Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 19:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
*knip*

Vlaggen verbranden is volgens wetsartikelen 118 en 119 verboden, omdat dit o.a. valt onder het beledigen van een buitenlands staatshoofd van een bevriende natie.

Ik ben tegen het verbranden van vlaggen.
Hoewel ik op dit moment toch wel zin heb om een paar duizend Palestijnse vlaggen te verbranden.

Laatst gewijzigd op 27-03-2003 om 00:39.
Advertentie
Oud 26-03-2003, 20:11
Verwijderd
Afkeuren, vlaggen verbranden wakkert alleen maar haat aan
Oud 26-03-2003, 20:20
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 20:33:
Hoewel ik op dit moment toch wel zin heb om een paar duizend Palestijnse vlaggen te verbranden.
Ik ben voor het verbranden van vlaggen, en met name pleit ik voor de vernietiging van alle Israelische vlaggen.

Oud 26-03-2003, 20:32
BARON
BARON is offline
Ach ja, weer zo'n "traditie" in Islamitische landen die niet strookt met de moderniteit. Vijf eeuwen geleden deden b.v. de Fransen iets soortgelijks, zo is de croissant uitgevonden. Maar dat was 5 eeuwen geleden...
Oud 26-03-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 21:32:
Ach ja, weer zo'n "traditie" in Islamitische landen die niet strookt met de moderniteit. Vijf eeuwen geleden deden b.v. de Fransen iets soortgelijks, zo is de croissant uitgevonden. Maar dat was 5 eeuwen geleden...
Iets wat niet strookt met moderniteit, hoeft niet per se fout te zijn. Wij maken in deze moderen wereld ook genoeg fouten.
Oud 26-03-2003, 20:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 26-03-2003 @ 21:20:
Ik ben voor het verbranden van vlaggen, en met name pleit ik voor de vernietiging van alle Israelische vlaggen.

Dan voel ik mij hierbij genoodzaakt Marokkaanse vlaggen te verbranden.

Maar goed, verder on-topic graag.
Oud 26-03-2003, 20:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 21:32:

De croissant en vlaggen verbranden?
En Frankrijk in de Middeleeuwen?

Leg uit...
Oud 26-03-2003, 20:43
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:

Oud 26-03-2003, 20:43
alwaysgood
alwaysgood is offline
waarschijnlijk bedoelt ie daarmee dat de islamtische landen 5 eeuwen achter liggen met de gedachten. Wat op zich best wel klopt als je naar die islamtische landen kijkt.
Oud 26-03-2003, 20:44
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:40:

Maar goed, verder on-topic graag.
De Marokkaanse vlag staat niet synoniem aan het platgooien van dorpen, huizen vernietigen, ''''''''potentiele'''''''terroristen op te pakken en aan het op kinderen schieten die buiten aan t spelen zijn.

De Israelische vlag wel.

Oke , ontopic.
Oud 26-03-2003, 20:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 26-03-2003 @ 21:44:
De Marokkaanse vlag staat niet synoniem aan het platgooien van dorpen, huizen vernietigen, ''''''''potentiele'''''''terroristen op te pakken en aan het op kinderen schieten die buiten aan t spelen zijn.

De Israelische vlag wel.

Oke , ontopic.
De Palestijnse staat synoniem voor religieus nazisme, zich uitend in zelfmoordaanslagen.

Maar goed, ik stop al. Nu echt.
Oud 26-03-2003, 20:51
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:49:
De Palestijnse staat synoniem voor religieus nazisme, zich uitend in zelfmoordaanslagen.

Maar goed, ik stop al. Nu echt.
uitend in zelfmoordaanslagen omdat ze nergens meer voor kunnen leven, hun leven is hopeloos en hoe komt dat??
juist door die israelische regering

xdelal
Oud 26-03-2003, 20:52
BARON
BARON is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:41:

De croissant en vlaggen verbranden?
En Frankrijk in de Middeleeuwen?

Leg uit...
Ok, voor jouw zal ik het even uitleggen:

Ongeveer 5 eeuwen geleden (na de middeleeuwen overigens) was zowat heel Europa in de ban van de oprukkende Turkse troepen. Die zijn uiteindelijk tot stilstand gebracht door de Oostenrijkers, maar dat terzijde. In ieder geval was Turkije toen wat Amerika nu voor de Islamitische wereld (blijkbaar) is. Men haatte Turkije, omdat ze zo machtig waren en een grote bedreiging voor het Christendom vormden. En wat doe je dan in zo'n geval, als je compleet machteloos bent? Proberen je vijand psychologisch te vernederen en te minachten (werkt in ieder geval voor je zelfbeeld). En net als de moslims nu symbolisch die vlaggen verbranden ging men in Frankrijk croissants eten, ontworpen naar de Islamitische halve maan. Men had dan het gevoel de vijand "op te eten".
Dus ik raad jouw aan om veel croissants te eten en denk dan bij iedere hap dat je een moslim aan het opvreten bent!
Oud 26-03-2003, 20:55
michael1
michael1 is offline
Citaat:

En dat woont dan in Amsterdam
Oud 26-03-2003, 21:16
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
michael1 schreef op 26-03-2003 @ 21:55:
En dat woont dan in Amsterdam
Dus?

Oud 26-03-2003, 21:36
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
niet toestaan.
zoals eerder gezegt roept het alleen maar op tot (meer) haat, als je zonodig kritiek moet uiten ga je maar demonsteren.
Oud 26-03-2003, 22:11
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 26-03-2003 @ 22:36:
zoals eerder gezegt roept het alleen maar op tot (meer) haat, als je zonodig kritiek moet uiten ga je maar demonsteren.
De Arabisch-Europese Liga (AEL) moedigt het aan dat anti-oorlogsdemonstranten de Amerikaanse, Britse of Israëlische vlag verbranden.
Oud 26-03-2003, 22:23
Martian
Martian is offline
Citaat:
dystopia schreef op 26-03-2003 @ 23:11:
De Arabisch-Europese Liga (AEL) moedigt het aan dat anti-oorlogsdemonstranten de Amerikaanse, Britse of Israëlische vlag verbranden.
Nee, ze vinden het geen probleem. Ik heb het ze niet aan horen (lezen ) moedigen.
Oud 26-03-2003, 22:28
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:49:
Kijk eens verder dan je neus lang is. Ik begrijp die aanslagen (al keur ik ze niet goed); de meeste Palestijnen hebben nauwelijks nog iets om voor te leven onder het Israëlische neofascistische juk (concentratiekampen e.d.).
Het is te vergelijken met de situatie rond de Franse Revolutie: arbeiders (het proletariaat) werd ook zwaar onderdrukt en is ook met geweld een revolutie begonnen (waar we onze voorouders uiteindelijk wel dankbaar voor mogen zijn).
Sharon en de zijnen zijn nu de Palestijnen hetzelfde aan het aandoen wat hun 60 jaar geleden door Hitler en de zijnen. Heel cynisch allemaal.
Oud 26-03-2003, 22:34
Joostje
Joostje is offline
Moet kunnen. Vlaggen bekladden gebeurt net zo goed trouwens.
Maarja, om je standpunt duidelijk te maken mag dat best vindt ik. Niet echt een argumententopic dit.
Oud 27-03-2003, 00:02
Atje85
Atje85 is offline
Boeie, het zijn maar vlaggen.
Oud 27-03-2003, 00:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dystopia schreef op 26-03-2003 @ 23:11:
nee, ze vinden het geen probleem. ze moedigen het niet aan voor zover ik weet.

Dit artikel heeft een misleidende titel
Oud 27-03-2003, 00:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Oud 27-03-2003, 00:35
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
niet doen, het staat zeer agressief en wekt alleen maar haat en groeiende tegenstellingen op.

De vlammen kunnen ook op jezelf overslaan
Oud 27-03-2003, 10:58
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:40:
Dus eerst zegt FA de palestijnse vlag wel te willen verbranden (volledig mee eens overigens), daar komt een reactie op: alle Israëlische vlaggen verbranden en vervolgens dan deze reactie. Je zegt wel offtopic, maar dit geeft alleen maar weer eens aan dat het aanzet tot haat! Verbieden dus!
Oud 27-03-2003, 11:15
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Nee, een vlag verbranden staat symbool voor een land met alles wat daarbij hoort te vernietigen. En dat is op geen enkel moment gerechtvaardigd.
Oud 27-03-2003, 11:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 27-03-2003 @ 12:15:
Nee, een vlag verbranden staat symbool voor een land met alles wat daarbij hoort te vernietigen. En dat is op geen enkel moment gerechtvaardigd.
het staat niet gelijkmet hetvernietigen van het land, eerder een protest op wat hetland doet. En dat lijkt me onde rvrijheid vanmeningsuiting vallen.
Oud 27-03-2003, 11:27
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-03-2003 @ 12:18:
het staat niet gelijkmet hetvernietigen van het land, eerder een protest op wat hetland doet. En dat lijkt me onde rvrijheid vanmeningsuiting vallen.
Het staat niet gelijk aan staat symbool voor het vernietigen van een land. Als je je protest onder vrijheid van meningsuiting wil laten vallen maak dan een mooi spandoek van je mening erop en zing een liedje. Maar gebruik je eigen lakens en niet de openabere muren of andere vreemde ideeën.
Oud 27-03-2003, 11:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 27-03-2003 @ 12:27:
Het staat niet gelijk aan staat symbool voor het vernietigen van een land. Als je je protest onder vrijheid van meningsuiting wil laten vallen maak dan een mooi spandoek van je mening erop en zing een liedje. Maar gebruik je eigen lakens en niet de openabere muren of andere vreemde ideeën.
dat kan natuurlijk ook.

zoals gezegd, dit is niet echt een argumententopic.
Oud 27-03-2003, 12:17
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 21:52:
Ok, voor jouw zal ik het even uitleggen:

Ongeveer 5 eeuwen geleden (na de middeleeuwen overigens) was zowat heel Europa in de ban van de oprukkende Turkse troepen. Die zijn uiteindelijk tot stilstand gebracht door de Oostenrijkers, maar dat terzijde. In ieder geval was Turkije toen wat Amerika nu voor de Islamitische wereld (blijkbaar) is. Men haatte Turkije, omdat ze zo machtig waren en een grote bedreiging voor het Christendom vormden. En wat doe je dan in zo'n geval, als je compleet machteloos bent? Proberen je vijand psychologisch te vernederen en te minachten (werkt in ieder geval voor je zelfbeeld). En net als de moslims nu symbolisch die vlaggen verbranden ging men in Frankrijk croissants eten, ontworpen naar de Islamitische halve maan. Men had dan het gevoel de vijand "op te eten".
Dus ik raad jouw aan om veel croissants te eten en denk dan bij iedere hap dat je een moslim aan het opvreten bent!
Hee, da's interessant! En een betere actie dan het verbranden van vlaggen. Dat verbranden van vlaggen hoeft volgens mij trouwens niet bestraft te worden, dus het alternatief is het toestaan ervan. Het lijkt me echter erg aanzetten tot haat tussen naties of verschillende etnische groepen, dus niet zo verstandig en absoluut niet aan te bevelen.

Laatst gewijzigd op 27-03-2003 om 13:30.
Oud 27-03-2003, 13:24
BARON
BARON is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 27-03-2003 @ 13:17:
Hee, da's interessant! En een betere actie dan het verbranden van vlaggen, hoewel dat volgens mij niet bestraft hoeft te worden. Het lijkt me echter erg aanzetten tot haat tussen naties, dus niet zo verstandig.
Nou ik heb dinsdag nog twee croissants gegeten, van die met chocolade gevuld. Maar ik zou ze toch niet willen missen!
Oud 27-03-2003, 13:29
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
BARON schreef op 27-03-2003 @ 14:24:
Nou ik heb dinsdag nog twee croissants gegeten, van die met chocolade gevuld. Maar ik zou ze toch niet willen missen!
Ehm.. het tweede deel ging over het verbranden van de vlaggen. Ik zal proberen 't iets duidelijker te maken...
Oud 27-03-2003, 13:35
BARON
BARON is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 27-03-2003 @ 14:29:
Ehm.. het tweede deel ging over het verbranden van de vlaggen. Ik zal proberen 't iets duidelijker te maken...
Ok, dan moeten die moslims dus maar chocolade kruizen gaan eten of amandelkruizen gevuld met amandelspijs of zoiets

Klinkt wel lekkererder en vredelievender dan vlaggen verbranden.
Oud 27-03-2003, 16:48
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-03-2003 @ 12:39:

zoals gezegd, dit is niet echt een argumententopic.
Dus het onnodig commentaar wat er onder mijn quote stond was niet als argument bedoeld? Ik zal er op letten als dat volgende keer in een topic staat, dan is jouw commentaar dus weg te denken.
Oud 21-06-2003, 19:27
Megadeth
Megadeth is offline
met pieter
Oud 21-06-2003, 19:36
nhc
nhc is offline
Citaat:
*knip*

Vlaggen verbranden is volgens wetsartikelen 118 en 119 verboden, omdat dit o.a. valt onder het beledigen van een buitenlands staatshoofd van een bevriende natie.

Tsja.....vlaggen verbranden moet kunnen, maar het is zoals Fleet Admiral schreef verboden volgens de wetsartikelen 118 en 119. Je zou mensen die bij een land/ organisatie/ club horen daarmee kunnen beledigen. En dus woede en of haat op kunnen wekken. Maar ja.....als ik als Feyenoord fan een Ajax vlag ga verbranden, dan weet ik wel zeker dat ik een sprintje moet trekken........
Oud 21-06-2003, 19:54
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 21-06-2003 @ 20:27:
met pieter
hoi
Oud 21-06-2003, 20:00
Gatara
Gatara is offline
Dankjewel Megadeth voor het onnodig uppen en het loze antwoord.

Regels voor berichten