![]() |
Verschillend orgasme?
Vraagje voor de meiden onder ons:
Als ik masturbeer dat doe ik dat meestal door mijn clitoris te stimuleren, door mijzelf te 'vingeren' (vies woord by the way) kom ik nooit tot een orgasme. Toch heb ik ergens gelezen dat er iets bestaat als een 'vaginaal' orgasme en een 'clitoraal' orgasme, wat klopt daar nu van? |
Dat klopt gewoon, maar gaat niet voor alle vrouwen (in gelijke mate) op.
Slotje. |
Vies woord? En nee, Evito, geen slotje.
|
'k Ben het wel met je eens dat 'vingeren' erg viezig klinkt, net zo iets als 'ergens aan zitten' ipv 'iets aanraken', zeg maar.
Ik merk niet zo gek veel verschil, maar een beetje wel. Bij mij is het zo dat een clitoraal orgasme 'sneller gaat', met veel korte snelle samentrekkingen, maar oppervlakkiger is dan een g-plek-orgasme. Een vaginaal orgasme zit er ongeveer tussenin wat die dingen betreft. Maar ik denk dat niet iedereen verschil bemerkt, en dat het verschil ook weer verschilt. |
Kan to-taal niet klaarkomen van iets anders dan aan m'n clitoris zitten... heel veel meiden overigens niet, dus ik zou me er niet druk om maken.
|
Jammer, een dubbel orgasme lijkt me wel fijn :)
|
mijn vriendin kan wel klaarkomen door vaginale stimulatie..
|
Echt verschillend zijn ze niet qua opbouw, maar de lokatie en de intensiteit verschilt.
Ik kom het makkelijkst clitoraal klaar, die is ook het heftigst, en zit meest aan de buitenkant, en een stukje van binnen, maar begint echt pal achter de clitoris. Ik kan er erg goed mee randjesfietsen, ik heb het redelijk onder controle. Maar op is op. Ik kan het maar 1 keer. Zonder clitorgasme eigenlijk geen G spot. Dan zit het dieper naar binnen, en het is wat lomer en zwaarder, maar heel bevredigend, het strekt door tot mijn benen, en lijkt soms op moeten plassen. Als het komt, houdt het heel lang aan, wil eigenlijk nog een keer, maar dan gaat het meestal teveel pijn doen. En er zit nog een gevoel, wat begint direct achter de ingang. Daar heb ik echt een pik voor nodig. Het golft door me heen en ik krijg er kippevel en kriebels in mijn rug van. Het is een baarmoedertrekking, en de triggerplek zit heel diep, en naar de kant van mijn rug. Dat gevoel kan ik tien keer hebben in een vrijpartij, dan is het wel op. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |