Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Beschik jij over voldoende relativeringsvermogen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=428317)

beuk 07-05-2002 22:53

Beschik jij over voldoende relativeringsvermogen?

Zo ja: hoe uit dit zich? En hoe vaak relativeer je per dag?

Zo niet, op welke problemen stuit je zoal?
Zit je daar zelf erg mee of is het vooral een obstakel voor je omgeving?

nare man 07-05-2002 22:56

:d

Paperz 07-05-2002 23:02

Is 10 genoeg :confused:

beuk 07-05-2002 23:07

Citaat:

Paperz schreef:
Is 10 genoeg :confused:
Dat is relatief weinig.

Denise84 07-05-2002 23:22

ik zal eens serieus antwoorden..

Ja, ik denk dat ik een reedlijk relativeringsvermogen heb. Dit uit zich doordat ik van sommige dingen waar nadere mensen problemen van maken, me niet (meer) druk kan maken. Niet alles, maar een aantal dingen kan ik makkelijk van me af zetten.

Slither 08-05-2002 07:37

Ik heb een uitstekend relativeringsvermogen.

Lethalis 08-05-2002 07:59

Kunnen mensen wel van zichzelf zeggen dat ze een goed relativeringsvermogen hebben?

Slither 08-05-2002 08:14

Citaat:

******** schreef:
Kunnen mensen wel van zichzelf zeggen dat ze een goed relativeringsvermogen hebben?
Vast wel.

Zolang je jezelf niet te kort doet of juist overdrijft.

slisje 08-05-2002 09:18

volgens mij doe je dit automatische...
aangezien hoe moet jij je anders voortbewegen en de dag doorkomen?
als je niks overziet en relativeerd?

WU-rulezzz 08-05-2002 09:39

Citaat:

******** schreef:
Goed is relatief. :rolleyes:

nare man 08-05-2002 09:41

Citaat:

slisje schreef:
(...) hoe moet jij je anders voortbewegen en de dag doorkomen?
als je niks overziet en relativeerd?

De hele dag video's huren bij de videotheek op de hoek, rondrijden in een verlaagde Opel GSI met spoiler, een gouden ketting op een kabeltrui dragen, een baantje hebben als heftruckchauffeur in een magazijn :D

Talon 08-05-2002 09:42

Citaat:

nare man schreef:

De hele dag video's huren bij de videotheek op de hoek, rondrijden in een verlaagde Opel GSI met spoiler, een gouden ketting op een kabeltrui dragen, een baantje hebben als heftruckchauffeur in een magazijn :D

je vergeet de autoradio + achterbak met boxen :D

slisje 08-05-2002 09:46

Citaat:

nare man schreef:

video's huren...
dan relativeer je voor jezelf wat je smaak is, en wat je eventueel goed vind...

rondrijden in een verlaagde Opel GSI met spoiler,
je moet het verkeer overzien en relativeren wat er eventueel kan gebeuren

een goude kettings op een kabeltrui dragen
(hier heb ik momenteen geen verweer woord tegen :confused: )

heftruckchauffeur in een magazijn
de verantwoordelijkheid die hij met zich mee draagt en moet zorgen dat alles tip top in orde is...

Ja je vergist je hier snel in, maar ook simpele mensen weten te relativeren, maar misschien anders dan jij zou doen :p

L Boksha 08-05-2002 09:57

Dat is niet relativeren, die dingen zijn namelijk al eh... relatief. :p
Ik relativeer eigenlijk constant. Is lache, kun je nog een beetje grappen maken over pijnlijke onderwerpen :)

KazzZ 08-05-2002 10:16

uh.. ja

lady_x 08-05-2002 10:26

Voldoende? Euh... nee ik denk van niet..
Ik ben nogal vaak bedrukt om pietlullige dingen en als ik het achteraf bekijk vind ik het belachelijk. Is wel vervelend als je niet makkelijk kunt relativeren en alles zwaar oppakt, maar wat doe je eraan? Zoals deze morgen ook, ik hoorde lawaai op de gang terwijl ik nog in mijn bed lag en maakte me al druk om zoiets.

beuk 08-05-2002 11:22

Citaat:

nare man schreef:

in hoeverre verschilt dit van de hele dag mp3s downloaden van het net, rondrijden op een wrakke fiets, een polo/overhemd dragen en af en toe college volgen? :p

Talon 08-05-2002 11:27

dan mis je die ketting...

beuk 08-05-2002 11:27

Citaat:

Talon schreef:
dan mis je die ketting...
nja nare man vervantg die door een dasje

Alet 08-05-2002 11:28

Citaat:

beuk schreef:
Dat is relatief weinig.
:D

Iedereen heeft bepaalde dingen die hij/zij zich meer aantrekt en dus niet altijd kan relativeren. Maar ik ben eigenlijk een vrij relaxt persoontje, dus ik heb een aardig relativeringsvermogen :)

slisje 08-05-2002 11:33

Citaat:

beuk schreef:

nja nare man vervantg die door een dasje

:D:D:D
geweldig
:D:D:D

Gothic 08-05-2002 11:51

:D

Ik denk van wel...

bubbeltjes 08-05-2002 11:56

Hmmm ik denk dat 'simpele' mensen idd ook best kunnen relativeren.
Dit gaat een beetje lomp klinken misschien, maar mijn ex was eigenlijk ook vrij simpel. Super lieve jongen, echt een scheet, maar hij dacht nooit echt diep na over dingen. Super ongecompliceerd persoon eigenlijk. Maar als er een x iets aan de hand was met mij of hier thuis was hij juist degene die het hoofd kalm hield. Bij hem voelde ik me ontzettend vertrouwd. Hij zag altijd ergens het positieve in en was niet snel van slag. Hij liet zich niet helemaal meeslepen. Nou ja, ik kan hier nog wel verder over gaan uitwijden maar het komt er op neer dat hij juist heel goed kon relativeren. Beter dan ik misschien.
Als ik een situatie relativeer denk ik er bewust bij na, en hij doet dat min of meer automatisch lijkt wel.
Ik denk dat het meer te maken heeft met een soort rust in je karakter dan met een hoog IQ.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.