![]() |
konijn in laten slapen....?
hoi hoi
heb konijn die 2 ontstekingen heeft van inente, en is heel erg mager drinkt veel. zijn vandaag naar dieren arts geweest en moet een week antibiotica geven, anders inlaten slapen. wie heeft dat ook ooit moeten doen? groetjes chretienne |
Ik heb me konijn wel al 3 keer (hij's al wel oud) een antibioticakuur moeten geven, maar hij heeft alles tot nu toe overleeft. Maar hij had wel andere dingen o.a. muggelarven en een abces (klinkt ranzig allemaal) maar hij huppelt nou weer vrolijk rond. Sterkte!!!
|
misschien was ie wel allergisch voor die inentingen....
suc6... en als ie zoveel drinkt: water weghalen, en anders niet meer dan 1 flesje per dag, is het op, dan heeft ie pech... |
Citaat:
|
Citaat:
|
de antibiotica kuur heeft ie nu gehad zij is nu wel al beter aan het worden maar de abces blijft zitten 1 grote.
groetejs chretienne |
Ik heb mijn konijn ook in laten slapen. Hij had zijn zenuw naar zijn achterpootjes beschadigd en kon dus niet meer lopen, zichzelf alleen nog maar voortslepen.
Zijn 2 keer met hem naar de dierenarts geweest, ging wel even weer beter maar het kwam toch weer terug. Toen hebben we hem maar in laten slapen. Ik wou er zelf niet bij zijn. |
Ik heb dat (gelukkig) nog niet meegemaakt.
Moet er niet aan denken :(( |
Citaat:
|
Ik wou net zeggen, hoe is jou konijn aan muggenlarven gekomen :confused: ?
Sinds kort is een van mijn konijnen doodgegaan (ouderdom) mijn (gecastreerde) rammetje is nu alleen. In een groot buitenhok + ren, heeft iemand misschien een konijntje waarvoor hij/zij een goed tehuis zoekt? bedankt. |
Wij hebben ons konijntje ook inlaten slapen omdat hij hersenvliesontsteking had gehad, daar was ie van genezen maar toen had hij een hersenbeschadiging en toen bleef hij omvallen en rondjes lopen echt heel zielig.
Bij onze cavia hebben we het ook gehad (ook in laten slapen), die z'n achterste kiezen waren tegen elkaar aan gegroeid waardoor hij niet meer kon eten en als cavia's niet meer (kunnen) eten gaan ze vaak dood. Mn rat heb ik afgelopen kerst laten inslapen omdat hij een ontstoken oogje had en longonsteking, was heel mager en viel steeds om. dat beesje was al bijna twee en dat is al stokoud voor een rat maar toch was het zielig, vooral op eerste kerstdag. Onze hond hebben we ook in laten slapen (maar toen ben ik niet meegeweest) omdat die een maagbloeding en een hersenbloeding had gehad en daardoor maar bleef overgeven en niemand meer kende en nergens meer naar luisterde en de weg in huis niet meer kende. Was op dezelfde dag in laten slapen als dat mn vader zn ontslagbrief kreeg, was echt een baaldag. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42. |