![]() |
`Je pincode of je leven`
`Je bankpas + pincode of je leven`
Als een onguur type dit tegen jou zeggen, zou je het dan geven in deze gevallen? 1. Onder bedreiging van een vuurwapen 2. Onder bedreiging van een steekwapen 3. Onder bedreiging van zijn enorme borstkas en harde vuisten ? Ik weet het niet precies. Ik ben nogal een persoon van principes, en ik twijfel zeker over de gevallen 2 en 3. Bij 1 neig ik toch iets meer naar 'ja'. |
Mijn pincode is 4256.
|
mijn pincode is 1154
|
Eh,
dat is snel. :D Ik neem aan dat dat betekent dat jullie het in de gevallen 1, 2 en 3 zeker geven? |
Ligt aan de situatie. Bovendien kan ik me dat zo echt niet inbeelden zonder 't IRL mee te maken.
|
ik denk dat ik mn pincode wel zou geven..
zo rijk is mijn bankrekening nou ook weer niet ;) |
Pfff... geven (bij 1&2). Ander lig ik straks nog ergens in een ziekenhuis/crematorium, en dat zijn die paar euro's die er op m'n bankrekening staan zijn me nou net niet waard :D
|
Geven en zo gauw hij/zij weg is direct de bank bellen en rekening laten blokkeren.
|
Pinpas geven met een verkeerde pincode erbij en dan snel wegrennen.
Lijkt me logisch. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
't ligt een beetje aan de situatie, maar ik zou 't waarschijnlijk wel geven. Ik heb namelijk de gewoonte om m'n rekening 'af te romen' naar m'n plusrekening, dus er staat nooit echt veel op. (en bij die plusrekening kunnen ze toch niet komen)
Inderdaad zou ik ook het moment dat de overvaller weg was m'n pasjes laten blokkeren. (en ja, dat kan telefonisch) |
heel erg snel mijn pinpasje doormidden breken en heel hard weg rennen...
|
Citaat:
|
hmm kweetniet. ik denk dat ik het gewoon meteen geef :| en daarna meteen blokkeer.
|
I dunno. Ligt eraan wie der bij mij is, en wie der tegenover mij staat.
|
ik zou mn bankpas + pincode geven en hem heel veel plezier wensen met mn bankrekening die sinds mensen heugenis op rood staat !
|
Hopelijk heeftie nog wat aan mijn laatste € 0.50 :)
|
Hmmmz, ik heb geen rooie cent (correctie, dat is het enige dat ik nog heb want ik sta op mijn max in het rood :S) dus hij mag em hebben :P :D
|
Citaat:
2. Hangt er weer van af. Als ik kevlar en SMG heb dan is situatie onveranderd ;) - maar een goede stok 1,5+ meter en minstens 1 meter tussen ons zouden ook voldoen. Heb ik weer niks bij me ;) dan wederom de schatting op 99+%. 3. Als ik gewapend ben op een manier die er iets tegenover zet wel ja. Anders denk ik dat ik het weer op die schatting zet op 90+%... (ik weet btw dat het bij 2 en 3 waarschijnlijker is dat hij toe slaat dan bij 1) |
never, ik laat me niet zomaar bang maken, nergens niet van
bovendien heb ik m'n pinpas nooit bij en vergeet ik mijn pincode altijd, dus...... |
'k zou em alleen bij '3' geven...als het bij '1'en bij '2' een dun scharminkel ventje is dan he :)
|
Citaat:
Dan schieten ze maar neer als ik probeer te vluchten, maar het geld blijft tenminste op mijn rekening staan. Geld wat ik ze echt niet gun... |
geven, zoveel geld staat er niet op
maar dat zou ik denk ik ook doen als er een miljoen op stond. Ik blijf liever leven, dan dat er voor die moordenaar een miljoen achter blijft en ik dood ben. en ik zou hem blokkeren idd. |
Geven, volgens mij sta ik toch rood.. :o
En anders gun ik m die paar euro wel.. ;) |
Citaat:
(y) zou k ook doen. |
Ik denk bij 2 en 1. Bij 3 kan ik altijd nog wegrennen of een judo- of jijitsu-techniek toepassen, of gewoon mijn wegrennen en mijn telefoon pakken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef 'm mooi mijn pincode en kom zo met de schrik vrij. Er staat momenteel toch maar drie euro op m'n rekening. Bovendien, zodra ik de hoek om ben bel ik meteen mijn bank om de pas te laten blokkeren, misschien nog vóór die kerel geld heeft kunnen trekken :D
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik gelijk mijn pasje door midden zou knippen (als ik heel toevallig een schaar bij me had :rolleyes: ), of een verkeerde zou geven.
|
Iemand die zo stom is om een student te overvallen mag van mij mijn pincode krijgen....
hehe..... |
ik zou 't zeker geven. Ben niet zo'n held, en behalve dat heb ik ook nog 's niet echt veel geld. Als ik dan wegkom ren ik naar huis om m'n bank te bellen dat ze m'n pincode moeten blokkeren.
|
bij een vuurwapen zou ik um standaart geven..
er staat tog nooit wat op:P:P:P:P:P bij vuisten zou ik hard wegrennen ofzow:P en steekwapen oowk.. zoiets.. maarjaw. je weet nooit hoe je in zown situatie zal reageren. |
Citaat:
|
1. Onder bedreiging van een vuurwapen
- Meteen mn bankpas + pincode geven 2. Onder bedreiging van een steekwapen - Nog sneller mn bankpas + pincode geven. Steekwapens vind ik eng... veel enger dan een pistool ofzo :o 3. Onder bedreiging van zijn enorme borstkas en harde vuisten - Hmmm, ik ben heel sterk :) Nee nouja, dat valt heel, heel hard mee eigenlijk... maar ehm, ik zou wel een mogelijkheid zoeken om te vluchten, maar als ie echt heel eng en sterk is, zou ik het toch maar opgeven. Ik heb liever mijn leven dan mijn geld :) |
heb geen ideej kan het me nie zo goed inbeelden wat ik zou doen als iemand me zou bedreigen...bij 1 zou ik zowieso m'n pincode geven mja als ik m'n pinpas nie bij me heb hebben ze er lekker veel aan.. :p
|
Ik zou een verkeerde pincode geven. :o
|
wegrennen of verkeerde pincode geven
ligt aan de situatie wegrennen heeft weinig zin als hij een vuurwapen heeft tenzij het een junk is die helemaal van de wereld is |
Citaat:
ach kom op zeg doe je niet zo stoer voor! er staat iemand met een geweer tegen je hoofd maar jij blijft lekker koel want je raakt daar niet van onder de indruk? http://www.smileys.nl/images/small/beweeg/23.gif |
Ja als ik m'n pin pas niet bij me heb mag tie wel m'n horloge hebben of een pepermuntje bij situatie 1en2 of heel hard weg rennen bij 2 als het een junkie is.
|
Citaat:
|
ik zou m in alle 3 de gevallen gewoon geven hoor, dr staat toch altijd maar maximaal 50 euro op :p
|
Ik zou em bij het eerste en tweede geval zo geven.. ik ben toch bijna blut.. :( Bij het derde geval zou ik er toch nog even over nadenken.... :p
|
Geven en daarna direct me >pas< laten blokkeren :)
Niet dat ik me pasnummer uit me hoofd ken.. Maar ja :) |
Citaat:
|
Ik ken mijn pincode niet van buiten.
REIE |
mijn pin is 303003 en ik heb 388,45 euro en mij nrekening is 92324034
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12. |