![]() |
Lounge music
Ik ben helemaal into lounge music, een beetje dromerige muziek vind ik ook heel mooi! maar nou vroeg ik me af of hier mensen waren die goede 'lounge' artiesten weten?? of gewoon mooie songs waarbij je lekker kan wegdromen? :rolleyes: alvast bedankt!!
|
Massive Attack
Jazzanova Portishead Air Aphex Twin Bjork Fila Brazillia Orbital Lamb DJ Shadow Thievery Corporation Amon Tobin ben niet zo into lounge. maar dit lijstje is in ieder geval de moeite waard. paar sites www.thedownbeat.org www.electronicscene.com www.downtempo.org |
st. germain, moby
|
Thanks!!! zijn er nog meer die goede lounge artiesten weten?
|
Dit is een van de beste albums die ik dit jaar gehoord heb:
Ulrich Schnauss - Far Away Trains Passing By |
Lamb
Yonderboi Plaid Ken Ishii (zijn acid jazz nummers) Groove armada (vooral het album Vertigo) En check alle cd's van Café del Mar en Supperclub ff, daar staan soms ook lekkere chilltracks op |
Oja Alex Cortiz heeft weer n nieuwe en Xavier Perec heeft ook goeie loungemixes. (allemaal op t Swirl label)
|
Download:
Burzum - Rundgang Um Die Transzendentale Saule Der Singularitiat Rustigste nummer dat ik ken, daar val zelfs ik nog mee in slaap |
Goldfrapp
|
Citaat:
En zoeken op "Cafe del Mar" levert ook nog wel eens fijne relaxmuziek op... |
jaaa hou de laatste tijd ook steeds meer van dat soortachtige muziek (als ik begrijp wat je bedoeld iig :D) en heb t zelfde probleemd, dus erg handig topic :)
heb geen verstand van genres en dus ook niet van lounge maar ik vind erlend oye wel lekker rustig/droomachtig/'chill' (haat dat laatste woord maar ja) en sommige nummers van fatboy slim ook wel en moby en nog wel wat meer, maar dat weet ik nu zo 1, 2, 3 niet. als t me te binnen schiet post ik t wel. ow en mtv heeft een verzamel lounge iets dus tja.... ook een tip mischien :) |
download eens
alex gopher- the child st germain- sure thing air- all i need air- playground love royksopp- eple massive attack- teardrop en ehm, ja, wegdroom muziek. telt sigur rós dan ook ? nja, tis niet echt lounge, maar wel absolute wegdroom muziek. sigur rós- track 8 sigur rós- svefn-g-englar sigur rós- ny batterí |
|
Niet allemaal per definitie "lounge", wel lekkere chillmuziek:
Schneider TM Bola DNTEL Mum Gus Gus David Holmes Telefon Tel Aviv Acceleradeck Flowchart Global Communication Cylob Herbert Isan B. Fleischman Mice Parade Herrmann & Kleine Marumari |
Citaat:
|
ow, ow, ow!
Faultline Maakt soms verdwaalde X-files muziek, maar is wel heerlijk. Het nieuwste album, Your Love Means Everything is echt zo lekker... ennuh, Lemon Jelly Lekker relaxte muziek, met zo af en toe loze engelse humor erdoor ;) Iemand riep daar Schneider TM? zoek eens het album Unrest van Erlend Øye op. Dat is eeb van de zangers van de Kings of Convenience (beetje Simon & Garfunkel achtig) die een solo album gemaakt heeft, waar hij zingt, en de muziek verzorgt wordt door verschillende elektrische artiesten over de hele wereld. Erlend Øye & Schneider TM hebben zo bijvoorbeeld "Like Gold" gemaakt. |
Citaat:
om mijn offtopicigheid nog even goed te maken: Erlend Oye is dus ind errug fijne muziek |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |