![]() |
caloriearm ontbijt/lunch
ik weet dat dr een precies hetzelfde topic ook al open is maar mijne is toch net iets anders.. zij vroeg voor tussendoor, ik voor de maaltijd, snapje
weet dr iemand caloriearme dingen die je kan eten voor ontbijt en lunch?? maar waar je toch veel van mag eten?? |
Rijstewafels, fruit (appels), magere yoghurt. Maar jah, bruine boterhammen zijn ook wel goed voor je hoor. In principe zitten daar niet veel calorien in, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf waarmee je het belegd..
|
Wat gezond is voor ontbijt is dit:
Twee geroosterde boterhammen (zonder beleg), een sinaasappel en thee zonder suiker. |
boterhammen zonder beleg? toch wel met een beetje margarine hoopik, je moet wel wát vetten eten, anders ben je ongezond bezig.
|
in donkerder brood zitten niet veel calorieen, minder als in wit brood, en het bevat bovendien meer voedingsstoffen.
Maar geroosterd brood, dat is wel gezond, maar dat vult totaal niet, dus denk ik dat je beter een bruine boterham kunt eten ipv geroosterd brood...ga je veel minder snel honger hebben. Voor beleg dus ook magere dingen kiezen. Een mager yoghurtje mag ook gerust en fruit dus ook he :) |
Waarom is een geroosterde boterham beter dan een niet-geroosterde boterham...? (Dat is wat hier min of meer staat.)
|
Ontbijt: Magere yoghurt met (suikervrije) muesli en een stuk fruit (appel)
Lunch: Magere salade (zonder vettige dressing etc..) met een mager soepje, zo'n zakje. Verder is bruin brood beter dan wit brood |
Citaat:
ja voor iets wat veel vult is ook wat te zeggen.. maar ik eet liever wat langer door, dan dat ik na 1 boterham al al mn calorieen binnen heb |
Citaat:
En waarom is het belangrijk dat het minder vult? Als er toch evenveel calorieën inzitten maakt dat toch weinig uit? Ik volg je geloof ik even niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mager beleg is:
huttekase smeerkaas suiker vrije jam tomaat en andere groenten aardbeien en andere vruchten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een geroosterde boterham is wel degelijk minder calorieën dan een niet-geroosterde boterham.
Een geroosterde boterham is ook een stuk lichter, al het vocht verdwijnt en het wordt compacter en blijkbaar gebeurt er nog meer waardoor het verchil wel 50 calorieën per boterham is.. Bron: voedingswijzer overgewicht.nl 1 geroosterde boterham 35 c. 0 gram vet 1 boterham gemiddeld 85 c. 1 gram vet |
Citaat:
ik wil graag afvallen snapje |
Fruit fruit fruit. Sinaasappels bevatten veel vezels, net als appels en pruimen, en die houden je lichaam wel even bezig. Banaan erbij, dat staat in je maag, zitten en ook veel mineralen in.
Als lunch, volkorenboterhammen met mager beleg en veel sla! Broodje gezond dus, maar dan zonder de mayo. Vergeet ook je tomaatje niet, voor de kalium, want in sla en komkommer zit niet veel. Schijfjes appel en een blaadje sla met kaas, hmmm. Beetje mosterd desnoods. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat vullen betreft... Ik geloof dat het aan vezels ligt. bruin brood vult veel beter dan witbrood, en het verschil zit 'm in de vezels. Die zijn lastig te verteren en je lichaam doet er dus langer over om het te verwerken (wat ook goed is, want dan verbruik je extra energie om de stofwisseling op gang te krijgen). Ik geloof dat roosteren niets uitmaakt, hoor...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |