Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Waarom denk je dat er nog altijd meer winnaars uit België afkomstig zijn bij het Groot dictee der Nederlandse taal? Volgens mij beheersen de Nederlanders het Nederlands niet meer.... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
uit bovenstaande berichten maak ik op dat er niet echt heel veel nederlanders zijn die met belgen chatten.
Again a very bad case! ![]() ![]() ![]() Als wij, als Nederlanders eens wat meer van onze tijd in Belgische chatboxen doorbrengen dan in de nederlandse (en evt andersom ook) dan wordt de kennis der Nederlandse taal bij ons (jongeren) wellicht groter dan de kennis der Nederlandse taal van de 'gevestigde orde' (oftwel de bejaarden en ja pa en ma dus! ![]() ![]() Het Nederlands dat er in Beglië gesproken wordt is naar mijn mening (ja hoor ik heb het al eerder genoemd hier, maar doe het nog een maal) vele malen mooier dan het Nederlands dat door het meerendeel der Nederlanders wordt gesproken. Maja dit is volgens mij weer een loze mening van mij, maja wilde het toch even kwijt. Zo! Klinkguppie has spoken! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wij Brabo'ers hebben een heel normaal taaltje hoor, snap niet dat die zo moeilijk te begrijpen is ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
wat een onzin zeg...waarom zouden belgen een mooiere of betere taal spreken?? Nederlands is nederlands, en vlaams is een dialect. (let wel: ik heb het niet over het vlaamse accent, maar over zinnen met woorden als ne ipv een of ge ipv je/u).
||
Citaat:
|
![]() |
Ach, Belgen verstaan Nederlanders soms niet en Nederlanders verstaan Belgen soms niet...
Als beiden geen dialect zouden gebruiken kunnen we elkaar wel makkelijk begrijpen lijkt me... Belgen gebruiken meer dialect terwijl Nederlanders vaker zo'n raar accentje gebruiken... Maar soit (hehe weeral dat Frans ertussen ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Noem eens een belgische chatbox dan ?
![]() Ik chat nooit met belgen, praat er weleens mee, en kan er meestal wel om lachen ("wat zit ze te wenen" prachtig !) En soms zorgt het best wel voor verwarring (de glijaf, en gympantoffels??) Ik vind die zachte uitspraak wel mooi eigenlijk, maar ik zal ze niet zo snel serieus nemen als ze boos zijn, het klinkt altijd zo lief !
|
Ik chat nooit met belgen maar het is mij wel opgevallen dat belgen een veel netter taalgebruik hebben. En soms vind ik woorden die zij gebruiken erg grappig omdat ze zo ontzettend logisch zijn maar wel heel dom klinken
* weet helaas geen voorbeeld *
|
ja het kan soms verwarrend zijn maar daar wen je toch aan wij hebben om mirc ook zo een nederlander en die verstaat ons perfect hij vind salu het leukste woordje
![]() ![]()
||
Citaat:
NOU JAAAAAAAA ![]() ahahah niet bij allemaal hoor het zijn trouwens brabanders en limburgers geen bo's
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() belgische chatboxen: www.chat.to.be en gewoon de chat van radio en tv enzo, pff
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin Verwijderd | 500 | 03-05-2010 09:54 | |
Beleidszaken |
Samenvoeging Onzin en De Kantine Ieke | 500 | 23-03-2006 21:35 | |
De Kantine |
meer commentaar op belgen Verwijderd | 18 | 28-07-2003 22:07 | |
De Kantine |
Liegen op het Internet peaceflower | 30 | 27-04-2003 07:15 | |
De Kantine |
Wat betekenen al die woorden toch :s Razzle | 63 | 15-09-2002 12:17 | |
De Kantine |
datum scheveningenmeeting 30 juni Unexplained | 315 | 01-07-2002 10:35 |