![]() |
Kramp in je kuiten...
Ik heb regelmatig snachts of sochtends als ik in bed lig, dat ik ineens onwijze kwamp in mn kuit krijg..en dat doet zo'n pijn!
Heeft iemand daar ook wel eens last van en kun je daar nog iets aan doen ofzo? |
Citaat:
sorry :( |
het gebeurt in je puberteit meestal die krampen gewoon s'avonds en overdag je kan er nix aan doen het hoort er bij bij sommige mensen
|
Kan het niet iets te maken hebben met groeispurts oid...? Wel eens wat over gelezen, volgens mij...maar 'k weet het ook niet meer 100%. Als je kramp hebt iig je voet tegen de rand van je bed oid aanzetten en daar tegen aan duwen met je been...doet ook pijn, maar 't helpt wel.
|
Heb ik vaak in m'n voeten/enkels..
Als 'k dan probeer om m'n voet te strekken, helpt het wel, maar niet altijd.. :| |
Je voet / kuit zoveel mogelijk proberen te strekken helpt het beste. Ik weet niet precies waar het mee te maken heeft. In het zwembad heeft mijn vriend het bijvoorbeeld vaak, zomaar opeens zonder verandering van omstandigheden...
|
ik heb het ook vaak in een zwembad maar dan moet je zo snel mogelijk het water uit want je kan er soms door verdrinken ik ga meestal naarhetondiepe en ga wat strek oveninningen doen
|
ik heb er ook wel eens last van, bij mij helpt het om met mijn hand mijn tenen vast te pakken en die naar me toe te trekken.
doet even pijn maar het helpt wel. |
Citaat:
|
Ik loop nou ook al 2 dagen met pijn in mijn linkerkuit als ik erop loop... (n)
|
Citaat:
|
Ja, dat heb ik ook af en toe 's nachts in bed ja. En dat doet echt onzettend veel pijn.
Je kan dan het beste gaan strekken, en je kuit warm maken. (maar dat laatste weet ik niet zeker, maar dat hoorde ik van een vriendin). |
Heb dat ook heel vaak in bed ja. En in het zwembad met mn tenen :( Probeer je kuiten ff te strekken, doet best pijn, maar t helpt wel.
|
Vrij vaak last van gehad na het uitgaan.
's Nachts om 4 uur wakker worden met kramp in m'n kuit (n) Beste is om even strek oefeningen te doen voor het slapen gaan. Werkt bij mij iig perfect ! (y) |
Citaat:
Maar nu hoe het echt zit. Kramp krijg je wanneer een spier geen energie meer krijgt aangeleverd. Hij trekt dan maximaal aan en dat doet uiteraard pijn. Wat kun je er tegen doen? eerst begin je de spier los te schudden met je hand. Je spreid je vingers over de hele spier en schudt de spier zo los. Lukt dit niet dan probeer je de spier op te rekken door de tegenoverliggende spier aan te spannen: bij kramp in de kuit span je de spieren aan de voorkant van je scheenbeen aan, Kramp aan de triceps en je spant je biceps aan, enz. Lukt dit ook niet dan probeer je de spier op te rekken. Let op, dit geeft wel flinke schade aan de spier. De andere twee methoden niet. Ben je met z'n tweeen, dan laat je je partner de handelingen uitvoeren. duidelijk? |
Citaat:
|
ik heb het ook, ik heb t op mijn werk nagevraagt en dat komt omdat je verzuring ineens krijgt in je spier,waardoor het krampachtig samenstrekt.
Ik zelf heb gemerkt dat je, hoe pijnlijk dan ook, het moet masseren,dan gaat het sneller weg |
Citaat:
|
Ik heb het ook af en toe, vooral 's nachts. Bij mij helpt het ook als ik mijn voet naar mijn hoofd buig.. dus gewoon zeg maar naar mezelf toe trek.
|
dat hoort bij je groei of je hebt het wanneer je een hoge inspanning hebt gehad die je kuiten niet gewend zijn.
wat je kunt doen is je benen strekken en dan je voeten zo ver mogelijk flexen. en je kuiten een beetje los masseren. voor de rest wachten totdat het weggaat. je kunt dit niet echt voorkomen. bijna iedereen heeft het wel eens, de 1 wat erger dan de ander. ik kan soms wel schreeuwend wakker worden van de pijn. |
k heb ut ook wel is... dan spring k meestal uit bed en ga springen... :D serieus!!1 ut helpt bij mij wel ...
|
Heej,
das echt klote jah, ik heb dr ook constant last van. Je kan het beste voorzichtig doen, niej bewegen, want dan is de kans groot dat je een spier verrekt (jaja, dat zei de doc) (n) Ik masseer mn kuit altijd ff (ongv 1 minuutje), dat werkt echt. Dan komt alles weer een beetje los enzow en de pijn gaat weg! (y) Echte aanrader!!! |
vind het altijd wel geil gevoel :)
is de groei ofzo, boeiend.. zolang ze er maar niet afvallen ;) |
Heb ik de laatste tijd ook weer vaaklast van, dat doet echt onwijs pijn. Maar wat íedereen'als' tip geeft dat je dan je been meot strekken ofzo, dat gaat bij mij echt neit he, daar doet het echt teveel pijn voor. Ik laat hem zo stil mogelijk liggen, als ik ook maar 1 mm dan doet het nog meer pijn. MAar na een tijdje gaat het vanzelf weer weg. En dan heb ik iid ook vaak psierpijn daarna, de volgende dagen, maar oke....
geen tips dus wat je eraan kan doen! |
hm nee daar heb ik nooit last van gehad. mijn voeten wel, en kramp kan echt heel vervelend zijn. het enige dat helpt is masseren en een emmer koud water (dat gebruikten we bij zwemwedstrijden, voor het geval dat je tijdens een run kramp in je voet kreeg)
|
'k heb het wel eens met sporten, volgens mijn judoleraar kan het komen doordat je te weinig gedronken hebt.
dus: glaasje water voor het slapen gaan?! (-->volgende probleem: je wordt 's nachts wakker omdat je naar de wc moet....) |
Ik wordt ook regelmatig wakker met kramp in mn voeten,
maar in het water heb k het vaak in mn nek en daar ben ik wat minder blij mee....... |
Citaat:
|
soms heb ik het ook zo erg dat ik daarna gewoon een week met spierpijn loop :)
|
Citaat:
tijdens t sporten kan t wel daaraan liggen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40. |