(b+c)x+b*c. Hieruit volgt: c+b=0, dus c=-b, dus a=b². Voor de vierde uitdrukking moet gelden: (x²+a)/(x+b)=x+c, dus x²+a=(x+b)(x+c)=x²+(b+c)x+b*c. Hieruit volgt: c+b=0, dus c=-b, dus a=-b². |
ow, was dat het :o
heb ik daar gewoon een kwartier over na zitten denken |
Heel erg bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |