![]() |
Vlaggen verbranden: toestaan of niet?
*knip*
Vlaggen verbranden is volgens wetsartikelen 118 en 119 verboden, omdat dit o.a. valt onder het beledigen van een buitenlands staatshoofd van een bevriende natie. Ik ben tegen het verbranden van vlaggen. Hoewel ik op dit moment toch wel zin heb om een paar duizend Palestijnse vlaggen te verbranden. |
Afkeuren, vlaggen verbranden wakkert alleen maar haat aan
|
Citaat:
:) |
Ach ja, weer zo'n "traditie" in Islamitische landen die niet strookt met de moderniteit. Vijf eeuwen geleden deden b.v. de Fransen iets soortgelijks, zo is de croissant uitgevonden. Maar dat was 5 eeuwen geleden...
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, verder on-topic graag. :) |
Citaat:
De croissant en vlaggen verbranden? :confused: En Frankrijk in de Middeleeuwen? :confused: Leg uit... :o :D |
Citaat:
|
waarschijnlijk bedoelt ie daarmee dat de islamtische landen 5 eeuwen achter liggen met de gedachten. Wat op zich best wel klopt als je naar die islamtische landen kijkt.
|
Citaat:
De Israelische vlag wel. :) Oke , ontopic. |
Citaat:
Maar goed, ik stop al. :o Nu echt. :o |
Citaat:
juist door die israelische regering xdelal |
Citaat:
Ongeveer 5 eeuwen geleden (na de middeleeuwen overigens) was zowat heel Europa in de ban van de oprukkende Turkse troepen. Die zijn uiteindelijk tot stilstand gebracht door de Oostenrijkers, maar dat terzijde. In ieder geval was Turkije toen wat Amerika nu voor de Islamitische wereld (blijkbaar) is. Men haatte Turkije, omdat ze zo machtig waren en een grote bedreiging voor het Christendom vormden. En wat doe je dan in zo'n geval, als je compleet machteloos bent? Proberen je vijand psychologisch te vernederen en te minachten (werkt in ieder geval voor je zelfbeeld). En net als de moslims nu symbolisch die vlaggen verbranden ging men in Frankrijk croissants eten, ontworpen naar de Islamitische halve maan. Men had dan het gevoel de vijand "op te eten". Dus ik raad jouw aan om veel croissants te eten en denk dan bij iedere hap dat je een moslim aan het opvreten bent! :D |
Citaat:
|
Citaat:
:) |
niet toestaan.
zoals eerder gezegt roept het alleen maar op tot (meer) haat, als je zonodig kritiek moet uiten ga je maar demonsteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is te vergelijken met de situatie rond de Franse Revolutie: arbeiders (het proletariaat) werd ook zwaar onderdrukt en is ook met geweld een revolutie begonnen (waar we onze voorouders uiteindelijk wel dankbaar voor mogen zijn). Sharon en de zijnen zijn nu de Palestijnen hetzelfde aan het aandoen wat hun 60 jaar geleden door Hitler en de zijnen. Heel cynisch allemaal. |
Moet kunnen. Vlaggen bekladden gebeurt net zo goed trouwens.
Maarja, om je standpunt duidelijk te maken mag dat best vindt ik. Niet echt een argumententopic dit. |
Boeie, het zijn maar vlaggen.
|
Citaat:
Dit artikel heeft een misleidende titel (n) |
Citaat:
|
niet doen, het staat zeer agressief en wekt alleen maar haat en groeiende tegenstellingen op.
De vlammen kunnen ook op jezelf overslaan :D |
Citaat:
|
Nee, een vlag verbranden staat symbool voor een land met alles wat daarbij hoort te vernietigen. En dat is op geen enkel moment gerechtvaardigd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zoals gezegd, dit is niet echt een argumententopic. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Klinkt wel lekkererder en vredelievender dan vlaggen verbranden. |
Citaat:
|
met pieter
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dankjewel Megadeth voor het onnodig uppen en het loze antwoord.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |