![]() |
[IE] browser gezocht
ik zoek een nieuwe browser voor internet maar welke zou ik kunnen pakken (moet makkelijk werken en er ook nog een beetje fatsoenlijk uitzien) want ik ben MSIE wel een beetje zat. wat raden jullie me aan?
|
Ehhm... Opera?
www.opera.com |
Citaat:
|
Netscape 7 (= Mozilla 1.2 of 1.3 ofzo) ruled
Opera is ook wel goed btw |
* Opera ( www.opera.com )
Werkt fijn, snel en goed. Een sharewarebannertje heeft het, maar daar weet je vast wel wat aan te doen. :p * Mozilla ( www.mozilla.org ) Werkt fijn, redelijk snel en goed. Het is nog work-in-progress, maar an sich valt er weinig op aan te merken. Het is min of meer gelijk te stellen aan de laatste versie van Netscape. Maar wat is er mis met IE? Explorer is snel, laat vrijwel alles zien wat je zien wilt en de enige twee aspecten die je ertegen zou kunnen verzinnen zijn de (on)veiligheid en de (in)stabiliteit. Het laatste is eigenlijk niet eens zo'n groot probleem meer tegenwoordig. Het eerste zou je als een probleem kunnen beschouwen. Vind ik dan. |
mozilla :) t ziet er wel uit btw
|
Hmm zoveel merk ik niet van de instabiliteit van IE tegenover die van andere browsers, ze lopen allebij even vaak vast. Het probleem met IE is vaak dat als ie vast loopt dat dan je hele pc vast staat.
|
Mozilla 1.3.
Opera vind ik persoonlijk zwaar kut, maar probeer het vooral uit en kijk of het je bevalt... |
Ga voor Opera, die banner kan je wel weghalen met een crack.
|
mozilla met een walnotenhoutenskin. handig en snel en mooi!
|
Citaat:
|
Mozilla en Phoenix.
[gerucht]Het schijnt trouwens dat in de toekomst Mozilla in kleinere stukjes zal worden opgesplitst en Phoenix dan de standaard browser wordt.[/gerucht] |
Citaat:
Phoenix heet overigens Firebird, sinds vandaag. Zie Slashdot. |
Ik gebruik zelf Phoenix (Firebird dus) naar volle tevredenheid.
Tabbed browsing, smooth scrolling, bookmark toolbar, standaard popup-blocker en een non-bloated simpele maar strakke layout. Je kunt met skins het uiterlijk veranderen, is maar 6.2MB downloaden en gebruikt weinig geheugen. Hier downloaden: http://ftp.mozilla.org/pub/phoenix/r...-0.5-win32.zip Gewoon directory uitpakken en dubbelklik op phoenix.exe. Niks geen installatie of andere dingen, gewoon een directory, net als FlashFXP vroeger. Dat zijn pas apps. :) Binnenkort komt codenaam Glendale uit, versie 0.6. Deze heeft een hoop nieuwe extra's, ik gebruik nu een nightly build, waarin al veel van deze features zitten. |
Ik gebruik nu ruim een jaar opera naar volle tevredenheid..
|
Citaat:
a) mozilla / netscape e.d. zijn skinable b) wat boeit het hoe je browser eruit ziet, als je pagina's maar goed/snel worden weergegeven. |
Hmm ik ben van phoenix afgestapt omdat ie 'n paar foutjes had ik weet niet meer precies welke ik zal dr es over denken
|
Ik vind het wel belangrijk dat een browser er mooi uitziet. Hiermee bedoel ik niet bloated; de mooiste skins zijn vaak erg simpel. Zie hier mijn Phoenix:
http://www.scholieren.com/~enlighten...enix-thumb.jpg (klik op het plaatje voor een grotere versie) |
[onder_de_gordel]
als je looks belangrijk vind waarom heb je dan die teletubby skin van windows :P [/onder_de_gordel] |
Citaat:
Ik ga hem downloaden en zal mijn vernietigende kritiek spuien :> |
teletubby owns the world! :p
Hehe. Nouik vind dat blauwe best mooi, vooral bij mn mooie blauw gloeiende achtergrond, die een heel mooi gloeiend effect geeft op mijn tft monitor. |
Citaat:
Citaat:
Klik en 0.4sec later staat 'ie er. Oh, jij hebt geen ADSL... ;) :p |
Citaat:
Citaat:
|
wat is het wezenlijke verschil tussen phoenix en mozilla?
|
Citaat:
Citaat:
Waarom downloaden dan? Hij is maar 250KB ofzo. |
Citaat:
Filosofie van Phoenix was om een zo min mogelijk bloated browser te maken, met zo weinig mogelijk toeters en bellen maar wel zeer effectief, en nog steeds een functieset voor powerusers, zoals tabbed browsing, password manager, skins, popup blocker, etc. Phoenix is qua geheugengebruik en binary-grootte superieur aan bijna alle browsers. Met about:blank als homepage start het supersnel op. Verder vind ik tabbed browsing echt heerlijk, evenals de bookmark toolbar. Eén klik en ik zit op Google. De rest staat in bookmark directories, netjes gegroepeerd. Enige wat ik misde was smooth scrolling, in de nightly binaries is dat nu ook geïmplementeerd, en sowieso in 0.6, de volgende versie. Overigens gaat Mozilla het roer omgooien, en elementen van Phoenix in het huidige Mozilla stoppen. Voor mij een bevestiging dat de filosofie van Phoenix zich bewezen heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Klik rechts op de back/forward knoppen enzo en klik op Customize. Sleep nu alles beide kanten op, b.v. de quick search bar (rechts) naar onderen. Je kunt zo alles naar je smaak instellen. Skins kun je installeren op http://texturizer.net/phoenix/themes.html En nu ga ik verder slapen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11. |