Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2003, 11:19
amz
amz is offline
Haaiz, ik heb twee kleine probleempjes met mijn computer.

Als ik View>Source selecteer, kijg ik niks te zien, de notepad met de source wordt niet geopend. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat de source wel weer normaal opent?

Wanneer ik een image op internet wil opslaan, krijg ik alleen de mogelijkheid deze op te slaan als bitmap. Op een andere computer heb ik ook wel eens plaatjes opgeslagen en dan krijg ik wel meerdere opties. Welke instelling moet verandert worden zodat ik ook de mogelijkheid heb de afbeelding als bijv jpg of gif op te slaan?

Een replytje zou ik zeer op prijs stellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2003, 11:55
IceManX
IceManX is offline
-> Software
Oud 08-08-2003, 12:45
Koen
Koen is offline
Citaat:
IceManX schreef op 08-08-2003 @ 12:55:
-> Software
..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:10
M@rco
M@rco is offline
In IE:

Tools > Options > Temporary Internet Files > Delete Files

Oud 08-08-2003, 13:33
dafelix
dafelix is offline
wat de eerste vraag betreft:
Tools -> Internet Options. dan de TAB PROGRAMS, en daar moet je voor HTML editor NOTEPAD kiezen
Oud 08-08-2003, 19:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
View Source kan een website bij MSIE uitschakelen (ook al die je het via het menu) en dat hij images soms alleen als bitmap wilt opslaan is een bug.

Het alternatief is een andere browser, die veel minder buggy is. Veel mensen hier gebruiken Opera of Mozilla (Firebird).
Oud 08-08-2003, 20:42
M@rco
M@rco is offline
Of je skipt dat hele "gebruik-andere-browser!" gedoe en verwijdert gewoon je tijdelijke internet bestanden. pfff :/
Oud 08-08-2003, 20:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Raak je geïrriteerd joh?
Oud 08-08-2003, 21:46
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
buh-lijkbaar
Oud 08-08-2003, 23:37
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-08-2003 @ 21:51:
Raak je geïrriteerd joh?
Ghehe... nee hoor... nou ja, mss klein beetje door de warmte

Maar ik snap niet waarom iemand bij iets wat met een paar muisklikken opgelost kan worden gelijk een andere browser moet gebruiken
Oud 09-08-2003, 07:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik weet niet of het legen van je temp files daadwerkelijk altijd het probleem oplost, maar om dat elke keer te doen is ook niet zo leuk. En dan nog het probleem dat MSIE het toelaat dat een website functionaliteit als view source uitschakelt.

Het alternatief is een andere browser, dan heb je namelijk geen last van deze bugs, en nog vele andere.

Als niemand mij ooit gewezen had dat ik beter een andere browser had kunnen gebruiken, zat ik nu nog steeds met buggy insecure MSIE. Door het wijzen op de alternatieven verbreed je je horizon en kun naar gelang je persoonlijke voorkeur je computer zo inrichten dat hij best aansluit bij je wensen.
Oud 09-08-2003, 09:40
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-08-2003 @ 08:56:
Ik weet niet of het legen van je temp files daadwerkelijk altijd het probleem oplost, maar om dat elke keer te doen is ook niet zo leuk. En dan nog het probleem dat MSIE het toelaat dat een website functionaliteit als view source uitschakelt.
In dit geval wel... ik had precies hetzelfde probleem en heb me drie slagen in de rondte gezochte, om er uiteindelijk achter te komen dat het kwam doordat m'n Temporary Internet Files map "vol" was. Heb het nu opgelost door in te stellen dat IE de tijdelijke inet bestanden verwijdert iedere keer wanneer ik IE sluit.

En ik weet ook wel dat er veel betere browsers zijn dan IE, maar of die nou echt een alternatief vormen voor, zeg maar, de gemiddelde gebruiker? Firebird is hartstikke goed natuurlijk, maar volgens mij niet echt iets voor de gemiddelde n00b. Opera dan misschien weer wel, die is er ook in het Nederlands en komt zelfs met een installatieprogramma () maar dan zitten mensen weer tegen een irritante banner aan te kijken (en komen ze hier weer om een serial zeuren en dan moet jij het weer sluiten ), want wie betaalt er nou voor een browser?

Dus ik ben bang dat de gemiddelde gebruiker sowieso nog wel een tijdje vastzit aan IE...
Oud 09-08-2003, 09:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat klopt, Opera is opzich geschikt voor de beginnende computergebruiker (jij noemt het n00b, ik vind dat een wat onaardige term, maar dat terzijde ). Maar Opera kent een banner, en is commerciëel. Mozilla Firebird is een geschikte light-weight browser voor beginners, maar daarbij wordt standaard geen installer en Flash geleverd. Dit zal wel veranderen zodra FB dichter bij een 1.0 release komt, maar op dit moment is het nog wel een obstakel voor sommige mensen om over te schakelen.

Maar het blijven wel alternatieven, en met enige moeite is Mozilla Firebird ook relatief makkelijk te installeren voor minder ervaren gebruikers. ZIP-file extracten naar C:\Program Files en dubbelklikken op MozillaFirebird.exe en dan Yes klikken op de vraag of het de default browser moet worden. In XP staat hij dan automatisch bovenaan in het startmenu. Een installer is nog makkelijker inderdaad.

Semi offtopic.
Reageren

Regels voor berichten