Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Chatten met belgen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=428842)

WolterB 07-06-2002 19:57

Chatten met belgen

heb jij dan ook vaak dat ze jou niet begrijpen en dat jij hen nie begrijpt en je dus van die discussies krijgt met 100x wat bedoel je daarmee, ik snap je niet enzo?

MissKiss1985 07-06-2002 19:59

Ik heb nog nooit met belgen gechat eigenlijk

boemboem 07-06-2002 20:15

kunnen, wij belgen, er wat aan doen dat jullie, nederlanders, zo moeilijk doen?

WolterB 07-06-2002 20:17

Citaat:

boemboem schreef:
kunnen, wij belgen, er wat aan doen dat jullie, nederlanders, zo moeilijk doen?
vast niet, maar waarom veranderen jullie de moooooie nederlandse taal zodat wij en nix meer van kunnen begrijpen?

Wijze vrouw 07-06-2002 20:23

Ik vind juist dat de belgen een veeeeeeeel mooier taaltje hebben dan de nederlanders.

Ps. ik ben een echte hollander

Methuselah 07-06-2002 20:25

ik heb daar absoluut geen problemen mee, alleen westvlamingen, als die in't dialect beginnen moet ik afhaken :(

Monica 07-06-2002 20:25

:D

Ik ehm, ja, heel vaak, maar volgens mij ligt dat ook wel aan mij en de persoon in kwestie ;)

Methuselah 07-06-2002 20:26

Citaat:

Monica schreef:
:D

Ik ehm, ja, heel vaak, maar volgens mij ligt dat ook wel aan mij en de persoon in kwestie ;)

aan mij ligt 't niet :o ;)

klinkguppie 07-06-2002 20:26

Citaat:

Wijze vrouw schreef:
Ik vind juist dat de belgen een veeeeeeeel mooier taaltje hebben dan de nederlanders.

Ps. ik ben een echte hollander

sluit me helemaal bij je aan! Wij Nederlanders maken het 'mooie'Nederlands helemaal kappot. Onze zuiderburen houden onze mooie taal gelukkig nog in stand zoals een taal hoort te zijn! Mooi dus!
Waarom denk je dat er nog altijd meer winnaars uit België afkomstig zijn bij het Groot dictee der Nederlandse taal?

Volgens mij beheersen de Nederlanders het Nederlands niet meer.... :( Slechte zaak dus... (n)

Shock 07-06-2002 20:27

is met brabo's en limbo's ook ja.. en als je dan vraagt of ze abn willen praten zijn ze dat na 3 zinnetjes alweer vergeten :|

Monica 07-06-2002 20:27

Citaat:

Methuselah schreef:
aan mij ligt 't niet :o ;)
zo'n reactie verwachtte ik al. Genoeg aan het woord 'virus'? :p

klinkguppie 07-06-2002 20:27

Ook nog even een psje.... ik ben trouwens ook een echte hollandse kaaskop! :D :P

Methuselah 07-06-2002 20:27

Citaat:

klinkguppie schreef:

sluit me helemaal bij je aan! Wij Nederlanders maken het 'mooie'Nederlands helemaal kappot. Onze zuiderburen houden onze mooie taal gelukkig nog in stand zoals een taal hoort te zijn! Mooi dus!
Waarom denk je dat er nog altijd meer winnaars uit België afkomstig zijn bij het Groot dictee der Nederlandse taal?

Volgens mij beheersen de Nederlanders het Nederlands niet meer.... :( Slechte zaak dus... (n)

(y) :)

Li 07-06-2002 20:28

chat nooit met belgen

Methuselah 07-06-2002 20:28

Citaat:

Monica schreef:
zo'n reactie verwachtte ik al. Genoeg aan het woord 'virus'? :p
of the mind? :p

klinkguppie 07-06-2002 20:35

uit bovenstaande berichten maak ik op dat er niet echt heel veel nederlanders zijn die met belgen chatten.
Again a very bad case! :( :mad: (n)
Als wij, als Nederlanders eens wat meer van onze tijd in Belgische chatboxen doorbrengen dan in de nederlandse (en evt andersom ook) dan wordt de kennis der Nederlandse taal bij ons (jongeren) wellicht groter dan de kennis der Nederlandse taal van de 'gevestigde orde' (oftwel de bejaarden en ja pa en ma dus! ;) :D )

Het Nederlands dat er in Beglië gesproken wordt is naar mijn mening (ja hoor ik heb het al eerder genoemd hier, maar doe het nog een maal) vele malen mooier dan het Nederlands dat door het meerendeel der Nederlanders wordt gesproken.

Maja dit is volgens mij weer een loze mening van mij, maja wilde het toch even kwijt.

Zo! Klinkguppie has spoken! :D :P

M@rco 07-06-2002 20:36

D'r is één Belg waar ik wel eens mee chat en daar heb ik echt nooit problemen mee... zal wel aan mij liggen :D

Wijze vrouw 07-06-2002 20:41

Citaat:

klinkguppie schreef:

Jeetje....
Helemaal mee eens!

Mr.Oizo 08-06-2002 15:18

Tellen halve Belgen (bijvoorbeeld Maastrichtenaren) ook? :D

Monica 08-06-2002 15:21

Citaat:

Methuselah schreef:
idd :p

damaetas 08-06-2002 15:27

Citaat:

WolterB schreef:

vast niet, maar waarom veranderen jullie de moooooie nederlandse taal zodat wij en nix meer van kunnen begrijpen?

dat doen jullie ook, hoor je ons klage? ik kan best wel AN spreken, tippen daaretegen gaat veel minder, omdat het sowieso rap moet gaan enzo. zeker als ik chat zit ik dialect te tippen.

damaetas 08-06-2002 15:29

Citaat:

klinkguppie schreef:
(y)

klinkguppie is dat een N-nederlands woord??? :confused: :rolleyes:

damaetas 08-06-2002 15:29

Citaat:

Methuselah schreef:
aah goe lieke!!!

KazzZ 08-06-2002 16:05

ik chat wel eens met ene Belg van dit forum ;) Maar heb nooit problemen met de communicatie.

Xia 08-06-2002 16:16

Citaat:

Shock85 schreef:
is met brabo's en limbo's ook ja.. en als je dan vraagt of ze abn willen praten zijn ze dat na 3 zinnetjes alweer vergeten :|
Neee jullie dan met die gekke G :D

Wij Brabo'ers hebben een heel normaal taaltje hoor, snap niet dat die zo moeilijk te begrijpen is :confused::p

Methuselah 08-06-2002 17:52

Citaat:

damaetas schreef:

aah goe lieke!!!

*heeft cd gekocht vorige woensdag na goed proefwerk gemaakt te hebben* :cool:

Citaat:

Miss_Kazzz schreef:
ik chat wel eens met ene Belg van dit forum ;) Maar heb nooit problemen met de communicatie.
zie je wel Monica? ;)

Talon 08-06-2002 18:43

das net zoiets als met shock praten lijkt me..

Shock 08-06-2002 19:00

Citaat:

Myself! schreef:

Neee jullie dan met die gekke G :D

Wij Brabo'ers hebben een heel normaal taaltje hoor, snap niet dat die zo moeilijk te begrijpen is :confused::p

zolang ze niet te plat praten versta ik het ook, maar soms haal ik er echt niks uit...

kHebTrekInWatLekkers 08-06-2002 19:01

Een tijd geleden kletste ik met Lien hier op de IRC van Scholieren.. Nooit ergens last van gehad...

Monica 08-06-2002 19:02

Citaat:

Methuselah schreef:
*heeft cd gekocht vorige woensdag na goed proefwerk gemaakt te hebben* :cool:

zie je wel Monica? ;)

Grmbl...

martijn1985 08-06-2002 19:14

wat een onzin zeg...waarom zouden belgen een mooiere of betere taal spreken?? Nederlands is nederlands, en vlaams is een dialect. (let wel: ik heb het niet over het vlaamse accent, maar over zinnen met woorden als ne ipv een of ge ipv je/u).

Shock 08-06-2002 19:28

Citaat:

martijn1985 schreef:
wat een onzin zeg...waarom zouden belgen een mooiere of betere taal spreken?? Nederlands is nederlands, en vlaams is een dialect. (let wel: ik heb het niet over het vlaamse accent, maar over zinnen met woorden als ne ipv een of ge ipv je/u).
het gaat ook niet om een mooiere/minder mooie taal, meer om het communiceren op zich

AviBoY 08-06-2002 19:50

ik snap er geen flikker van als ze in hun "belgische taal" gaan chatten. En dan gaan ze soms ook nog FRANS praten :confused:
Maar gelukkig dat de meeste gewoon in het Nederlands chatten :p

BrunetJuh 08-06-2002 20:02

ik kwam 's in un belgse chatbox, tsjuus, da's echt BORRING!!! het leek wel of daar mun oma liep te lulluh... :rolleyes:

nare man 08-06-2002 20:12

Nee, nog nooit gedaan.

alienx 08-06-2002 20:20

Ach, Belgen verstaan Nederlanders soms niet en Nederlanders verstaan Belgen soms niet...
Als beiden geen dialect zouden gebruiken kunnen we elkaar wel makkelijk begrijpen lijkt me...

Belgen gebruiken meer dialect terwijl Nederlanders vaker zo'n raar accentje gebruiken...
Maar soit (hehe weeral dat Frans ertussen ;) ) , ik kan ook met een Hollands accent spreken als dat moet :D

Methuselah 08-06-2002 20:36

Citaat:

Monica schreef:
Grmbl...
;) :o

Tofke_H 08-06-2002 22:54

Zelden tot nooit en ik chat bijna alleen met buitenlanders.

feline 08-06-2002 23:07

Noem eens een belgische chatbox dan ? :D

Ik chat nooit met belgen, praat er weleens mee, en kan er meestal wel om lachen ("wat zit ze te wenen" prachtig !) En soms zorgt het best wel voor verwarring (de glijaf, en gympantoffels??)

Ik vind die zachte uitspraak wel mooi eigenlijk, maar ik zal ze niet zo snel serieus nemen als ze boos zijn, het klinkt altijd zo lief !

Roozie 08-06-2002 23:14

Ik chat nooit met belgen maar het is mij wel opgevallen dat belgen een veel netter taalgebruik hebben. En soms vind ik woorden die zij gebruiken erg grappig omdat ze zo ontzettend logisch zijn maar wel heel dom klinken

* weet helaas geen voorbeeld *

woefke 09-06-2002 12:49

ja het kan soms verwarrend zijn maar daar wen je toch aan wij hebben om mirc ook zo een nederlander en die verstaat ons perfect hij vind salu het leukste woordje :) :D zo leren wij wat van hem en hij wat van ons

Monica 09-06-2002 12:52

Citaat:

Methuselah schreef:
;) :o
ik word gek van jouw eeuwige gelijk :o

Methuselah 09-06-2002 13:02

Citaat:

Monica schreef:
ik word gek van jouw eeuwige gelijk :o
tja, Belg voor iets ;) :o

Cinamon 09-06-2002 13:06

Citaat:

Shock85 schreef:
*voelt zich aangesproken*
NOU JAAAAAAAA :p

ahahah niet bij allemaal hoor
het zijn trouwens brabanders en limburgers
geen bo's

Shock 09-06-2002 13:16

Citaat:

drinks@myplace schreef:

nej idd jij valt erg mee (y);)

WolterB 09-06-2002 13:20

Citaat:

drinks@myplace schreef:

nee, jij niet, ik snap je wel, maar begrijp er geen hout van....

damaetas 09-06-2002 16:38

Citaat:

feline schreef:
Noem eens een belgische chatbox dan ? :D

Ik chat nooit met belgen, praat er weleens mee, en kan er meestal wel om lachen ("wat zit ze te wenen" prachtig !) En soms zorgt het best wel voor verwarring (de glijaf, en gympantoffels??)

Ik vind die zachte uitspraak wel mooi eigenlijk, maar ik zal ze niet zo snel serieus nemen als ze boos zijn, het klinkt altijd zo lief !

ach wat een vertedering om die belgen :rolleyes:

belgische chatboxen: www.chat.to.be
en gewoon de chat van radio en tv enzo, pff

Monica 09-06-2002 16:42

Citaat:

Methuselah schreef:
tja, Belg voor iets ;) :o
Grmbl..

robijnbeertje 10-06-2002 09:15

Citaat:

klinkguppie schreef:

helemaal correct

Luca 10-06-2002 11:18

Nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.