![]() |
Chatten met belgen
heb jij dan ook vaak dat ze jou niet begrijpen en dat jij hen nie begrijpt en je dus van die discussies krijgt met 100x wat bedoel je daarmee, ik snap je niet enzo?
|
Ik heb nog nooit met belgen gechat eigenlijk
|
kunnen, wij belgen, er wat aan doen dat jullie, nederlanders, zo moeilijk doen?
|
Citaat:
|
Ik vind juist dat de belgen een veeeeeeeel mooier taaltje hebben dan de nederlanders.
Ps. ik ben een echte hollander |
ik heb daar absoluut geen problemen mee, alleen westvlamingen, als die in't dialect beginnen moet ik afhaken :(
|
:D
Ik ehm, ja, heel vaak, maar volgens mij ligt dat ook wel aan mij en de persoon in kwestie ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom denk je dat er nog altijd meer winnaars uit België afkomstig zijn bij het Groot dictee der Nederlandse taal? Volgens mij beheersen de Nederlanders het Nederlands niet meer.... :( Slechte zaak dus... (n) |
is met brabo's en limbo's ook ja.. en als je dan vraagt of ze abn willen praten zijn ze dat na 3 zinnetjes alweer vergeten :|
|
Citaat:
|
Ook nog even een psje.... ik ben trouwens ook een echte hollandse kaaskop! :D :P
|
Citaat:
|
chat nooit met belgen
|
Citaat:
|
uit bovenstaande berichten maak ik op dat er niet echt heel veel nederlanders zijn die met belgen chatten.
Again a very bad case! :( :mad: (n) Als wij, als Nederlanders eens wat meer van onze tijd in Belgische chatboxen doorbrengen dan in de nederlandse (en evt andersom ook) dan wordt de kennis der Nederlandse taal bij ons (jongeren) wellicht groter dan de kennis der Nederlandse taal van de 'gevestigde orde' (oftwel de bejaarden en ja pa en ma dus! ;) :D ) Het Nederlands dat er in Beglië gesproken wordt is naar mijn mening (ja hoor ik heb het al eerder genoemd hier, maar doe het nog een maal) vele malen mooier dan het Nederlands dat door het meerendeel der Nederlanders wordt gesproken. Maja dit is volgens mij weer een loze mening van mij, maja wilde het toch even kwijt. Zo! Klinkguppie has spoken! :D :P |
D'r is één Belg waar ik wel eens mee chat en daar heb ik echt nooit problemen mee... zal wel aan mij liggen :D
|
Citaat:
Helemaal mee eens! |
Tellen halve Belgen (bijvoorbeeld Maastrichtenaren) ook? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
klinkguppie is dat een N-nederlands woord??? :confused: :rolleyes: |
Citaat:
|
ik chat wel eens met ene Belg van dit forum ;) Maar heb nooit problemen met de communicatie.
|
Citaat:
Wij Brabo'ers hebben een heel normaal taaltje hoor, snap niet dat die zo moeilijk te begrijpen is :confused::p |
Citaat:
Citaat:
|
das net zoiets als met shock praten lijkt me..
|
Citaat:
|
Een tijd geleden kletste ik met Lien hier op de IRC van Scholieren.. Nooit ergens last van gehad...
|
Citaat:
|
wat een onzin zeg...waarom zouden belgen een mooiere of betere taal spreken?? Nederlands is nederlands, en vlaams is een dialect. (let wel: ik heb het niet over het vlaamse accent, maar over zinnen met woorden als ne ipv een of ge ipv je/u).
|
Citaat:
|
ik snap er geen flikker van als ze in hun "belgische taal" gaan chatten. En dan gaan ze soms ook nog FRANS praten :confused:
Maar gelukkig dat de meeste gewoon in het Nederlands chatten :p |
ik kwam 's in un belgse chatbox, tsjuus, da's echt BORRING!!! het leek wel of daar mun oma liep te lulluh... :rolleyes:
|
Nee, nog nooit gedaan.
|
Ach, Belgen verstaan Nederlanders soms niet en Nederlanders verstaan Belgen soms niet...
Als beiden geen dialect zouden gebruiken kunnen we elkaar wel makkelijk begrijpen lijkt me... Belgen gebruiken meer dialect terwijl Nederlanders vaker zo'n raar accentje gebruiken... Maar soit (hehe weeral dat Frans ertussen ;) ) , ik kan ook met een Hollands accent spreken als dat moet :D |
Citaat:
|
Zelden tot nooit en ik chat bijna alleen met buitenlanders.
|
Noem eens een belgische chatbox dan ? :D
Ik chat nooit met belgen, praat er weleens mee, en kan er meestal wel om lachen ("wat zit ze te wenen" prachtig !) En soms zorgt het best wel voor verwarring (de glijaf, en gympantoffels??) Ik vind die zachte uitspraak wel mooi eigenlijk, maar ik zal ze niet zo snel serieus nemen als ze boos zijn, het klinkt altijd zo lief ! |
Ik chat nooit met belgen maar het is mij wel opgevallen dat belgen een veel netter taalgebruik hebben. En soms vind ik woorden die zij gebruiken erg grappig omdat ze zo ontzettend logisch zijn maar wel heel dom klinken
* weet helaas geen voorbeeld * |
ja het kan soms verwarrend zijn maar daar wen je toch aan wij hebben om mirc ook zo een nederlander en die verstaat ons perfect hij vind salu het leukste woordje :) :D zo leren wij wat van hem en hij wat van ons
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NOU JAAAAAAAA :p ahahah niet bij allemaal hoor het zijn trouwens brabanders en limburgers geen bo's |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
belgische chatboxen: www.chat.to.be en gewoon de chat van radio en tv enzo, pff |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |