![]() |
het nut van de vrouw is het dienen van de man?
De woorden van een oosters meisje:
een vrouw hoort te zorgen voor de man en hem gelukkig te maken Wat vindt je hier van? Ben je het hier mee eens, of totaal niet? Wil jij als vrouw zijnde een man niet gelukkig maken? Als je hier nu nee zegt.. wil je hem dan ongelukkig maken? En waarom? |
In sommige culturen bestaat dat idee inderdaad, in de Westerse cultuur gelukkig niet.
|
Ik ben het er niet mee eens..
Natuurlijk kan je wel bijdragen om een man gelukkig te maken.. maar zoals ik het nu lees lijkt het alsof alles moet wijken -ALS DE MAN MAAR GELUKKIG IS-.. Het is dus niet zo dat ik mijn eigen geluk uit de weg ga omdat een man gelukkig moet zijn.. Mijn eigen geluk staat voorop.. :D klinkt eigenlijk best egoistisch.. .:) |
simple creed ~ Zaterdag DIJKFEEST!!!!!! ~ zegt:
als ik ga trouwen moet mijn man net zo goed een deel uit het huishouden doen... moet hij ook inleveren met zijn baan. Beiden 4 dagen en dan zorgen voor de kinderen... zo zie ik mijn leventje voor me later.... Talon @ Home zegt: hm Talon @ Home zegt: en als hij dat niet kan met zijn baan? Talon @ Home zegt: als hij veel moet overwerken enz? simple creed ~ Zaterdag DIJKFEEST!!!!!! ~ zegt: de vrouw is tegenwoordig niet alleen verantwoordelijk voor het huishouden en gezin.... en de man niet alleen verantwoordleijk voor zijn geld.... simple creed ~ Zaterdag DIJKFEEST!!!!!! ~ zegt: is het leven niet van keuzes maken van compromissen... als de man en de vrouw allebei een goede baan hebben waarom moet dan altijd de vrouw haar baan opzeggen?? is dat niet een beetje unfair?? simple creed ~ Zaterdag DIJKFEEST!!!!!! ~ zegt: ouderwets....?? Talon @ Home zegt: ik heb het niet over afzeggen Talon @ Home zegt: maar wat als die man ontslagen word omdat hij niet aan de eisen van zijn baas kan voldoen omdat hij thuis zo'n perfect gezinnetje wilde creeeren? simple creed ~ Zaterdag DIJKFEEST!!!!!! ~ zegt: en moet daarom de vrouw maar gewoon haar baantje opgeven omdat zo natuurlijk is..... omdat dat al honderden eeuwen zo gaat?? Mijn mening lijkt me duidelijk! |
en nu de mening van een man...
|
dit zegt toch niks over wat de man terug doet voor de vrouw ;)
ik vind het een mooi streven, mits het viceversa is ;) |
ik vind dat je gewoon iedereen(of gewoon de mensen/mens van wie je houdt) zo gelukkig mogelijk moet proberen te maken, dan maakt het echt niet uit of dat nou een man of vrouw is
|
helemaal mee eens
:rolleyes: |
Citaat:
|
hmz, naar mijn idee ben je toch voor elkaars leven mede-verantwoordelijk als je trouwt.
|
totaal niet mee eens..
|
Als vrouw zijnde wil ik mijn man wel gelukkig maken :)
Maar het moet werderzijds zijn... IK heb echter nog andere doelen in het leven ;) |
Citaat:
Mannen en vrouwen zijn toch gewoon gelijk? Wie zegt dat de vrouw minder is, het kan toch net zo goed omgekeerd zijn? Belachelijk. Vrouw en man zijn dus gelijk aan elkaar, niemand is de meerdere. |
Tsja, je moet toch wat he?
|
tuurlijk! dat er mensen zijn hier die eraan twijfelen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee, de man mag mij gelukkig gaan maken.. een vrouw zonder man is als een vis zonder fiets :p
(*is stiekem niet zo overdreven feministisch, gewoon melig*) |
oneens
|
Citaat:
|
Als ik getrouwd ben wil ik me man gelukkig maken en goed voor hem zorgen, dit betekent toch niet dat het 'het nut van de vrouw is'
|
Citaat:
je vraagstelling klopt niet bij 3 moet het ja zijn maargoei ik wil best iemand gelukkig maken maar ik wil niet alleen maar liefde geven |
Niet mee eens (vrouwen zijn natuurlijk veeeel belangrijker, wij zorgen voor het nageslacht ;) )
|
ik denk dat het van allebei de kanten evenveel moet komen, met andere woorden het dienen van de één moet niet ten koste gaan van het geluk van de ander. als het goed is, bestaat daar ook wederzijds begrip over
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een vrouw hoort zichzelf gelukkig te maken met behulp van haar levenspartner en andersom natuurlijk ook.
En een partner die je belet gelukkig te zijn mag twijfelen aan zijn of haar liefde. De woorden van een Nederlands jongetje: ‘Een relatie hoort te zorgen dat beide partijen gelukkig zijn.’ |
Citaat:
|
de vrouw IS toch de hulp van de man??
:p |
Als mijn vriend er zo over zou denken, dan zou het mijn vriend niet meer zijn.
Je probeert met z'n 2en het leven zo aangenaam mogelijk te maken voor de ander. Dus niet allen de vrouw voor de man! |
Een man hoort een vrouw net zo goed gelukkig te maken.
|
ja hoor helemaal gelijk :D
stel je voor je vrouw laat de pizzadoos op de tafel staan gaat naar werk dan zit jij de hele dag thuis met die zooi opgescheept en je vrouw is er mooi vanaf ik bedoel RUIM DIE TROEP EENS OP :P |
en trouwens
vrouwen moeten nuchter zijn en mannen moeten bier drinken dronken vrouwen halen veel minder makkelijk bier voor je hoor:P |
Citaat:
een vrouw is ook niet degene die bier voor de man moet halen :p andersom juist :D |
Citaat:
|
ik vind dat je een vrouw moet liefhebben. Als je beiden een drukke baan hebt dan moet je eerst beter nadenken voor dat je kinderen gaat krijgen en of je het wel kan combineren.
Je moet gewoon maar kijken wie er het beste wat minder kan gaan werken, wie heeft de minst belangrijke functie zeg maar Ik vind niet dat de vrouw minder rechten heeft dan de man alleen omdat ze minder spierweefsel heeft :) |
het nut van de vrouw is niet het dienen en gelukkig maken van de man, tenzij het nut van de man is om de vrouw te dienen en geluklkig te maken.
hiermee krijg je een wereld waarin iedereen altijd maar bezig elkaar te dienen en elkaar gelukkig te maken, zou mooi zijn, maar zo sociaal kun je iedereen niet krijgen... als een man gelukkig is met een vrouw om wie ze is en niet om wat ze doet, dan is het goed. andersom ook. Als een vrouw speciale dingen moet gaan doen en zichzelf moet opofferen om haar man gelukkig te maken, zit er iets verkeerd. vind ik dan he :) |
mensen die dat zeggen zijn stom
|
Citaat:
op die manier kan het toch nooit bedoeld zijn? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |