Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   kaftuhhh (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=447160)

load_harmony 14-04-2003 10:52

kaftuhhh

ik moet voor een vak op school een boek zo origineel mogelijk kaften, en ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Wie heeft er rare ideeen? wel beetje alternatief hoor

LOVE, PEACe

Tijgertjuh17 14-04-2003 11:00

Citaat:

load_harmony schreef op 14-04-2003 @ 11:52:
ik moet voor een vak op school een boek zo origineel mogelijk kaften, en ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Wie heeft er rare ideeen? wel beetje alternatief hoor

LOVE, PEACe

met kranten of folders (ivm milieu) :D

Sannetje 14-04-2003 19:18

ikzelf heb een rol plakplastic gepakt (eenzijdig klevend folie) en ben toen mijn kamer gaanopruimen. Alle grappige papiertjes die ik tegenkwam die ik weg ging gooien, heb ik daar opgeplakt. ziet er wel leuk uit als kaftpapier :)

Leonoor 14-04-2003 19:50

Citaat:

Sannetje schreef op 14-04-2003 @ 20:18:
ikzelf heb een rol plakplastic gepakt (eenzijdig klevend folie) en ben toen mijn kamer gaanopruimen. Alle grappige papiertjes die ik tegenkwam die ik weg ging gooien, heb ik daar opgeplakt. ziet er wel leuk uit als kaftpapier :)
Ik wou net het zelfde voorstellen. :) Of allemaal snoeppapiertjes (fruittella is bv. mooi vierkant) op plakplastic ofzo. Of allemaal bonnetjes, van die merkjes die aan kleding ed hangen, enz. Wc-papier, kan ook nog. ;) Of met stof, foto's (uitgeprint, dat kaft wat makkelijker), tekeningetjes, enz. Zoveel voor te verzinnen. :)

Multilot 14-04-2003 22:25

overal ogen uitknippen, die erop plakken... Je moet er wel tegenkunnen hoor, al die ogen die je aanstaren, ik heb ze dr na een jaar afgegooid....

Inf3sted Funk 14-04-2003 22:27

gewoon een vuilniszak als kaft gebruiken

Alpha #1 16-04-2003 11:29

Citaat:

Inf3sted Funk schreef op 14-04-2003 @ 23:27:
gewoon een vuilniszak als kaft gebruiken
Ja, heel veel gebruiken tassen.

Maaruh, een kaft vol met van die spreuken kan ook leuk zijn. Van die Loesjeteksten bijvoorbeeld, of teksten die je zelf bedenkt.

Of een strip die je eventueel zelf maakt.

capibara 18-04-2003 07:30

Kaften met de overlijdingsberichten uit de krant, doe ik al 3 jaar.

Nona 29-04-2003 11:08

Of maak een kaft van stof: naai een leuk pakje voor je boek!

Thomas 02-05-2003 15:54

Citaat:

Kruimel schreef op 29-04-2003 @ 12:08:
Of maak een kaft van stof: naai een leuk pakje voor je boek!
Ook een leuk idee. :cool:

sayang-steelo 04-05-2003 16:18

dat loesje idee, is inderdaad leuk, maar woprd een beetje oud,... ik heb het ook gehad en er was weinig respons op. Kranten is ook een beetje been there, done that.. maar die met papiertjes enzo is leuk..!!!!! overlijdensberichten? beetje.. negatief he? je kan ook met stof van bont (markt!) op je boeken.. of je kan van die cadeau strikken (die hele vrolijke) erop gaan plakken, staat echt leuk! of gewoon een collage maken met allepasfoto's van je vrienden en tussendoor bijv. wat kledingmerken ofzo.. hbe ik heel lang op mn agenda gehad, staat leuk!

aapj. 10-05-2003 22:33

Ik vind met allerlei soorten stofjes en papiertjes wel een heel leuk idee, alleen kun je dan niet meer op je kaften schrijven/tekenen:( Dat is zegmaar op het moment mijn fulltime bezigheid op school :( En schrijven, teksten, verhalen en gedichten, das ook opzich wel leuk voor op een kaft, allerlei pakkende teksten, net als dat loesje gebeuren maar dan zelfverzonnen:)

z0pje 14-05-2003 06:17

Plattegronden doen het ook leuk, oude kalenders (met van die hele grote bladen, hoef je ook niet zo moeilijk te doen), foldertjes van Station Pernis (kunnen de vervelende mensen glijk de r-en wegstrepen), katoenen tasjes (met een beetje creatiefheid heb je dan dus een boek met een handvat :-)). Je kan ook gewoon een boek met plakfoliedinges kaften en er dan glitters overheen tieften, misschien niet zo orgineel, maar je laat een spoor van glitters achter. (dit moet je alleen niet doen als de trap net gelakt is...) (maar wij zijn mooi wel de enigen die een glittertrap hebben!) (ha!)

lotjesnotje 14-05-2003 06:22

uhmzz in posters... dat heb ik gedaan... ben nu wel mooi de enige met di-rect kaftpapier die ik ken.....

Gatara 16-05-2003 21:06

Alumminium folie erover
gras erover en wat bloemen erop leggen
doorzichtig folie erover

:P

Tampert 16-05-2003 22:00

Citaat:

Gatara schreef op 16-05-2003 @ 22:06:
Alumminium folie erover
gras erover en wat bloemen erop leggen
doorzichtig folie erover

:P

en daar dan wéér een laag doorzichtig folie over?

Kaften met iets dat iedereen kent ja.

Gatara 16-05-2003 23:02

Citaat:

Tampert schreef op 16-05-2003 @ 23:00:
en daar dan wéér een laag doorzichtig folie over?

Kaften met iets dat iedereen kent ja.

Hoezo weer een laag? Als die folie maar stevig genoeg is (desnoods doorzichtig plastic in plaats van folie). :)

Fantôme 21-05-2003 13:39

met die papiertjes vond ik wel leuk!
en chineze kranten misschien?? dat heeft iemand bij ons op school gedaan.

weet je wat je ook kan doen, als je er veel tijd in wil steken dan;

je kaft eerst je boek, (maar niet met glimmend / glad papier)
en dan heb je van dat soort gekleurde zand weet je wel.
je bedenkt een print, zoals ondergaande zon, met een palboom en de oceaan en een dolfijn die het water uitkomt... weet ik veel (het kan zoveel zijn.) dit ga je met dunnen zwarte stift globaal tekenen. Let op: alleen de lijnen!
daarna smeer je het in met lijm. wat je dan blauw wilt hebben doe je met dat poeder blauw en wat je groen wilt groen enz.

vervolgens van dat doorzichtige papier erover heen.

-xxx-

ps dat ideetje van het zand kan ook met kleine kraaltjes, alleen is nog meer werk...

Tampert 21-05-2003 13:52

Citaat:

Gatara schreef op 17-05-2003 @ 00:02:
Hoezo weer een laag? Als die folie maar stevig genoeg is (desnoods doorzichtig plastic in plaats van folie). :)
ja, ik begrijp zelf ook niet wat ik bedoelde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.