Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   hoe ben je op de wereld gekomen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=408512)

AvA AdoRe 15-03-2003 23:59

hoe ben je op de wereld gekomen?

gebeurd alles echt altijd voor een reden?
waar kom je vandaan??? echt gewoon door dat je ouders ''ge...'' hebben? wat maakt jouw zo? wat denk je dat er na de dood komt.. wie weet gaan we nooit dood.. zit er een wereld onder deze??? of boven of recht of.... wat is de wereld.. ???

zou graag antw willen op alles, maar waarom?? heeft geen zin.. je moet nu maar denken.. je leeft 1 keer geniet er zoveel mogelijk van..toch?

McCaine 16-03-2003 00:20

Mag dat ook één tegelijk?

Olafant 16-03-2003 00:22

make up your mind..

wat wil je nou weten?

AvA AdoRe 16-03-2003 00:39

Citaat:

lafjuh schreef op 16-03-2003 @ 01:22:
make up your mind..

wat wil je nou weten?

wat jij ervan denkt:P.. en zo te merken I cant make up my mind..
and I dont care..
ik vroeg me wel af.. hoe andere hierover denken

Uncle_Sam 16-03-2003 13:39

Citaat:

AvA AdoRe schreef op 16-03-2003 @ 01:39:
ik vroeg me wel af.. hoe andere hierover denken
Als ik dat alles hier neer zou gaan kalken, heb ik een nog dikker boekwerk dan de Bijbel uit m'n duim gezogen.

moonchild 16-03-2003 16:32

Citaat:

Uncle_Sam schreef op 16-03-2003 @ 14:39:
Als ik dat alles hier neer zou gaan kalken, heb ik een nog dikker boekwerk dan de Bijbel uit m'n duim gezogen.
idd :D

Isa 16-03-2003 18:54

Citaat:

AvA AdoRe schreef op 16-03-2003 @ 00:59:

nee, maar alles heeft wel een oorzaak.
Citaat:

waar kom je vandaan??? echt gewoon door dat je ouders ''ge...'' hebben? wat maakt jouw zo? wat denk je dat er na de dood komt.. wie weet gaan we nooit dood.. zit er een wereld onder deze??? of boven of recht of.... wat is de wereld.. ???

zou graag antw willen op alles, maar waarom?? heeft geen zin.. je moet nu maar denken.. je leeft 1 keer geniet er zoveel mogelijk van..toch?

Laat ik je iig zeggen dat ik me dit alles ook afvraag. :)
antwoorden hebbik nie.

FastDuck 20-03-2003 21:05

mijn pa en ma hadden een feestelijk onderonsje... nouja resultaat: --> me <--

ScatMan.II 20-03-2003 21:22

Tja, eerst had je de oerknal. Toen kwam er uit niets iets.

Toen kreeg je de aarde, en met wat sterrenspul enzo kwam daar leven uit. Weer een tijdje later kwam ik. En jij. En de rest.

En over weer een tijdje zijn jij en ik en de rest weer weg. En is een deeltje van mij weer een deeltje van een plant. Of een koe. of een hond. of een kip. of een worm. of een bacterie.

ShoarmaSchaap 20-03-2003 22:19

Je moet maar zo denken, wie een kuil graaft voor een ander valt er alleen zelf in als ie een achterlijke idioot is

juist, ok?

morlock 20-03-2003 23:17

Citaat:

hoe ben je op de wereld gekomen?
Ik ben door god uit mijn hemelse wolk getrapt omdat ik mijn Metallica-cd te hard had aanstaan.

Weet iemand het adres van de dichtsbijzijnde gevallen engel?
misschien kan die me een lift teruggeven. :cool:

NVIP 21-03-2003 00:10

Citaat:

morlock schreef op 21-03-2003 @ 00:17:
Ik ben door god uit mijn hemelse wolk getrapt omdat ik mijn Metallica-cd te hard had aanstaan.

Weet iemand het adres van de dichtsbijzijnde gevallen engel?
misschien kan die me een lift teruggeven. :cool:

Wat is er nou mis met Metallica? Daardoor kan je toch niet uit de hemel getrapt worden?

ShoarmaSchaap 21-03-2003 15:10

Citaat:

NVIP schreef op 21-03-2003 @ 01:10:
Wat is er nou mis met Metallica? Daardoor kan je toch niet uit de hemel getrapt worden?
hij had het te hard staan

Maresa 21-03-2003 22:07

Citaat:

waar kom je vandaan??? echt gewoon door dat je ouders ''ge...'' hebben?

Jah, echt waar. En dan kwam je uit je moeders ](---

Citaat:

wat maakt jouw zo?
Jou, niet jouw. Nou, je genetische bouw. DNA enzo. Je krijgt eigenschappen van je ouders.

Over de dood: na de dood is er niets, ik zie het als een lange slaap.

vrolijkevlinder 23-03-2003 00:37

Je vraagt te veel dingen die je een mens niet hoort te weten. Ga gewoon lekker naief lol maken. Huppel met je blote kont en je dikboezemige vriendin door het fluitekruid en doe eens wat meer dan denk.

~Third Day~ 24-03-2003 07:17

Citaat:

ScatMan.II schreef op 20-03-2003 @ 22:22:
Tja, eerst had je de oerknal. Toen kwam er uit niets iets.

Hoe is die oerknal dan ontstaan?
Hoe kunnen er atomen uit het niets ontstaan als er nu is bewezen dat bij scheikundige reacties de hoeveelheid atomen niet veranderd?
Waardoor ontstaat er zomaar een cel?

Voor mij is de Bijbel de Waarheid, God was er altijd al, van voordat Hij de aarde maakte, was er nog geen tijd. Hij heeft mij op de wereld gezet. Ik geloof dat er na de dood de Hemel is, de Eeuwigheid bij God!

Manus J. van Alles 24-03-2003 08:52

Eeuwigheid is enorm saai, "zelfs" bij god.

btw waarom zou god wel altijd bestaan kunnen hebben en hetgeen er voor de oerknal was niet?

DeltaOne 24-03-2003 10:09

tsjah, me ouders hadden gewoon lol, en ja dat ik het gevolg er van was waren ze ff vergeten :p :D

Toemoesh 02-04-2003 09:37

Citaat:

DeltaOne schreef op 24-03-2003 @ 11:09:
tsjah, me ouders hadden gewoon lol, en ja dat ik het gevolg er van was waren ze ff vergeten :p :D
Zo is het maar net. Wijzelf zijn zo ontstaan. Maar hoe zit het met de eerste mens??

leonkorn 02-04-2003 10:02

Citaat:

jE MAG GENIETEN VAN HET LEVEN... HET IS EEN GESCHENK.. maar bedenk wel bij alles wat je doet dat je ooit beoordeeld zult worden door God. Ik heb er heel lang over gedaan om mijn eigen existentiele levensvragen (hoe en waarom ben ik hier) te beantwoorden en mijn conclusie is dat er voor mij maar een antwoord is.... de Bijbel. Ik geloof als een kind (bij wijze van spreken) in een Vader in de Hemel die het beste met ons voor heeft. Jezus is voor mij de WEG DE WAARHEID EN HET LEVEN geworden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.