Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ehhm... Opera?
www.opera.com |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
* Opera ( www.opera.com )
Werkt fijn, snel en goed. Een sharewarebannertje heeft het, maar daar weet je vast wel wat aan te doen. ![]() * Mozilla ( www.mozilla.org ) Werkt fijn, redelijk snel en goed. Het is nog work-in-progress, maar an sich valt er weinig op aan te merken. Het is min of meer gelijk te stellen aan de laatste versie van Netscape. Maar wat is er mis met IE? Explorer is snel, laat vrijwel alles zien wat je zien wilt en de enige twee aspecten die je ertegen zou kunnen verzinnen zijn de (on)veiligheid en de (in)stabiliteit. Het laatste is eigenlijk niet eens zo'n groot probleem meer tegenwoordig. Het eerste zou je als een probleem kunnen beschouwen. Vind ik dan. |
![]() |
|
Mozilla 1.3.
Opera vind ik persoonlijk zwaar kut, maar probeer het vooral uit en kijk of het je bevalt...
||
Citaat:
Phoenix heet overigens Firebird, sinds vandaag. Zie Slashdot.
|
Ik gebruik zelf Phoenix (Firebird dus) naar volle tevredenheid.
Tabbed browsing, smooth scrolling, bookmark toolbar, standaard popup-blocker en een non-bloated simpele maar strakke layout. Je kunt met skins het uiterlijk veranderen, is maar 6.2MB downloaden en gebruikt weinig geheugen. Hier downloaden: http://ftp.mozilla.org/pub/phoenix/r...-0.5-win32.zip Gewoon directory uitpakken en dubbelklik op phoenix.exe. Niks geen installatie of andere dingen, gewoon een directory, net als FlashFXP vroeger. Dat zijn pas apps. ![]() Binnenkort komt codenaam Glendale uit, versie 0.6. Deze heeft een hoop nieuwe extra's, ik gebruik nu een nightly build, waarin al veel van deze features zitten.
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 13:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ga hem downloaden en zal mijn vernietigende kritiek spuien :>
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Klik en 0.4sec later staat 'ie er. Oh, jij hebt geen ADSL... ![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Waarom downloaden dan? Hij is maar 250KB ofzo.
|
![]() |
||
Citaat:
Filosofie van Phoenix was om een zo min mogelijk bloated browser te maken, met zo weinig mogelijk toeters en bellen maar wel zeer effectief, en nog steeds een functieset voor powerusers, zoals tabbed browsing, password manager, skins, popup blocker, etc. Phoenix is qua geheugengebruik en binary-grootte superieur aan bijna alle browsers. Met about:blank als homepage start het supersnel op. Verder vind ik tabbed browsing echt heerlijk, evenals de bookmark toolbar. Eén klik en ik zit op Google. De rest staat in bookmark directories, netjes gegroepeerd. Enige wat ik misde was smooth scrolling, in de nightly binaries is dat nu ook geïmplementeerd, en sowieso in 0.6, de volgende versie. Overigens gaat Mozilla het roer omgooien, en elementen van Phoenix in het huidige Mozilla stoppen. Voor mij een bevestiging dat de filosofie van Phoenix zich bewezen heeft.
||
Citaat:
||
Citaat:
Klik rechts op de back/forward knoppen enzo en klik op Customize. Sleep nu alles beide kanten op, b.v. de quick search bar (rechts) naar onderen. Je kunt zo alles naar je smaak instellen. Skins kun je installeren op http://texturizer.net/phoenix/themes.html En nu ga ik verder slapen ![]()
Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 04:51. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[gezocht]Software om te downen over netwerk AJMouse | 5 | 16-03-2004 18:33 | |
Software & Hardware |
View Source / Save Picture As amz | 12 | 09-08-2003 09:53 | |
Software & Hardware |
source viewer iamcj | 17 | 13-05-2003 14:15 | |
Software & Hardware |
Perl CGI script time-out? Preaper | 11 | 30-03-2003 20:01 | |
Software & Hardware |
[Javascript]if (browser=="MSIE") {alert("You are using MSIE")} lukt niet! Droyd | 4 | 16-03-2003 21:40 | |
Software & Hardware |
[JAVASCRIPT] Mouseover gedoetje DrFreeman | 28 | 08-07-2002 21:44 |