Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik beken, ik heb ook wel 'ns 'n scoot op de 117 (digitaal ![]() maar datzoort plekken zijn der WEINIG in de stad... om te toppem moet je eigenlijk echt de snelweg op, vind ik |
![]() |
|
![]() |
ik ben principeel tegen scooters. Ze hebben totaal geen nut in de verkeerssituatie. Korte afstanden zijn haalbaar op de fiets, de iets langere kunnen dmv het gebruik van OV. daarnaast vind ik dat jongeren zonder rijbewijs op hun ouders moeten kunnen rekeken.
Maar scooters zijn gewoon een soort modefenomeen. In de jaren 60 zat iedereen al met een mopet onder zijn gat stoer te doen.het enige wat veranderd is is dat ze dat nu doen met een Yamaha. Ook is het nutteloos omdat men pas op 16 jarige leeftijd mag scooterrijden. Scooters kosten over het algemeen aardig wat geld, waarom dan niet wachten op je rijbewijs? Hoe vermoeiend kan 2 jaar fietsen nog zijn? En omdat toch iedereen vroeger of later een rijbewijs wil, kun je maar beter geld besparen omdat dat er ook niet goedkoper op wordt. Waarom dan voor die twee jaar een 2000 euro kostende scooter kopen? Als laatste vind k scooters ene gevaar op de weg. Dit is overigens het belangrijkste. De meeste scooters zijn opgevoerd, en maak mij niet wijs dat ze ECHT langzaam gaan en het dus ondraaglijk is als het niet zo is, scooters die opgevoerd zijn gaan namelijk echt ONDRAGELIJK hard, en brengen daarmee anderen in gevaar. Ik heb het niet over de bestuurder, feiten spreken voor zich dat men harder gaat rijden als men de mogelijkheid heeft. Ook het helm fenomeen. Wie, die hier nog niet bekeurd is, draagt er nog een helm? Oke niets mis mee zou je zeggen, ALS ze vallen zijn ze ook goed dood, maar dan moeten ze wel een donor papiertje hebben zouden ze eigenlijk verplicht moeten stellen bij je brommerrijbewijs: donorformulier. - weet waar je aan begint- en dan de scooter voor andere weggebruikers. De ene keer rijden ze op het fietspad, de andere keer op de weg, binnen of buiten de bebouwde kom. Ok het was de overheid die stom bezig was. Maar daarom is er door de scooters een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Weggebruikers weten niet wat ze kunnen verwachten, en meestal rijden scooters daar waar het hun uitkomt: gaat de weg te langzaam, dan even snel het fietspad op al met al zijn scooters overbodig |
![]() |
||
Citaat:
En ik moet dagelijks 36 km reizen van en naar school. Openbaar is duurder en sluit slecht aan op mijn schooltijden. Dus dat is geen optie. En mijn vader heeft ook werk, waarvoor hij moet reizen, dus heeft hij de auto nodig. Dus is dat ook geen optie. En dan is een brommer/scooter een uitkomst. Overigens heb ik geen scooter, ik heb een vrij simpele Puch(ietsjes opgevoerd). Scooters vind ik ehhhm beetje meisjesachtig ![]()
||
Citaat:
bij een motor is dat wel anders, voordat je op zo'n ding rijden mag moet je eerst lessen, en alle examens zijn strenger en moeilijker dan die van bijvoorbeeld de auto. Alleen omdat het beide 2 wielen heeft zou ik ze als ik jou was niet gaan vergelijken...
||
Citaat:
En inderdaad, iemand met een scooter hoeft maar ff een theoriecursusje te doen en kan zo op z'n (opgevoerde) scooter stappen. Wat je ook veel ziet als autorijder, is scooterbestuurders met 'stoer' (oftewel: gevaarlijk) rijgedrag. Snel even ervoorlangs schieten, inhalen terwijl het eigenlijk niet kan, rijden zonder helm, etc. Wat die dombo's kennelijk niet doorhebben is dat een auto het altijd van ze wint. Als ik een scooterbestuurder aanrijd heb ik een autovoorkant die enigzins in de kreukels lig. Ik kan rustig uitstappen en 112 bellen. De scooterbestuurder mag dan waarschijnlijk z'n schedelinhoud van het asfalt schrapen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar die motors horen ook hard te kunnen, én ze hebben een fatsoenlijke rijopleiding achter de rug. Met 'n motor die mij hard inhaald (als 'm dat al lukt ![]()
||
Citaat:
Scooters zijn niet fout.....mensen die er stoer mee gaan doen wel. Maar dat geld voor alles. Ergens mee patsen is fout. Iets bezitten niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Verzekering bromfiets/scooter WillKillForSex | 1 | 22-04-2005 23:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Slachtoffer doet iets terug? Wat mogen we tollereren? hhendrikxx | 258 | 26-01-2005 23:47 | |
Praktijkexamen voor brommerrijbewijs? Boogie | 15 | 10-03-2004 19:01 | |
scooters, de regering moet nie zo zeiken LinkinFre@k | 317 | 29-10-2003 08:45 | |
De Kantine |
De maatschappij Onze Zoon | 4 | 22-09-2002 20:17 | |
scooter opvoeren illegaal, waarom? alwaysgood | 73 | 15-08-2002 05:22 |