![]() |
|
Verwijderd
|
Kan het niet iets te maken hebben met groeispurts oid...? Wel eens wat over gelezen, volgens mij...maar 'k weet het ook niet meer 100%. Als je kramp hebt iig je voet tegen de rand van je bed oid aanzetten en daar tegen aan duwen met je been...doet ook pijn, maar 't helpt wel.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar nu hoe het echt zit. Kramp krijg je wanneer een spier geen energie meer krijgt aangeleverd. Hij trekt dan maximaal aan en dat doet uiteraard pijn. Wat kun je er tegen doen? eerst begin je de spier los te schudden met je hand. Je spreid je vingers over de hele spier en schudt de spier zo los. Lukt dit niet dan probeer je de spier op te rekken door de tegenoverliggende spier aan te spannen: bij kramp in de kuit span je de spieren aan de voorkant van je scheenbeen aan, Kramp aan de triceps en je spant je biceps aan, enz. Lukt dit ook niet dan probeer je de spier op te rekken. Let op, dit geeft wel flinke schade aan de spier. De andere twee methoden niet. Ben je met z'n tweeen, dan laat je je partner de handelingen uitvoeren. duidelijk?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
dat hoort bij je groei of je hebt het wanneer je een hoge inspanning hebt gehad die je kuiten niet gewend zijn.
wat je kunt doen is je benen strekken en dan je voeten zo ver mogelijk flexen. en je kuiten een beetje los masseren. voor de rest wachten totdat het weggaat. je kunt dit niet echt voorkomen. bijna iedereen heeft het wel eens, de 1 wat erger dan de ander. ik kan soms wel schreeuwend wakker worden van de pijn. |
![]() |
|
![]() |
Heej,
das echt klote jah, ik heb dr ook constant last van. Je kan het beste voorzichtig doen, niej bewegen, want dan is de kans groot dat je een spier verrekt (jaja, dat zei de doc) ![]() Ik masseer mn kuit altijd ff (ongv 1 minuutje), dat werkt echt. Dan komt alles weer een beetje los enzow en de pijn gaat weg! ![]() Echte aanrader!!! |
![]() |
|
![]() |
Heb ik de laatste tijd ook weer vaaklast van, dat doet echt onwijs pijn. Maar wat 獯dereen'als' tip geeft dat je dan je been meot strekken ofzo, dat gaat bij mij echt neit he, daar doet het echt teveel pijn voor. Ik laat hem zo stil mogelijk liggen, als ik ook maar 1 mm dan doet het nog meer pijn. MAar na een tijdje gaat het vanzelf weer weg. En dan heb ik iid ook vaak psierpijn daarna, de volgende dagen, maar oke....
geen tips dus wat je eraan kan doen!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
tijdens t sporten kan t wel daaraan liggen. |
![]() |
|