Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Hulp???maar er iz geen hulp........ (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=449723)

** Phoebe ** 16-04-2003 19:44

Hulp???maar er iz geen hulp........

Heeey

Zit al ander half jaar in de shitjez....maar alle manieren om hulp te krijgen lopen dood.....
Ik heb met de GGD op school gepraat die wezen me door naar de huisarts.....de huisarts zei da ik naar een pycholoog kon gaan of het Riagg....maar voor beide iz toestemming...of financieele ondersteuning van me ouderz nodig en die zijn er helemaal nie voor......wa moet ik nu doen....Ik wil hulp....ik kan het nie meer alleen.....

kuzzie
Phoebe

dyfusica 16-04-2003 19:45

je hebt geloof ik geen toestemming van je ouders nodig voor die dingen hoor

en anders heb je gewoon een heel slechte huisarts

Quiana 16-04-2003 19:51

Citaat:

******** schreef op 16-04-2003 @ 20:45:
je hebt geloof ik geen toestemming van je ouders nodig voor die dingen hoor

Of er toestemming/financiėle hulp vd ouders
nodig is, verschilt per keer lijkt me.

Waarom zijn je ouders er tegen?

Andora 16-04-2003 19:54

hmm, waarom zijn je ouders er tegen?
misschien kan je eens samen met je ouders naar de huisarts gaan, dat ie ze kan overtuigen dat je hulp nodig hebt?
bij sommige instellingen kan je wel geholpen worden zonder toestemming geloof ik, maar t beste is t natuurlijk als je ouders erachter staan lijkt me...

veel succes

hellion 16-04-2003 20:06

Niet in elk geval is het nodig dat je ouders hiervan op de hoogte moeten zijn. Wat ik dan weer niet begrijp is dat je ouders niet achter je staan!? In ieder geval, heel veel suc6, en idd, ga met je ouders naar de huisarts, misschien dat hij ze overtuigd krijgt,

sterkte (y)

hellion 16-04-2003 20:14

idd...als het geld kost is het een probleem...maar op scholen hebben ze tegenwoordig ook mensen lopen die je hier bij helpen, alleen je mentor zou je al een stuk moeten kunnen helpen denk ik. Zoniet probeer info te zoeken over hulp voor dit soort dingen, misschien vind je iets dat geen geld kost waar je ouders dus buiten staan. Ik persoonlijk zou mijn ouders toch proberen zo ver te krijgen dat ze inzien dat het niet goed gaat en dat ik de hulp nodig heb. Je ouders zijn denk ik de beste steun die je kan hebben.

maar wederom, succes

Quiana 16-04-2003 20:17

Citaat:

hellion schreef op 16-04-2003 @ 21:06:
Niet in elk geval is het nodig dat je ouders hiervan op de hoogte moeten zijn.
Bij Bureau Jeugdzorg is dat volgens mij zo,
als je ouder bent dan 16, hoeven ze het niet persé
te weten. (als het geld kost, is het een ander verhaal denk ik.. :S)

Citaat:

hellion schreef op 16-04-2003 @ 21:14:
idd...als het geld kost is het een probleem...maar op scholen hebben ze tegenwoordig ook mensen lopen die je hier bij helpen, alleen je mentor zou je al een stuk moeten kunnen helpen denk ik.
Dat hangt van het probleem af..
Citaat:

hellion schreef op 16-04-2003 @ 21:14:
Ik persoonlijk zou mijn ouders toch proberen zo ver te krijgen dat ze inzien dat het niet goed gaat en dat ik de hulp nodig heb. Je ouders zijn denk ik de beste steun die je kan hebben.

En dąt verschilt weer per ouder. :o

hellion 16-04-2003 20:24

wederom heb je weer gelijk

*zucht*

** Phoebe ** 16-04-2003 20:29

....Ik heb een vertrouwingspersoon op school.....en ben met haar naar jeugdzorg geweest....maar daar vonden ze dat ik eerst mijn ouders op dehoogte moez brengen enzo....
...Ik zal het er nog eenz met me ouderz over hebben.....maar alz iemand nog iets weet waar ik naar toen kan.....alvast bedankt

kuzzie
Phoebe

idmind 16-04-2003 20:36

je hebt een PM van mij....

bugge 17-04-2003 13:29

bij Bureau Jeugdzorg kun je erom vragen of ze je ouders niet willen bellen, ik ga daar nu ook heen zonder dat mijn ouders het weten. Je hoeft ook niet via je huisarts een afspraak te maken, dat vond ik wel prettig. Het is trouwens gratis, dus ook geen rekeningen thuis ofzo.

Mijn hulpverleenster leeft heel erg mee, ze doet erg haar best om het geheim te houden, als ze me belt doet ze dat op mijn mobiel bijv...Soms vraagt ze wel: "ga je je ouders nog niet inlichten? Wil je niet met hun hier komen praten?"

Maar ik wil dat dus absoluut niet en dan dringt ze verder niet aan. Stiekem toch bellen doet ze ook niet. Heel pretiig.

Tio 17-04-2003 17:58

Als je niet bij Jeugdzorg binnen kan komen zonder je ouders, kan je misschien aan je huisarts vragen of hij een keer met ze wil gaan praten. Misschien dat een huisarts je ouders beter kan overtuigen dat het nodig is dan jij. Van hem weten ze nl. dat hij er verstand van heeft enzo.
Maar wat is nu precies de reden dat je ouders tegen zijn dan?

idmind 19-04-2003 10:09

Citaat:

idmind schreef op 16-04-2003 @ 21:36:
je hebt een PM van mij....

[COLOR=indigo]maar ik zie je niet meer online.... :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.