![]() |
Kan je onder een trein liggen?
(Misschien leuk topic voor Fleet Admiral.)
Vreemd topictitel, ik weet het, zal het even uitleggen. Vorig jaar was er een documentaire op TV over een pastoor die was gegijzeld, meegenomen naar een spoor en tussen de rails in was vastgebonden. Hij vertelde dat hij (ik geloof van) 2 of 3 treinen over zich heen had gehad, voordat hij werd bevrijd (machinist had hulpdienst gewaarschuwd meende ik). Hij heeft dit overleefd! Nus is mijn vraag, als jij tussen de rails ligt, steken er toch altijd wel dingen onder een trein uit die jou raken? Ik geloofde het verhaal wel, maar vond het toch wat vreemd... Wie weet hoe dit zit? |
Ik heb wel eens op tv gezien dat een stuntman zich net voor een trein liet vallen op het spoor en de trein dus ook over zich heen kreeg. Maar dat was dan wel bij een stoomlocomotief.
Je zou het kunnen proberen :D |
volgens mij kan het wel maar niet bij alle treintypes
ik zou het neit bij een mat trein uitproberen :) |
Volgens mij word je naar boven gezogen door de onderdruk die je daar hebt. Eigenlijk hetzelfde principe waarom sportwagens en formule 1 wagens zo dicht tegen de weg aan liggen, omdat ze dan beter tegen het asfalt kleven, ze worden dus tegen het asfalt gezogen, daarom zul je denk ik bij een trein naar boven worden gezogen.
|
Ja je kan onder een trein liggen zonder geraakt te worden
of de trein moet een defect hebben Want de trein moet in het midden 30cm MINIMAAL van de rails afstaan |
wel vervelend als iemand net de wc doortrekt :D
|
Citaat:
|
hmm ff wachten tot fleed admiral reageert, dit weet dit soort dingen zeker weten :)
|
Dit is geen wetenschap
---> De Kantine |
Offtopic:
Citaat:
Kun jij mij trouwens eens uitleggen waarom er onderdruk onder een F-1 wagen zou heersen? Want, als het waar is wat jij zegt, waarom blijven dan al die steentjes gewoon liggen? Waarom 'kleeft' er dan niet allemaal troep aan de trein? Volgens mij moet je wel onder een trein kunnen liggen ja..je moet jezelf wel goed plat houden. Ik denk dat het vooral goed gaat bij de oudere treinstellen, want die dubbeldekker treinen liggen veel lager op de rails. |
Bij Plan-V (zeg maar de 'gewone' simpele treinen, die meestal als stoptrein rijden), bij ICR/ICM rijtuigen en treinstellen (Koplopers en Eurofima-rijtuigen met rode bekleding) kan het denk ik wel. Deze staan vrij hoog op de rails. Bij DD-AR en DD-IRM (oude en nieuwe dubbeldekstreinstellen), Lint-41's (Syntus/Achterhoek) en DM90's ('Buffels') zal het niet lukken vanwege te lage 'railligging', uitstekende dieseltanks en dergelijke...
Overigens hoef je niet bang te zijn dat je ondergezeken of gekakt wordt, de buizen waar het toilet in loost zitten aan de zijkant van het treinstel, precies boven de rails (waarom het nou juist dáár zit...:confused: ) |
Citaat:
|
Citaat:
Op die manier zorgde die compressor er dus echt voor dat de auto naar de grond werd gezogen. Waarvoor? Grip natuurlijk... |
Ja, dat kan. Er was ergens eerder dit jaar een onbekende man of vrouw (weet het niet meer) die op het spoor was gaan liggen en toen was de intercity naar Utrecht over hem/haar heen geraasd en diegene was daarna vrolijk weer opgestaan en het perron opgeklommen. Ik geloof dat ze de indentiteit van die persoon niet meer achterhaald hebben, maar het is dus mogelijk, wat ongelooflijk is, aangezien de ruimte tussen onderkant trein en bielzen van het spoor maar 30 cm. bedraagt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb even gezocht, maar er mag bij F1-racing geen gebruikt gemaakt worden van het 'zuigen' naar de grond door gebruik te maken van vormgeving van de bodemplaat, of ventilatoren ofzo.
Citaat:
En dit werd toen ook gebruikt: http://www.ddavid.com/formula1/images/bt46.jpg Maar ook het gebruik van zo'n ventilator is nu verboden. Citaat:
Zoals je ziet wordt het tegenwoordig dus niet meer gebruikt, en wordt de auto alleen maar op het asfalt gedrukt door de vleugels. Want immers, een platte bodem zorgt niet voor onderdruk... |
dat is es op de droomfabriek geweest en toen moesten ze der een heleboel onderdelen onderuit halen.
|
ja tuurlijk kan het!
of je het overleeft, weetk niet of als je het wel overleeft maar alleen je benen deraf gereden worden zeg maar... iiiiieeuuuhhh bleegh :eek: :p |
Ik zou het niet weten
Maar er stond wel een verhaal over in een verhalenbundel van Roald Dahl,dat verhaal heette De Zwaan geloof ik en een jochie werd door een paar anderen jongens onder een trein gebonden,hij had zich een beetje in de stenen ingegraven en zo werd hij niet geraakt. Maar dat was dus bij een Engelse trein... |
Citaat:
ontopic: moet wel kunnen lijkt mij |
Citaat:
Blaah.. *ril* Lijkt me behoorlijk eng eiglijk.. :o ;) |
Citaat:
|
bij de metro moet het ook lukken lijkt me. of niet?
|
k heb t ook wel us gehoord.. waarschijnlijk KAN het dus wel met een beetje geluk..
iehhg... lijkt me best heel eng |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pfffffff.... wat een discussie over zo'n onderwerp.
Ga zelf op de rails liggen dan kom je er snel genoeg achter. |
Volgens een verhaal van Roald Dahl kan het, maar ik ga het liever niet uitproberen. :D
|
Citaat:
Biedt u maar iets. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
btw. Trein of metro?:p |
Citaat:
2) Metrorijtuigen serie 1, 2 en 3 Metrovoertuigen krijgen hun stroom uitsluitend via de derde rail langs de metrobaan. http://www.ret.rotterdam.nl/bedrijf/metro/met_x.html Hm, wat is die 3e rail? Rekenen ze die gele balk ook als 'kabel'rails/geleider. :confused: Nm :) 't ging erom dat je er onder kunt liggen, volgens mij :D |
Citaat:
De londonse subway (The Tube) gebruikt een systeem met 2 extra rails. Een met een spanning van -210 volt DC, en een met een spanning van +530 DC. Het verschil tussen deze 2 is dus 640V DC, welke gebruikt wordt om de treinen aan te drijven. Dit zijn dus extra rails naast de normale, en het aanraken van beiden is dodelijk. Je kunt daar kortsluiting veroorzaken door de 2 spannings rails met mekaar te verbinden, of door een van de spannings rails met de 'aarde' (gewone rails) te verbinden. Als je dit doet zie je trouwens niet 'een paar vonken', maar een hele flinke flits. |
In Nederland is het mogelijk om in de lengte tussen de rails te rijden, tijgje heeft al gezegd dat er minimaal 30 cm ruimte moet blijven. Ik heb ook die aflevering gezien van die priester. Als hij in België zo had gelegen was hij slechter af, want belgische treinen hebben onder een sleper (zo'n ding waar Maerklintreinen stroom mee afhalen). Deze sleper gaat over "krokodillen". Het is een langwerpig metalen toestel dat vlakbij de meeste seinen in de as van het spoor is geplaatst en instaat voor het doorsturen van de seingegevens naar de stuurpost van de trein.
In andere landen in Europa zijn lagere trein. Vaak zit een baanschuiver laag voor de trein gemonteerd die sneeuw en andere troep wegschuift om te voorkomen dat ze tussen de wielen komen. Typisch Amerikaanse stoomtreinen hadden een grote baanschuiver om bizons aan de kant te duwen... http://www.toytrains1.com/images/trains/351000.jpg DC, is dat wisselstroom? REIE |
Citaat:
AC = Alternating Current = Wisselstroom. DC is veel gevaarlijker omdat de stroom continu is, als je een 200VDC rails vastpakt laat je 'em ook niet meer los :D |
Ik denk niet dat het kan, heb het ook nog nooit geprobeerd.
|
Ach, die vrouw bij Utrecht Lunetten (had ik ook in de krant gelezen) heeft bewezen dat het kan. :D
Ik ga 't niet nadoen. :D Lijkt me toch een béétje eng. :eek: Maar goed, het kán dus wel... en er is al iemand zo lief geweest om testpersoon te spelen. :p :D Overigens: grappige is dat het bij ICM niet zou kunnen, bij ICR wel. ICM=Koploperstellen, IRM=intercitywagens... die zien er dus hetzelfde uit, met rode banken. De ICR staan hoog, de ICM laag... viel me toevallig op toen ik een ICM-stel en een rij ICR-wagens naast elkaar zag in Zwolle. :) |
Citaat:
Haha..... wat grappig :rolleyes: |
tuurluk je moet ur maar net zinnin hebben..:S moet je wel ff wachten denk ik die treinen zijn tog altijd te laat... :p
|
Citaat:
REIE |
overdwars iig niet...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.