Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Brommer? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431808)

MrfUbU 26-02-2003 09:39

Brommer?

Hoe plak je "zelf" de banden van een brommer? Bij de fietsenmaker schieten ze er een prop in ofzo, maar dat kost geld dus ik wil het het liefst zelf doen, maar hoe? En wat moet ik aan een brommer doen als ie een paar jaar stil heeft gestaan? Kan ik het zelf doen, of kan ik hem beter laten controleren door de fietsenmaker (die scooters doet) (en wat veel geld kost) ?

Koen 26-02-2003 10:00

-> pw

denk overigens niet dat dat je lukt :)

Da King 26-02-2003 13:01

Citaat:

MrfUbU schreef:
Hoe plak je "zelf" de banden van een brommer? Bij de fietsenmaker schieten ze er een prop in ofzo, maar dat kost geld dus ik wil het het liefst zelf doen, maar hoe? En wat moet ik aan een brommer doen als ie een paar jaar stil heeft gestaan? Kan ik het zelf doen, of kan ik hem beter laten controleren door de fietsenmaker (die scooters doet) (en wat veel geld kost) ?
koop gewoon een nieuwe band, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.

`CrazY G 26-02-2003 17:05

laat gewoon die prop schieten gier. kost maar 4-5 euro ofzo. Als je het zelf gaat doen gaat het je meer kosten.....of je moet zelf zo een propschiet set kopen, kost je ook 8 euro ofzo...

BBEM 26-02-2003 19:25

als dat ding een aantal jaar heeft stilgestaand dan zouden die banden ook best weleens een beetje uitgedroogd kunnen zijn dus als je scheurtjes in de wang(zijkant van de band) ziet, is het maybe beter om een nieuwe te kopen

Just Johan 27-02-2003 09:18

PW -> De Kantine

Qamra 27-02-2003 09:21

Laat maar, zal wel verkeerd voorgelicht zijn ofzo..

Bazzz 27-02-2003 14:43

alstie stil heeft gestaan (lang dan) dan moet je et blok helemaal schoonmake. Cabarateur eraf en schoonmake, Tank schoonmake (niet met water maar met benzine he).
misschien cilinder er ff af hale

Qamra 27-02-2003 14:49

Citaat:

Bazzz schreef:
alstie stil heeft gestaan (lang dan) dan moet je et blok helemaal schoonmake. Cabarateur eraf en schoonmake, Tank schoonmake (niet met water maar met benzine he).
misschien cilinder er ff af hale

Om je band te plakken? :eek:

Youssef 27-02-2003 14:53

Neem een langwerpig rubber ding. (zo iets als een trekdrop) en vouw die dubbel. Vervolgens prop je dat ding me de lus kant naar binnen in het kleine gaatje. Daar heb je helemaal geen "schietonderdeel" voor nodig... Maar het is misschien wel lastig het nara binnen te krijgen zonder speciaal ijzer. Het moet er dus zo uitzien:
Code:

(lus aan binnenkant van de band)
      C------C
______\      /______ <-- (band met gat)
      \    /

Youssef 27-02-2003 14:54

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
lees eens met die domme kop van je :rolleyes:

Maar dat 'prop schieten' heeft dus helemaal niets met een prop en schieten te maken... :o

Bazzz 27-02-2003 15:17

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
hij heeft tog lang stil gestaan
dan is die benzine ook allemaal aangekoekt enzo oor

Qamra 27-02-2003 15:18

Citaat:

Bazzz schreef:
hij heeft tog lang stil gestaan
dan is die benzine ook allemaal aangekoekt enzo oor

Ja sorry beetje raar gelezen... Quote dan ook de vraag waar je op antwoord :p

Moet ik ook eens doen.. Hij staat al 3 maanden in de schuur.... :|

Bazzz 27-02-2003 15:20

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Ja sorry beetje raar gelezen... Quote dan ook de vraag waar je op antwoord :p

Moet ik ook eens doen.. Hij staat al 3 maanden in de schuur.... :|

ah ok :)

Thomas 27-02-2003 16:30

Ik zou het laten doen..

Genesis 27-02-2003 18:59

Prop schieten zou ik laten doen, als je daar het materiaal niet voor hebt is de kans groot dat je daarna een nieuwe band moet kopen. Kost tussen de 5 en 8 Euro.

Als je scoot een hele tijd heeft stilgestaan, laat de benzine er uit lopen en doe er eerst eens nieuwe benzine in.. Hetzelfde geldt voor de olie.. (eerst gewoon een klein beetje van beide) Kijk of de scoot loopt.. Zo ja -> verder niks aan doen... Zo nee -> carburateur schoonmaken, slangetjes doorspoelen.. Dan loopt ie vast wel..

Genesis

NeuroticA_NL 28-02-2003 09:42

hebben alle brommers dan tube-less banden ofzo? volges mij niet hoor :D ik moet ze altijd nog plakken voor iedereen in de buurt enz, dus ja, ik doe alles zelf aan m'n brommer...ben op dit moment een Aprilia RS 250 aan het spuiten.

Genesis 28-02-2003 10:12

Citaat:

NeuroticA_NL schreef:
hebben alle brommers dan tube-less banden ofzo? volges mij niet hoor :D ik moet ze altijd nog plakken voor iedereen in de buurt enz, dus ja, ik doe alles zelf aan m'n brommer...ben op dit moment een Aprilia RS 250 aan het spuiten.
heey daar had k nog nie eens bij nagedacht :o
er zijn inderdaad ook nog dingen met binnenband... in dat geval plak je hem natuurlijk gewoon zelf ;)

Genesis

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.