Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Hoe uit de stress zich bij jullie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=483556)

stout! 20-05-2003 18:12

Hoe uit de stress zich bij jullie?

Ik begon net opeens tegen mijn vader te schreeuwen omdat hij iets van mijn bord meepikte:D ~ lichtelijk overdreven;). Daarna voelde ik me heel huilerig.
Ik denk dat het komt omdat ik morgen Latijn heb, waar ik erg tegenop zie (en dat ik ook nog lang niet goed genoeg geleerd heb).
Hoe uit de stress zich bij jullie? Ben je onaanspreekbaar, trek je je terug of ben je juist overdreven druk?
Ik zit trouwens ook de hele dag zo met mijn been te trillen, mijn moeder wordt er helemaal gek van:o.

Mortischa 20-05-2003 18:13

niet

kzit zwaar onder de pillen, nog nix gestresst sinds een dag voor t examen (y)

smacks 20-05-2003 18:16

ik had vanmiddag (voor het eerst sinds mijn eerste examen) een pesthumeur en zag het allemaal helemaal niet meer zitten. morgen heb ik economie en het is al zeker dat ik dat niet ga halen, vandaar. ik heb iedereen die ik tegenkwam (op msn, hier op t forum, in huis) vertelt hoe ik me voelde en waarom en allemaal hebben ze gezegd dat ik het toch wel haal, ookal verkloot ik economie. dat geeft je toch wel weer ene lekker gevoel en ik ga zo maar weer es beginnen met leren dus....

stout! 20-05-2003 18:18

Citaat:

Mortischa schreef op 20-05-2003 @ 19:13:
niet

Wat goed(y). Ik heb ook van die druppeltjes 's ochtends, meer om mijn moeder gerust te stellen;). Onder examens zelf vallen de zenuwen ook wel mee maar ik schrok toch wel een beetje van mezelf net:D.

igfy 20-05-2003 18:18

hmm het is nu iets minder erg dan voor de examens... maar nog steeds erg. ik krijg buikkrampen iets van een uur vantevoren maar dan neem ik valeriaan en wordt het minder... maar ik heb bij sk wel veel onnauwkeurigheidsfouten dus blijkbaar was ik toch nog zenuwachtig

Ichonama 20-05-2003 18:18

Niet, ik heb gelukkig geen stres. Ben ik heel blij mee als ik zie hoe beroerd sommigen eraan toe zijn.

steentje 20-05-2003 18:19

flink janken en eten!!! Heel veel eten! (en kwas nog wel zo goed bezig met afvallen! Zucht...)

Silverchoice 20-05-2003 18:19

Nog geen last van stress tot nog toe. Kan er ook wel mee te maken hebben dat de eerste drie examens allemaal wel goed gingen. Morgen idd latijn, dus vanavond zal de stress wel komen.. ;)

Photodynamic 20-05-2003 18:19

ik merk de stress alleen aan dat ik niet kan slapen. Maar ik heb slaappillen bij de dokter gehaald, dus dat zit wel snor nu. En verder, veel trillen met mn been, en overdreven vaak naar de plee :rolleyes:

bumblebee 20-05-2003 18:24

De 2 dagen voor mn examens amper, - strak van de pilletjes :cool: - haha..maar die zijn nu op, en eigenlijk heb ik ze niet meer zo nodig vind ik. moet ook zonder kunnen..
Maar de stress 'sochtends uit zit met 10 keer naar de wc gaan voordat k naar school ga en geen stukje brood wil er in,

En 's avonds: sneller huilen enzo..mja gaat nu wel weer beter :)

stout! 20-05-2003 18:29

Citaat:

steentje schreef op 20-05-2003 @ 19:19:
flink janken en eten!!! Heel veel eten! (en kwas nog wel zo goed bezig met afvallen! Zucht...)
heheh herkenbaar:D. Ik wilde nog een kilo afvallen voordat ik (na de examens) op vakantie ga, maar die kan ik op mijn (groeiende;)) buik schrijven. Het is gewoon écht niet te doen.

SuperSanne 20-05-2003 18:35

arg, heel veel snoepen, trillende spieren (heel onaangenaam), en ELKE nacht de meest vreemde dromen 9en die gan niet altijd over het examen, maar soms ook over bijv. afgeknipte teennagels) :confused: , zal blij zijn als het voorbij is...

MiZz TeRiOuZz 20-05-2003 18:41

HUILEN! *grom*

al weken van te voren, en iedere dag :eek:

maar nu slik ik sind een week of 2 wat pillen en nou gaat het bijna iedere dag goed (y):):)

brynn 20-05-2003 18:45

beetje trillerig en geen zin in eten (daarom trillerig) niet echt optimaal slapen en een overheersend ikwilnietikwilnietikwilniet gevoel. en bijzonder twijfelen over alles wta ik heb gemaakt achteraf. gewoon niet echt vrolijk. irrationele stress is het ergst en had niet verwacht dat ik die in deze mate zou hebben.

naam onbekend 20-05-2003 18:57

Citaat:

Ichonama schreef op 20-05-2003 @ 19:18:
Niet, ik heb gelukkig geen stress. Ben ik heel blij mee als ik zie hoe beroerd sommigen eraan toe zijn.

heropsychodream 20-05-2003 18:59

Rugpijn.

Pla 20-05-2003 19:00

Ik heb alleen last van gezonde stress, dus ik heb het aardig onder bedwang, alleen soms word ik een beetje druk, ga gek doen enzo.. Maar daarna voel ik me echt klote, zo van; oow kben aan het stressen, ik ken het niet blabla
Na een 10min/kwartier is dat wel over :)

geetaheera 20-05-2003 19:06

nu ff niet... maar ik had wel stress sinds examen (vrijdag) begonnen was:

buikramp
misselijkheid
minder eetlust
veel koffie drinken waardoor ik vaak naar de wc moet!
gestressed doen en dan in tijdnood komen om te leren hihihi

maar nu ben ik niet gestressed! ben nog beetje sleepy ;) (net wakker -> slaaptekort vandaar) zelfde effect als pillen misschien! :p succes iedereen met de examens!

misschien ben ik morgen wel gestressed! maar ja dan blijf ik lekker uit de buurt bij de rest van die stresskippen en op tijd bij examen-gymzaal zijn.

miekmuis 20-05-2003 19:09

Ik heb al weken buikpijn, maar dat was ook al voor de tentamens
en alle werkstukken enzo.
Verder was ik de dag voor mijn 1e examen hypergevoelig en had
ik toch wel een beetje een huilbui. Oh gisteravond trouwens ook, maar dat kwam omdat ik echt in de problemen zat voor gs.

I'ts Moi 20-05-2003 19:15

Ik ben hyper actief, maar dat is meer een soort ontlading nu ik geschiedenis heb gehad, ik zag daar zo tegenop!

Kuzz Ik ;)

BiteMe 20-05-2003 19:17

Ik hou niet zo van pillen... ik heb ze ook niet nodig. Ik ben alleen een beetje *gezond* zenuwachtig. Maar 1 ding was niet fijn..maandag had ik nederlands, ik heb echt geen moeite met dat vak, ik was ook niet zenuwachtig. Toen ik er zat ging het wel, maar toen ik bij vraag 2 was (lag niet aan de vraag) werd ik opeens helemaal gek! Mijn hart ging heleamaal door het lint, ik werd misselijk...pfff... kheb een kwartier lang niks gedaan om tot rust te komen. Gelukkig had ik maar anderhalf uur ofzo nodig voor nederlands. Ik was overvallen door het idee *examens!* ofzo? Of het lag aan die paar slokken golden power... die energy drinks hoef ik echt nooit meer! Het was wel kut, maar gelukkig is het voorbij. (En nederlands had ik goed gemaakt)

knights 20-05-2003 19:18

hoe minder mensen je spreekt hoe rustiger je blijft,
iedereen steekt elkaar de gek aan..

maar hoe het zich bij me uit ?
jointje roken !

sublime 20-05-2003 19:23

hoofdpijn en niet kunnen slapen, das alles. maar aangezien elke vorm van een te veel aan emotie hiertoe lijdt bij mij ben ik er volledig aangewend en heb er dus niet zoveel last van :)

bindmiddel 20-05-2003 19:41

ben altijd erg rustig. bijna dood. maar nu kan ik niet stilzitten beweeg steeds.

Just-Rian 20-05-2003 20:56

bijna geen stress van nature :D !
maar vanochtend voor het examen was ik wel hyper..
en op het examen zelf kan ik me moeilijk verdiepen in de tekst.

nu is alles onder controle :)

Mugiel 20-05-2003 21:01

Na maatschappijleer eigenlijk helemaal GEEN stress meer, nu nog beetje maagkrampen voor Eco omdat ik dat voldoende MOET maken om een 6 te staan,

Maatschappijleer was meeste stress voor mij omdat ik daar in me Eentje examen in deed bij ons op school en praktisch ook geen lessen had gevolgd (alleen met vragen naar leraar toe zeg maar).
complete zelfstudie zeg maar

de communiceerbeer 20-05-2003 21:05

Helemaal nergens last van. :)

Stephanie19 20-05-2003 21:11

Ben heel cool. :rolleyes:

Neey, zou ik willen. Viel gister bijna flauw toen ik Nederlands binnen wou gaan, ben toen maar weer even naar buiten gegaan. Vanmorgen helemaal nergens last van gehad, morgen wel weer denk ik... brrr

Maar tips? Gewoon diep ademhalen en even niet naar je examen kijken enzo. Werkt heel goed, beetje door de zaal kijken.

Dr. Oetker 20-05-2003 21:15

ik zeik iedereen af

Tepelhof 20-05-2003 21:25

Citaat:

Dr. Oetker schreef op 20-05-2003 @ 22:15:
ik zeik iedereen af
Idem. :(

CodeName Egg 20-05-2003 21:35

nagelbijten.. eten, slapeloos, hyperactief gestuiter, schreeuwen, huilerig.. eum.. buikpijn, hoofdpijn, overmatig toiletbezoek, ijsberend door de school.. zoiets? :o

Splodge 20-05-2003 22:29

Ik ben niet zenuwachtig ofzo. Alleen wel extreem melig en vrolijk de hele week al, misschien dat dat er mee te maken heeft :confused:

LostProphetX 20-05-2003 22:29

m'n gitaar gaat zo door et raam heen als et zo doorgaat :mad:

Eddy E 20-05-2003 22:33

Ik ben relaxter dan normaal, ongelooflijk :)

Ik kneep hem eerst een beetje, omdat er toch best wel veel van afhangt die examens. Maar zeker nu ik de eerste drie examens goed gemaakt heb voel ik me vol zelfvertrouwen, bijna beter dan anders :cool:

_Moby_ 20-05-2003 22:41

Citaat:

Mortischa schreef op 20-05-2003 @ 19:13:
niet

bij mij precies hetzelfde :D... zwaar onder de pillen, (Valeriaan en dat soort drugs allemaal) en nog totaal geen last van stress of zenuwen gehad....

lil_jj 20-05-2003 22:45

nou ik ben best gestresst,ik wil het zo graag halen maar tis best moeilijk en nu na geschiedenis weet ik et zo allemaal niet meer!Ik rook als een ketter steek de een na de ander op en eet ook egt heel veel voor de rest erg kortaf maar ja nog een paar dagen!
Ga meteen na wiskunde lekker de kroeg in even ont-stressen :D

lareno 21-05-2003 06:30

- Ik slaap heel onrustig: vervelende dromen, wakker worden, woelen, etc. (n)
- Voor een examen ben ik heel zenuwachtig: trillende handen, raar gevoel in m'n maag.
- M'n spieren in m'n rechter schouder en nek zitten helemaal vast (komt door het vele schrijven de laatste dagen gecombineerd met spanning)
- Voor het allereerste examen was ik een beetje huilerig, maar daar heb ik nu geen last meer van gelukkig.
- En ik ben helemaal hyper. Ik praat haast alleem nog maar over het examen, ik stel me de ergst mogelijke rampscenario's voor, etc. (mijn ouders worden er helemaal gek van :D )
- Ik plas me gek :)

Nuck 21-05-2003 06:44

Niet, ik heb geen last van stress :).

break of dawn 21-05-2003 07:29

Citaat:

Pla schreef op 20-05-2003 @ 20:00:
Ik heb alleen last van gezonde stress, dus ik heb het aardig onder bedwang, alleen soms word ik een beetje druk, ga gek doen enzo.. Maar daarna voel ik me echt klote, zo van; oow kben aan het stressen, ik ken het niet blabla
Na een 10min/kwartier is dat wel over :)

juud85 21-05-2003 07:29

mn stress is nu minder dan met de schoolonderzoeken en luistertoetsen......toen dacht ik dat ik ging zakken, totaal onnodig want ik sta er goed voor. Alle examens tot nu toe relaxed gemaakt, allemaal rond de 7 :D
nog drie.....vanmiddag engels....daar zie ik echt tegenop.
Ik ga nagelbijten (normaal noooooit) maar verder niet echt.Ohja jezelf lekker verwennen met snoepjes en veel aandacht ;)
zet m op! (y)
xxxx judith

PardonMe 21-05-2003 09:22

Ik heb eigenlijk helemaal geen last van stress..
Ik zie die examens eik niet echt als iets anders dan een normaal tentamen.. en daar ben ik ook nooit gestresst voor geweest..
Ik sta er goed voor en ben er best wel zeker van dat ik slaag. :)

City2000 21-05-2003 09:29

Als je stress hebt..
neem dan de wijze woorden van nederlands havo examen eruit!
doel dan op de goede stress, die mensen laat prseteren ;)

naja moest er ffies uit :p
CIAO

simple creed 21-05-2003 10:31

ik heb totaal geen last van stress :D

ik ben tussendoor nog 2x naar Breda geweest voor een kamer (heb inmiddels ook een kamer) en ben heel ontspannen. Ik kijk mijn boeken amper in.

En believe me als je niet gespannen bent gaat het veel beter :)

(ok ik weet ook wel dat ik totaal geen enkele druk heb)

MevrouwM 21-05-2003 10:37

Bij mij is mijn oogzenuw ermee gekapt (is al een tijdje zo), kan dus ook maar met 1 oogje kijken nu... volgens de neuroloog kan het niet van stress komen, maar volgens mijn moeder is het na het examen over.

En verder; last van hoofdpijn, slecht slapen, geen honger :rolleyes:

Nee ik kan niet zo goed tegen stress... :(

ABgirl 21-05-2003 10:42

Ik heb eigenlijk weinig last van stress, alleen vlak voordat ik aan een examen moet beginnen een beetje en voor de rest valt het me op dat ik wel erg veel snoep de laatste dagen, maar voor de rest heb ik eigenlijk weinig last. :)

Braakdraak 21-05-2003 10:55

Stress? Bah. Dat doet me weer aan die tekst van Nederlands denken (Havo).

Maar ik heb persoonlijk totaal geen last van stress. Gewoon in- en uitademen. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.