Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 15:12
coecie
coecie is offline
Je kent ze wel, die mensen die altijd de nieuwste trends volgen, er altijd gelikt uitzien, dat ook ten volste beseffen en een ego hebben van hier tot ginder…..
Het liefst gaan ze ieder weekend naar een hippe tent, staan een beetje te heupwiegen aan de zijkant en staan daar het allernieuwste hippe drankje te drinken.
De muziek moet niet al te moeilijk zijn, want dan kun je er niet ‘smooth’ op bewegen.
Het is namelijk niet hip om je helemaal uit te leven op de dansvloer…….cause that’s no part of the act!
En wat betreft de rest van het publiek: Er wordt alleen gecommuniceerd met andere hippe vogels en de rest behoort tot het bierzuipende plebs……!

Het erge is, dat veel mensen denken, dat de hierboven beschreven mensen ook echt cool zijn.
Het is erg jammer dat veel mensen niet beseffen dat het niet meer is dan een facade voor mensen bij wie een sterke individualiteit ontbreekt….Ze kleden zich naar regeltjes, gedragen zich naar regeltjes en het ergste is nog dat ze daar niet de leegheid van inzien.

Sla de dikke van Dale eens open en zoek bij de h, daar vind je het woord hip, betekenend:

Hip: (Amer. slang) bn. bw., onconventioneel, gedurfd, modieus, apart
(tgov. square): ~pe kleding

Nu vraag ik je…..zijn het niet juist de mensen, die niet klakkeloos alle trends volgen, die er gedurfd en apart uitzien? Iedereen is zo druk bezig met hip zijn, dat het een en al eenheidsworst geworden is!!

Ik ga niet verkondigen wat dan wel of niet hip is, maar hoop wel dat iedereen voor zichzelf nadenkt over wat cool is en wat niet.
Ook ben ik niet tegen merkkleding, want feit is dat dat vaak erg mooie kleding is. Maak een statement met je kleren en verberg je niet achter suffe hype's.

mensen...?
Oud 28-03-2003, 15:14
Verwijderd
Ik heb van een aantal zeer hippe mensen geleerd dat hipheid is wat je er zelf van maakt.

Oftewel als jij het leuk vind is het hip. Dat maakt van hip een relatief begrip.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:15
Evito
Evito is offline
Nee, ik ken niet van die mensen. Ik ken geen mensen. Ben ik nu niet hip?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:15
Verwijderd
Ik denk dat dit grote onzin is, want iederéén werpt een façade op onder het mom van 'zichzelf zijn' maar stiekem toch met de achterliggende zekerheid dat je niet de énige bent die zich zo kleedt.

Alto's, kakkers, skaters, noem de hele meuk maar op, iedereen is een meeloper en verschuilt zich achter de zekerheid van de groep. Als je dat niet doet, ben je een outcast. Ik zie dus het verschil niet echt in tussen 'hippe' mensen en mensen die 'gewoon' een bepaalde kleding- of levensstijl aanhangen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:17
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 16:15:
Ik denk dat dit grote onzin is, want iederéén werpt een façade op onder het mom van 'zichzelf zijn' maar stiekem toch met de achterliggende zekerheid dat je niet de énige bent die zich zo kleedt.

Alto's, kakkers, skaters, noem de hele meuk maar op, iedereen is een meeloper en verschuilt zich achter de zekerheid van de groep. Als je dat niet doet, ben je een outcast. Ik zie dus het verschil niet echt in tussen 'hippe' mensen en mensen die 'gewoon' een bepaalde kleding- of levensstijl aanhangen.
Nee, precies. Mensen pretenderen zichzelf te zijn en sluiten zich vervolgens aan bij zo'n groep, omdat ze dan zichzelf zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:22
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 16:14:
Ik heb van een aantal zeer hippe mensen geleerd dat hipheid is wat je er zelf van maakt.

Oftewel als jij het leuk vind is het hip. Dat maakt van hip een relatief begrip.

dit is een achterhaalde betkenis van hipheid.
nu raakt iedereen weer in de war.

maar gaat dit nu om de betkenis avn het woord?
of de hippe mensen wel echt hip zijn?
of de mensen die zich hip noemen, volgens het woordenboek ook hip zijn?

zelfde discussie als bij bijv alto's
omdat het oorspronkelijk van alternatief komt en dat het dan dus wel écht anders zou moeten zijn.

maar hip is gewoon een benaming.
Oud 28-03-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Avelon schreef op 28-03-2003 @ 16:22:

dit is een achterhaalde betkenis van hipheid.
nu raakt iedereen weer in de war.

maar gaat dit nu om de betkenis avn het woord?
of de hippe mensen wel echt hip zijn?
of de mensen die zich hip noemen, volgens het woordenboek ook hip zijn?

zelfde discussie als bij bijv alto's
omdat het oorspronkelijk van alternatief komt en dat het dan dus wel écht anders zou moeten zijn.

maar hip is gewoon een benaming.
Omg britt dacht ik het eindelijk te snappen is het weer achterhaald.. *zucht*

*geeft quest for hipness maar op*
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:41
Otis
Otis is offline
Wat een gezeik zeg . Het is ook altijd hetzelfde ..als je er een beetje volgens de laatste mode uitziet ben je ''stom '' .

Sommige mensen moeten gewoon accepteren dat iedereen draagt wat hij of zij leuk vindt ..of dat nou ''hip'' is of ''alternatief''
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:52
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 16:37:
Omg britt dacht ik het eindelijk te snappen is het weer achterhaald.. *zucht*

*geeft quest for hipness maar op*
nee dat van jou was goed!

de rest ging over het topicstart

je hebt het hlemaal door hoor
Oud 28-03-2003, 15:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 16:14:

hier ben ik het wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:00
Evito
Evito is offline
Citaat:
terror koe schreef op 28-03-2003 @ 16:26:
Oh yeah baby.
Jij bent ook heel hip hoor
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:07
AtHell
AtHell is offline
Ik ben geil, dat is gewoon de belichaming van hipheid.
Oud 28-03-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Avelon schreef op 28-03-2003 @ 16:52:
nee dat van jou was goed!

de rest ging over het topicstart

je hebt het hlemaal door hoor
Owhh! Mooi!

You made my day.. (echt) *huppelt*

tralalalal exo is hip
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef op 28-03-2003 @ 16:12:
Nu vraag ik je…..zijn het niet juist de mensen, die niet klakkeloos alle trends volgen, die er gedurfd en apart uitzien? Iedereen is zo druk bezig met hip zijn, dat het een en al eenheidsworst geworden is!!
Die mensen die jij omschrijft zijn trendvolgers die zelf geen inspiratie hebben, en voor echte 'hippe' lui dus 'so last tuesday'.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:12
Anteverta
Anteverta is offline
Ik ben t met exo eens
Hipheid is wat je er zelf van maakt.

Zolang je jezelf maar hip vind maakt het geen reet uit wat een ander van je vind..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
crazylou schreef op 28-03-2003 @ 18:35:
Die mensen die jij omschrijft zijn trendvolgers die zelf geen inspiratie hebben, en voor echte 'hippe' lui dus 'so last tuesday'.
nee, 'echt hippe' lui zijn conformistisch als de pest... alles moet volgens de regeltjes, je mag niet burgerlijk zijn, je moet de indruk wekken dat je veel geld hebt, ze zijn enorm arrogant en ze beschouwen zich zelf als toonaangevend... en als je een praatje probeert te maken kijken ze dwars door je heen.. maar tegelijkertijd zijn ze doodsbang dat ze een blunder maken en dat ze afgeschreven worden door de scene... ik vind dat je veel beter schijt kan hebben en dat je gewoon beter kan aantrekken wat je wil en lekker flink moet beesten tijdens het uitgaan...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 28-03-2003 @ 19:22:
nee, 'echt hippe' lui zijn conformistisch als de pest... alles moet volgens de regeltjes, je mag niet burgerlijk zijn, je moet de indruk wekken dat je veel geld hebt, ze zijn enorm arrogant en ze beschouwen zich zelf als toonaangevend... en als je een praatje probeert te maken kijken ze dwars door je heen.. maar tegelijkertijd zijn ze doodsbang dat ze een blunder maken en dat ze afgeschreven worden door de scene... ik vind dat je veel beter schijt kan hebben en dat je gewoon beter kan aantrekken wat je wil en lekker flink moet beesten tijdens het uitgaan...
Niet.

Hip ben je als je dat zelf wil! Maar idd je kunt beter aantrekken wat je wil en lekker beesten tijdens het uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 10:21
rodina
rodina is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 19:39:
Niet.

Hip ben je als je dat zelf wil!

Mensen maken een beeld van je, en wanneer je dat vaak genoeg hoort etc ga je je daar steeds een beetje meer aan aanpassen.

Hippe mensen lopen een stuk op de trends voor, zijn niet bang om af te gaan, zijn intelligent, maar wel vriendelijk/sociaal.
Oud 30-03-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 30-03-2003 @ 11:21:
Mensen maken een beeld van je, en wanneer je dat vaak genoeg hoort etc ga je je daar steeds een beetje meer aan aanpassen.

Hippe mensen lopen een stuk op de trends voor, zijn niet bang om af te gaan, zijn intelligent, maar wel vriendelijk/sociaal.
Niet mee eens. Ik wil me niet als de authoriteit op het gebied van hipheid profileren, maar hip zijn heeft daar niks mee te maken, je bent niet per definitie hip als je je broek in je schoenen doet, of zelfs niet als je je schoenen in je broek doet, je bent pas hip als je er zelf van overtuigd ben dat je hip bent.

En dan, dan kun je zelfs hip zijn als je er zo on-trendy bijloopt als ik.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:58
Verwijderd
Ik denk dat er 2 soorten hip zijn.

1. Trendy, op de mode vooruitlopen, alles dragen wat in is.

2. Je eigen gang gaan, je eigen stijl hebben, is niet afhankelijk van de mode.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 30-03-2003 @ 19:58:

En die eerste definitie is outdated, die tweede definitie is hip.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:37
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eXo schreef op 30-03-2003 @ 20:05:
En die eerste definitie is outdated, die tweede definitie is hip.
Juist! Je kunt het best Exo, je weet het nog.

wij zijn hip
Oud 30-03-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 30-03-2003 @ 20:37:
Juist! Je kunt het best Exo, je weet het nog.

wij zijn hip
Thats right. Front hipheid represent.

En je helemaal uitleven op de dansvloer is best hip hoor
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:28
Avelon
Avelon is offline
maar mag ik er wel even op wijzen dat ik het ben die hem het juist heeft aangeleerd?

hij dacht nml werkelijk dat iets hip én stom tegelijk kon zijn.
jaja!

verder issie wel lief hoor
Oud 31-03-2003, 17:31
Verwijderd
Nouhouu! Zeg nou niets over m'n dubieuse verleden ja.. het gaat erom dat ik nu weet wat 't is...

Ja ik geef toe ik vroeger in de verkeerde definitie geloofde...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 20:47
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eXo schreef op 31-03-2003 @ 18:31:
Nouhouu! Zeg nou niets over m'n dubieuse verleden ja.. het gaat erom dat ik nu weet wat 't is...

Ja ik geef toe ik vroeger in de verkeerde definitie geloofde...
Oud 31-03-2003, 20:47
Verwijderd
Kinders, luister nou maar gewoon naar de wijze woorden van freakjuh, dan komt het nog wel goed met jullie.

Citaat:
freakjuh schreef op 30-03-2003 @ 19:58:

Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:02
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik ben hip...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:16
Verwijderd
Juistem freakjuh show 'em what's what!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:26
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
is het 'hip' om alles en iedereen die anders is dan jijzelf maar af te zeiken?

jij generaliseert een klein groepje..
een groepje aso's dat je 1x hebt gezien die er 'trendy' uitzagen en daarom is iedereen die de mode een beetje volgt arrogant etc.

iedereen is anders, helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat alleen zij 'anders' zijn.

ben trouwens een x een discussie aangegaan met een stel 'alto's' die me 'mode-popje' noemde.. hun argument was dat ik hun kut-alto had genoemd, wat niet zo was. alto's zijn in feite dus n soort racisten die andere mensen in hokjes duwen terwijl ze daar fel tegen zijn, al zijn ze wel grappig
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:23
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
hip... ik ben geloof ik per ongeluk hip...
ik kwerd 2jaar geleden uitgelachen om mijn all stars, waah nu dragen juist díe mensen ze... ik werd vorig jaar uitgelachen om mijn beenwarmers en kniekousen.. ja, wat draagt men nu???
ik heb de sticker 'alto' opgeplakt gekregen, maar ik vind het allemaal zo dom, mensen maken zich zo druk om wat ze zijn..
ik vind het onzin. allemaal!!

een broek met vlekken... dát is hip...
Oud 01-04-2003, 16:41
punxnotdead
punxnotdead is offline
je hebt 2 soorten
hip hop
en
hip pie
Oud 03-04-2003, 18:02
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
hip? je bedoelt true

in iedere subcultuur ongeveer heb je de 'elite' die zichzelf als true beschouwt, en die gaan ook alleen maar om met anderen truee mensen.

dit geld zowel voor de kakker- als voor de goth, punk of whatever scenes.

deze trueheidskwestie is volgens mij sowieso iets van alle tijden, ofzo.

alleen vraag ik me af, wie bepaalt er wie true is en wie niet.. die elite bevestigd het waarschijnlijk de hele tijd bij elkaar, dat ze true zijn
Oud 03-04-2003, 18:04
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 31-03-2003 @ 22:26:
ben trouwens een x een discussie aangegaan met een stel 'alto's' die me 'mode-popje' noemde.. hun argument was dat ik hun kut-alto had genoemd, wat niet zo was. alto's zijn in feite dus n soort racisten die andere mensen in hokjes duwen terwijl ze daar fel tegen zijn, al zijn ze wel grappig
you ain't telling us something new, my friend, we've been thru this alot of times
Oud 03-04-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 03-04-2003 @ 19:02:
hip? je bedoelt true

in iedere subcultuur ongeveer heb je de 'elite' die zichzelf als true beschouwt, en die gaan ook alleen maar om met anderen truee mensen.

dit geld zowel voor de kakker- als voor de goth, punk of whatever scenes.

deze trueheidskwestie is volgens mij sowieso iets van alle tijden, ofzo.

alleen vraag ik me af, wie bepaalt er wie true is en wie niet.. die elite bevestigd het waarschijnlijk de hele tijd bij elkaar, dat ze true zijn
Gast het spijt me dat ik het zeg maar je weet dus echt niet waar je het over hebt. Ten eerste is true allang niet meer hip, en ten tweede zijn het twee onwijs verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 02:28
Verwijderd
Citaat:
Nas-t Zeekoe schreef op 01-04-2003 @ 17:23:
hip... ik ben geloof ik per ongeluk hip...
ik kwerd 2jaar geleden uitgelachen om mijn all stars, waah nu dragen juist díe mensen ze... ik werd vorig jaar uitgelachen om mijn beenwarmers en kniekousen.. ja, wat draagt men nu???
ik heb de sticker 'alto' opgeplakt gekregen, maar ik vind het allemaal zo dom, mensen maken zich zo druk om wat ze zijn..
ik vind het onzin. allemaal!!

een broek met vlekken... dát is hip...
broek met vlekken ? dat is oud , je loopt achter.

Trouwens , je ziet mensen met Knie kousen niet in het openbaar hoor meestal in feesten discotheken

Enne ..Trendy is gewoon Hip..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten