![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
binnen een half jaar dus? ![]() Citaat:
je strekt je voet teveel.. ( ![]() Beter opwarmen misn?
||
Citaat:
Als je naar de huisarts gaat krijg je misschien wel diclofenac. werkte bij mij echt super! Spierverslappend en pijnstillend! Wat wil je nog meer ![]() ![]() Sterkte!
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die massage van hem wil ik idd wel, maar dan op een ander moment. ![]() Offtopic: @Betamethason: ik denk het wel, ja. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vermoed dat je vanwege je fibromyalgie medicijnen slikt, maar
k raad je aan dit niet teveel op te hogen, vooral als je rugklachten hebt, omdat je doordat je de pijn niet meer voelt je je rug veel meer kan forceren. Waar zit de kramp/pijn precies? Als het boven zit en super pijnlijk is. Je zal wel opstart problemen hebben `s morgens. Dan kun je na het douchen aan je buro gaan zitten. (Je mag je wel eerst aankleden ![]() Ga in de schrijfhouding zitten en maak jezelf wat "langer" / strek iets omhoog. Doe dat totdat de pijn minder is. Doe dit een aantal keer per dag zodat het soepeler blijft. Als de pijn begint af te nemen kun je de oefening zwaarder maken, door te staan, je ergens aan vast te houden en daar een meter vandaan gaan staan en dan naar voren buigen en rustig strekken. De pijn is dan als het goed is zodanig afgenomen dat je een massage hebben kan. Als het laag zit: Ga op je rug liggen, trek je knieën omhoog (zover als je kan) kantel je bekken. Strek voorzichtig je benen naar voren en terug. Zo vaak als je aan kan. Ademhalingsoefeningen helpen ook heel erg goed. Ga op je rug liggen & trek je knieën omhoog maar hou je voeten op de grond (bed). Adem heel diep in vanuit je buik. Adem heel langzaam uit zolang mogelijk. Een aantal keer herhalen. Je ademt de spanning op je rug dan weg. Een infra rood lamp op de pijnlijke plek houden helpt ook goed. Tips voor lange termijn: 1) Cesar therapie: gericht op jezelf andere houdingen aan te leren en tegelijkertijd je rugspieren sterker te maken. 2) (Rustig) Zwemmen, bij voorkeur in een verwarmd zwembad. Het verlicht de pijn en maakt je rugspieren sterker. (Er zijn ook speciale zwembaden voor reuma patiënten, dat krijg je dan vergoedt, maar dat weet je ws al) 3) Buikspieroefeningen doen.. met sterke buikspieren belast je je rug veel minder. Veel succes!! ps: Je bent helemaal geen zeikerd, rugpijn is ontzettend vervelend. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De pijn zit soms onder en soms aan de zijkant over m'n hele rug. Die oefeningen ga ik eens proberen. ('Oprollen' alleen helpt soms sowieso al wat.) Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Daarna moet je het weer alleen doen. Cesar doet al je oefeningen met je en masseert ook etc etc. Als buikspieroefeningen doen dus pijn doet bij jou, zal je Cesar therapeute ze uitgebreid met je oefenen en aanpassingen maken. Zwemmen in koud water werkte bij mij altijd averechts. Klopt het dat je in Rotterdam woont? Het zwembad in Ijsselmonde is namelijk elke dinsdag verwarmd. Citaat:
met al die oefeningen is het best uit te houden. Ik heb 3 jaar geleden Cesar therapie gehad (daarvoor jarenlang fysio wat steeds maar eventjes hielp) Na de Cesar heb ik nog wel rugpijn gehad, maar ik kan d.m.v die oefeningen voorkomen dat ik weer "plat" moet. ![]() |
![]() |
|
Mijn vader had een paar weken geleden ineens erge rugklachten en toen was de huisarts langs geweest omdat mn vader niet eens normaal meer op kon staan. Maar hij moest het dus niet warm houden, maar juist koud houden door bv korte tijd wat ijs er tegen aan te houden. Dat zou beter helpen, ik weet niet precies hoe dat komt, maar ik dacht dat het zoiets was van: Als je rug koud wordt, gaat je lichaam het proberen warm te houden, wat goed voor je is....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Regelmatig kramp (in bovenbeen) Hawahaai | 12 | 21-04-2008 20:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Kramp Verwijderd | 6 | 14-01-2008 18:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Een vraagje over kramp in de kuiten Verwijderd | 9 | 19-02-2007 16:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Kramp in nek Balance | 2 | 12-07-2005 23:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
al een week ofzo, "pijn" meer Ongesteldheid kramp in me onderbuik [ ben niet ongsteld devilcat | 7 | 30-09-2003 19:45 |