Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 08:43
Verwijderd
Wat kun je daar aan doen? Als je kramp in je kuiten hebt, dan gewoon strekken, tenen naar je toe ed...maar als je ergens anders (rug ed) kramp hebt? Wat helpt daar tegen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:27
damaetas
damaetas is offline
proberen te ontspannen duh
en heel zachtjes masseren
warm houden (van kou verkrampt het nog meer)
Oud 26-02-2003, 09:36
Aries
Aries is offline
Bij kramp kun je het beste de spier oprekken..
eerst oprekken ( langzaam) en daarna weer stevig aanspannen .. en dan weer oprekken

rekken en aan spannen 20 seconden vast houden dan werkt het het beste..

voor je rug kun je ook aan een rekstok gaan hangen of gaan staan en je tenen aan raken met je kin op je borst..
daar na op je buik gaan liggen met je handen achter je hoofd en omhoog komen...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:49
Dashja
Dashja is offline
Iemand zoeken die je wil masseren Sterkte ermee!!
Oud 26-02-2003, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef:
Bij kramp kun je het beste de spier oprekken..
eerst oprekken ( langzaam) en daarna weer stevig aanspannen .. en dan weer oprekken

rekken en aan spannen 20 seconden vast houden dan werkt het het beste..

voor je rug kun je ook aan een rekstok gaan hangen of gaan staan en je tenen aan raken met je kin op je borst..
daar na op je buik gaan liggen met je handen achter je hoofd en omhoog komen...
Masseren doet pijn...en dan bedoel ik echt pijn... Ontspannen werkt niet... Warmte (kersenpitkussen) wel aardig soms, maar ook lang niet altijd...en een rekstok heb ik thuis niet hangen (en m'n tenen aanraken kan ik niet). Op je buik liggen met je handen achter je hoofd en omhoog komen...hoe bedoel je dat? Als je bedoelt je rug hol trekken...dat doet echt onwijs veel pijn.

'k voel me echt een zeikerd nu. Sorry. Bedankt voor jullie reacties iig.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:13
Ieke
Ieke is offline
Masseren hoort dan pijnlijk te zijn.
Verder is een warm bad ideaal, of nog beter een sauna. (maar die is meestal niet in de buurt)
Oud 27-02-2003, 09:20
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
Masseren hoort dan pijnlijk te zijn.
Jawel, maar zo pijnlijk? Ik bedoel, m'n vriend kan m'n rug nog niet eens aanraken dan zonder dat het pijn doet...laat staan masseren...

Citaat:
Verder is een warm bad ideaal, of nog beter een sauna. (maar die is meestal niet in de buurt)
Het bad is meestal ook niet in de buurt. Maar zonnebank, stoombad/-cabine, warm bad ed helpt idd meestal wel...maar ja, das idd vaak niet in de buurt...helaas (als ik een keer geld over heb komt die zonnebank of zo iets er wel, want dat helpt sowieso ).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:45
Aries
Aries is offline
Als 'rt zo erg is leonoor dan zou ik ff naar de dokter gaan .. dan krijg je spierverslappers zodat de boel tot rust kan komen .. anders trekt je hele rug scheef
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef:
Als 'rt zo erg is leonoor dan zou ik ff naar de dokter gaan .. dan krijg je spierverslappers zodat de boel tot rust kan komen .. anders trekt je hele rug scheef
Heb ik wel eens over nagedacht...maar vind ik ook weer zo iets... Maar 'k zal er nog eens over nadenken. En ff met de dokter overleggen als ik er weer eens ben.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:40
#6 is offline
jah bij mij helpt een tijdje ontspannen en masseren altijd wel..
ik heb best vaak kramp in mn tenen tijdens turnen doordat ik mn voet teveel strek ofzo..weet iemand wat je kan doen omdat te voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:43
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Heb ik wel eens over nagedacht...maar vind ik ook weer zo iets... Maar 'k zal er nog eens over nadenken. En ff met de dokter overleggen als ik er weer eens ben.
Als het zo erg is, lijkt me dat wel slim ja..
binnen een half jaar dus?
Citaat:
#6 schreef:
jah bij mij helpt een tijdje ontspannen en masseren altijd wel..
ik heb best vaak kramp in mn tenen tijdens turnen doordat ik mn voet teveel strek ofzo..weet iemand wat je kan doen omdat te voorkomen?
Je geeft zelf de reden al;
je strekt je voet teveel.. ( )
Beter opwarmen misn?
Oud 27-02-2003, 13:12
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Aries schreef:
Lijkt me idd niet zo goed, als het zoveel pijn doet!
Als je naar de huisarts gaat krijg je misschien wel diclofenac.
werkte bij mij echt super!
Spierverslappend en pijnstillend!
Wat wil je nog meer Oja, dan natuurlijk de massage van je vriend!

Sterkte!
Oud 27-02-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Dashja schreef:
Lijkt me idd niet zo goed, als het zoveel pijn doet!
Als je naar de huisarts gaat krijg je misschien wel diclofenac.
werkte bij mij echt super!
Spierverslappend en pijnstillend!
Wat wil je nog meer Oja, dan natuurlijk de massage van je vriend!
Diclofenac heb ik al...helpt idd wel, maar niet altijd voldoende...misschien een zwaardere vragen oid...naja, 'k zal wel ff met de dokter overleggen over hoe, wie en wat ed.

En die massage van hem wil ik idd wel, maar dan op een ander moment.

Offtopic: @Betamethason: ik denk het wel, ja. (Ben al zo wat een half jaar niet meer geweest btw, 't wordt dus weer eens tijd. )
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:02
Ieke
Ieke is offline
Probeer dan niet te masseren, maar heel licht wrijven. En als dat gaat steets iets steviger. Probeer dan ook een soort vette olie te gebruiken, dat gaat beter.
Oud 27-02-2003, 21:37
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik vermoed dat je vanwege je fibromyalgie medicijnen slikt, maar
k raad je aan dit niet teveel op te hogen, vooral als je rugklachten hebt, omdat je doordat je de pijn niet meer voelt je je rug veel meer kan forceren.

Waar zit de kramp/pijn precies?
Als het boven zit en super pijnlijk is.
Je zal wel opstart problemen hebben `s morgens. Dan kun je na het douchen aan je buro gaan zitten.
(Je mag je wel eerst aankleden ) Zet je stoel zo hoog mogelijk.
Ga in de schrijfhouding zitten en maak jezelf wat "langer" / strek iets omhoog. Doe dat totdat de pijn minder is.
Doe dit een aantal keer per dag zodat het soepeler blijft.
Als de pijn begint af te nemen kun je de oefening zwaarder maken, door te staan, je ergens aan vast te houden en daar een
meter vandaan gaan staan en dan naar voren buigen en rustig
strekken.
De pijn is dan als het goed is zodanig afgenomen dat je een massage hebben kan.

Als het laag zit: Ga op je rug liggen, trek je knieën omhoog (zover als je kan) kantel je bekken. Strek voorzichtig je benen naar voren en terug. Zo vaak als je aan kan.
Ademhalingsoefeningen helpen ook heel erg goed.
Ga op je rug liggen & trek je knieën omhoog maar hou je voeten
op de grond (bed). Adem heel diep in vanuit je buik. Adem heel langzaam uit zolang mogelijk. Een aantal keer herhalen.
Je ademt de spanning op je rug dan weg.
Een infra rood lamp op de pijnlijke plek houden helpt ook goed.

Tips voor lange termijn:

1) Cesar therapie: gericht op jezelf andere houdingen aan te leren en tegelijkertijd je rugspieren sterker te maken.

2) (Rustig) Zwemmen, bij voorkeur in een verwarmd zwembad. Het verlicht de pijn en maakt je rugspieren sterker.
(Er zijn ook speciale zwembaden voor reuma patiënten, dat krijg je dan vergoedt, maar dat weet je ws al)

3) Buikspieroefeningen doen.. met sterke buikspieren belast je je rug veel minder.

Veel succes!!

ps: Je bent helemaal geen zeikerd, rugpijn is ontzettend vervelend.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 22:26
Big Brother
Big Brother is offline
ik weet niet of je het altijd in bed krijgt of gewoon overdag, maar als je het ook snachts krijgt, is het een goed idee om je voeteneind wat minder strak in te stoppen.. heeft bij mij geholpen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Rah Digga schreef:
Ik vermoed dat je vanwege je fibromyalgie medicijnen slikt, maar
k raad je aan dit niet teveel op te hogen, vooral als je rugklachten hebt, omdat je doordat je de pijn niet meer voelt je je rug veel meer kan forceren.
Behalve pijnstillers zijn er geen medicijnen voor...en ik houd er niet van om plat onder bv. pijnstillers te zitten. Ik slik ze dus niet al te veel...de ene keer wel meer dan de andere keer, maar meestal voel ik nog wel iets, dus echt forceren zal ik denk ik niet doen (dat doe ik meestal al wel zonder dat ik pijnstillers slik ).

De pijn zit soms onder en soms aan de zijkant over m'n hele rug. Die oefeningen ga ik eens proberen. ('Oprollen' alleen helpt soms sowieso al wat.)

Citaat:
Een infra rood lamp op de pijnlijke plek houden helpt ook goed.
Zo'n ding wil ik idd nog eens kopen...maar was benieuwd of dat werkte.

Citaat:
Tips voor lange termijn:

1) Cesar therapie: gericht op jezelf andere houdingen aan te leren en tegelijkertijd je rugspieren sterker te maken.

2) (Rustig) Zwemmen, bij voorkeur in een verwarmd zwembad. Het verlicht de pijn en maakt je rugspieren sterker.
(Er zijn ook speciale zwembaden voor reuma patiënten, dat krijg je dan vergoedt, maar dat weet je ws al)

3) Buikspieroefeningen doen.. met sterke buikspieren belast je je rug veel minder.
Die Cesartherapie was volgens mij een reden voor dat ik daar nog niet heen verwezen ben, maar weet niet wat. Dat zwemmen heb ik idd wel eens overnagedacht (en ook gewoon wel gedaan, maar werd te koud), misschien toch maar eens doen op warm water dag. Die buikspieroefeningen zei mijn fysio idd ook, maar daarvan kreeg ik alleen maar meer last.

Citaat:

Veel succes!!

ps: Je bent helemaal geen zeikerd, rugpijn is ontzettend vervelend.
tnx voor je reactie (ook voor de andere btw), ik ga zeker een paar van je tips uitproberen. Heb je ook vaak rugpijn of weet je het gewoon?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef:
ik weet niet of je het altijd in bed krijgt of gewoon overdag, maar als je het ook snachts krijgt, is het een goed idee om je voeteneind wat minder strak in te stoppen.. heeft bij mij geholpen
't dekbed ligt altijd los bij ons bij het voeteneind, want dan kan je het lekker onder je voeten doen, anders krijg je koude voeten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 10:47
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Zo'n ding wil ik idd nog eens kopen...maar was benieuwd of dat werkte.
Het werkt goed, omdat je het soepeler maakt zonder het te hoeven aanraken of te bewegen & daarna kun je oefeningen gaan doen.

Citaat:
Die Cesartherapie was volgens mij een reden voor dat ik daar nog niet heen verwezen ben, maar weet niet wat. Dat zwemmen heb ik idd wel eens overnagedacht (en ook gewoon wel gedaan, maar werd te koud), misschien toch maar eens doen op warm water dag. Die buikspieroefeningen zei mijn fysio idd ook, maar daarvan kreeg ik alleen maar meer last.
Mss toch weer eens proberen? Cesartherapie vind ik nl veeel beter dan fysio, omdat fysio het alleen tijdelijk losser maakt.
Daarna moet je het weer alleen doen. Cesar doet al je oefeningen met je en masseert ook etc etc. Als buikspieroefeningen doen dus pijn doet bij jou, zal je Cesar therapeute ze uitgebreid met je oefenen en aanpassingen maken.
Zwemmen in koud water werkte bij mij altijd averechts. Klopt
het dat je in Rotterdam woont? Het zwembad in Ijsselmonde is
namelijk elke dinsdag verwarmd.

Citaat:
tnx voor je reactie (ook voor de andere btw), ik ga zeker een paar van je tips uitproberen. Heb je ook vaak rugpijn of weet je het gewoon?
Geen probleem, ik zal eens kijken of ik mijn Cesar boekje nog heb, waar alle oefeningen in staan (met plaatjes :-D) Ik heb zelf idd ook rugklachten, al heel lang, maar
met al die oefeningen is het best uit te houden. Ik heb 3 jaar geleden Cesar therapie gehad (daarvoor jarenlang fysio wat steeds maar eventjes hielp) Na de Cesar heb ik nog wel rugpijn gehad, maar ik kan d.m.v die oefeningen voorkomen dat ik weer
"plat" moet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:12
Breg
Breg is offline
Mijn vader had een paar weken geleden ineens erge rugklachten en toen was de huisarts langs geweest omdat mn vader niet eens normaal meer op kon staan. Maar hij moest het dus niet warm houden, maar juist koud houden door bv korte tijd wat ijs er tegen aan te houden. Dat zou beter helpen, ik weet niet precies hoe dat komt, maar ik dacht dat het zoiets was van: Als je rug koud wordt, gaat je lichaam het proberen warm te houden, wat goed voor je is....
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:27
Koning
Koning is offline
als je wakker word met kramp in je kuiten moet je je tenen beet pakken...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef:
als je wakker word met kramp in je kuiten moet je je tenen beet pakken...
Dat staat in allereerste post al...beetje overbodig dus.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 14:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
terug rekken, gewoon de andere kant op. en masseren, beetje los schudden enzo. en ontspannen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten