Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Vlaggen verbranden: toestaan of niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=419419)

Rabbi Daniel 26-03-2003 19:33

Vlaggen verbranden: toestaan of niet?

*knip*

Vlaggen verbranden is volgens wetsartikelen 118 en 119 verboden, omdat dit o.a. valt onder het beledigen van een buitenlands staatshoofd van een bevriende natie.

Ik ben tegen het verbranden van vlaggen.
Hoewel ik op dit moment toch wel zin heb om een paar duizend Palestijnse vlaggen te verbranden.

Lares 26-03-2003 20:11

Afkeuren, vlaggen verbranden wakkert alleen maar haat aan

Miss_Maroc 26-03-2003 20:20

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 20:33:
Hoewel ik op dit moment toch wel zin heb om een paar duizend Palestijnse vlaggen te verbranden.

Ik ben voor het verbranden van vlaggen, en met name pleit ik voor de vernietiging van alle Israelische vlaggen.

:)

BARON 26-03-2003 20:32

Ach ja, weer zo'n "traditie" in Islamitische landen die niet strookt met de moderniteit. Vijf eeuwen geleden deden b.v. de Fransen iets soortgelijks, zo is de croissant uitgevonden. Maar dat was 5 eeuwen geleden...

Lares 26-03-2003 20:39

Citaat:

BARON schreef op 26-03-2003 @ 21:32:
Ach ja, weer zo'n "traditie" in Islamitische landen die niet strookt met de moderniteit. Vijf eeuwen geleden deden b.v. de Fransen iets soortgelijks, zo is de croissant uitgevonden. Maar dat was 5 eeuwen geleden...
Iets wat niet strookt met moderniteit, hoeft niet per se fout te zijn. Wij maken in deze moderen wereld ook genoeg fouten.

Rabbi Daniel 26-03-2003 20:40

Citaat:

Miss_Maroc schreef op 26-03-2003 @ 21:20:
Ik ben voor het verbranden van vlaggen, en met name pleit ik voor de vernietiging van alle Israelische vlaggen.

Dan voel ik mij hierbij genoodzaakt Marokkaanse vlaggen te verbranden. :rolleyes: :p

Maar goed, verder on-topic graag. :)

Rabbi Daniel 26-03-2003 20:41

Citaat:

BARON schreef op 26-03-2003 @ 21:32:
:confused:

De croissant en vlaggen verbranden? :confused:
En Frankrijk in de Middeleeuwen? :confused:

Leg uit... :o :D

thugz-angel 26-03-2003 20:43

Citaat:

:D

alwaysgood 26-03-2003 20:43

waarschijnlijk bedoelt ie daarmee dat de islamtische landen 5 eeuwen achter liggen met de gedachten. Wat op zich best wel klopt als je naar die islamtische landen kijkt.

Miss_Maroc 26-03-2003 20:44

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:40:
Dan voel ik mij hierbij genoodzaakt Marokkaanse vlaggen te verbranden. :rolleyes: :p

Maar goed, verder on-topic graag. :)

De Marokkaanse vlag staat niet synoniem aan het platgooien van dorpen, huizen vernietigen, ''''''''potentiele'''''''terroristen op te pakken en aan het op kinderen schieten die buiten aan t spelen zijn.

De Israelische vlag wel.

Oke , ontopic.

Rabbi Daniel 26-03-2003 20:49

Citaat:

Miss_Maroc schreef op 26-03-2003 @ 21:44:
De Marokkaanse vlag staat niet synoniem aan het platgooien van dorpen, huizen vernietigen, ''''''''potentiele'''''''terroristen op te pakken en aan het op kinderen schieten die buiten aan t spelen zijn.

De Israelische vlag wel.

Oke , ontopic.

De Palestijnse staat synoniem voor religieus nazisme, zich uitend in zelfmoordaanslagen.

Maar goed, ik stop al. :o Nu echt. :o

thugz-angel 26-03-2003 20:51

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:49:
De Palestijnse staat synoniem voor religieus nazisme, zich uitend in zelfmoordaanslagen.

Maar goed, ik stop al. :o Nu echt. :o

uitend in zelfmoordaanslagen omdat ze nergens meer voor kunnen leven, hun leven is hopeloos en hoe komt dat??
juist door die israelische regering

xdelal

BARON 26-03-2003 20:52

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:41:
:confused:

De croissant en vlaggen verbranden? :confused:
En Frankrijk in de Middeleeuwen? :confused:

Leg uit... :o :D

Ok, voor jouw zal ik het even uitleggen:

Ongeveer 5 eeuwen geleden (na de middeleeuwen overigens) was zowat heel Europa in de ban van de oprukkende Turkse troepen. Die zijn uiteindelijk tot stilstand gebracht door de Oostenrijkers, maar dat terzijde. In ieder geval was Turkije toen wat Amerika nu voor de Islamitische wereld (blijkbaar) is. Men haatte Turkije, omdat ze zo machtig waren en een grote bedreiging voor het Christendom vormden. En wat doe je dan in zo'n geval, als je compleet machteloos bent? Proberen je vijand psychologisch te vernederen en te minachten (werkt in ieder geval voor je zelfbeeld). En net als de moslims nu symbolisch die vlaggen verbranden ging men in Frankrijk croissants eten, ontworpen naar de Islamitische halve maan. Men had dan het gevoel de vijand "op te eten".
Dus ik raad jouw aan om veel croissants te eten en denk dan bij iedere hap dat je een moslim aan het opvreten bent! :D

michael1 26-03-2003 20:55

Citaat:

En dat woont dan in Amsterdam (n)

Miss_Maroc 26-03-2003 21:16

Citaat:

michael1 schreef op 26-03-2003 @ 21:55:
En dat woont dan in Amsterdam (n)
Dus?

EvilSmiley 26-03-2003 21:36

niet toestaan.
zoals eerder gezegt roept het alleen maar op tot (meer) haat, als je zonodig kritiek moet uiten ga je maar demonsteren.

dystopia 26-03-2003 22:11

Citaat:

EvilSmiley schreef op 26-03-2003 @ 22:36:
zoals eerder gezegt roept het alleen maar op tot (meer) haat, als je zonodig kritiek moet uiten ga je maar demonsteren.
De Arabisch-Europese Liga (AEL) moedigt het aan dat anti-oorlogsdemonstranten de Amerikaanse, Britse of Israëlische vlag verbranden.

Martian 26-03-2003 22:23

Citaat:

dystopia schreef op 26-03-2003 @ 23:11:
De Arabisch-Europese Liga (AEL) moedigt het aan dat anti-oorlogsdemonstranten de Amerikaanse, Britse of Israëlische vlag verbranden.
Nee, ze vinden het geen probleem. Ik heb het ze niet aan horen (lezen ;) ) moedigen.

~Sjeherazade~ 26-03-2003 22:28

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:49:

Kijk eens verder dan je neus lang is. Ik begrijp die aanslagen (al keur ik ze niet goed); de meeste Palestijnen hebben nauwelijks nog iets om voor te leven onder het Israëlische neofascistische juk (concentratiekampen e.d.).
Het is te vergelijken met de situatie rond de Franse Revolutie: arbeiders (het proletariaat) werd ook zwaar onderdrukt en is ook met geweld een revolutie begonnen (waar we onze voorouders uiteindelijk wel dankbaar voor mogen zijn).
Sharon en de zijnen zijn nu de Palestijnen hetzelfde aan het aandoen wat hun 60 jaar geleden door Hitler en de zijnen. Heel cynisch allemaal.

Joostje 26-03-2003 22:34

Moet kunnen. Vlaggen bekladden gebeurt net zo goed trouwens.
Maarja, om je standpunt duidelijk te maken mag dat best vindt ik. Niet echt een argumententopic dit.

Atje85 27-03-2003 00:02

Boeie, het zijn maar vlaggen.

Atje85 27-03-2003 00:03

Citaat:

dystopia schreef op 26-03-2003 @ 23:11:
nee, ze vinden het geen probleem. ze moedigen het niet aan voor zover ik weet.

Dit artikel heeft een misleidende titel (n)

Atje85 27-03-2003 00:03

Citaat:

:rolleyes:

Blitzkrieg Bop 27-03-2003 00:35

niet doen, het staat zeer agressief en wekt alleen maar haat en groeiende tegenstellingen op.

De vlammen kunnen ook op jezelf overslaan :D

geen punt. 27-03-2003 10:58

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:40:
Dus eerst zegt FA de palestijnse vlag wel te willen verbranden (volledig mee eens overigens), daar komt een reactie op: alle Israëlische vlaggen verbranden en vervolgens dan deze reactie. Je zegt wel offtopic, maar dit geeft alleen maar weer eens aan dat het aanzet tot haat! Verbieden dus!

Sjied No Clue 27-03-2003 11:15

Nee, een vlag verbranden staat symbool voor een land met alles wat daarbij hoort te vernietigen. En dat is op geen enkel moment gerechtvaardigd.

Joostje 27-03-2003 11:18

Citaat:

She-Devil schreef op 27-03-2003 @ 12:15:
Nee, een vlag verbranden staat symbool voor een land met alles wat daarbij hoort te vernietigen. En dat is op geen enkel moment gerechtvaardigd.
het staat niet gelijkmet hetvernietigen van het land, eerder een protest op wat hetland doet. En dat lijkt me onde rvrijheid vanmeningsuiting vallen.

Sjied No Clue 27-03-2003 11:27

Citaat:

Joostje schreef op 27-03-2003 @ 12:18:
het staat niet gelijkmet hetvernietigen van het land, eerder een protest op wat hetland doet. En dat lijkt me onde rvrijheid vanmeningsuiting vallen.
Het staat niet gelijk aan staat symbool voor het vernietigen van een land. Als je je protest onder vrijheid van meningsuiting wil laten vallen maak dan een mooi spandoek van je mening erop en zing een liedje. Maar gebruik je eigen lakens en niet de openabere muren of andere vreemde ideeën.

Joostje 27-03-2003 11:39

Citaat:

She-Devil schreef op 27-03-2003 @ 12:27:
Het staat niet gelijk aan staat symbool voor het vernietigen van een land. Als je je protest onder vrijheid van meningsuiting wil laten vallen maak dan een mooi spandoek van je mening erop en zing een liedje. Maar gebruik je eigen lakens en niet de openabere muren of andere vreemde ideeën.
dat kan natuurlijk ook.

zoals gezegd, dit is niet echt een argumententopic.

*Burning water* 27-03-2003 12:17

Citaat:

BARON schreef op 26-03-2003 @ 21:52:
Ok, voor jouw zal ik het even uitleggen:

Ongeveer 5 eeuwen geleden (na de middeleeuwen overigens) was zowat heel Europa in de ban van de oprukkende Turkse troepen. Die zijn uiteindelijk tot stilstand gebracht door de Oostenrijkers, maar dat terzijde. In ieder geval was Turkije toen wat Amerika nu voor de Islamitische wereld (blijkbaar) is. Men haatte Turkije, omdat ze zo machtig waren en een grote bedreiging voor het Christendom vormden. En wat doe je dan in zo'n geval, als je compleet machteloos bent? Proberen je vijand psychologisch te vernederen en te minachten (werkt in ieder geval voor je zelfbeeld). En net als de moslims nu symbolisch die vlaggen verbranden ging men in Frankrijk croissants eten, ontworpen naar de Islamitische halve maan. Men had dan het gevoel de vijand "op te eten".
Dus ik raad jouw aan om veel croissants te eten en denk dan bij iedere hap dat je een moslim aan het opvreten bent! :D

Hee, da's interessant! En een betere actie dan het verbranden van vlaggen. Dat verbranden van vlaggen hoeft volgens mij trouwens niet bestraft te worden, dus het alternatief is het toestaan ervan. Het lijkt me echter erg aanzetten tot haat tussen naties of verschillende etnische groepen, dus niet zo verstandig en absoluut niet aan te bevelen.

BARON 27-03-2003 13:24

Citaat:

*Burning water* schreef op 27-03-2003 @ 13:17:
Hee, da's interessant! En een betere actie dan het verbranden van vlaggen, hoewel dat volgens mij niet bestraft hoeft te worden. Het lijkt me echter erg aanzetten tot haat tussen naties, dus niet zo verstandig.
Nou ik heb dinsdag nog twee croissants gegeten, van die met chocolade gevuld. Maar ik zou ze toch niet willen missen!

*Burning water* 27-03-2003 13:29

Citaat:

BARON schreef op 27-03-2003 @ 14:24:
Nou ik heb dinsdag nog twee croissants gegeten, van die met chocolade gevuld. Maar ik zou ze toch niet willen missen!
Ehm.. het tweede deel ging over het verbranden van de vlaggen. Ik zal proberen 't iets duidelijker te maken...

BARON 27-03-2003 13:35

Citaat:

*Burning water* schreef op 27-03-2003 @ 14:29:
Ehm.. het tweede deel ging over het verbranden van de vlaggen. Ik zal proberen 't iets duidelijker te maken...
Ok, dan moeten die moslims dus maar chocolade kruizen gaan eten of amandelkruizen gevuld met amandelspijs of zoiets

Klinkt wel lekkererder en vredelievender dan vlaggen verbranden.

Sjied No Clue 27-03-2003 16:48

Citaat:

Joostje schreef op 27-03-2003 @ 12:39:

zoals gezegd, dit is niet echt een argumententopic.

Dus het onnodig commentaar wat er onder mijn quote stond was niet als argument bedoeld? Ik zal er op letten als dat volgende keer in een topic staat, dan is jouw commentaar dus weg te denken.

Megadeth 21-06-2003 19:27

met pieter

nhc 21-06-2003 19:36

Citaat:

*knip*

Vlaggen verbranden is volgens wetsartikelen 118 en 119 verboden, omdat dit o.a. valt onder het beledigen van een buitenlands staatshoofd van een bevriende natie.

Tsja.....vlaggen verbranden moet kunnen, maar het is zoals Fleet Admiral schreef verboden volgens de wetsartikelen 118 en 119. Je zou mensen die bij een land/ organisatie/ club horen daarmee kunnen beledigen. En dus woede en of haat op kunnen wekken. Maar ja.....als ik als Feyenoord fan een Ajax vlag ga verbranden, dan weet ik wel zeker dat ik een sprintje moet trekken........

Vincent Vega 21-06-2003 19:54

Citaat:

Megadeth schreef op 21-06-2003 @ 20:27:
met pieter
hoi

Gatara 21-06-2003 20:00

Dankjewel Megadeth voor het onnodig uppen en het loze antwoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.