![]() |
De kleine clown
Meestal post ik onder een andere naam en schrijf ik andere soorten gedichten....dit gedicht post ik om bepaalde redenen onder deze naam :) Het is nogal lang, maar hoop dat jullie het willen lezen....
Er was eens een kleine clown Die bijna niemand zag Dat kwam omdat zijn circus Niet was zoals men dacht Men zag een tent vol kleur Vol met mensen en vrolijkheid En ze lachten om zijn collega-clowns Vol glorie door de kleuren verleid Maar tussen alle kleurenregen Zat de kleine clown heel stil Op een heel hoog donker plekje En aanschouwde het kleurverschil De kleine clown huilde zachtjes stille tranen En maakte zich als vanzelf klein Z’n verdriet onzichtbaar, door schmink bedekt Liet hem niet zichzelf zijn Toch, onder z’n altijd strakke schmink Was zijn gezicht doorlopen Er was gewoon iets dat niemand zag Ongemerkt, in zijn clownshart geslopen Iets waardoor kleuren hem niets meer deden En blijde gezichten deed vergaan Wat hem naar het donker trok Waar hij alleen kon staan De kleine clown verjaarde, werd beroeps In het verbergen van zijn ware gezicht De schmink verbladerde, en verging tot de kleine clown ineens zijn aandacht richt Op alle kleuren, en zijn zwart wit Veranderd in een kleurenregen En zijn warme tranen langzaam De laatste schmink van zijn vrijheid vegen Dan! De spot op hem gericht Zijn hart verwarmd, zonder schmink Zet de kleine clown zijn kunstje in En dan wordt hij even blind Blind voor het zwart wit in hem, Blind voor de grond, zo dichtbij En blind voor zijn collega-clowns Z’n ware aard een moment vrij Toen de kleine clown klaar was Zag alles kleuriger dan ooit En het mooiste applaus was voor de kleine clown Zijn openbaring was voltooid En met de toekomst voor zich Is zijn ik niet langer zwart En die donkere plek diep in hem Voor altijd verlicht, door het circus in zijn hart! |
Af en toe loopt die niet echt lekker, maar vind hem wel leuk.
Leuk verhaaltje, leuk verzonnen en leuk woordgebruik. Verdient het zeker niet om eenzaam zonder posts te sterfen, vandaar hierbij een upje :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14. |