![]() |
op speciale verrichtingen zakken?
Ja dit is echt zo'n onderwerp dat ik nérgens kon plaatsen...dus maar hier en als iemand vindt dat ie ergens anders moet... dan mag je m best verplaatsen!
Maarrrrr ik ben dus al een tijdje bezig met mijn rijlessen en het gaat op zich best lekker. Alleen...... je voelt m al aankomen.... de speciale verrichtingen. Als ik alleen al het woord fileparkeren hóór... Om een of andere reden kan ik het gewoon allemaal niet. De hele reutemeteut, fileparkeren, bochtje achteruit, straatje keren. Ik ben serieus een ramp in die dingen. Dussss nu vroeg ik mij af; (ik ga even een lang verhaal kort maken) kan je zakken op de spec. verrichtingen?? Alvast bedankt voor de reacties!!! Liefs, Elisa |
nee
|
hmm geen flauw idee maar het lijkt me wel logisch als ze sommigen er op laten zakken, want het zijn wel noodzakelijke verrichtingen en het lijkt me niet erg handig als je geen flauw benul hebt hoe het file parkeren oid zou moeten.
|
Zou het erg onlogisch vinden als ze ze je wel laten afnemen maar dat je er niet op kunt zakken.
|
Ja, je kan zeker zakken op bijzondere verrichtingen.
|
Dat wordt oefenen op een parkeerplaatsje...
|
De rit
Dan begint de rit. De examinator let onder meer op je beheersing van de auto, kijkgedrag, voorrang verlenen en het rekening houden met andere weggebruikers. Hij beoordeelt je op tien examenonderdelen, zoals het in- en uitvoegen, het gedrag bij kruispunten en de bijzondere verrichtingen. www.cbr.nl |
fileparkeren was mijn specialiteit juist... alleen dat kijken tja....
|
Maak je geen zorgen, je bent een echte vrouw. Diep uitgesneden truitje aan op je examen en je kan niks gebeuren! :D
|
Citaat:
Vanmiddag nog gevraagd aan m'n rijleraar. Je kan wel zakken als je bijvoorbeeld tijdens inparkeren niet goed in je spiegels kijkt, o.i.d. , maar je kan niet zakken op het feit dat je scheef inparkeert . |
Citaat:
|
Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar in België dus wel.
Eerst moet je op een privéterrein met paaltjes en hekken kunnen filepârkeren, 15m recht achteruitrijden, in een garage parkeren en een u-turn doen. Als dit niet lukt (maar dan moet het echt een ramp zijn, want zo streng zijn ze daar nu niet op) kan je niet eens het echte circuit op! For the record: ik ben de eerste keer gezakt omdat mijn auto (in België mag je dat met je eigen auto afleggen) altijd stilviel in eerste koppeling. Na een stuk of 5-6 keer de auto opnieuw te starten was ik zo razend dat ik ff flink gas gaf en een hekje aanreed. Gezakt dus. Maar ik heb geen spijt, want bij de terugkeer naar huis viel de auto helemaal stil, 't lag dus niet aan mij :) |
+ mijn persoonlijke mening:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Begin uiteraard niet hekken omver te rijden, zoals ik (zie hierboven) ;) |
Citaat:
Toch wel raar, je hoort hele verschillende dingen... maar dat wordt inderdaad nog even héél goed oefenen op een parkeertereintje... :( |
als het niet al genoemd is : je kunt vrijstelilngen krijgen voor speciale verichtingen (pre-examens zegmaar)
|
Ja tuurlijk kan je er op zakken duh! :o
Maja als je een Tussentijdse Toets doet en je slaagt ervoor hoef je met je examen geen bijzondere verrichtingen te doen en hoef je dat in die lessen na je Tussentijdse Toets ook niet meer te oefenen! |
Volgens mij maakt het niet uit als je per ongeluk de stoep opgaat, of erg ver van de stoep staat. Het gaat vooral om het kijken. Dus geen andere stilstaande of rijdende auto's raken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
i'm a natural
fileparkeren gaat altijd goed ( als er geen KUTverkeer je tegemoetkomt) bochtje achteruit, stopproef, hellingproef, keren. Ik doe t gewoon op gevoel... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |