Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   droge handen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=446418)

QueenOfTheBongo 13-04-2003 16:08

droge handen

ja , droge handen, niet dat ik het heb maar mijn moedertje :P
het komt vaak voor dat ze zo een droge handen heeft dat het wel lijkt op schuurpapier :) hehe , ocharme
nee ik wil eens weten of jullie niets weten wat er tegen te doen...
help mijn moedertje eens, ze is echt de beste van de hele wereld ... allez soms toch hihi

Quiana 13-04-2003 16:11

Handcrème wil nog weleens helpen.

Sarah 13-04-2003 20:11

Handcreme, bodylotion, bodymilk, bodygel, nachtcreme, anti-rimpel-creme...
Alles dat vet is en goed in je huid trekt. Geen labello of vaseline, daar worden je handen alleen maar glibberig van.

ii 13-04-2003 20:13

's nachts dikke nivea of vaseline...

poesiefox 13-04-2003 21:19

Neutrogena handcreme met die rode dop. Heerlijk!

Daantje_0705 14-04-2003 15:30

Purol handcreme of vaseline helpt bij mij echt het beste!

slimmieslak 14-04-2003 15:48

ik gebruik zwistal baby billetjes zalf! haha klinkt heel vreemd, maar het werkt zeer goed.
's avonds op je handen smeren zodat het goed kan intrekken en het helpt bij de genezing van kleine wondjes en kloofjes!
x

~blue christal~ 18-04-2003 19:23

Dan zit ik toch met een vraag, want mijn handen zijn op zich niet droog, alleen mijn nagelriemen ( :confused: ,in iedergeval die randjes aan de onderkant van mijn nagel) zijn echt heel hard. Ik smeer elke dag 3 keer met handcreme maar het helpt echt niet. Iemand een idee?

Quiana 18-04-2003 19:28

Citaat:

~blue christal~ schreef op 18-04-2003 @ 20:23:
Dan zit ik toch met een vraag, want mijn handen zijn op zich niet droog, alleen mijn nagelriemen ( :confused: ,in iedergeval die randjes aan de onderkant van mijn nagel) zijn echt heel hard. Ik smeer elke dag 3 keer met handcreme maar het helpt echt niet. Iemand een idee?
Er bestaat speciale nagelriemcrème, van Herome geloof ik..

@ sarahbressers: labello op je handen?
Bedoel je nou dat spul voor op je lippen,
of begrijp ik je verkeerd? :| ;)

Leonoor 18-04-2003 19:43

Bij mij helpt ook niks...alles al geprobeerd ed...maar ja.

Sarah 18-04-2003 21:18

Citaat:

Betamethason schreef op 18-04-2003 @ 20:28:
Er bestaat speciale nagelriemcrème, van Herome geloof ik..

@ sarahbressers: labello op je handen?
Bedoel je nou dat spul voor op je lippen,
of begrijp ik je verkeerd? :| ;)

ja dat bedoel ik, en dat moet je er dus níét op smeren:P

Quiana 18-04-2003 21:45

Citaat:

Leonoor schreef op 18-04-2003 @ 20:43:
Heb je weleens onderhoudscrème geprobeert?
(Kan niet (meer) goed tegen bodylotion, en heb dus een hele (hele) vette crème gekregen.. )Bij mij helpt het iig wel goed, misschien iets om te proberen?

Miracle 18-04-2003 21:51

Citaat:

Leonoor schreef op 18-04-2003 @ 20:43:
same here... k herkende meteen wat de topicstartster zei "het lijkt wel schuurpapier" Soms is het een stuk minder, maar daarna weer net zo erg...
K heb al veel geprobeert... maar het wil niet echt
Ook kan ik niet te lang hetzelfde gebruiken omdat m'n huid snel verslaafd raakt, en het dan niet meer helpt (het word dan alleen maar erger)

Leonoor 18-04-2003 21:54

Citaat:

Betamethason schreef op 18-04-2003 @ 22:45:
Heb je weleens onderhoudscrème geprobeert?
(Kan niet (meer) goed tegen bodylotion, en heb dus een hele (hele) vette crème gekregen.. )Bij mij helpt het iig wel goed, misschien iets om te proberen?

Onderhoudscrème? 'k heb 'vierseizoenencrème' van de Tuinen, das ook behoorlijk vet...maar ik moet blijven smeren wil ik het een beetje toonbaar ed houden... 't is gesprongen, schuurpapier, droog, ruw enz. 't zal hopelijk wel weer eens overgaan...keertje als ik er toch ben, aan de dokter vragen offie niet iets ervoor heeft.

ii 19-04-2003 01:19

Citaat:

poesiefox schreef op 13-04-2003 @ 22:19:
Neutrogena handcreme met die rode dop. Heerlijk!
trekt die snel in? Ik heb Vaseline, roze tube, ruikt best lekker, trekt goed in, maar is toch niet echt 'voedend'.

G.T.C. 19-04-2003 11:48

Citaat:

Hermione schreef op 19-04-2003 @ 02:19:
trekt die snel in? Ik heb Vaseline, roze tube, ruikt best lekker, trekt goed in, maar is toch niet echt 'voedend'.
vaseline is ook niet veel meer dan wat vet toch?. Mijn moeder heeft erook wel een beetje last van. Die doet gewoon sochtends wat van dat intensive care spul (rood/roze tube ?) op haar handen en dan heeft ze nergens last van. Dat spul is trouwens ook goed voor je nagels. Worden ze extra sterk van.

nare man 19-04-2003 16:54

Ik gebruik altijd dr. Kneipps handcrème. Verzorgend en ruikt nog lekker ook.

Evito 19-04-2003 17:31

Waarom komt dit in Godsnaam door? Ik heb het ook, maar ik heb zeker geen tekorten ofzo.
Water, Vitamine A kunnen helpen. Als dat niet helpt, dan ben je net als ik!

poesiefox 19-04-2003 17:39

Wij hebben het thuis allemaal. We noemen het enge handen. Mijn moeder likte vroeger al aan haar handen en hield het laken vast bij het slapen. Ik kreeg dus doekjes om vast te houden. Geen zweethandjes, daar komt het door. Dus invetten!

Toen kwam dus de nacht dat ik bij mijn vriendje bleef slapen, kwam ik daar aanzetten met twee toddels...
De arme jongen zal wel gedacht hebben dat ik niet helemaal fris was.

Inmiddels zijn ze vervangen door het laken, of ik hou ze tussen mijn dijen. De doekjes liggen iedere keer vol stof en katteharen, en laat ik daar nou allergisch voor zijn.

(ik heb nu mijn benen over elkaar geslagen, en mijn ene hand ertussen. Dat is vochtiger, dan voel ik het enge niet)

MevrouwM 19-04-2003 23:28

Vet houden is wel de beste methode. 'snachts gewoon lekkere vette creme, en overdag handcreme gebruiken.

Yesterday 20-04-2003 13:56

Ik heb juist nogal zweethanden :o
Heel vervelend als ik iemand een hand geef. Dan moet diegene mijn klamme hand vasthouden...

Weet iemand wat je daar tegen kunt doen?

ekki 20-04-2003 19:04

ik zou niet al te veel gewend raken aan crème smeren, want het kan zijn dat je dan bijna niet meer zonder kan en dat zonder crème je handen steeds veel te droog worden. maar voor een paar keer is het natuurlijk helemaal niet erg (doe ik ook als ik erg droge handen heb, meestal in de winter). maar het is dus niet goed om bij elk klein tekentje van droge handen direct crème te smeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.