Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Moe??is dit normaal??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=447938)

someone 14-04-2003 21:49

Moe??is dit normaal???

hey,
Ik heb een probleem ik ben nogal vaak moe en hou het vaak niet vol op school dus loop ik meestal als een zomby door de school heen en krijg niet dus veel van de lessen mee
ook als ik thuis kom ofzo ook al is het tegen 12 uur dan moet ik echt even slapen anders hou ik het echt niet vol en word ik helemaal narig
ik heb dit al een poosje en vroeg me af of iemand hier ook last van heeft of mischien heeft gehad of mischien weet wat het is want ik weet het niet meer

tanx :)

ekki 14-04-2003 22:06

laat je 'ns testen op pfeiffer.
kan natuurlijk ook iets van bloedarmoede zijn.

er kunnen heel veel oorzaken zijn voor moeheid, als je er mee zit zou ik de dokter maar 'ns benaderen. kan bijv. ook een tekort van een bepaalde stof oid zijn.

Alpha #1 15-04-2003 08:16

Ben je de laatste tijd aan het lijnen? Dat deed een vriendin van mij en bij haar hetzelfde verhaal als de jouwe. Ze had geen pfeiffer of bloedarmoede maar het kwam omdat ze zo aan het afvallen was.

Miss. Tandenborstel 15-04-2003 09:14

Ik hoorde gister toevallig dat 90% van de Nederlanders klaagt over moeheid en dat de dokters dit gaan onderzoeken ofzo, omdat ze dit echt niet normaal vonden!! :)

dyfusica 15-04-2003 09:27

ik heb hetzelfde gehasd toen ik nog aan de slaappillen zat.. en nu weer, nu zit ik ook aan een soort slaappillen, nouwja slaappillen. ik word dr heel moe van.

Mir-idiotA 15-04-2003 09:48

hey, als je je laat testen op pfeiffer kan het zijn dat je bloed niet aangeeft dat je pfeiffer hebt, terwijl je het toch hebt.
Ik weet niet of je erin vertrouwd, maar ik ben toen naar een accupunturist geweest waar dus bleek dat ik wel pfeiffer had.

Roos 15-04-2003 14:04

Pfeiffer of bloedarmoede ligt het meest voor de hand, maar moeheid kan 1000 en 1 oorzaken hebben

Citaat:

BMX-idiota schreef op 15-04-2003 @ 10:48:
hey, als je je laat testen op pfeiffer kan het zijn dat je bloed niet aangeeft dat je pfeiffer hebt, terwijl je het toch hebt.
C'est impossible. Pfeiffer is een virus. :)

nare man 15-04-2003 14:28

En ik zou mijn oordeel toch liever baseren op reguliere geneeskunst dan acupuncturisme of allerlei andere vage kwakzalvers.

Mir-idiotA 15-04-2003 22:10

Citaat:

Roos schreef op 15-04-2003 @ 15:04:
Pfeiffer of bloedarmoede ligt het meest voor de hand, maar moeheid kan 1000 en 1 oorzaken hebben

C'est impossible. Pfeiffer is een virus. :)

dan is het toch echt mega vreemd dat het bloed bij mij toen niets uitwees :confused:

Shitfly 16-04-2003 13:58

Mjah ik heb dus ook pfeiffer gehad, ik groep 6 ofzow. Mijn zus heeft het nu net ook gehad. Het is echt super irritant, voor mij toen maakte het niet zoveel uit, maand thuisgebleven ofzo. Maar mijn zus had dat net bij de overgang middelbare school\universiteit, en ze heeft daarbij veel gemist. Mjah pfeiffer blijf je 'houden' zegmaar, je bent altijd sneller moe (iig zeggen ze :p veel merk ik er niet van, ik ben niet super snel moe, ik ben gewoon lui :D)

volgens mij is dit best off-topic maarjah :p

Andijvie 16-04-2003 14:00

Bloedtest doen,
veel appelstroop eten.. (ijzer helpt).

Leonoor 16-04-2003 14:55

Citaat:

Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 15:00:
Bloedtest doen,
veel appelstroop eten.. (ijzer helpt).

't is een fabeltje dat er in appelstroop veel ijzer zit (wel meer dan in de meeste andere dingen, maar niet mega veel oid). Roosvicee Ferro drinken schiet meer op. En volgens mij heeft dat alleen nut als je moe bent door bloedarmoede, wanneer er iets anders aan de hand is helpt het niet echt veel, lijkt me.

Leonoor 16-04-2003 14:56

Citaat:

BMX-idiota schreef op 15-04-2003 @ 23:10:
dan is het toch echt mega vreemd dat het bloed bij mij toen niets uitwees :confused:
Misschien had je iets anders dan Pfeiffer?

Andijvie 16-04-2003 14:57

Citaat:

Leonoor schreef op 16-04-2003 @ 15:55:
't is een fabeltje dat er in appelstroop veel ijzer zit (wel meer dan in de meeste andere dingen, maar niet mega veel oid). Roosvicee Ferro drinken schiet meer op. En volgens mij heeft dat alleen nut als je moe bent door bloedarmoede, wanneer er iets anders aan de hand is helpt het niet echt veel, lijkt me.
:o
Je hebt gelijk, sorry..

A loved one 16-04-2003 16:33

Iedereen heeft wel eens een periode van een aantal weken dat hij of zij erg moe is. Dit komt vaak door een virusinfectie, stress of te laat naar bed gaan. Het kan natuurlijk zijn dat het iets serieuzer is, maar ik zou nog een paar weken wachten voordat je naar de dokter gaat. Voor tussendoor: probeer te sporten, eet gezond en zorg dat je voldoende slaapt.

*dit is mijn advies maar, ben geen dokter :)*

Chloe Siere 16-04-2003 18:45

laat je testen bij de huisarts. dat kan nooit kwaad.
ik moet wel zeggen dat ik, en ook veel vriendinnen van mij, vaak 's middags slaap. en dat komt denk ik gewoon door die drukte op school en dergelijke. 2e fase, werkstukken, profielwerkstuk, etc. af en toe heb je gewoon geen zin meer en voel je je helemaal op. en dan ga je slapen.
maar als t echt zo extreem voelt, dan moet je toch maar even langs de huisarts.
pfeiffer gaat vaak samen met keelpijn en nog een paar symptomen.

Billy_bob 17-04-2003 07:49

Nou, ik heb het nu dus ook weer. En heb al pheiffer gehad. DUs dat zit er niet in. Kan trouwens wel terug komen :(. Maarja ik heb dus last van me keel. En word daardoor steeds dood moe. ( nu moeten me amandelen geknipt worden :cool: )Precies zoals jij hebt. als een zombie door de school lopen.......En niks kunnen volgen zon beetje. Maar ik las laast dat 48% van de nederlanders moe is.....? misschien heb je daargewoon last van. Zou je gewoon even laten testen bij je huisarts!

Succes ermee

Leonoor 17-04-2003 07:57

Citaat:

Billy_bob schreef op 17-04-2003 @ 08:49:
Kan trouwens wel terug komen
Pfeiffer zelf niet volgens mij, wel broertjes/zusjes ervan... Ga eens kijken op de site van ekki (staat vast wel een url in haar profiel), daar staat heel veel info op over pfeiffer en een forum ed.

Mir-idiotA 17-04-2003 19:58

Citaat:

Leonoor schreef op 16-04-2003 @ 15:56:
Misschien had je iets anders dan Pfeiffer?
nopez, het was wel pfeiffer. Misschien had het er iets mee te maken dat ik het vergeleken met anderen op een wat jongere leeftijd had, of dat de artsen het bloed niet goed hebben onderzocht?

Balance 17-04-2003 20:49

Citaat:

BMX-idiota schreef op 17-04-2003 @ 20:58:
nopez, het was wel pfeiffer. Misschien had het er iets mee te maken dat ik het vergeleken met anderen op een wat jongere leeftijd had, of dat de artsen het bloed niet goed hebben onderzocht?
Hoe weet je dat het wél pfeiffer was als je bloed uit wees van niet? Pfeiffer is namelijk altijd aantoonbaar dmv een bloedtest! Misschien dat die accupuncturist je vermoeidheid een naam wilde geven en daarom heeft gezegd dat je pfeiffer had (want de vermoeidheid was er wel), maar 't kán gewoon niet.

Ontopic:
Ben zelf heel vaak vermoeid (geweest). Oorzaken bij mij:
- Pfeiffer
- Stress
- Te veel willen doen (sport, werk, school enz.)
- Vitaminetekort

Bijna al mijn vriendinnen zijn trouwens ook oververmoeid. Zeker in deze tijd van het jaar (nog maar 2 maanden tot de zomervakantie) komt dat veel voor.
Maar dokterbezoek kan nooit kwaad.

Arenda 18-04-2003 01:09

Ik heb/had dit ook, mijn reden was pfeiffer (mono) en stress. Veel slapen helpt nie tomdat ik ook een slaapprobleem heb, wat wel helpt is jezelf rust gunnen, in de zin van, je zelf niet pushen enzo. :) En ga naar de docter ofzo

Leonoor 18-04-2003 06:51

Citaat:

linda85 schreef op 17-04-2003 @ 21:49:
Hoe weet je dat het wél pfeiffer was als je bloed uit wees van niet? Pfeiffer is namelijk altijd aantoonbaar dmv een bloedtest! Misschien dat die accupuncturist je vermoeidheid een naam wilde geven en daarom heeft gezegd dat je pfeiffer had (want de vermoeidheid was er wel), maar 't kán gewoon niet.
Ik wou net zeggen... Er zijn zoveel soorten vermoeidheid, niet alle zijn aantoonbaar via bloedtests, maar Pfeiffer wel.

someone 20-04-2003 07:03

Hey
bedankt voor jullie reacties!
ja ik heb vaker gehoord dat bloed zeg maar niet uitwees dat het pfeiffer was en je het zeg maar toch had...Vaag :confused:
stress heb ik de laatste tijd wel veel,trek me overal wat van aan en wil alles tegelijk doen tja ook als ik ruzie heb dan ga ik slapen gewoon om dat dan even te vergeten of als ik narig ben of niet lekker in mn vel zit zeg maar dan ga ik ook slapen maar het is dan niet echt zo van kom laat ik es gaan slapen maar meer zo zeurend van ik moet slapen....
maar ja het lukt me de laatste tijd redelijk goed om niet te gaan slapen 's middags en ik ga eens ff kijken of het dan ook beter gaat en anders tja moet ik maar ff mn bloed laten onderzoeken...

tanx! (y)

MoonWolf 20-04-2003 08:55

Citaat:

BMX-idiota schreef op 17-04-2003 @ 20:58:
Dat was bij mij ook, met een bloedonderzoek kwam er uit dat ik geen pfeiffer had, en een week later met een andere test (de huisarts kon blijkbaar uit meerdere testen kiezen) kwam wel uit dat ik Pfeiffer had.
Maar dat zou ook nog kunnen komen doordat het dus al weer iets later was. Dat weet ik niet.

@someone: Succes, ik hoop dat je snel minder moe bent! En het kan goed door de stress komen ja.

ekki 20-04-2003 19:27

Citaat:

Leonoor schreef op 17-04-2003 @ 08:57:
Ga eens kijken op de site van ekki (staat vast wel een url in haar profiel)
volgens mij niet zo duidelijk: http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html

Leonoor 20-04-2003 19:29

Citaat:

ekki schreef op 20-04-2003 @ 20:27:
volgens mij niet zo duidelijk: http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html
Ik had geen zin om hem op te zoeken en als het belangrijk voor iemand is dan kan hij/zij er zelf ook wel een beetje moeite voor doen. :p

ekki 20-04-2003 20:25

Offtopic:
Citaat:

Leonoor schreef op 20-04-2003 @ 20:29:
Ik had geen zin om hem op te zoeken en als het belangrijk voor iemand is dan kan hij/zij er zelf ook wel een beetje moeite voor doen. :p
heb je gelijk in, maar anders gaan ze op mijn site zoeken en daar ben ik niet zo heel trots op :p

Jessi-K 04-06-2003 14:21

Een vriendin van mij was ook heel snel moe, die is naar de dokter gegaan en toen bleek dat ze bloedarmoede had. Daar heeft ze nu pilletjes voor, en nu is ze niet meer moe.

Maar het is het beste om naar de dokter te gaan, want het kan natuurlijk vanalles zijn.

Sterkte

Leonoor 04-06-2003 14:44

Citaat:

Jessi-K schreef op 04-06-2003 @ 15:21:
Een vriendin van mij was ook heel snel moe, die is naar de dokter gegaan en toen bleek dat ze bloedarmoede had. Daar heeft ze nu pilletjes voor, en nu is ze niet meer moe.

Maar het is het beste om naar de dokter te gaan, want het kan natuurlijk vanalles zijn.

Sterkte

Ik gok dat de topicstarter inmiddels wel naar de dokter is geweest...

someone 04-06-2003 21:45

hey.

ik ben in tussentijd alweer een paar keer bij de dokter geweest zelf vanmorgen weer. word er zo flauw van.
duss morgen weer bloedprikke waar vast niks uitkomt maar goed je weet het maar nooit he.

maar ik ben dus nog steeds zo moe en al mn vorige bloedonderzoeken wezen niks uit.
toen de psycholoog maar geprobeerd....ook niks geholpen.
een reactie van een bepaalde stof kon het niet zijn zei hij... naja ik weet het niet meer hoor..
gok het maar weeer op de bloedtest.

kussies

dyfusica 05-06-2003 07:44

Citaat:

someone schreef op 04-06-2003 @ 22:45:
hey.

ik ben in tussentijd alweer een paar keer bij de dokter geweest zelf vanmorgen weer. word er zo flauw van.
duss morgen weer bloedprikke waar vast niks uitkomt maar goed je weet het maar nooit he.

maar ik ben dus nog steeds zo moe en al mn vorige bloedonderzoeken wezen niks uit.
toen de psycholoog maar geprobeerd....ook niks geholpen.
een reactie van een bepaalde stof kon het niet zijn zei hij... naja ik weet het niet meer hoor..
gok het maar weeer op de bloedtest.

kussies

je kan ook gewoon vermoeid zijn

misschien is je leven gewoon te druk voor je en heb je teveel stress

ik ben ook tijd lang heel moe geweest, was vaak ziek en altijd moe, en buiten school was ik te moe om nog iets te doen..
nu doe ik het wat rustiger aan en ben ik niet meer moe, ja als ik probeer weer veel te doen wel, maar over het algemeen voel ik me niet moe meer.

Somebody Special 05-06-2003 11:07

Ik ben ook altijd heel erg moe maar waarschijnlijk komt dat omdat ik niets doe.
Ik werk niet en zit niet op school, hang de hele dag inhuis rond en kom alleen buiten om boodschappen te doen en met de hond te wandelen.
Wel heb ik als kind bloedarmoede gehad en de laatste test (zo'n 2 jaar geleden) wees uit dat ik een héle lichte vorm van bloedarmoede had. Maar hier konden mijn klachten niet vandaan komen.
Ik weet niet of dat zomaar erger kan worden?
Moet vanmiddag toch naar de huisarts, misschien eens melden.

Mijn advies, ga gewoon even langs de huisarts en laat bloed prikken, dan weet je misschien al wat meer.

Minni 05-06-2003 13:12

ja geen wonder dat 90% van de nederlanders moe is :)
stel je neemt aan dat een gemiddelde nederlander tussen 7 uur en half 8 wakker wordt, en je kijkt naar hoe laat mensen naar bed gaan, tja, duuuuuh, gewoon te weinig slaap! zeker voor iemand als jij (als in je leeftijd, ik neem aan dat je 16-18 bent)

daarom: ga eens voor je zelf serieus na of je wel genoeg slaapt.

Leonoor 05-06-2003 13:47

Citaat:

Minni schreef op 05-06-2003 @ 14:12:
ja geen wonder dat 90% van de nederlanders moe is :)
stel je neemt aan dat een gemiddelde nederlander tussen 7 uur en half 8 wakker wordt, en je kijkt naar hoe laat mensen naar bed gaan, tja, duuuuuh, gewoon te weinig slaap! zeker voor iemand als jij (als in je leeftijd, ik neem aan dat je 16-18 bent)

daarom: ga eens voor je zelf serieus na of je wel genoeg slaapt.

Sommige mensen gaan wel op tijd naar bed en zijn ook dan nog moe.

someone 05-06-2003 17:20

dat bedoel ik, laatst ging ik om elf uur naar bed en werd ik de volgende dag om half 4 wakker gemaakt (smiddags) tja dan zou je zeggen dat je genoeg slaap gehad hebt.
ik slaap zowieso al best wel veel meestal als ik thuis kom van school nog wel es.. ben dan gewoon zo moe. maar eigenlijk helpt het niks of ik nou ga slapen.
als ik weinig slaap krijg en dat vergelijk met veel slaap is er geen verschil ben altijd even moe.
en tja heb geen stress of druk ofzow.. tja

Leonoor 05-06-2003 17:37

Citaat:

someone schreef op 05-06-2003 @ 18:20:
dat bedoel ik, laatst ging ik om elf uur naar bed en werd ik de volgende dag om half 4 wakker gemaakt (smiddags) tja dan zou je zeggen dat je genoeg slaap gehad hebt.
ik slaap zowieso al best wel veel meestal als ik thuis kom van school nog wel es.. ben dan gewoon zo moe. maar eigenlijk helpt het niks of ik nou ga slapen.
als ik weinig slaap krijg en dat vergelijk met veel slaap is er geen verschil ben altijd even moe.
en tja heb geen stress of druk ofzow.. tja

Als ze niks kunnen vinden...zou je eens aan je huisarts kunnen vragen of het geen cvs (= chronisch vermoeidheidssyndroom, werd vroeger ME genoemd, nu meestal cvs) kan zijn... Of één of andere (voedsel)allergie ofzo...kun je ook heel moe van zijn/worden.

Brown eye 06-06-2003 15:46

century gothic roze
ik ben al sinds begin maart constant moe.....niet echt leuk :( !! ben al vier keer naar de huisarts geweest en heel veel bloedtesten gedaan, maar daar kwam nix uit!! ik heb ook super erg last van m'n hart...heel veel pijn enzo.... (n) (n) !! ben inmiddels doorgestuurd naar et ziekenhuis en al twee keer geweest....huisarts zei tegen me da et er niet zo goed voor me uitzag...leuk om dat te horen te krijgen!! de arts in het ziekenhuis zegt ook dat het niet normaal is!! longfoto gemaakt en weer bloedgeprikt! als daar nix uitkomt moeten we meer onderzoeken doen :( ... ben ook lang nie naar school geweest en dus veel gemist....maarja da zijn we nu aan het oplossen!! ik hoop voor jou da het snel over gaat...want het is geen pretje iig!!

poesiefox 06-06-2003 15:59

Zorg voor regelmaat in je slaappatroon, en ga op tijd naar bed. Om elf uur moet je liggen!

Eet gezond, en ga niet als een zombie liggen hangen, maar doe iets aan je conditie. Als je fitter voelt, ben je veel minder moe.

Voor mijn part ga je een lekker eind met de hond lopen, zal dat beest vast niet erg vinden!

Andijvie 06-06-2003 16:04

Citaat:

poesiefox schreef op 06-06-2003 @ 16:59:
Zorg voor regelmaat in je slaappatroon, en ga op tijd naar bed. Om elf uur moet je liggen!

Eet gezond, en ga niet als een zombie liggen hangen, maar doe iets aan je conditie. Als je fitter voelt, ben je veel minder moe.

Voor mijn part ga je een lekker eind met de hond lopen, zal dat beest vast niet erg vinden!

Dat heeft bij mij ook geholpen!
Ben heel lang er moe geweest overdag, dokter raadde me aan ijzer-tabletjes te slikken, maar m'n lichaam kon daar niet zo goed tegen :o
Dus toen ben ik me aan een schema gaan houden; slapen van 23.00 uur tot 7.00 uur (8 uur slaap dus) en overdag nooit echt niets doen. Dus school, lopen, lezen etc etc, hele dag bezig zijn. Dat heeft me erg goed geholpen, ben af en toe wel nog suffig, maar meestal gaat dat over zodra ik naar buiten loop om een stukje langs de Maas te wandelen.

Leonoor 06-06-2003 16:15

Vaak zal zo'n patroon ed helpen, maar soms ook niet.

Somebody Special 06-06-2003 17:13

Tegenwoordig zijn we veel moe door Aspartaam (een kunstmatige zoetstof) wat in veel eten/drinken zit.
Ik wist dit ook niet en kwam het bij toeval tegen na een Aspartaam vergiftiging, wat niet leuk is :(

someone 02-07-2003 20:42

ja ik denk dat ik dat ook maar es ga proberen... meer doen en dan gewoon de hele dag bezig zijn zoals andijvie zei.
maar heb het m wel vaker voor genomen maar als ik dan wakker word om 7 uur ben ik nog zo moe, dan denk ik er verder niet bij na en draai me mooi nog weer een keertje om.. naja zal mn best doen.

en brown eye, ik vraag me eigenlijk wel af hoe het nu met jou gaat.
las eigenlijk net pas die laatste berichtjes en schrok :eek: best wel.

in ieder geval strekte!!

Leonoor 02-07-2003 20:48

Citaat:

someone schreef op 02-07-2003 @ 21:42:
maar heb het m wel vaker voor genomen maar als ik dan wakker word om 7 uur ben ik nog zo moe, dan denk ik er verder niet bij na en draai me mooi nog weer een keertje om.. naja zal mn best doen.
Je hebt nu vakantie, tenminste, dat denk ik. Waarom dan om 7 uur er uit gaan? Zorg wel voor een vast ritme, bv. van 11 tot 8 ofzo en probeer je aan dat ritme te houden. En dan overdag idd gewoon dingen doen, dan denk je er minder aan en soms helpt dat veel.

someone 02-07-2003 20:55

ja naja oke 8 uur kan ook.
maar het was ff een voorbeeld, maar ga het morgen vroeg dus echt proberen... 8uur de wekker :(

X 02-07-2003 21:42

Het hoeft niet perse iets met je bloed te zijn. Misschien heb je gewoon een nare tijd achter de rug waar je lichaam een beetje van moet herstellen. Ik merk het aan mezelf ook wel. Ik slaap nu in de vakantie veel meer en doe ook lang niet zoveel dingen dan als ik naar school ga, maar ik heb gewoon wat dingen meegemaakt waar ik erg moe van ben geworden. Misschien is dat bij jou ook zo!

Brown eye 03-07-2003 09:41

Citaat:

someone schreef op 02-07-2003 @ 21:42:
en brown eye, ik vraag me eigenlijk wel af hoe het nu met jou gaat.
las eigenlijk net pas die laatste berichtjes en schrok :eek: best wel.

bij mij schiet het niet zo erg op! moet binnenkort weer naar het ziekenhuis, want er kwam niets uit de longfoto en het bloed en hij wil m'n hart in de gaten houden, ondat ik nog steeds iedere dag veel pijn heb :(!!....maar dat betekend dat er dus nog meer onderzoeken gedaan moeten worden (n) en dat is minder! maar ik hoop dat ik over een tijdje toch wel weet wat ik heb! nu school nog....ze werken echt allemaal niet mee en daarom moet ik misschien een jaar overdoen...terwijl als er niets aan de hand was geweest ik makkelijk over kon! maar ze vinden dat ik misschien teveel heb gemist...maar dat gaan ze dinsdag beslissen! het ergste is wel dat ze dachten dat het helemaal niet waar was dat ik iets had omdat ik wel meedeed aan gym (maar dat moest dus van de arts en de huisarts zei het ook al, omdat anders je conditie minder wordt en dan kun je CVS krijgen (chronische vermoedheids syndroom) en dat is ook niet de bedoeling)!! ik was dus flink kwaad geworden! het is heel moeilijk om mensen ervan te overtuigen als je iets hebt wat niet zichtbaar is en vooral vermoeidheid....want dan hebben ze zoiets van: gaan dan wat vroeger naar bed!! maarja...we zien wel!

norre 04-07-2003 12:24

[QUOTE]BMX-idiota schreef op 15-04-2003 @ 10:48:
[B]hey, als je je laat testen op pfeiffer kan het zijn dat je bloed niet aangeeft dat je pfeiffer hebt, terwijl je het toch hebt.
]

das waar, op een test zit ook een foutenmarge, er is altijd een percentage zieke mensen die gezond worden verklaard en gezonde mensen die ziek worden verklaard.

Ilsetjuh17 04-07-2003 13:49

Brown eye:
eehh ik heb CVS en ik sportte veel..je houdt dat echt niet tegen door te bewegen. Conditie is wel belangrijk natuurlijk, maar ik werd ziek ondanks veel beweging. Ik kan nu helemaal niet meer sporten/ver lopen/fietsen ofzo.

Trouwens, voordat ze kunnen zeggen dat je CVS hebt, moet je wel voldoen aan een bepaalde criterium. En dan moet je ook meerdere symptomen hebben, dus niet alleen vermoeidheid.

Ace*Dusty 04-07-2003 14:12

Heb je al eens aan je bloeddruk gedacht??

Als die erg laag is ben je ook erg snel moe en heb je ook nergens geen zin en je houdt het ook niet vol...

Bianca

Brown eye 04-07-2003 15:14

Citaat:

Ilsetjuh17 schreef op 04-07-2003 @ 14:49:
Brown eye:
eehh ik heb CVS en ik sportte veel..je houdt dat echt niet tegen door te bewegen. Conditie is wel belangrijk natuurlijk, maar ik werd ziek ondanks veel beweging. Ik kan nu helemaal niet meer sporten/ver lopen/fietsen ofzo.

hmm...dat zei de huisarts tegen mij....maarja die is ook niet altijd te vertrouwen!! Maar in het ziekenhuis hebben ze tegen me gezegd dat ik gewoon op de dagen moet gaan sporten zoals is dat altijd al deed, maarja ik heb geen CVS dus bij mij lukt dat nog wel redelijk! Ik wacht en ik wacht maar op het moment dat ze weten wat ik heb! Waarschijnlijk is het bij mij iets met m'n hart waardoor het komt :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.