![]() |
|
Mjah ik heb dus ook pfeiffer gehad, ik groep 6 ofzow. Mijn zus heeft het nu net ook gehad. Het is echt super irritant, voor mij toen maakte het niet zoveel uit, maand thuisgebleven ofzo. Maar mijn zus had dat net bij de overgang middelbare school\universiteit, en ze heeft daarbij veel gemist. Mjah pfeiffer blijf je 'houden' zegmaar, je bent altijd sneller moe (iig zeggen ze
![]() ![]() volgens mij is dit best off-topic maarjah ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt gelijk, sorry.. |
![]() |
|
Iedereen heeft wel eens een periode van een aantal weken dat hij of zij erg moe is. Dit komt vaak door een virusinfectie, stress of te laat naar bed gaan. Het kan natuurlijk zijn dat het iets serieuzer is, maar ik zou nog een paar weken wachten voordat je naar de dokter gaat. Voor tussendoor: probeer te sporten, eet gezond en zorg dat je voldoende slaapt.
*dit is mijn advies maar, ben geen dokter ![]() |
![]() |
|
![]() |
laat je testen bij de huisarts. dat kan nooit kwaad.
ik moet wel zeggen dat ik, en ook veel vriendinnen van mij, vaak 's middags slaap. en dat komt denk ik gewoon door die drukte op school en dergelijke. 2e fase, werkstukken, profielwerkstuk, etc. af en toe heb je gewoon geen zin meer en voel je je helemaal op. en dan ga je slapen. maar als t echt zo extreem voelt, dan moet je toch maar even langs de huisarts. pfeiffer gaat vaak samen met keelpijn en nog een paar symptomen. |
![]() |
|
![]() |
Nou, ik heb het nu dus ook weer. En heb al pheiffer gehad. DUs dat zit er niet in. Kan trouwens wel terug komen
![]() ![]() Succes ermee
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Ben zelf heel vaak vermoeid (geweest). Oorzaken bij mij: - Pfeiffer - Stress - Te veel willen doen (sport, werk, school enz.) - Vitaminetekort Bijna al mijn vriendinnen zijn trouwens ook oververmoeid. Zeker in deze tijd van het jaar (nog maar 2 maanden tot de zomervakantie) komt dat veel voor. Maar dokterbezoek kan nooit kwaad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hey
bedankt voor jullie reacties! ja ik heb vaker gehoord dat bloed zeg maar niet uitwees dat het pfeiffer was en je het zeg maar toch had...Vaag ![]() stress heb ik de laatste tijd wel veel,trek me overal wat van aan en wil alles tegelijk doen tja ook als ik ruzie heb dan ga ik slapen gewoon om dat dan even te vergeten of als ik narig ben of niet lekker in mn vel zit zeg maar dan ga ik ook slapen maar het is dan niet echt zo van kom laat ik es gaan slapen maar meer zo zeurend van ik moet slapen.... maar ja het lukt me de laatste tijd redelijk goed om niet te gaan slapen 's middags en ik ga eens ff kijken of het dan ook beter gaat en anders tja moet ik maar ff mn bloed laten onderzoeken... tanx! ![]()
||
Citaat:
Maar dat zou ook nog kunnen komen doordat het dus al weer iets later was. Dat weet ik niet. @someone: Succes, ik hoop dat je snel minder moe bent! En het kan goed door de stress komen ja.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hey.
ik ben in tussentijd alweer een paar keer bij de dokter geweest zelf vanmorgen weer. word er zo flauw van. duss morgen weer bloedprikke waar vast niks uitkomt maar goed je weet het maar nooit he. maar ik ben dus nog steeds zo moe en al mn vorige bloedonderzoeken wezen niks uit. toen de psycholoog maar geprobeerd....ook niks geholpen. een reactie van een bepaalde stof kon het niet zijn zei hij... naja ik weet het niet meer hoor.. gok het maar weeer op de bloedtest. kussies
||
Verwijderd
|
Citaat:
misschien is je leven gewoon te druk voor je en heb je teveel stress ik ben ook tijd lang heel moe geweest, was vaak ziek en altijd moe, en buiten school was ik te moe om nog iets te doen.. nu doe ik het wat rustiger aan en ben ik niet meer moe, ja als ik probeer weer veel te doen wel, maar over het algemeen voel ik me niet moe meer. |
![]() |
|
Ik ben ook altijd heel erg moe maar waarschijnlijk komt dat omdat ik niets doe.
Ik werk niet en zit niet op school, hang de hele dag inhuis rond en kom alleen buiten om boodschappen te doen en met de hond te wandelen. Wel heb ik als kind bloedarmoede gehad en de laatste test (zo'n 2 jaar geleden) wees uit dat ik een héle lichte vorm van bloedarmoede had. Maar hier konden mijn klachten niet vandaan komen. Ik weet niet of dat zomaar erger kan worden? Moet vanmiddag toch naar de huisarts, misschien eens melden. Mijn advies, ga gewoon even langs de huisarts en laat bloed prikken, dan weet je misschien al wat meer.
|
Verwijderd
|
ja geen wonder dat 90% van de nederlanders moe is
![]() stel je neemt aan dat een gemiddelde nederlander tussen 7 uur en half 8 wakker wordt, en je kijkt naar hoe laat mensen naar bed gaan, tja, duuuuuh, gewoon te weinig slaap! zeker voor iemand als jij (als in je leeftijd, ik neem aan dat je 16-18 bent) daarom: ga eens voor je zelf serieus na of je wel genoeg slaapt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
dat bedoel ik, laatst ging ik om elf uur naar bed en werd ik de volgende dag om half 4 wakker gemaakt (smiddags) tja dan zou je zeggen dat je genoeg slaap gehad hebt.
ik slaap zowieso al best wel veel meestal als ik thuis kom van school nog wel es.. ben dan gewoon zo moe. maar eigenlijk helpt het niks of ik nou ga slapen. als ik weinig slaap krijg en dat vergelijk met veel slaap is er geen verschil ben altijd even moe. en tja heb geen stress of druk ofzow.. tja
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
century gothic roze
ik ben al sinds begin maart constant moe.....niet echt leuk ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Zorg voor regelmaat in je slaappatroon, en ga op tijd naar bed. Om elf uur moet je liggen!
Eet gezond, en ga niet als een zombie liggen hangen, maar doe iets aan je conditie. Als je fitter voelt, ben je veel minder moe. Voor mijn part ga je een lekker eind met de hond lopen, zal dat beest vast niet erg vinden!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben heel lang er moe geweest overdag, dokter raadde me aan ijzer-tabletjes te slikken, maar m'n lichaam kon daar niet zo goed tegen ![]() Dus toen ben ik me aan een schema gaan houden; slapen van 23.00 uur tot 7.00 uur (8 uur slaap dus) en overdag nooit echt niets doen. Dus school, lopen, lezen etc etc, hele dag bezig zijn. Dat heeft me erg goed geholpen, ben af en toe wel nog suffig, maar meestal gaat dat over zodra ik naar buiten loop om een stukje langs de Maas te wandelen. |
![]() |
|
![]() |
ja ik denk dat ik dat ook maar es ga proberen... meer doen en dan gewoon de hele dag bezig zijn zoals andijvie zei.
maar heb het m wel vaker voor genomen maar als ik dan wakker word om 7 uur ben ik nog zo moe, dan denk ik er verder niet bij na en draai me mooi nog weer een keertje om.. naja zal mn best doen. en brown eye, ik vraag me eigenlijk wel af hoe het nu met jou gaat. las eigenlijk net pas die laatste berichtjes en schrok ![]() in ieder geval strekte!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het hoeft niet perse iets met je bloed te zijn. Misschien heb je gewoon een nare tijd achter de rug waar je lichaam een beetje van moet herstellen. Ik merk het aan mezelf ook wel. Ik slaap nu in de vakantie veel meer en doe ook lang niet zoveel dingen dan als ik naar school ga, maar ik heb gewoon wat dingen meegemaakt waar ik erg moe van ben geworden. Misschien is dat bij jou ook zo!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
[QUOTE]BMX-idiota schreef op 15-04-2003 @ 10:48:
[B]hey, als je je laat testen op pfeiffer kan het zijn dat je bloed niet aangeeft dat je pfeiffer hebt, terwijl je het toch hebt. ] das waar, op een test zit ook een foutenmarge, er is altijd een percentage zieke mensen die gezond worden verklaard en gezonde mensen die ziek worden verklaard.
|
![]() |
Brown eye:
eehh ik heb CVS en ik sportte veel..je houdt dat echt niet tegen door te bewegen. Conditie is wel belangrijk natuurlijk, maar ik werd ziek ondanks veel beweging. Ik kan nu helemaal niet meer sporten/ver lopen/fietsen ofzo. Trouwens, voordat ze kunnen zeggen dat je CVS hebt, moet je wel voldoen aan een bepaalde criterium. En dan moet je ook meerdere symptomen hebben, dus niet alleen vermoeidheid. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Is dit een bad trip? Prepagata | 14 | 17-02-2010 13:59 | |
Drugs & Alcohol |