Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Op kamers, hoe vind je het snelst een kamer? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=429610)

Sister Bliz 05-08-2002 15:11

Op kamers, hoe vind je het snelst een kamer?

September 2003 (ja, ik weet het, het is nog lang :P) ga ik studeren aan de uni en daarbij ook op kamers in Leiden.

Per januari 2003 kan ik mij inschrijven bij een kamerbureau maar om eerlijk te zijn verwacht ik daar weinig heil van.
Ik ken zelf niet echt studenten in Leiden en dus heb ik geen verder aanknopingspunt.

Daarom mijn vraagje: studenten hier aanwezig (welke stad maakt niets uit, maar als je in Leiden woont zijn tips dubbel welkom) en hoe hebben jullie een kamer gevonden? Kranten, sites, adressen, om het even welke tips zijn welkom :)

(Oh ja, als dit topic op 't verkeerde forum staat: zou een FB dit dan willen verplaatsen?)

nare man 05-08-2002 16:02

Je kunt je wel inschrijven bij de Stichting Studentenhuisvesting in die stad. Hoe langer je op de wachtlijst staat, hoe meer punten je verzamelt. Dus als je nu al zeker weet dat je in 2003 naar Leiden gaat, kun je je beter nu alvast inschrijven, dat kost je éénmalig een klein bedrag.

Ook kun je kijken op sites als Kamernet.nl en Studentenkamers.nl. Je kunt briefjes ophangen op de universiteit, in de plaatselijke dagbladen werkt ook goed.

Kez 05-08-2002 16:07

als je in de buurt woont moet je eens gaan kijken bij supermarkten ed. of zelf een briefje ophangen.
Verder moet je zoveel mogelijk mensen vertellen dat je een kamer zoekt, misschien weten ze iets. En je moet gewoon geluk hebben dat je iets kunt vinden en alles aanpakken wat je kunt krijgen. Je kunt altijd weer verhuizen.

PV 05-08-2002 16:30

een topic op V&A gooien tegen die tijd :)

Onlyme 05-08-2002 16:45

Door te zoeken.

PimpDude86 05-08-2002 17:08

Slaap met de huisbaas...

Secreet 05-08-2002 18:07

www.marktplaats.nl

Klinkt stom maar komt er echt aardige kamers tegen...sommigen zelfs nog bewoonbaar ook :D

OrangeWedge 05-08-2002 18:11

Citaat:

OnLyMe schreef:
Door te zoeken.
fout :P, je moet vinden. ;)

Black Bird 06-08-2002 13:40

Urgentieverklaring. Die ik ook, en dan krijg je gegarandeerd een kamer binnen een jaar. 'T probleem is alleen dat je niet mag weigeren.

Sister Bliz 06-08-2002 13:45

Citaat:

bLaCk BiRd schreef:
Urgentieverklaring. Die ik ook, en dan krijg je gegarandeerd een kamer binnen een jaar. 'T probleem is alleen dat je niet mag weigeren.
Hmm, kan je beetje nader verklaren wat en hoe en waar? :)

Bor 06-08-2002 14:04

Citaat:

PimpDude86 schreef:
Slaap met de huisbaas...
die je eerst nog moet gaan zoeken ;)

nare man 06-08-2002 14:12

Citaat:

bLaCk BiRd schreef:
Bij de meeste Stichtingen Studentenhuisvesting van de verschillende universiteitssteden krijg je gegarandeerd een kamer als je eerstejaars bent en je je een jaar vantevoren inschrijft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.