Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Zijn scooters fout? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=427981)

de 26-04-2002 20:21

Zijn scooters fout?

.

Lethalis 26-04-2002 20:22

Ja.

boardbabe 26-04-2002 20:23

op zich niet, wel die lui die dr patserig mee gaan doen en expres je bijna van je sokken gaan rijden.....neej, dat IS NIET koel

M@rco 26-04-2002 20:23

Wat mij betreft wel...

iig wel die zgn. stoere gozertjes die zich ineens 2x zo goed voelen als ze op een scooter zitten... en op dat ding zitten alsof ze vreselijk hard gaan... :D

gentleman 26-04-2002 20:23

als je hem alleen voor functioneel gebruik hebt vind ik er niks mis mee...

Frida 26-04-2002 20:25

Hang er vanaf hoe ie wordt gebruikt en wie erboven op zit.

PV 26-04-2002 20:36

Nee, alleen sommige zogenaamd stoere jochies zonder helm op enzow.

MissKiss1985 26-04-2002 21:52

ik vind ze fout, maar ja mensen die 's ochtends vroeg moeten beginnen met werk wat niet superdichtbij is en niet super ver weg en die dus niet kunnen fietsen omdat het iets te ver is en omdat ze niet met de auto willen is zo'n ding wel nuttig.
Maar de meeste mensen lopen er alleen maar mee te patseren enzo
Hebben elke maand een andere scooter omdat ze elke keer een ongeluk ermee hebben

Egyptian 26-04-2002 22:18

Alleen dat midden op de weg rijden vindt 'k zo irri, vooral als 'k er dan achter zit in m'n auto. 'k rij d'r toch altijd voorbij, maar 't is wel irri.

Maar verder zullen ze best handig zijn of zo.

Lethalis 26-04-2002 22:19

Citaat:

Egyptian schreef:
Alleen dat midden op de weg rijden vindt 'k zo irri, vooral als 'k er dan achter zit in m'n auto. 'k rij d'r toch altijd voorbij, maar 't is wel irri.
Know the feeling :(

Luca 26-04-2002 22:30

Ja.

Vincent Vega 26-04-2002 23:54

Scooters zijn fout en de berijders van deze voortuigen zijn in het bijzonder fout. Vooral omdat ze de verkeersregels negeren en dus te hard, op de verkeerde weghelft, op het fietspad etc rondrijden.

Genesis 27-04-2002 00:00

zet je vooroordelen ff aan de kant m'kay? Scooters zijn niet fout, slechts diegene die er niet met fatsoen mee om kan gaan.

(I know, elke scooterrijder zal zich nu NIET aangesproken voelen)

Genesis

nare man 27-04-2002 00:38

Citaat:

******** schreef:
Ja.

ick 27-04-2002 02:53

een duidelijke goed beargumenteerde mening? kijken hoever ik kom na 14 bier :)

je heb meerdere soorten scooterrijders...

1) de patsertjes... die willen de mooiste scoot en de hoogste top willen scoren en die top altijd en overal willen halen... met alle gevolgen van dien.... uiterlijk is ook belangrijk voor hun... en tjah, zo'n helm verneukt je kapsel... :S
zij (75% van de scootrijders?) zijn die die ons scootrijders allemaal slechte naam geven...

2) de mensen die die scoot voor de fun hebben... lekker cruisen met dat ding, lekker klussen, lekker tunen, maar als ze rijden zich aanpassen aan 't verkeer en enkel toppen (wel zwaar hoog, denk 125+ digitaal) waar dat ook KAN, mooie scooter sorgen ze zelf voor. deze bestuurders hebben als kenmerk dat ze vermogen geiler vinden als topspeed en zich op de weg gedragen als motorrijders, hier reken ik mezelf ook toe

3) de mensen die 't ding echt puur als vervoer hebben... meestal ouwwe opatjes enzo... die hebben zo'n ding om van a naar b te komen, en vinden 40 hard zat.... hun maakt 't ook geen zak uit waarop ze rijden...

stukkie vergeten :p

groep 1) afslachten die handel, ze bezorgen ten eerste groepen 2 en 3 een slechte naam, maar brengen ook schade aan anderen toe door hun eigen overschatting van controle over de scoot...

groep 2) tjah ik zie ze gewoon als motorrijders.... respect dus

groep 3) geen commentaar, enkel zie je ze wel 'ns vaag kijken als je ze met 'n dikke 12000 toeren voorbij komt waaien.... maja hoort derbij :)

ick 27-04-2002 02:54

Citaat:

Secreet schreef:
nej, scoters zijn handige vervoermiddelen...

De arrogante pestventjes die je bij de scooters ziet zijn fout...

idd.... de scoot zelf is 'n handig, wendbaar, en meestal zeer comfortabel en snel vervoersmiddel (zeker in de stad) maar 't gaat er meer om hoe je 't gebruikt....

treinen zijn niet gevaarlijk... tot je der voor springt, right? met scoots net zo, maar dan anders

ick 27-04-2002 03:01

Citaat:

Secreet schreef:

Mjah maar ook lopend kan je je nek breken...Maar ik geloof dat men hier vooral met het gepeupel op de scooter zit:)

Met een scooter op zich is niks mis?

nope.... zelfs niet als die net als mijnes "ietjes" te hard gaat... maar als je in de stad zoals al die patsertjes ff je scoot over de 100 blaast waar dat absoluut niet kan dan mag je jezelf kapot rijden van mij...

ik beken, ik heb ook wel 'ns 'n scoot op de 117 (digitaal ;)) geragt binne de bebouwde kom, maar wel op 'n rechte lege weg, zoner zijstraten (naja, stuk van zik 900 meter zinder zijstraten)... als je zorgt dat je niet teveel rechts rijd, en bij de zijstraatjes die je heb rond de 50 zit (ivm. ander verkeer dat je snel moet kunnen ontwijken) kan 't wel....

maar datzoort plekken zijn der WEINIG in de stad... om te toppem moet je eigenlijk echt de snelweg op, vind ik

cassandra 27-04-2002 05:03

ik ben principeel tegen scooters. Ze hebben totaal geen nut in de verkeerssituatie. Korte afstanden zijn haalbaar op de fiets, de iets langere kunnen dmv het gebruik van OV. daarnaast vind ik dat jongeren zonder rijbewijs op hun ouders moeten kunnen rekeken.

Maar scooters zijn gewoon een soort modefenomeen. In de jaren 60 zat iedereen al met een mopet onder zijn gat stoer te doen.het enige wat veranderd is is dat ze dat nu doen met een Yamaha.

Ook is het nutteloos omdat men pas op 16 jarige leeftijd mag scooterrijden. Scooters kosten over het algemeen aardig wat geld, waarom dan niet wachten op je rijbewijs? Hoe vermoeiend kan 2 jaar fietsen nog zijn? En omdat toch iedereen vroeger of later een rijbewijs wil, kun je maar beter geld besparen omdat dat er ook niet goedkoper op wordt. Waarom dan voor die twee jaar een 2000 euro kostende scooter kopen?

Als laatste vind k scooters ene gevaar op de weg. Dit is overigens het belangrijkste. De meeste scooters zijn opgevoerd, en maak mij niet wijs dat ze ECHT langzaam gaan en het dus ondraaglijk is als het niet zo is, scooters die opgevoerd zijn gaan namelijk echt ONDRAGELIJK hard, en brengen daarmee anderen in gevaar. Ik heb het niet over de bestuurder, feiten spreken voor zich dat men harder gaat rijden als men de mogelijkheid heeft.
Ook het helm fenomeen. Wie, die hier nog niet bekeurd is, draagt er nog een helm? Oke niets mis mee zou je zeggen, ALS ze vallen zijn ze ook goed dood, maar dan moeten ze wel een donor papiertje hebben

zouden ze eigenlijk verplicht moeten stellen bij je brommerrijbewijs: donorformulier. - weet waar je aan begint-

en dan de scooter voor andere weggebruikers. De ene keer rijden ze op het fietspad, de andere keer op de weg, binnen of buiten de bebouwde kom. Ok het was de overheid die stom bezig was. Maar daarom is er door de scooters een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Weggebruikers weten niet wat ze kunnen verwachten, en meestal rijden scooters daar waar het hun uitkomt: gaat de weg te langzaam, dan even snel het fietspad op

al met al zijn scooters overbodig

~*LiEfMeIsSiE*~ 27-04-2002 06:58

Ik heb een scooter en ik vind ze dus cool en handig,
maar die helm verneukt wel je kapsel:p:(

Kupu 27-04-2002 09:08

Citaat:

cassandra schreef:
ik ben principeel tegen scooters. Ze hebben totaal geen nut in de verkeerssituatie. Korte afstanden zijn haalbaar op de fiets, de iets langere kunnen dmv het gebruik van OV. daarnaast vind ik dat jongeren zonder rijbewijs op hun ouders moeten kunnen rekeken.

Als laatste vind k scooters ene gevaar op de weg. Dit is overigens het belangrijkste. De meeste scooters zijn opgevoerd, en maak mij niet wijs dat ze ECHT langzaam gaan en het dus ondraaglijk is als het niet zo is, scooters die opgevoerd zijn gaan namelijk echt ONDRAGELIJK hard, en brengen daarmee anderen in gevaar. Ik heb het niet over de bestuurder, feiten spreken voor zich dat men harder gaat rijden als men de mogelijkheid heeft.

Ehhm een opgevoerde scooter gaat net zo hard als een motorrijder, dus scooters gaan ondragelijk hard, maar motors die vaak nog veel harder gaan klaag je niet over?

En ik moet dagelijks 36 km reizen van en naar school. Openbaar is duurder en sluit slecht aan op mijn schooltijden. Dus dat is geen optie. En mijn vader heeft ook werk, waarvoor hij moet reizen, dus heeft hij de auto nodig. Dus is dat ook geen optie. En dan is een brommer/scooter een uitkomst.

Overigens heb ik geen scooter, ik heb een vrij simpele Puch(ietsjes opgevoerd). Scooters vind ik ehhhm beetje meisjesachtig :p

Talon 27-04-2002 09:22

Citaat:

Kupu schreef:

Ehhm een opgevoerde scooter gaat net zo hard als een motorrijder, dus scooters gaan ondragelijk hard, maar motors die vaak nog veel harder gaan klaag je niet over?

je vergeet wel te zeggen dat iedereen een scooter kan kopen en na een lullig theoriecursusje erop mag rijden.
bij een motor is dat wel anders, voordat je op zo'n ding rijden mag moet je eerst lessen, en alle examens zijn strenger en moeilijker dan die van bijvoorbeeld de auto.

Alleen omdat het beide 2 wielen heeft zou ik ze als ik jou was niet gaan vergelijken...

Chimera 27-04-2002 09:46

Citaat:

Talon schreef:

bij een motor is dat wel anders, voordat je op zo'n ding rijden mag moet je eerst lessen, en alle examens zijn strenger en moeilijker dan die van bijvoorbeeld de auto.

En terecht. Een moter (en scooter) heeft maar twee wielen, een auto vier. Ook heeft een motor geen kooicontructie. Als je met een moter door een bocht rijdt, en dan zo hard remt dat je wielen blokkeren, ga je genadeloos hard op je bek. Bij je motorrijcursus wordt ontzettend veel aandacht geschonken aan het remmen.

En inderdaad, iemand met een scooter hoeft maar ff een theoriecursusje te doen en kan zo op z'n (opgevoerde) scooter stappen.

Wat je ook veel ziet als autorijder, is scooterbestuurders met 'stoer' (oftewel: gevaarlijk) rijgedrag. Snel even ervoorlangs schieten, inhalen terwijl het eigenlijk niet kan, rijden zonder helm, etc. Wat die dombo's kennelijk niet doorhebben is dat een auto het altijd van ze wint. Als ik een scooterbestuurder aanrijd heb ik een autovoorkant die enigzins in de kreukels lig. Ik kan rustig uitstappen en 112 bellen. De scooterbestuurder mag dan waarschijnlijk z'n schedelinhoud van het asfalt schrapen.

slisje 27-04-2002 10:11

denk eerder dat merendeel van de mensen die een scooter hebben fout zijn... :o

Li 27-04-2002 17:54

ja, vaak wel..

kastdeur 27-04-2002 17:58

jah

Egyptian 27-04-2002 18:07

Citaat:

Kupu schreef:

Maar die motors horen ook hard te kunnen, én ze hebben een fatsoenlijke rijopleiding achter de rug.

Met 'n motor die mij hard inhaald (als 'm dat al lukt :D ) heb 'k geen problemen, maar zo'n scooter'tje (met zo'n ruig ventje zonder helm erop) die hard probeerd te gaan vindt wel irri.

Shock 27-04-2002 18:14

Die arrogante verwende ventjes die erop zitten, die zijn irritant.

martijn1985 27-04-2002 18:44

Citaat:

Vincent Vega schreef:
Scooters zijn fout en de berijders van deze voortuigen zijn in het bijzonder fout. Vooral omdat ze de verkeersregels negeren en dus te hard, op de verkeerde weghelft, op het fietspad etc rondrijden.
Wat een domme opmerking. Sorry dat ik het zeg...maar hoe kan jij in godsnaam alle scooterrijders kennen? Dat kan niet. Dus kan jij niet oordelen over de scooterrijder in het algemeen. Dit is een behoorlijke generalisatie.

Scooters zijn niet fout.....mensen die er stoer mee gaan doen wel. Maar dat geld voor alles. Ergens mee patsen is fout. Iets bezitten niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.