Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431366)

ii 17-01-2003 10:35

Koken

Kook jij wel eens? Kan je het goed? Wat maak je dan meestal? Zet hier je recepten neer!

Mijn all time favourite: zalmquiche.

Men neme:
2 plakjes bladerdeeg
1 bakje roomkaas met kruiden
3 eieren
Pakje zalmsnippers

Bekleed een quichevorm (na invetten met boter) met bladerdeeg, meng de eieren met de roomkaas, giet dit mengsel in de quichevorm, gooi de zalmsnippers erbij zodat het goed verdeeld is en zet dit geheel ongeveer een halfuurtje in een voorverwarmde oven (180 graden).

moderated 17-01-2003 10:41

spek en ei

men nemen 3 plakken spek gooie die in de pan,
men pakt 2 eieren slaan die open en gooi die in dezelfde pan
men neme geraspte kaas gooit die over het ei
ff wat kruiden overheen gooien
ff laten bakken
en voila je ei is klaar

:D :D :D :D

ii 17-01-2003 10:45

:D Thanks! Had ik echt nog nooit van gehoord! (y)

Caroo 17-01-2003 10:46

mijn favoo recept.. Knakworsjuhs.. :o :p

Benodigheden:

1 blik knakworsjes
1 pan

Gooi de knakworsjes in de pan en zet deze op het vuur.. wacht ff en dan merk je vanzelf wel wanneer ze klaar zijn..

[sorry maar ik verveel me... ]

Moenbloem 17-01-2003 10:48

jaaaah koken is leuk

Paprikasoep
Quiche ( met kaas )
Tortilla's
Tapenade
Geitenkaas-salade
Groentequiche

Oehoeh ik krijg hier trek van :o :D

Boeing 747-400 17-01-2003 10:54

Ik weet niet hoe het heet, want ik heb het zelf verzonnen, maar ik vind dit altijd wel erg lekker:

Benodigdheden:
- Kip
- Paprika
- Ui
- Tomaat
- Zure room
- Kip-kruiden
- Rijst

Bereidingwijze:
- Snijdt de kip in kleine stukjes, en strooi er de kipkruiden overheen en bak de kip.
- Maak ondertussen de rijst klaar
- Gooi hierna de groenten erbij. Laat dit allemaal eventjes pruttelen.
- Aan het einde doe je er de zure room bij. Roer het dan nog even door, zodat de zure room ook warm is.

Serveer de rijst er apart bij.

MelodyofÐeath 17-01-2003 11:23

roomsaus
champignons
ham
pasta

veelteveel champignons in de saus doen, enorm veel ham erbij dat je het bijna met mes en vork moet eten en dan over de pasta..jammie

spacegirl 17-01-2003 11:46

ik kan alles koken, heb koken op school gehad, recepten staan op de verpakking, en in een normale kookboek

ii 17-01-2003 12:11

Citaat:

Moenbloem schreef:
jaaaah koken is leuk

Paprikasoep

Hoe maak je dat? klinkt goed!

Ramlothiel 17-01-2003 12:13

Ik kan roerei maken, daar houdt het wel ongeveer op... lang leve magnetronmaaltijden (y)

stout! 17-01-2003 12:56

Goed topic(y). Handig om wat lekkere makkelijke recepten uit te halen voor als ik volgend jaar op kamers ga:).
Als ik nu alleen thuis ben en ik wil een beetje t gevoel hebben dat ik voor mezelf kan zorgen (en dus niet zoals gewoonlijk een ei ga bakken), maak ik salade à la moi;

Benodigdheden:D:
evt sla
sperziebonen
aardappelen
tomaten
tonijn
artisjokken
geroosterde paprika's
olijven
(je kunt er gewoon alles ingooien wat je lekker vindt)

kook de aardappelen en de sperziebonen (eerst doppen en doormidden breken), leg ondertussen de sla op je bord of in een kom, snij de tomaten en open een blikje tonijn. Snij de gekookte aardappelen in stukjes en gooi ze samen met de sperziebonen bij de sla. Tomaten en tonijn, artisjokken en andere lekkere dingen erbij, even husselen...KLAAR! Is superlekker.

qghp 17-01-2003 13:04

Niet echt 1 van mijn talenten (n) :eek:

Thomas 17-01-2003 13:23

Ik kan een eitje bakken. Maar laatst heb ik samen met mijn vriendin gekookt en vervolgens samen gedineerd en ik moet zeggen dat het me allemaal perfect beviel. (y)

T.e.s.s 17-01-2003 13:29

ik kook zo ongeveer elke dag, en dan ga ik echt geen ingewikkelde dingen klaarmaken...meestal gewoon soep, aardappelen, groenten, vlees, yoghurt

Milk 17-01-2003 13:38

Ik vind het leuk nieuwe recepten ed. uit te proberen :cool:
Maar ik ben helaas niet orgineel genoeg om echt zelf iets te bedenken (ik denk te ingewikkeld, terwijl het soms toch zo simpel kan zijn), maar ik probeer wel vaak een eigen twist eraan te geven.

stout! 17-01-2003 14:12

Mijn moeder ontwikkelt recepten voor kookboeken en
-tijdschriften en wij "moeten" ook vaak zelf recepten testen. Ik heb dat in de vakantie ook gedaan om geld bij te verdienen:). Maar ik ben dus al vanaf dat ik een piepklein meisje was gewend geraakt aan koken en bijzondere (of in ieder geval niet aardappelen/groente/vlees (wat ik sowieso niet eet)) gerechten en ik vind t zelf ook wel leuk om te koken, ook al doe ik 't niet echt vaak. Ze is nu ook bezig met een kookboekje voor mensen die op kamers gaan (idee van mij :cool: ) dus als daar iets leuks tussen staat, post ik het hier wel even.

Boogie 17-01-2003 14:56

Ik kook meestal het simpele spul als aardappels vlees en groente, soms ook spaghetti.

Qamra 17-01-2003 15:00

Ik kan elk simpele prak (aardappels, groente, vlees, rijst, etc) op tafel zetten... Of ik gooi een viscruisine van Iglo in de oven... Of ik haal een pak kant en klare drap bij de AH... Of ik eet brood... Of ik gooi een pak diepvriessoep van Van der Ende in de pan...

Meestal ben ik lui :)

Ow en ik ben een master-boterkoeken-bakker :D

heldin 17-01-2003 15:08

leuk om te koken, behalve als het persee moet.. :)

tipje: door de tomatigepastasaus (jaja ;)) een half pakje boursin roeren = lekker!!! maar doe maar niet op de avond van je date ;)

ook lekker vind ik een soort prut met andijvie, aardappel, shoarmavlees en stukjes perzik (en dan dus alles door elkaar :eek: ) t klinkt echt vreselijk, maar tis lekker (y)

the tourist 17-01-2003 15:20

Koken is leuk! Ik ga zo weer een appelkruimeltaart bakken:
150 g boter
150 g bloem
150 g suiker
3 appels

Appels snijden en in een schaal doen. Boter, bloem en suiker mengen en verkruimelen boven de appels. Een half uur in de oven op 200 graden, en klaar! (evt met vanillevla)

Dit recept komt uit de okki :)

WishfulDreaming 17-01-2003 16:34

snelkookgerechten van wat was het ook alweer:

Maak de zak open en doe de inhoud in de pan. een eetlepel water erbij en 10 minuten op laag vuur zetten. klaar is kees :d

Ciao Che 17-01-2003 16:45

Koken is leuk! :)
Vorig jaar kookte ik echt heel vaak, nu maak ik om de twee weken het hoofdgerecht. Dingen met zalm zijn lekker, verder niets met vis.
Bakken doe ik minder, brownies dan.

WolterB 17-01-2003 18:21

ik kook af en toe wel

meestal vergaat dat me ook zonder al te veel problemen en ik vind t zelf altijd wel goed smaken

lasagne maken is altijd wel leuk om te doen, vooral als je er veel verse groenten indoet en je er een salade bijmaakt

ii 17-01-2003 19:50

Citaat:

stout! schreef:
Goed topic(y). Handig om wat lekkere makkelijke recepten uit te halen voor als ik volgend jaar op kamers ga:).
Als ik nu alleen thuis ben en ik wil een beetje t gevoel hebben dat ik voor mezelf kan zorgen (en dus niet zoals gewoonlijk een ei ga bakken), maak ik salade à la moi;

kook de aardappelen en de sperziebonen (eerst doppen en doormidden breken), leg ondertussen de sla op je bord of in een kom, snij de tomaten en open een blikje tonijn. Snij de gekookte aardappelen in stukjes en gooi ze samen met de sperziebonen bij de sla. Tomaten en tonijn, artisjokken en andere lekkere dingen erbij, even husselen...KLAAR! Is superlekker.

Oftewel Salade Niçoise? :D Wel lekker. (y)

girlmetwijdebroeken 17-01-2003 20:35

koken kan ik niet.. k heb t wel us moeten toen op school.. maar t werkt gewoon niet bij mij. k heb me dus voorgenomen dat ik als ik ga samenwonen niet ga koken.:)

A* 18-01-2003 00:29

ik doe n horeca opleiding dus ik ben aan t leren.
Maar thuis koken doe ik niet, hoogstens pannekoeken bakken maarja, mn moeder is bang dat ik de keuken erg vies maak :\

Dr. Oetker 18-01-2003 11:36

Citaat:

MoonMonkey schreef:
de okki
:cool:

ik kan wel koken, als het moet
maar ik maak geen speciale dingen.
meestal iets met rijst en prut, pasta
of gewoon een salade met alles wat in huis is en lekker

Mr.Oizo 18-01-2003 12:49

Nee ik kook nooit, ik ben blij als ik een ei kan bakken :D

stout! 18-01-2003 13:22

Citaat:

Hermione schreef:
Oftewel Salade Niçoise? :D Wel lekker. (y)
Heel lekker:) ik weet alleen niet of ik 't nog Salade Niçoise mag noemen aangezien ik er een hoop dingen doorgooi die volgens mij helemaal niet in een Salade Niçoise thuishoren :o :D.

Zoulou 18-01-2003 13:26

Pasta!!!!
recept: lees verpakking :D

Wes 18-01-2003 20:03

Als me ouders weer eens op vakantie zijn ga ik altijd naar de supermarkt, haal wat vlees en wat ingeblikte groente. Maak dan eerst het vlees klaar en doe er op het einde de groente bij. Smaakt altijd :)

CL 20-01-2003 09:27

Gisteren gedaan: Zelf pizza maken!

Ga naar de supermarkt, koop een pak zelf-pizza-bak-spul, en bak een pizza..

Zo moeilijk is het niet :D

Thomas 20-01-2003 09:29

Citaat:

CL schreef:
Gisteren gedaan: Zelf pizza maken!

Ga naar de supermarkt, koop een pak zelf-pizza-bak-spul, en bak een pizza..

Zo moeilijk is het niet :D

Culinaire hoogstandje.. ;)

Gothic 20-01-2003 09:57

boerenkool

Doe boerenkool en aardappels in pan, kook 20 min, leg worst er 3 min bovenop en je hebt: Boerenkool ;)

ii 20-01-2003 12:11

Ik heb ook nog een hele yummie pizza (uit het NRC :D )

Men neme

-Blikje kant en klaar pizzadeeg van Danerolles
-2 plakken geitenkaas naar keuze (Bettine Blanc is het beste)
-3 kleine paarse uien
-verse salie
-olijfolie

Rol het deeg uit over een ronde of vierkante bakplaat. Smeer 'm, in met wat olijfolie. Snijd de uien in ringen en fruit ze even in een koekenpan, verkruimel alle geitenkaas eroverheen, gooi de salie eroverheen en zet het 20-30 minuten in een voorverwarmde oven op 220 graden.

Optima 20-01-2003 12:53

peperbiefstuk met schorseneren in kaas-roomsaus met gebakken aardappeltjes gekruid in knoflook.

de communiceerbeer 20-01-2003 13:38

water

ii 20-01-2003 14:24

Citaat:

de communiceerbeer schreef:
water
lol :rolleyes:

Kitten 21-01-2003 22:56

Citaat:

Ramlothiel schreef:
Ik kan roerei maken, daar houdt het wel ongeveer op... lang leve magnetronmaaltijden (y)

?OWAN! 21-01-2003 23:41

Ik kook dagelijks
dit is meestal een simpele roerbak-maaltijd maar zo nu en dan experimenteer ik met lekkere combinaties.
zoals zalm met sharon-fruit
of een geitenkaasflan met honing en kastanjesv(erg lekker)
etc......

Evil creature 22-01-2003 23:12

Ik kook wel eens een ei. Stoer he?

ii 23-01-2003 08:49

Citaat:

?OWAN! schreef:
Ik kook dagelijks
zalm met sharon-fruit
of een geitenkaasflan met honing en kastanjes(erg lekker)
etc......

Recepten! Recepten! Klinkt goed!

Monica 23-01-2003 13:19

Ik heb een tijdje terug pindasoep gemaakt.. maar dat recept wil je niet, want het was niet echt lekker :D Naja goed één ingrediënt: een pot pindakaas ;)

*gaapt* 23-01-2003 14:59

ik heb laatste tonijnslade gemaakt die op zo'n kaartje van de albert heijn staat. erg lekker (y)

?OWAN! 23-01-2003 19:49

Citaat:

Hermione schreef:
Recepten! Recepten! Klinkt goed!
ik zoek ze even op.....
post ze zo snel mogelijk

! am mE 24-01-2003 15:49

Ik heb de hele week gekookt. Mn mama is op vakantie en ik heb samen met mn vriend opgepast en dus ook gekookt etc. Je moet gewoon iets zoeken in de supermarkt wat je mama altijd maakt of wat je zelf wel lekker lijkt en de bereidingswijzen staan op de achter-/onderkant. Bij ons is het allemaal aardig gelukt (y)

DarkRaven 24-01-2003 17:11

Hmmm...wat in het kookboek staat :D:D:D

de communiceerbeer 24-01-2003 17:19

Citaat:

Hermione schreef:
lol :rolleyes:
dat was serieus :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.