Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 19:50
Elisaaa
Elisaaa is offline
Ja dit is echt zo'n onderwerp dat ik nérgens kon plaatsen...dus maar hier en als iemand vindt dat ie ergens anders moet... dan mag je m best verplaatsen!

Maarrrrr ik ben dus al een tijdje bezig met mijn rijlessen en het gaat op zich best lekker. Alleen...... je voelt m al aankomen.... de speciale verrichtingen. Als ik alleen al het woord fileparkeren hóór... Om een of andere reden kan ik het gewoon allemaal niet. De hele reutemeteut, fileparkeren, bochtje achteruit, straatje keren. Ik ben serieus een ramp in die dingen.
Dussss nu vroeg ik mij af; (ik ga even een lang verhaal kort maken) kan je zakken op de spec. verrichtingen??

Alvast bedankt voor de reacties!!! Liefs, Elisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2003, 20:01
Qimm
Qimm is offline
nee
Oud 28-01-2003, 20:14
Hammet
Hammet is offline
hmm geen flauw idee maar het lijkt me wel logisch als ze sommigen er op laten zakken, want het zijn wel noodzakelijke verrichtingen en het lijkt me niet erg handig als je geen flauw benul hebt hoe het file parkeren oid zou moeten.
Oud 28-01-2003, 20:15
Verwijderd
Zou het erg onlogisch vinden als ze ze je wel laten afnemen maar dat je er niet op kunt zakken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:46
Thomas
Thomas is offline
Ja, je kan zeker zakken op bijzondere verrichtingen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:47
Verwijderd
Dat wordt oefenen op een parkeerplaatsje...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:50
Thomas
Thomas is offline
De rit
Dan begint de rit. De examinator let onder meer op je beheersing van de auto, kijkgedrag, voorrang verlenen en het rekening houden met andere weggebruikers. Hij beoordeelt je op tien examenonderdelen, zoals het in- en uitvoegen, het gedrag bij kruispunten en de bijzondere verrichtingen.

www.cbr.nl
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 21:27
roman
roman is offline
fileparkeren was mijn specialiteit juist... alleen dat kijken tja....
Oud 28-01-2003, 21:35
beuk
beuk is offline
Maak je geen zorgen, je bent een echte vrouw. Diep uitgesneden truitje aan op je examen en je kan niks gebeuren!
Oud 28-01-2003, 22:04
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Ja, je kan zeker zakken op bijzondere verrichtingen.
zeker niet.

Vanmiddag nog gevraagd aan m'n rijleraar. Je kan wel zakken als je bijvoorbeeld tijdens inparkeren niet goed in je spiegels kijkt, o.i.d. , maar je kan niet zakken op het feit dat je scheef inparkeert .
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:12
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
zeker niet.

Vanmiddag nog gevraagd aan m'n rijleraar. Je kan wel zakken als je bijvoorbeeld tijdens inparkeren niet goed in je spiegels kijkt, o.i.d. , maar je kan niet zakken op het feit dat je scheef inparkeert .
Dan heb jij een andere instructeur dan ik altijd heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 23:39
Zoulou
Zoulou is offline
Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar in België dus wel.
Eerst moet je op een privéterrein met paaltjes en hekken kunnen filepârkeren, 15m recht achteruitrijden, in een garage parkeren en een u-turn doen. Als dit niet lukt (maar dan moet het echt een ramp zijn, want zo streng zijn ze daar nu niet op) kan je niet eens het echte circuit op!

For the record: ik ben de eerste keer gezakt omdat mijn auto (in België mag je dat met je eigen auto afleggen) altijd stilviel in eerste koppeling. Na een stuk of 5-6 keer de auto opnieuw te starten was ik zo razend dat ik ff flink gas gaf en een hekje aanreed. Gezakt dus. Maar ik heb geen spijt, want bij de terugkeer naar huis viel de auto helemaal stil, 't lag dus niet aan mij
Oud 28-01-2003, 23:41
Zoulou
Zoulou is offline
+ mijn persoonlijke mening:
Citaat:
Wes schreef:
Zou het erg onlogisch vinden als ze ze je wel laten afnemen maar dat je er niet op kunt zakken.
Oud 28-01-2003, 23:44
the exploding boy
Citaat:
Wawl schreef:
Dan heb jij een andere instructeur dan ik altijd heb gehad.
daar ben ik nu dan alleen maar blij mee
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 23:45
the exploding boy
Citaat:
Wes schreef:
ja okay als je met acheruit parkeren dwars terecht komt oid dan kan ikhet snappen, maar als je gewoon eenbeejte normaal doet dan kan je er eigenlijk niet op zakken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 23:47
Zoulou
Zoulou is offline
Citaat:
ja okay als je met acheruit parkeren dwars terecht komt oid dan kan ikhet snappen, maar als je gewoon eenbeejte normaal doet dan kan je er eigenlijk niet op zakken.
Ja, uiteraard, zó streng zijn ze meestal niet. "in principe" mag je niets aanraken, maar goed, als je heel lichtjes met je achteruitkijkspiegel aan een paaltje komt, kijken ze wel door de vingers.
Begin uiteraard niet hekken omver te rijden, zoals ik (zie hierboven)
Oud 29-01-2003, 13:18
Elisaaa
Elisaaa is offline
Citaat:
Begin uiteraard niet hekken omver te rijden, zoals ik

Toch wel raar, je hoort hele verschillende dingen... maar dat wordt inderdaad nog even héél goed oefenen op een parkeertereintje...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 13:21
a new noise
a new noise is offline
als het niet al genoemd is : je kunt vrijstelilngen krijgen voor speciale verichtingen (pre-examens zegmaar)
Oud 29-01-2003, 18:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja tuurlijk kan je er op zakken duh!
Maja als je een Tussentijdse Toets doet en je slaagt ervoor hoef je met je examen geen bijzondere verrichtingen te doen en hoef je dat in die lessen na je Tussentijdse Toets ook niet meer te oefenen!
Oud 29-01-2003, 18:14
Studentje
Studentje is offline
Volgens mij maakt het niet uit als je per ongeluk de stoep opgaat, of erg ver van de stoep staat. Het gaat vooral om het kijken. Dus geen andere stilstaande of rijdende auto's raken.
Oud 29-01-2003, 18:54
Zoulou
Zoulou is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Volgens mij maakt het niet uit als je per ongeluk de stoep opgaat, of erg ver van de stoep staat. Het gaat vooral om het kijken. Dus geen andere stilstaande of rijdende auto's raken.
Mja toch wel hoor, bij mijn herkansing was ik mooi recht geparkeerd maar toch vroeg die vent me om het opnieuw te doen omdat ik pakweg 50 cm van de stoep was (aangeraden tussenruimte is 30cm). Erg was het niet (kreeg geen opmerking op mn uitslag), maar goed, kmoest toch opnieuw parkeren.
Oud 29-01-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
En ik ken gevallen die er dus op gezakt zijn
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:25
Optima
Optima is offline
i'm a natural

fileparkeren gaat altijd goed ( als er geen KUTverkeer je tegemoetkomt) bochtje achteruit, stopproef, hellingproef, keren. Ik doe t gewoon op gevoel...
Reageren

Regels voor berichten