![]() |
Douchen na gym?
Moeten jullie op school douchen na gym?
Op sommige scholen is het zelfs verplicht! Aan de ene kant vind ik dat stom; je moet zelf kunnen kiezen of je wilt douchen of niet. Aan de andere kant kan het ervoor zorgen dat klasgenoten zich gedwongen voelen om zich niet te schamen... als ze verplicht zijn te douchen, hebben ze geen keus en moeten ze wel... Ik vind dat douchen niet verplicht zou moeten zijn. Gewoon deo-dorant spuiten lijkt me ook goed. |
Het ligt natuurlijk aan meerdere factoren:
-of je 's ochtends, 's middags of tussendoor gym hebt. bij de laatste uurtjes is het meer zo van hup meteen naar huis. (ik heb de eerste 2 uur gym en ach douchen.... niemand doet het echt) -wat voor weer het is... (na de paasvakantie ga ik denk ik maar wel douchen aangezien we dan buiten gaan gymmen en het waarschijnlijk warm weer is en dus veel sweet)... Het licht natuurlijk ook aan de schaamte voor je eigen lichaam. Maar ik heb één tip: gewoon doen! Niemand die eigenlijk op je let... (je lichaam dan) |
Ligt dat bij meisjes niet effe iets anders dan bij jongens?
Bij jongens is het allemaal macho-gedoe :mad: |
Op de basisschool was het altijd verplicht te douchen, maar het werd niet gecontroleerd, alleen soms kwam de leraar de meisjeskleedkamer binnen, uiterst belachelijk.
Nu mag (mocht, aangezien ik eindelijk geen gym meer heb) maar de meesten deden het niet, het zijn trouwens wel aparte douchhokjes, dus je hoeft je nergens voor te schamen. Volgens mij zou het niet iets verplicht moeten zijn, want de mensen die het wel deden bij ons op school stonden niet voor gek, ze schaamden zich volgens mij ook niet Als het verplicht is, doen degenen die het niet willen het toch niet, toen het bij mij verplicht was op de basisschool deed ik het ook nooit |
Elke leerling moet zelf de keuze hebben of zij/hij wil douchen of niet.
|
Citaat:
|
Op mijn basischool was het verplicht, op de middelbare niet meer. Je kan kiezen, maar ik ga nooit, we hebben hele oude en vieze douche's, waar je ook nog vaak kout water hebt. Op de basisschool ging je met z'n allen (meisjes en jongens wel gescheiden) in 1 grote ruimte met een stuk of 10/15 douche's.
Ik vind niet dat het verplicht moet zijn, je moet het zelf weten. |
Bij mij was het op de basisschool ook verplicht en nu niet meer. Als je wil douchen mag je vijf minuten eerder weg maar niemand doet dat, de douches hier zijn niet echt fijn en hier let ook iedereen wel op elkaar. Wel vervelend want ik heb dus de eerste twee uur gym :(
|
toen wij vorig jaar een nieuwe leraar hadden stelde hij het opeens verplicht, 2x gedaan, daarna hoefde het opeens niet meer.
|
schaam je je ergens voor dan....???
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee dat hoeft niet en niemand die het ooit doet, we hebben we aparte douchehokjes.
|
Bij ons is het volgens de schoolregels verplicht om te douchen als je een blokuur gym hebt. WIj hebben de laatste twee uur gym dus niemand doucht op school, iedereen gaat thuis. Ik heb trouwens nog nooit op school gedoucht en volgens mij mag het nu helemaal niet meer met legionella ofzow :confused: . ze laten trouwens wel iedere dag de douchjes even lopen om te voorkomen dat de afvoer gaat stinken enzo (niet zo fijn als je kleren in de douche liggen :( )
|
Ik heb gelukkig geen gym meer op school...:D:D:D
Maar ik heb het natuurlijk wel altijd gehad op de basis- en de middelbare school, en het is NOOIT verplicht geweest om te douchen... Ik zou ook niet graag tussen al mijn klasgenoten in mijn nakie staan.... |
Als je erna nog les hebt moet je wel even douchen.... gewoon deo opdoen helpt echt niet (en stinkt zelfs nog meer... zoveel deo moet je opdoen om de zweetlucht te verbergen)
Het moet niet verplicht worden, maar je moet het wel gewoon doen.... |
Citaat:
Citaat:
Bij ons was het ook verplicht, maar echt dat ik het niet deed. Op de basisschool wilde de leraar idd wel eens binnen lopen, nou dank je wel. Ik waste alleen m'n voeten. Zeker op de middelbare school douchte ik niet, soms ging ik wel ff langs huis om te douchen. (Bestreiden is volgens mij fout geschreven, vergeef mij ajb. ;)) Citaat:
|
Citaat:
|
Bij ons op school is het geen kwestie van keuze....er zijn gewoon geen douches! (I know, mijn school is arm) Op mijn vorige school waren er wel douches en het was min of meer verplicht. In het begin was iedereen wel een beetje beschaamd, maar naderhand gaat het steeds beter. Je moet er aan wennen. Niemand is namelijk perfect.
|
Bij ons zijn dit jaar de douches verbouwd enzo... maar niemand maakt er gebruik van (omdat niemand het doet, doe jij het ook niet) Ook is het één grote ruimte dus echt fijn is dat ook niet.
Op de basisschool moesten we op een bepaald moment wel douchen omdat we toen aparte hokjes hadden... dat was erg fijn.. en je voelde je dan ook gewoon schoon... Het verplicht stellen vind ik echt onzin.. Maar aan de andere kant is het wel goed, omdat mensen zich zo minder gaan schamen omdat iedereen het doet. Het helpt mensen vaak over een bepaalde grens heen. Alleen 'verplicht' is ook zo dwingend, maarja |
Citaat:
Sowieso vind ik ook dat het een hoop types in mijn klas niks aangaat hoe ik er uit zie in mijn nakie. Ik douche dus niet na de gym, maar kheb ook het geluk dat het mijn laatste twee uren zijn en dat het dus niet zo'n groot probleem is. |
Op mijn middelbare school was er zo'n regel dat wanneer alle meisjes altijd zouden douchen, er aan het eind van het jaar een grote taart zou zijn... Maar ja, dat werkte niet. De douches waren altijd gewoon of te koud of te smerig. 'k Heb in het begin me altijd nog gewoon snel gewassen (oksels + voeten +gezicht) daarna was ik dat ook zat, toen had ik gym sowieso als laatste en deed ik toch niet echt zo hard mee dat ik ging zweten...
Mja, op de basisschool ging dat al zo, gewoon beetje wassen en klaar... 'k Heb het ook nooit vies gevonden oid... Ik moet overigens wel zeggen dat, wanneer het apparte hokjes geweest waren en het water iets warmer, ik me zeker wel had gedoucht. |
Citaat:
|
Bij ons zijn er niet eens douches op sgool..
|
Citaat:
|
Bij ons is het niet verplicht. Bovendien zijn onze douches uiterst ranzig, en we hebben er te weinig om het te verplichten. (3 per kleedkamer) Maar ik vind het prima hoor. Als ik thuis komt ga ik toch direct douchen.
|
Bij ons op school doucht niemand na de gym, kan wel, zijn stuk of 15 douches maar worden simpelweg niet gebruikt.
|
Citaat:
stomme kut hoer met je amerikaanse israelische flag sterf |
Citaat:
|
anyway...
ik vind dus niet dat het verplicht moet worden gesteld. Die keuze moet je laten maken. Vooral in gezamelijke douches worden de pesterijen veel erger. Al zal dat niet echt meespelen op de middelbare. |
Citaat:
|
Waarom zou ik me douchen na gym? Ik ben zo'n lui zwijn dat ik toch altijd aan de kant stond.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hoefde nooit te docuhen, nou ja officieel wel, maar onze lerares snapte wel dat we dat niet wilde; die vond het wel nodig om deo mee te nemen, zodat we niet allemaal onwijs naar zweet stonken na de gymles (niet dat we altijd zo geod mee deden, maar goed :p ).
|
Douchen moet absoluut niet verplicht zijn. Als je je schaamt, lost dat niets op door het verplicht te moeten doen.
|
ik vind dat je zelf moet kunnen kiezen. Op de basisschool was het verplicht, en werd er door de gymleraar/lerares gecontroleerd of je wel nat was :-/, nu op de middelbare school is het ook verplicht als we binnen gym hebben. We hebben douchehokjes met deurtjes & slot erop (de meisjes dan, jongens hebben geen deur) maar niemand douched eigenlijk. Daar is te weinig tijd voor enzo...
|
Citaat:
:cool: j/k. |
Als je nou ongesteld bent? :D
|
Bij ons is het verplicht en in de brugklas krijg je dan ook controle, dan komt er een lerares (bij de meiden dan, en een leraar bij de jongens) binnen om te kijken of iedereen doucht. In de hogere klassen is er geen controle meer, en doucht er niemand.
|
Citaat:
|
ik ga niet douchen bij ons op school, weet je hoe goor! zijn open douches, echt niet normaal, bekijk het ff, dan ga je toch niet douchen??? :eek: nee bedankt! is gelukkig hier ook niet verplicht (y) en wij hebben eht 6e uur gym dus da's wel handig, hup naar huis, onderde douche, veel fijner!
|
Citaat:
bij mijn oude school lag er 6 kuub zand in de douches :p |
bij ons was het in de brugklas verplicht.. gymleraar stond erbij en iedereen moest douche. maar sinds die gymzaal is afgebroken, moeten de jongens in oud barak omkleden, waar geen douches in zijn.
|
Bij ons staan de douches er voor de sier..
|
Bij mij is dat niet verplicht, en ik vind het eigenlijk bizar om te horen dat het bij sommigen verplicht is.
|
bij ons zijn er niet eens douches (y)
|
Citaat:
Ik heb in de eerste een keer helemaal alleen onder die douches gestaan, tijdens een pauze. Ik voelde me heel verrot en toen liet een lerares me douchen :D Dat was de enige keer :) |
bij ons is het niet verplicht. volgens mij zouden ze juist raar opkijken moest je opeens de douches binnenstappen en een douche nemen! maar niemand doet dat omdat het vuile, beschimmelde douches zijn en ze werken waarschijnlijk toch niet meer :) dus jah...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |