![]() |
favoriete nederlandstalige nummers
aangezien het dit weekend weekend van de nederlandse popmuziek is, maar (weer eens) een topic over favoriete nederlandstaligen....
begint: ik heb er zelf wel meerder, maar ik vind 'meer dan een ander' van Van Dik Hout toch wel heel erg fantastisch.... |
doe maar - smoorverliefd
buiten doe maar om vind ik alle nederlandse muziek kut |
spinvis
|
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
Armand - Ben ik te min Boudewijn de Groot - Hoe sterk is de eenzame fietser Boudewijn de Groot - Testament Brood & Vrienten - Als je wint Circus Custers - Monica De Dijk - Bloedend hart Frank Boeijen - Kronenburg Park Hans de Booij - Annabel Het Goede Doel - Vriendschap Het Goede Doel - Zwijgen Klein Orkest - Over de muur Ramses Shaffy - Laat Me Ramses Shaffy - Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder Ramses Shaffy en Liesbeth List - Pastorale Raymond van het Groenewoud - Je Veux l'Amour Raymond van het Groenewoud - Maria Toontje Lager - Zoveel te doen VOF de kunst - Suzanne Wim Sonneveld - Het Dorp |
hou niet van nederlandstalig
blof is dan nog wel te doen, maar ook niet echt goed... |
Nederhop is ook Nederlandstalig :D:
Robian - De Albert Heijn Heist Opgezwolle - Waar wou je heen gaan DRT & Opgezwolle - Dodelijke collabo Westklan - Janmaat Osdorp Posse - Schijnheilhitlers Extince - Spraakwater |
Citaat:
|
Alles van Frans Bauer, Marianne Weber en Andre Hazes.
Heb laatst van een vriend van me een CD met alleen maar Nederlandstalige levensliederen gekregen. Echt een koningsCD :D |
Osdorp Posse
Def P & Beatbusters dat zijn geen nummers. sue me |
andre hazes - de vlieger
|
Citaat:
|
Blof - allerliefs uit londen
kick ass song |
Iets van Doe Maar of Spinvis. Ben niet zo'n Nederlandstalig fan.
|
Neuk - 't einde
Acda en de munnik - dat zitten voor de blues ofzo (van 'ik heb zo lang gezongen ..) Acda en de munnik - groeten uit maaiveld en een hele rits acda en de munnik Hero - toen ik je zag vind ik nog steeds een ok nummer |
?-vlieg met me mee naar de regenboog
?-na de dood ik ben zo geen nederlandstalige fan |
Citaat:
mijn favo? SPINVIS :D |
Citaat:
|
Ik vind blof echt een klote band, tenminste wat ik van ze gehoord heb, ze trekken in vrijwel elk liedje allerlei vergezochte analogieen en metaforen met de zee en dat is echt saaaaaiiii.. *gaap*
Acda en de Munnik vind ik wel goeie texten hebben. |
Spinvis, Acda& de munnik, Blof, de dijk, en doe maar met dat iedje over cannabis:)
en osdorp posse heeft wel melige teksten :cool: |
Extince Viervoeters
|
extince is zo not done
|
Armand - Ben ik te min
|
- veel nummers van Andre Hazes
- Stil in mij en Dromendief - Van Dik Hout - Haven in zicht - Guus Meeuwis - Vakantieliefde - Batiste - Antonie Kamerling (Hero) - Toen ik je zag - Koos Alberts - Ik verscheurde je foto |
Citaat:
|
Citaat:
verder ken ik eigenlijk weinig nederlandstalige nummers :o |
Van Katoen-- DOE HET DAN ZELF!!!
|
Casto - Iedereen die weet
|
Ik wil niet dat je liegt - paul de leeuw
---ik hou niet van ned muziek mr aangezien dit n cover van laura pausini is wel ;) |
doe maar
acda en de munnik spinvis drs. p klein orkest - over de muur jazzpolitie - liefdesliedjes frank boeijen - kronenburg park :o |
Alles, maar dan ook echt alles (okeej, op 3 of 4 nummers na) van Acda en de Munnik ...
Van Dik Hout is ook wel okeej... Boudewijn de Groot, Verdronken vlinder...Euhm... Rowwen Hèze Guus Meeuwis... Eigenlijk van alles, behalve marco Borsato, Frans Bauer, Marianne Weber, vader Abraham, Corry Konings, BZN, De Zangeres zonder Naam, Jan(tje) Smit...Die soort muziek dus... |
Citaat:
|
Herman Brood is ook dope maar die is meestal niet Nederlands.
|
Frank Boeijen: "De Glimlach Van Marius"
Robert Long: "Brand!" Stef Bos: "De Rivier" Hans de Booij: "JijBijMij" Bram Vermeulen: "De Schepping" |
De Dijk - Niemand In De Stad
ongeëvenaard. |
herman van veen - anne
frank boeijen - kronenburg park |
Klein Orkest - Over de muur
Blof - Dansen aan zee De Dijk - Als ze er niet is Herman Brood & Hennie Vrienten - Als je wint Goede Doel - Belgie Alles van Paul de Leeuw Alles van de Sjonnies en verder veel van Ruth Jacott |
Heideroosjes - Goede Tijden, Slechte tijden
Heideroosjes - Sjonnie en Anita Heideroosjes - Klapvee Heideroosjes - Opa Heideroosjes - Ik wil niks Heideroosjes - Iedereen is gek (behalve jij) Acda en de Munnink - Laat me slapen Alles van Band Zonder Banaan Alles van WC Experience |
Spinvis, de Dijk en Acda en de Munnik vind ik erg goed. Verder natuurlijk de tophits: De Fiets van Henkie en Busje Komt Zo van Holleboer. (y)
|
Ik vind Clouseau, Mama's jasje, de kreuners en de heideroosjes nog wel goed
|
Citaat:
|
Hmm ik ken wel wat shit van Heidenland enzo int oud-Nederlands.
|
heel veel van spinvis.
acda en de munnik, in t bijzonder bij haar zijn en niet of nooit geweest. heideroosjes hebben soms wel grappige nummers. raggende manne- poep in je hoofd :P paar nummers van van dik hout. en blof, heel soms. |
Spinvis is wel ok, en dan vooral het nummer Smalfilm. Die tekst (y)
Osdorp Posse - GodVoorDomme(n) Pluk - Godverdomme (wat een typisch toeval :confused: ) |
human alert-kerk & staat
|
Stil in mij - Van Dik Hout
*zucht*... (zie sig) |
Ik heb veel Nederlandstalige muziek.
Acda en de Munnik,Blof,Hazes,van Dik Hout,het Goede Doel,Guus Meeuwis. En veel nummers van Nederlandstalige eendagsvliegen. |
ik bedacht er nog2 :D
Arthur Umbgrove-Contract Axel Lukkien-Linette |
Citaat:
Acda en de Munnik zijn soiezo goed (Alle liedjes)... En van Frans Bauer, Marianne Weber enz. hou ik niet zo van... |
Sores - Volle Maan.
|
Acda & de Munnik - Niet of nooit geweest
Van Dik Hout - Dromendief De Heideroosjes - Iedereen is gek (dit nummer past nogal goed bij me :)) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |