Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2002, 20:21
de
de is offline
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2002, 20:22
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:23
boardbabe
boardbabe is offline
op zich niet, wel die lui die dr patserig mee gaan doen en expres je bijna van je sokken gaan rijden.....neej, dat IS NIET koel
M@rco
M@rco is offline
Wat mij betreft wel...

iig wel die zgn. stoere gozertjes die zich ineens 2x zo goed voelen als ze op een scooter zitten... en op dat ding zitten alsof ze vreselijk hard gaan...
Met citaat reageren
Verwijderd
als je hem alleen voor functioneel gebruik hebt vind ik er niks mis mee...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:25
Frida
Frida is offline
Hang er vanaf hoe ie wordt gebruikt en wie erboven op zit.
Oud 26-04-2002, 20:36
PV
PV is offline
Nee, alleen sommige zogenaamd stoere jochies zonder helm op enzow.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 21:52
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik vind ze fout, maar ja mensen die 's ochtends vroeg moeten beginnen met werk wat niet superdichtbij is en niet super ver weg en die dus niet kunnen fietsen omdat het iets te ver is en omdat ze niet met de auto willen is zo'n ding wel nuttig.
Maar de meeste mensen lopen er alleen maar mee te patseren enzo
Hebben elke maand een andere scooter omdat ze elke keer een ongeluk ermee hebben
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 22:18
Egyptian
Egyptian is offline
Alleen dat midden op de weg rijden vindt 'k zo irri, vooral als 'k er dan achter zit in m'n auto. 'k rij d'r toch altijd voorbij, maar 't is wel irri.

Maar verder zullen ze best handig zijn of zo.
Oud 26-04-2002, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Egyptian schreef:
Alleen dat midden op de weg rijden vindt 'k zo irri, vooral als 'k er dan achter zit in m'n auto. 'k rij d'r toch altijd voorbij, maar 't is wel irri.
Know the feeling
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 22:30
Luca
Luca is offline
Ja.
Oud 26-04-2002, 23:54
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Scooters zijn fout en de berijders van deze voortuigen zijn in het bijzonder fout. Vooral omdat ze de verkeersregels negeren en dus te hard, op de verkeerde weghelft, op het fietspad etc rondrijden.
Oud 27-04-2002, 00:00
Genesis
Genesis is offline
zet je vooroordelen ff aan de kant m'kay? Scooters zijn niet fout, slechts diegene die er niet met fatsoen mee om kan gaan.

(I know, elke scooterrijder zal zich nu NIET aangesproken voelen)

Genesis
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 00:38
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ja.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 02:53
ick
ick is offline
een duidelijke goed beargumenteerde mening? kijken hoever ik kom na 14 bier

je heb meerdere soorten scooterrijders...

1) de patsertjes... die willen de mooiste scoot en de hoogste top willen scoren en die top altijd en overal willen halen... met alle gevolgen van dien.... uiterlijk is ook belangrijk voor hun... en tjah, zo'n helm verneukt je kapsel...
zij (75% van de scootrijders?) zijn die die ons scootrijders allemaal slechte naam geven...

2) de mensen die die scoot voor de fun hebben... lekker cruisen met dat ding, lekker klussen, lekker tunen, maar als ze rijden zich aanpassen aan 't verkeer en enkel toppen (wel zwaar hoog, denk 125+ digitaal) waar dat ook KAN, mooie scooter sorgen ze zelf voor. deze bestuurders hebben als kenmerk dat ze vermogen geiler vinden als topspeed en zich op de weg gedragen als motorrijders, hier reken ik mezelf ook toe

3) de mensen die 't ding echt puur als vervoer hebben... meestal ouwwe opatjes enzo... die hebben zo'n ding om van a naar b te komen, en vinden 40 hard zat.... hun maakt 't ook geen zak uit waarop ze rijden...

stukkie vergeten

groep 1) afslachten die handel, ze bezorgen ten eerste groepen 2 en 3 een slechte naam, maar brengen ook schade aan anderen toe door hun eigen overschatting van controle over de scoot...

groep 2) tjah ik zie ze gewoon als motorrijders.... respect dus

groep 3) geen commentaar, enkel zie je ze wel 'ns vaag kijken als je ze met 'n dikke 12000 toeren voorbij komt waaien.... maja hoort derbij
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 02:54
ick
ick is offline
Citaat:
Secreet schreef:
nej, scoters zijn handige vervoermiddelen...

De arrogante pestventjes die je bij de scooters ziet zijn fout...
idd.... de scoot zelf is 'n handig, wendbaar, en meestal zeer comfortabel en snel vervoersmiddel (zeker in de stad) maar 't gaat er meer om hoe je 't gebruikt....

treinen zijn niet gevaarlijk... tot je der voor springt, right? met scoots net zo, maar dan anders
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 03:01
ick
ick is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Mjah maar ook lopend kan je je nek breken...Maar ik geloof dat men hier vooral met het gepeupel op de scooter zit

Met een scooter op zich is niks mis?
nope.... zelfs niet als die net als mijnes "ietjes" te hard gaat... maar als je in de stad zoals al die patsertjes ff je scoot over de 100 blaast waar dat absoluut niet kan dan mag je jezelf kapot rijden van mij...

ik beken, ik heb ook wel 'ns 'n scoot op de 117 (digitaal ) geragt binne de bebouwde kom, maar wel op 'n rechte lege weg, zoner zijstraten (naja, stuk van zik 900 meter zinder zijstraten)... als je zorgt dat je niet teveel rechts rijd, en bij de zijstraatjes die je heb rond de 50 zit (ivm. ander verkeer dat je snel moet kunnen ontwijken) kan 't wel....

maar datzoort plekken zijn der WEINIG in de stad... om te toppem moet je eigenlijk echt de snelweg op, vind ik
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 05:03
cassandra
cassandra is offline
ik ben principeel tegen scooters. Ze hebben totaal geen nut in de verkeerssituatie. Korte afstanden zijn haalbaar op de fiets, de iets langere kunnen dmv het gebruik van OV. daarnaast vind ik dat jongeren zonder rijbewijs op hun ouders moeten kunnen rekeken.

Maar scooters zijn gewoon een soort modefenomeen. In de jaren 60 zat iedereen al met een mopet onder zijn gat stoer te doen.het enige wat veranderd is is dat ze dat nu doen met een Yamaha.

Ook is het nutteloos omdat men pas op 16 jarige leeftijd mag scooterrijden. Scooters kosten over het algemeen aardig wat geld, waarom dan niet wachten op je rijbewijs? Hoe vermoeiend kan 2 jaar fietsen nog zijn? En omdat toch iedereen vroeger of later een rijbewijs wil, kun je maar beter geld besparen omdat dat er ook niet goedkoper op wordt. Waarom dan voor die twee jaar een 2000 euro kostende scooter kopen?

Als laatste vind k scooters ene gevaar op de weg. Dit is overigens het belangrijkste. De meeste scooters zijn opgevoerd, en maak mij niet wijs dat ze ECHT langzaam gaan en het dus ondraaglijk is als het niet zo is, scooters die opgevoerd zijn gaan namelijk echt ONDRAGELIJK hard, en brengen daarmee anderen in gevaar. Ik heb het niet over de bestuurder, feiten spreken voor zich dat men harder gaat rijden als men de mogelijkheid heeft.
Ook het helm fenomeen. Wie, die hier nog niet bekeurd is, draagt er nog een helm? Oke niets mis mee zou je zeggen, ALS ze vallen zijn ze ook goed dood, maar dan moeten ze wel een donor papiertje hebben

zouden ze eigenlijk verplicht moeten stellen bij je brommerrijbewijs: donorformulier. - weet waar je aan begint-

en dan de scooter voor andere weggebruikers. De ene keer rijden ze op het fietspad, de andere keer op de weg, binnen of buiten de bebouwde kom. Ok het was de overheid die stom bezig was. Maar daarom is er door de scooters een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Weggebruikers weten niet wat ze kunnen verwachten, en meestal rijden scooters daar waar het hun uitkomt: gaat de weg te langzaam, dan even snel het fietspad op

al met al zijn scooters overbodig
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 06:58
~*LiEfMeIsSiE*~
~*LiEfMeIsSiE*~ is offline
Ik heb een scooter en ik vind ze dus cool en handig,
maar die helm verneukt wel je kapsel
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 09:08
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
cassandra schreef:
ik ben principeel tegen scooters. Ze hebben totaal geen nut in de verkeerssituatie. Korte afstanden zijn haalbaar op de fiets, de iets langere kunnen dmv het gebruik van OV. daarnaast vind ik dat jongeren zonder rijbewijs op hun ouders moeten kunnen rekeken.

Als laatste vind k scooters ene gevaar op de weg. Dit is overigens het belangrijkste. De meeste scooters zijn opgevoerd, en maak mij niet wijs dat ze ECHT langzaam gaan en het dus ondraaglijk is als het niet zo is, scooters die opgevoerd zijn gaan namelijk echt ONDRAGELIJK hard, en brengen daarmee anderen in gevaar. Ik heb het niet over de bestuurder, feiten spreken voor zich dat men harder gaat rijden als men de mogelijkheid heeft.
Ehhm een opgevoerde scooter gaat net zo hard als een motorrijder, dus scooters gaan ondragelijk hard, maar motors die vaak nog veel harder gaan klaag je niet over?

En ik moet dagelijks 36 km reizen van en naar school. Openbaar is duurder en sluit slecht aan op mijn schooltijden. Dus dat is geen optie. En mijn vader heeft ook werk, waarvoor hij moet reizen, dus heeft hij de auto nodig. Dus is dat ook geen optie. En dan is een brommer/scooter een uitkomst.

Overigens heb ik geen scooter, ik heb een vrij simpele Puch(ietsjes opgevoerd). Scooters vind ik ehhhm beetje meisjesachtig
Oud 27-04-2002, 09:22
Talon
Talon is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Ehhm een opgevoerde scooter gaat net zo hard als een motorrijder, dus scooters gaan ondragelijk hard, maar motors die vaak nog veel harder gaan klaag je niet over?
je vergeet wel te zeggen dat iedereen een scooter kan kopen en na een lullig theoriecursusje erop mag rijden.
bij een motor is dat wel anders, voordat je op zo'n ding rijden mag moet je eerst lessen, en alle examens zijn strenger en moeilijker dan die van bijvoorbeeld de auto.

Alleen omdat het beide 2 wielen heeft zou ik ze als ik jou was niet gaan vergelijken...
Oud 27-04-2002, 09:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Talon schreef:

bij een motor is dat wel anders, voordat je op zo'n ding rijden mag moet je eerst lessen, en alle examens zijn strenger en moeilijker dan die van bijvoorbeeld de auto.
En terecht. Een moter (en scooter) heeft maar twee wielen, een auto vier. Ook heeft een motor geen kooicontructie. Als je met een moter door een bocht rijdt, en dan zo hard remt dat je wielen blokkeren, ga je genadeloos hard op je bek. Bij je motorrijcursus wordt ontzettend veel aandacht geschonken aan het remmen.

En inderdaad, iemand met een scooter hoeft maar ff een theoriecursusje te doen en kan zo op z'n (opgevoerde) scooter stappen.

Wat je ook veel ziet als autorijder, is scooterbestuurders met 'stoer' (oftewel: gevaarlijk) rijgedrag. Snel even ervoorlangs schieten, inhalen terwijl het eigenlijk niet kan, rijden zonder helm, etc. Wat die dombo's kennelijk niet doorhebben is dat een auto het altijd van ze wint. Als ik een scooterbestuurder aanrijd heb ik een autovoorkant die enigzins in de kreukels lig. Ik kan rustig uitstappen en 112 bellen. De scooterbestuurder mag dan waarschijnlijk z'n schedelinhoud van het asfalt schrapen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 10:11
slisje
slisje is offline
denk eerder dat merendeel van de mensen die een scooter hebben fout zijn...
Oud 27-04-2002, 17:54
Li
Li is offline
ja, vaak wel..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 17:58
kastdeur
kastdeur is offline
jah
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2002, 18:07
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Maar die motors horen ook hard te kunnen, én ze hebben een fatsoenlijke rijopleiding achter de rug.

Met 'n motor die mij hard inhaald (als 'm dat al lukt ) heb 'k geen problemen, maar zo'n scooter'tje (met zo'n ruig ventje zonder helm erop) die hard probeerd te gaan vindt wel irri.
Oud 27-04-2002, 18:14
Shock
Shock is offline
Die arrogante verwende ventjes die erop zitten, die zijn irritant.
Oud 27-04-2002, 18:44
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Scooters zijn fout en de berijders van deze voortuigen zijn in het bijzonder fout. Vooral omdat ze de verkeersregels negeren en dus te hard, op de verkeerde weghelft, op het fietspad etc rondrijden.
Wat een domme opmerking. Sorry dat ik het zeg...maar hoe kan jij in godsnaam alle scooterrijders kennen? Dat kan niet. Dus kan jij niet oordelen over de scooterrijder in het algemeen. Dit is een behoorlijke generalisatie.

Scooters zijn niet fout.....mensen die er stoer mee gaan doen wel. Maar dat geld voor alles. Ergens mee patsen is fout. Iets bezitten niet.
Reageren

Regels voor berichten