Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 20:28
peaceflower
peaceflower is offline
Moeten jullie op school douchen na gym?
Op sommige scholen is het zelfs verplicht!

Aan de ene kant vind ik dat stom; je moet zelf kunnen kiezen of je wilt douchen of niet.
Aan de andere kant kan het ervoor zorgen dat klasgenoten zich gedwongen voelen om zich niet te schamen... als ze verplicht zijn te douchen, hebben ze geen keus en moeten ze wel...

Ik vind dat douchen niet verplicht zou moeten zijn. Gewoon deo-dorant spuiten lijkt me ook goed.
Oud 18-04-2003, 20:40
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Het ligt natuurlijk aan meerdere factoren:

-of je 's ochtends, 's middags of tussendoor gym hebt. bij de laatste uurtjes is het meer zo van hup meteen naar huis. (ik heb de eerste 2 uur gym en ach douchen.... niemand doet het echt)

-wat voor weer het is... (na de paasvakantie ga ik denk ik maar wel douchen aangezien we dan buiten gaan gymmen en het waarschijnlijk warm weer is en dus veel sweet)...

Het licht natuurlijk ook aan de schaamte voor je eigen lichaam.
Maar ik heb één tip: gewoon doen! Niemand die eigenlijk op je let... (je lichaam dan)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 20:42
peaceflower
peaceflower is offline
Ligt dat bij meisjes niet effe iets anders dan bij jongens?
Bij jongens is het allemaal macho-gedoe
Oud 18-04-2003, 20:55
lucy48
lucy48 is offline
Op de basisschool was het altijd verplicht te douchen, maar het werd niet gecontroleerd, alleen soms kwam de leraar de meisjeskleedkamer binnen, uiterst belachelijk.
Nu mag (mocht, aangezien ik eindelijk geen gym meer heb) maar de meesten deden het niet, het zijn trouwens wel aparte douchhokjes, dus je hoeft je nergens voor te schamen.
Volgens mij zou het niet iets verplicht moeten zijn, want de mensen die het wel deden bij ons op school stonden niet voor gek, ze schaamden zich volgens mij ook niet
Als het verplicht is, doen degenen die het niet willen het toch niet, toen het bij mij verplicht was op de basisschool deed ik het ook nooit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 21:46
Thomas
Thomas is offline
Elke leerling moet zelf de keuze hebben of zij/hij wil douchen of niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 22:51
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-04-2003 @ 22:46:
mee eens, en op mijn school is het gelukkig ook niet verplicht
Oud 19-04-2003, 07:03
Ieke
Ieke is offline
Op mijn basischool was het verplicht, op de middelbare niet meer. Je kan kiezen, maar ik ga nooit, we hebben hele oude en vieze douche's, waar je ook nog vaak kout water hebt. Op de basisschool ging je met z'n allen (meisjes en jongens wel gescheiden) in 1 grote ruimte met een stuk of 10/15 douche's.
Ik vind niet dat het verplicht moet zijn, je moet het zelf weten.
Oud 19-04-2003, 09:13
soske
soske is offline
Bij mij was het op de basisschool ook verplicht en nu niet meer. Als je wil douchen mag je vijf minuten eerder weg maar niemand doet dat, de douches hier zijn niet echt fijn en hier let ook iedereen wel op elkaar. Wel vervelend want ik heb dus de eerste twee uur gym
Oud 19-04-2003, 10:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
toen wij vorig jaar een nieuwe leraar hadden stelde hij het opeens verplicht, 2x gedaan, daarna hoefde het opeens niet meer.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:20
Hockey-freak99
Hockey-freak99 is offline
schaam je je ergens voor dan....???
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:28
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
autodropje schreef op 18-04-2003 @ 23:51:
mee eens, en op mijn school is het gelukkig ook niet verplicht
Bij ons was dat in de brugklas nog wel verplicht, meen ik me te herinneren. Toen werd er ook nog op gecontroleerd. In de derde klas en hoger werd er eigenlijk nooit meer iets van gezegt en kon iedereen het zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:29
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hockey-freak99 schreef op 19-04-2003 @ 11:20:
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zich ergens voor schamen alsook mensen die zich niet zomaar blootgeven tegen grotendeels vreemden. Daar is ook niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:49
ssjpan
ssjpan is offline
Nee dat hoeft niet en niemand die het ooit doet, we hebben we aparte douchehokjes.
Oud 19-04-2003, 12:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons is het volgens de schoolregels verplicht om te douchen als je een blokuur gym hebt. WIj hebben de laatste twee uur gym dus niemand doucht op school, iedereen gaat thuis. Ik heb trouwens nog nooit op school gedoucht en volgens mij mag het nu helemaal niet meer met legionella ofzow . ze laten trouwens wel iedere dag de douchjes even lopen om te voorkomen dat de afvoer gaat stinken enzo (niet zo fijn als je kleren in de douche liggen )
Oud 19-04-2003, 12:12
angela123
angela123 is offline
Ik heb gelukkig geen gym meer op school...

Maar ik heb het natuurlijk wel altijd gehad op de basis- en de middelbare school, en het is NOOIT verplicht geweest om te douchen...
Ik zou ook niet graag tussen al mijn klasgenoten in mijn nakie staan....
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 13:16
Verwijderd
Als je erna nog les hebt moet je wel even douchen.... gewoon deo opdoen helpt echt niet (en stinkt zelfs nog meer... zoveel deo moet je opdoen om de zweetlucht te verbergen)

Het moet niet verplicht worden, maar je moet het wel gewoon doen....
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
peaceflower schreef op 18-04-2003 @ 21:28:
Aan de andere kant kan het ervoor zorgen dat klasgenoten zich gedwongen voelen om zich niet te schamen... als ze verplicht zijn te douchen, hebben ze geen keus en moeten ze wel...
Euhm...ik denk niet dat dit geldt...

Citaat:
Ik vind dat douchen niet verplicht zou moeten zijn. Gewoon deo-dorant spuiten lijkt me ook goed.
Dat is het gevolg 'bestreiden', met douchen bestreidt je de oorzaak.

Bij ons was het ook verplicht, maar echt dat ik het niet deed. Op de basisschool wilde de leraar idd wel eens binnen lopen, nou dank je wel. Ik waste alleen m'n voeten. Zeker op de middelbare school douchte ik niet, soms ging ik wel ff langs huis om te douchen.

(Bestreiden is volgens mij fout geschreven, vergeef mij ajb. )

Citaat:
Behalve m'n vriend vind ik niet dat het iemand iets aan gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 13:27
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Alex schreef op 19-04-2003 @ 14:16:
Het moet niet verplicht worden, maar je het wel gewoon doen....
Vreemde zin. Het moet niet verplicht worden, maar je moet het wel gewoon doen. Als je een beetje logisch nadenkt dan spring je ook wel direct onder de douche, maar zoals ik eerder al zei kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die zich ergens voor schamen. De uiteindelijke keuze moet gewoon bij de scholier liggen en dan kan die daarmee doen wat hij/zij wil.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 14:14
Shinosu
Shinosu is offline
Bij ons op school is het geen kwestie van keuze....er zijn gewoon geen douches! (I know, mijn school is arm) Op mijn vorige school waren er wel douches en het was min of meer verplicht. In het begin was iedereen wel een beetje beschaamd, maar naderhand gaat het steeds beter. Je moet er aan wennen. Niemand is namelijk perfect.
Oud 19-04-2003, 14:23
Miracle
Miracle is offline
Bij ons zijn dit jaar de douches verbouwd enzo... maar niemand maakt er gebruik van (omdat niemand het doet, doe jij het ook niet) Ook is het één grote ruimte dus echt fijn is dat ook niet.
Op de basisschool moesten we op een bepaald moment wel douchen omdat we toen aparte hokjes hadden... dat was erg fijn.. en je voelde je dan ook gewoon schoon...

Het verplicht stellen vind ik echt onzin.. Maar aan de andere kant is het wel goed, omdat mensen zich zo minder gaan schamen omdat iedereen het doet. Het helpt mensen vaak over een bepaalde grens heen. Alleen 'verplicht' is ook zo dwingend, maarja
Oud 19-04-2003, 15:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef op 19-04-2003 @ 15:23:
Het verplicht stellen vind ik echt onzin.. Maar aan de andere kant is het wel goed, omdat mensen zich zo minder gaan schamen omdat iedereen het doet. Het helpt mensen vaak over een bepaalde grens heen. Alleen 'verplicht' is ook zo dwingend, maarja
Bij ons op de basisschool was het verplicht en het was één grote ruimte was. Op een gegeven moment gingen meiden in groep 8 een ander meisje pesten, omdat zij 'verder ontwikkeld' was zeg maar. En op zich ben je op het voortgezet onderwijs meestal wel net zo ver als de ander en niet meer zo kinderachtig, maar 't is behoorlijk lullig als je het zo ver laat komen doordat het verplicht wordt gesteld. Maar dus ik denk niet dat je mensen 'over de grens heen helpt'. Volgens mij gaan ze zich alleen nog maar meer schamen.
Sowieso vind ik ook dat het een hoop types in mijn klas niks aangaat hoe ik er uit zie in mijn nakie.
Ik douche dus niet na de gym, maar kheb ook het geluk dat het mijn laatste twee uren zijn en dat het dus niet zo'n groot probleem is.
Oud 19-04-2003, 15:20
Verwijderd
Op mijn middelbare school was er zo'n regel dat wanneer alle meisjes altijd zouden douchen, er aan het eind van het jaar een grote taart zou zijn... Maar ja, dat werkte niet. De douches waren altijd gewoon of te koud of te smerig. 'k Heb in het begin me altijd nog gewoon snel gewassen (oksels + voeten +gezicht) daarna was ik dat ook zat, toen had ik gym sowieso als laatste en deed ik toch niet echt zo hard mee dat ik ging zweten...

Mja, op de basisschool ging dat al zo, gewoon beetje wassen en klaar... 'k Heb het ook nooit vies gevonden oid...

Ik moet overigens wel zeggen dat, wanneer het apparte hokjes geweest waren en het water iets warmer, ik me zeker wel had gedoucht.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ik schaam me niet, heb jaren naakt rond gedartelt op naturisten campings.. 't Is alleen vervelend wanneer mensen naar je kijken wanneer je gaat douchen, dan word ik zo gehaast etc.. Ik vind het sowieso vervelend wanneer iemand naar me kijkt, ook met kleren aan. Misschien schaam ik me dus toch wel, maar niet voor mezelf, meer voor de 'kijkers' zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 15:45
Fructiske
Fructiske is offline
Bij ons zijn er niet eens douches op sgool..
Oud 19-04-2003, 16:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
linda85 schreef op 19-04-2003 @ 16:09:
Bij ons op de basisschool was het verplicht en het was één grote ruimte was. Op een gegeven moment gingen meiden in groep 8 een ander meisje pesten, omdat zij 'verder ontwikkeld' was zeg maar. En op zich ben je op het voortgezet onderwijs meestal wel net zo ver als de ander en niet meer zo kinderachtig, maar 't is behoorlijk lullig als je het zo ver laat komen doordat het verplicht wordt gesteld. Maar dus ik denk niet dat je mensen 'over de grens heen helpt'. Volgens mij gaan ze zich alleen nog maar meer schamen.
Sowieso vind ik ook dat het een hoop types in mijn klas niks aangaat hoe ik er uit zie in mijn nakie.
Ik douche dus niet na de gym, maar kheb ook het geluk dat het mijn laatste twee uren zijn en dat het dus niet zo'n groot probleem is.
Hmm, mensen die sowieso al heel onzeker zijn help je daar idd niet mee. Maar mensen die gewoon net ff een duwtje in hun rug nodig hebben, en dat ze het daarna wel doen help je er wel mee.
Oud 19-04-2003, 17:16
sportbabe
sportbabe is offline
Bij ons is het niet verplicht. Bovendien zijn onze douches uiterst ranzig, en we hebben er te weinig om het te verplichten. (3 per kleedkamer) Maar ik vind het prima hoor. Als ik thuis komt ga ik toch direct douchen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:44
Ketjing
Ketjing is offline
Bij ons op school doucht niemand na de gym, kan wel, zijn stuk of 15 douches maar worden simpelweg niet gebruikt.
Oud 19-04-2003, 17:46
No return
No return is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-04-2003 @ 21:40:
Het ligt natuurlijk aan meerdere factoren:

-of je 's ochtends, 's middags of tussendoor gym hebt. bij de laatste uurtjes is het meer zo van hup meteen naar huis. (ik heb de eerste 2 uur gym en ach douchen.... niemand doet het echt)

-wat voor weer het is... (na de paasvakantie ga ik denk ik maar wel douchen aangezien we dan buiten gaan gymmen en het waarschijnlijk warm weer is en dus veel sweet)...

Het licht natuurlijk ook aan de schaamte voor je eigen lichaam.
Maar ik heb één tip: gewoon doen! Niemand die eigenlijk op je let... (je lichaam dan)

stomme kut hoer met je amerikaanse israelische flag sterf
Oud 19-04-2003, 17:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
No return schreef op 19-04-2003 @ 18:46:
stomme kut hoer met je amerikaanse israelische flag sterf
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 18:01
sportbabe
sportbabe is offline
anyway...

ik vind dus niet dat het verplicht moet worden gesteld. Die keuze moet je laten maken. Vooral in gezamelijke douches worden de pesterijen veel erger. Al zal dat niet echt meespelen op de middelbare.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
sportbabe schreef op 19-04-2003 @ 19:01:
Vooral in gezamelijke douches worden de pesterijen veel erger. Al zal dat niet echt meespelen op de middelbare.
Niet...?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 19:07
Verwijderd
Waarom zou ik me douchen na gym? Ik ben zo'n lui zwijn dat ik toch altijd aan de kant stond.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2003 @ 20:07:
Waarom zou ik me douchen na gym? Ik ben zo'n lui zwijn dat ik toch altijd aan de kant stond.
hehe, ik ook... waren ook nooit leuke dingen...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 18-04-2003 @ 22:46:
Offtopic: Heb ik het verkeerd, of heb jij onlangs een sexe-verandering ondergaan?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 23:08
Verwijderd
Wij hoefde nooit te docuhen, nou ja officieel wel, maar onze lerares snapte wel dat we dat niet wilde; die vond het wel nodig om deo mee te nemen, zodat we niet allemaal onwijs naar zweet stonken na de gymles (niet dat we altijd zo geod mee deden, maar goed ).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 23:13
Fortuynist
Fortuynist is offline
Douchen moet absoluut niet verplicht zijn. Als je je schaamt, lost dat niets op door het verplicht te moeten doen.
Oud 20-04-2003, 18:45
Boef
Boef is offline
ik vind dat je zelf moet kunnen kiezen. Op de basisschool was het verplicht, en werd er door de gymleraar/lerares gecontroleerd of je wel nat was :-/, nu op de middelbare school is het ook verplicht als we binnen gym hebben. We hebben douchehokjes met deurtjes & slot erop (de meisjes dan, jongens hebben geen deur) maar niemand douched eigenlijk. Daar is te weinig tijd voor enzo...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
peaceflower schreef op 18-04-2003 @ 21:42:
Ligt dat bij meisjes niet effe iets anders dan bij jongens?
Bij jongens is het allemaal macho-gedoe
een zeepjes oppakken.

j/k.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:48
Mindfields
Mindfields is offline
Als je nou ongesteld bent?
Oud 21-04-2003, 13:15
Erbenda
Erbenda is offline
Bij ons is het verplicht en in de brugklas krijg je dan ook controle, dan komt er een lerares (bij de meiden dan, en een leraar bij de jongens) binnen om te kijken of iedereen doucht. In de hogere klassen is er geen controle meer, en doucht er niemand.
Oud 21-04-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 20-04-2003 @ 22:48:
Als je nou ongesteld bent?
Hey, dat is een goede vraag... als je ongesteld bent, je gebruikt geen tampons en je moet toch samen douchen... Mja, 'k deed sowieso bijna nooit mee met gym wanneer ik ongesteld was, 'k was 't nml nogal erg. Maar ja, als je wel mee doet en je móet ook douchen... 'Mevrouw, ik kan niet douchen want ik ben ongesteld..' mja, staat zo raar he...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:35
dummiedegum
dummiedegum is offline
ik ga niet douchen bij ons op school, weet je hoe goor! zijn open douches, echt niet normaal, bekijk het ff, dan ga je toch niet douchen??? nee bedankt! is gelukkig hier ook niet verplicht en wij hebben eht 6e uur gym dus da's wel handig, hup naar huis, onderde douche, veel fijner!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 09:39
Verwijderd
Citaat:
dummiedegum schreef op 21-04-2003 @ 23:35:
ik ga niet douchen bij ons op school, weet je hoe goor! zijn open douches, echt niet normaal, bekijk het ff, dan ga je toch niet douchen??? nee bedankt! is gelukkig hier ook niet verplicht en wij hebben eht 6e uur gym dus da's wel handig, hup naar huis, onderde douche, veel fijner!
juist.

bij mijn oude school lag er 6 kuub zand in de douches
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:12
alwaysgood
alwaysgood is offline
bij ons was het in de brugklas verplicht.. gymleraar stond erbij en iedereen moest douche. maar sinds die gymzaal is afgebroken, moeten de jongens in oud barak omkleden, waar geen douches in zijn.
Oud 22-04-2003, 18:07
UNLIMITED
UNLIMITED is offline
Bij ons staan de douches er voor de sier..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:12
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Bij mij is dat niet verplicht, en ik vind het eigenlijk bizar om te horen dat het bij sommigen verplicht is.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:04
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
bij ons zijn er niet eens douches
Oud 23-04-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 23-04-2003 @ 14:04:
bij ons zijn er niet eens douches
Vind ik toch een beetje vies

Ik heb in de eerste een keer helemaal alleen onder die douches gestaan, tijdens een pauze. Ik voelde me heel verrot en toen liet een lerares me douchen Dat was de enige keer
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:51
*is gek*
*is gek* is offline
bij ons is het niet verplicht. volgens mij zouden ze juist raar opkijken moest je opeens de douches binnenstappen en een douche nemen! maar niemand doet dat omdat het vuile, beschimmelde douches zijn en ze werken waarschijnlijk toch niet meer dus jah...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:20
dummiedegum
dummiedegum is offline
Citaat:
Havock schreef op 22-04-2003 @ 10:39:
juist.

bij mijn oude school lag er 6 kuub zand in de douches
bij ons volgensmij ook die douches worden noooooooooit schoongemaakt! en we krijgen er geeneens de tijd voor, je hebt 5 (!!!) minuten om je om te kleden èn op tijd in het volgende lokaal te komen. belachelijk maarja!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten