![]() |
hipheid
Je kent ze wel, die mensen die altijd de nieuwste trends volgen, er altijd gelikt uitzien, dat ook ten volste beseffen en een ego hebben van hier tot ginder…..
Het liefst gaan ze ieder weekend naar een hippe tent, staan een beetje te heupwiegen aan de zijkant en staan daar het allernieuwste hippe drankje te drinken. De muziek moet niet al te moeilijk zijn, want dan kun je er niet ‘smooth’ op bewegen. Het is namelijk niet hip om je helemaal uit te leven op de dansvloer…….cause that’s no part of the act! En wat betreft de rest van het publiek: Er wordt alleen gecommuniceerd met andere hippe vogels en de rest behoort tot het bierzuipende plebs……! Het erge is, dat veel mensen denken, dat de hierboven beschreven mensen ook echt cool zijn. Het is erg jammer dat veel mensen niet beseffen dat het niet meer is dan een facade voor mensen bij wie een sterke individualiteit ontbreekt….Ze kleden zich naar regeltjes, gedragen zich naar regeltjes en het ergste is nog dat ze daar niet de leegheid van inzien. Sla de dikke van Dale eens open en zoek bij de h, daar vind je het woord hip, betekenend: Hip: (Amer. slang) bn. bw., onconventioneel, gedurfd, modieus, apart (tgov. square): ~pe kleding Nu vraag ik je…..zijn het niet juist de mensen, die niet klakkeloos alle trends volgen, die er gedurfd en apart uitzien? Iedereen is zo druk bezig met hip zijn, dat het een en al eenheidsworst geworden is!! Ik ga niet verkondigen wat dan wel of niet hip is, maar hoop wel dat iedereen voor zichzelf nadenkt over wat cool is en wat niet. Ook ben ik niet tegen merkkleding, want feit is dat dat vaak erg mooie kleding is. Maak een statement met je kleren en verberg je niet achter suffe hype's. mensen...? |
Ik heb van een aantal zeer hippe mensen geleerd dat hipheid is wat je er zelf van maakt.
Oftewel als jij het leuk vind is het hip. Dat maakt van hip een relatief begrip. |
Nee, ik ken niet van die mensen. Ik ken geen mensen. Ben ik nu niet hip?
|
Ik denk dat dit grote onzin is, want iederéén werpt een façade op onder het mom van 'zichzelf zijn' maar stiekem toch met de achterliggende zekerheid dat je niet de énige bent die zich zo kleedt.
Alto's, kakkers, skaters, noem de hele meuk maar op, iedereen is een meeloper en verschuilt zich achter de zekerheid van de groep. Als je dat niet doet, ben je een outcast. Ik zie dus het verschil niet echt in tussen 'hippe' mensen en mensen die 'gewoon' een bepaalde kleding- of levensstijl aanhangen. |
Citaat:
|
Citaat:
dit is een achterhaalde betkenis van hipheid. nu raakt iedereen weer in de war. maar gaat dit nu om de betkenis avn het woord? of de hippe mensen wel echt hip zijn? of de mensen die zich hip noemen, volgens het woordenboek ook hip zijn? zelfde discussie als bij bijv alto's omdat het oorspronkelijk van alternatief komt en dat het dan dus wel écht anders zou moeten zijn. maar hip is gewoon een benaming. |
Citaat:
*geeft quest for hipness maar op* |
Wat een gezeik zeg . Het is ook altijd hetzelfde ..als je er een beetje volgens de laatste mode uitziet ben je ''stom '' .
Sommige mensen moeten gewoon accepteren dat iedereen draagt wat hij of zij leuk vindt ..of dat nou ''hip'' is of ''alternatief'' |
Citaat:
de rest ging over het topicstart je hebt het hlemaal door hoor (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben geil, dat is gewoon de belichaming van hipheid.
|
Citaat:
You made my day.. (echt) *huppelt* tralalalal exo is hip |
Citaat:
|
Ik ben t met exo eens
Hipheid is wat je er zelf van maakt. Zolang je jezelf maar hip vind maakt het geen reet uit wat een ander van je vind.. |
Citaat:
|
Citaat:
Hip ben je als je dat zelf wil! :) Maar idd je kunt beter aantrekken wat je wil en lekker beesten tijdens het uitgaan. |
Citaat:
Mensen maken een beeld van je, en wanneer je dat vaak genoeg hoort etc ga je je daar steeds een beetje meer aan aanpassen. Hippe mensen lopen een stuk op de trends voor, zijn niet bang om af te gaan, zijn intelligent, maar wel vriendelijk/sociaal. |
Citaat:
En dan, dan kun je zelfs hip zijn als je er zo on-trendy bijloopt als ik. (y) |
Ik denk dat er 2 soorten hip zijn.
1. Trendy, op de mode vooruitlopen, alles dragen wat in is. 2. Je eigen gang gaan, je eigen stijl hebben, is niet afhankelijk van de mode. |
Citaat:
|
Citaat:
wij zijn hip |
Citaat:
En je helemaal uitleven op de dansvloer is best hip hoor |
maar mag ik er wel even op wijzen dat ik het ben die hem het juist heeft aangeleerd?
hij dacht nml werkelijk dat iets hip én stom tegelijk kon zijn. jaja! verder issie wel lief hoor :D |
Nouhouu! :o Zeg nou niets over m'n dubieuse verleden ja.. het gaat erom dat ik nu weet wat 't is...
Ja ik geef toe ik vroeger in de verkeerde definitie geloofde... |
Citaat:
|
Kinders, luister nou maar gewoon naar de wijze woorden van freakjuh, dan komt het nog wel goed met jullie.
Citaat:
|
ik ben hip...
|
Juistem freakjuh show 'em what's what!
|
is het 'hip' om alles en iedereen die anders is dan jijzelf maar af te zeiken?
jij generaliseert een klein groepje.. een groepje aso's dat je 1x hebt gezien die er 'trendy' uitzagen en daarom is iedereen die de mode een beetje volgt arrogant etc. iedereen is anders, helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat alleen zij 'anders' zijn. ben trouwens een x een discussie aangegaan met een stel 'alto's' die me 'mode-popje' noemde.. hun argument was dat ik hun kut-alto had genoemd, wat niet zo was. alto's zijn in feite dus n soort racisten die andere mensen in hokjes duwen terwijl ze daar fel tegen zijn, al zijn ze wel grappig :D |
hip... ik ben geloof ik per ongeluk hip...
ik kwerd 2jaar geleden uitgelachen om mijn all stars, waah nu dragen juist díe mensen ze... ik werd vorig jaar uitgelachen om mijn beenwarmers en kniekousen.. ja, wat draagt men nu??? ik heb de sticker 'alto' opgeplakt gekregen, maar ik vind het allemaal zo dom, mensen maken zich zo druk om wat ze zijn.. ik vind het onzin. allemaal!! een broek met vlekken... dát is hip... |
je hebt 2 soorten
hip hop en hip pie |
hip? je bedoelt true :D
in iedere subcultuur ongeveer heb je de 'elite' die zichzelf als true beschouwt, en die gaan ook alleen maar om met anderen truee mensen. dit geld zowel voor de kakker- als voor de goth, punk of whatever scenes. deze trueheidskwestie is volgens mij sowieso iets van alle tijden, ofzo. alleen vraag ik me af, wie bepaalt er wie true is en wie niet.. die elite bevestigd het waarschijnlijk de hele tijd bij elkaar, dat ze true zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens , je ziet mensen met Knie kousen niet in het openbaar hoor meestal in feesten discotheken Enne ..Trendy is gewoon Hip.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |