![]() |
[Enquete] Engels-Nederlands Onderzoekverslag
Hey,
voor school moet ik dus een onderzoek doen naar engelse woorden in het nederlands; het verengelstaligen van het nederlands. Daarvoor heb ik zo'n geweldige enquete voor in elkaar gedraaid, en ik vroeg me af of jullie die even willen invullen. Moet niet langer duren dan 30 seconden; simpelweg aangeven op een schaal 1 - 5 of jullie vinden dat het engelse woord opgenomen mag worden in de nederlandse taal, waarbij 1 meest negatief, en 5 meest positief. Alvast bedankt! http://www.phusion.nl/project/ninh/enquete/ (doh)!!! ;) |
2 :confused:
|
Nou eh graag gedaan :)
Welke enquete? |
Hmmm, toegegeven, dat was niet zo slim ;)
|
Ik snap er geen hout van.
|
graag gedaan..
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hem trouwens ingevuld, niets te danken. |
Champions League opnemen in de Nederlandse taal? :confused: . Vaag hoor.
|
done
(wel vaag, ik snapte eerst ook niet wat de bedoeling was, misschien kun je direct boven de enquete nog aangeven dat het erom gaat of jij vind dat het woord opgenomen moet worden in de nederlandse taal. omdat ik (en misschien anderen) eroverheen lazen in het eerste stukje tekst, omdat het achter een hoop onzin zinnen staat.) |
*doet vrolijk mee* Beetje vage enquete, maar he, wat maakt het uit. Als ik iemand kan helpen :)
|
Citaat:
|
Klaar... ben overigens tegen het opnemen van Engelse woorden in (het woordenboek van) de Nederlandse taal, zeker als er een goed alternatief voor kan worden gevonden, bv. bij 'bodybags'.
|
de Engelse dingen die ik niet kende mogen niet opgenomen worden :D
|
Done.
|
Citaat:
|
Omdat je een Oasis-sig hebt. ;)
|
Citaat:
|
Done!
|
*welcome*, Hoop dat je er wat aan hebt gehad
|
Kloarrr
|
Klaar.
|
Klaaaaaaaar :)
|
Gedaon :D
|
Gedaan :)
|
done :)
|
kee klaar?
|
alsjeblief
|
Gedaan
|
Wat is dat nu? Het zijn bijna allemaal termen die niet zozeer al dan niet in de Nederlandse taal horen. Het zijn allemaal eigennamen of merknamen...
|
done! mn profielwerkstuk heb k hier trous zo ongeveer over gedaan... (neologismen)
|
Ik vind dat de woorden die ik ken wel er in mogen, maar als ik de betekenis nog niet eens weet.....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |