Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 11:13
Verwijderd
ik weet dat dr een precies hetzelfde topic ook al open is maar mijne is toch net iets anders.. zij vroeg voor tussendoor, ik voor de maaltijd, snapje

weet dr iemand caloriearme dingen die je kan eten voor ontbijt en lunch?? maar waar je toch veel van mag eten??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 11:39
Outrageous
Outrageous is offline
Rijstewafels, fruit (appels), magere yoghurt. Maar jah, bruine boterhammen zijn ook wel goed voor je hoor. In principe zitten daar niet veel calorien in, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf waarmee je het belegd..
Oud 20-03-2003, 14:26
Love: a passion
Love: a passion is offline
Wat gezond is voor ontbijt is dit:

Twee geroosterde boterhammen (zonder beleg), een sinaasappel en thee zonder suiker.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 14:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
boterhammen zonder beleg? toch wel met een beetje margarine hoopik, je moet wel wát vetten eten, anders ben je ongezond bezig.
Oud 20-03-2003, 15:12
knuffelke
knuffelke is offline
in donkerder brood zitten niet veel calorieen, minder als in wit brood, en het bevat bovendien meer voedingsstoffen.
Maar geroosterd brood, dat is wel gezond, maar dat vult totaal niet, dus denk ik dat je beter een bruine boterham kunt eten ipv geroosterd brood...ga je veel minder snel honger hebben.

Voor beleg dus ook magere dingen kiezen.
Een mager yoghurtje mag ook gerust en fruit dus ook he
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:31
Verwijderd
Waarom is een geroosterde boterham beter dan een niet-geroosterde boterham...? (Dat is wat hier min of meer staat.)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:30
Cola_Light
Cola_Light is offline
Ontbijt: Magere yoghurt met (suikervrije) muesli en een stuk fruit (appel)

Lunch: Magere salade (zonder vettige dressing etc..) met een mager soepje, zo'n zakje.

Verder is bruin brood beter dan wit brood
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-03-2003 @ 17:31:
Waarom is een geroosterde boterham beter dan een niet-geroosterde boterham...? (Dat is wat hier min of meer staat.)
het is neit beter maar het vult minder..
ja voor iets wat veel vult is ook wat te zeggen.. maar ik eet liever wat langer door, dan dat ik na 1 boterham al al mn calorieen binnen heb
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 20-03-2003 @ 18:35:
het is neit beter maar het vult minder..
ja voor iets wat veel vult is ook wat te zeggen.. maar ik eet liever wat langer door, dan dat ik na 1 boterham al al mn calorieen binnen heb
Iets dat vult heeft toch niet meteen automatisch meer calorieën? Of vult het juist door de calorieën? Zou ik raar vinden, want een appel vult bv. meer dan een zakje chips over het algemeen en toch bevat het zakje chips veel meer calorieën...

En waarom is het belangrijk dat het minder vult? Als er toch evenveel calorieën inzitten maakt dat toch weinig uit? Ik volg je geloof ik even niet.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-03-2003 @ 19:23:
Iets dat vult heeft toch niet meteen automatisch meer calorieën? Of vult het juist door de calorieën? Zou ik raar vinden, want een appel vult bv. meer dan een zakje chips over het algemeen en toch bevat het zakje chips veel meer calorieën...

En waarom is het belangrijk dat het minder vult? Als er toch evenveel calorieën inzitten maakt dat toch weinig uit? Ik volg je geloof ik even niet.
laamaar zitten, ik volg mezelf ook nie meer
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 19:14
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
weet dr iemand caloriearme dingen die je kan eten voor ontbijt en lunch?? maar waar je toch veel van mag eten??
eh Niks eten is misschien een oplossing
Oud 20-03-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 20-03-2003 @ 20:14:
dan ga ik dood van de honger
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:54
halve gare
halve gare is offline
mager beleg is:
huttekase
smeerkaas
suiker vrije jam
tomaat en andere groenten
aardbeien en andere vruchten...
Oud 21-03-2003, 12:22
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
dan ga ik dood van de honger
dan weet ik het niet
Oud 21-03-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 20-03-2003 @ 20:14:
Geen ontbijt nemen is slecht, je stofwisseling komt dan niet goed op gang en de kans dat je in de loop van de ochtend naar het eerste het beste wat voor handen is (vaak snoep ed) grijpt is groot. Eet dan liever een normaal ontbijt en een boterham minder tussen de middag.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Love: a passion schreef op 20-03-2003 @ 15:26:
Twee geroosterde boterhammen (zonder beleg), een sinaasappel en thee zonder suiker.
Dan kan je nog beter twee niet-geroosterde boterhammen eten. Want zoals iemand eerder al aangaf maakt het voor de calorieën totaal niks uit, alleen vullen niet-geroosterde boterhammen meer. Het resultaat is dan dus dat je minder honger/trek hebt in nóg een boterham of iets anders en dus minder calorieën opneemt (maar wel gezond bezig bent).
Oud 21-03-2003, 17:33
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Een geroosterde boterham is wel degelijk minder calorieën dan een niet-geroosterde boterham.
Een geroosterde boterham is ook een stuk lichter, al het vocht verdwijnt en het wordt compacter en blijkbaar gebeurt er nog meer waardoor het verchil wel 50 calorieën per boterham is..

Bron: voedingswijzer overgewicht.nl

1 geroosterde boterham 35 c. 0 gram vet
1 boterham gemiddeld 85 c. 1 gram vet
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 21-03-2003 @ 17:45:
Dan kan je nog beter twee niet-geroosterde boterhammen eten. Want zoals iemand eerder al aangaf maakt het voor de calorieën totaal niks uit, alleen vullen niet-geroosterde boterhammen meer. Het resultaat is dan dus dat je minder honger/trek hebt in nóg een boterham of iets anders en dus minder calorieën opneemt (maar wel gezond bezig bent).
nou ehh. die calorieen maken dus wel wat uit..

ik wil graag afvallen snapje
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:10
poesiefox
poesiefox is offline
Fruit fruit fruit. Sinaasappels bevatten veel vezels, net als appels en pruimen, en die houden je lichaam wel even bezig. Banaan erbij, dat staat in je maag, zitten en ook veel mineralen in.

Als lunch, volkorenboterhammen met mager beleg en veel sla! Broodje gezond dus, maar dan zonder de mayo. Vergeet ook je tomaatje niet, voor de kalium, want in sla en komkommer zit niet veel. Schijfjes appel en een blaadje sla met kaas, hmmm. Beetje mosterd desnoods.
Oud 22-03-2003, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Pingu schreef op 21-03-2003 @ 18:33:
Een geroosterde boterham is wel degelijk minder calorieën dan een niet-geroosterde boterham.
Een geroosterde boterham is ook een stuk lichter, al het vocht verdwijnt en het wordt compacter en blijkbaar gebeurt er nog meer waardoor het verchil wel 50 calorieën per boterham is..

Bron: voedingswijzer overgewicht.nl

1 geroosterde boterham 35 c. 0 gram vet
1 boterham gemiddeld 85 c. 1 gram vet
Als een boterham vocht verliest maakt dat weinig uit, hoor, volgens mij...maar goed. Het compacter worden maakt ook weinig uit...een stukje chocola is ook compacter. 't zal best waar zijn, maar je uitleg er bij ben ik het niet echt mee eens.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 07:45
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 21-03-2003 @ 19:02:
nou ehh. die calorieen maken dus wel wat uit..

ik wil graag afvallen snapje
Dat bedoelde ze niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 08:34
SuperSanne
SuperSanne is offline
Wat vullen betreft... Ik geloof dat het aan vezels ligt. bruin brood vult veel beter dan witbrood, en het verschil zit 'm in de vezels. Die zijn lastig te verteren en je lichaam doet er dus langer over om het te verwerken (wat ook goed is, want dan verbruik je extra energie om de stofwisseling op gang te krijgen). Ik geloof dat roosteren niets uitmaakt, hoor...
Reageren

Regels voor berichten