![]() |
XP herkent mijn externe writer niet
Ik heb dus win XP en een externe Freecom cd-writer.
Nou deed ie t op mn oude PC wel egwoon, maar als ik m op deze installeer, met software van hun eigen site(voor XP ja..) dan vind ie t apparaat, installeert ie alles enzo... maar dan: hij herkent m als CD-Rom station en niet als CD-rw station. Ook bij Nero zie je geen cd rw apparaat. Ik heb t al 10x opnieuw geinstalleerd, 1x ging t goed, maar toen liep de pc vast en na t opstarten was t opeens weer een cd rom station. BIOS staat goed ingesteld verder. Bij Apparaatberheer is hij te vinden onder: IDE/ATAPI controllers ''Freecom Cable Parallel PnP'' en bij Systeemapparten staat ie ook als ''Freecom Cable Parallel PnP'' Ik heb t ook van hier verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar telkens herkent ie m maar als CD-ROM station ipv CD-RW station!! :mad: :( Hoe kan dit nou? :confused: edit: nogmaals, ik gebruik een xp driver voor t apparaat (portable II) van de site van freecom. |
Ik zou in dit geval toch gewoon even een mailtje sturen naar freecom. Dat kan hier:
http://www.freecom.nl/supportForm.asp Succes! Erg vreemd probleem in ieder geval. |
Heb zelf een hekel aan XP, zover ik weet mist het een heleboel drivers, geloof dat je die ergens kan downloaden.
|
Citaat:
@atje85: nieuwste Nero al geprobeerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Windows XP ondersteunt veel oude hardware niet meer.
|
Citaat:
Nog voor 600 gulden gekocht :p Lees dan ook goed: het is een XP driver van de site van Freecom! :p |
Dan is er nog hoop ;)
|
Owja trouwens, bij Apparaatbeheer staat bij CD-ROM drives: NEC CD-RW 7800 A
Bij de Eigenschappen ervan staat:Apparaattype: dvd/cd-rom station bij Fabrikant: Standard CD-ROM Drives. :confused: Maar stuurprogramma bijwerken kan nie, want het is al de nieuwste driver... Apparaat werkt correct enzo... |
Gebruikt ie misschien de verkeerde driver? Doe even driver bijwerken en dan geavanceerd/handmatig die driver installeren. Had ik ook wel eens dattie bij automatisch zoeken de verkeerde driver van windows xp zelf kiest.
|
Citaat:
Nee ik heb t handmatig gedaan. Gewoon de map gekozen waarin de driverbestanden zijn uitgepakt. |
*shrug*
Heb je fabrikant/leverancier al gemaild? En probeer het ook eens met de laatste versie van Nero. 5.5.10.15 is dacht ik de laatste. Maar je zei wel dat het boeltje eerder wel werkte, dus *shrug*. Vaag probleem. Gaat die externe brander via USB/FireWire? |
Citaat:
Ja die heb ik... kan je downloaden van nero.com trouwens... Nee, via Parallel. |
Het serienummer staat ook gewoon op het apparaat hoor. Gewoon even naar Freecom mailen, ze zullen je waarschijnlijk niet eens vragen naar je serienummer (tis geen software).
|
Parallel is rotzooi. :(
Maar mailen kan geen kwaad. |
Citaat:
Ik heb helemaal geen papieren meer :D Maar oke, thnx :) |
Citaat:
Ja tijdje geleden, was er alleen nog maar usb en parallel, en zo een usb kabel koste 150 gulden toen, daag (n) Het moet gewoon werken, deed t eerst ook. Maar het vreemde is dus dat ie zegt in dat gele wolkje daar rehctsonder in beeld dat ie een NEC CD-RW 7800A heeft gevonden en vervolgens komt er CD-ROM Station te staan :confused: Ik ga ze morgen bellen. |
150 gulden? :eek:
Ik koop ze in voor €0,85. ;) 1.25 meter USB 1.1/2.0 kabel. |
Citaat:
T is geen standaard kabel. |
Citaat:
USB kabel naar je brander is gewoon USB A naar USB B plug, en die kabeltjes zijn übergoedkoop. :) |
Citaat:
http://www.freecom.com/objects/00000814.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57. |