Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 18:12
stout!
stout! is offline
Ik begon net opeens tegen mijn vader te schreeuwen omdat hij iets van mijn bord meepikte ~ lichtelijk overdreven. Daarna voelde ik me heel huilerig.
Ik denk dat het komt omdat ik morgen Latijn heb, waar ik erg tegenop zie (en dat ik ook nog lang niet goed genoeg geleerd heb).
Hoe uit de stress zich bij jullie? Ben je onaanspreekbaar, trek je je terug of ben je juist overdreven druk?
Ik zit trouwens ook de hele dag zo met mijn been te trillen, mijn moeder wordt er helemaal gek van.
Oud 20-05-2003, 18:13
Verwijderd
niet

kzit zwaar onder de pillen, nog nix gestresst sinds een dag voor t examen
Oud 20-05-2003, 18:16
smacks
smacks is offline
ik had vanmiddag (voor het eerst sinds mijn eerste examen) een pesthumeur en zag het allemaal helemaal niet meer zitten. morgen heb ik economie en het is al zeker dat ik dat niet ga halen, vandaar. ik heb iedereen die ik tegenkwam (op msn, hier op t forum, in huis) vertelt hoe ik me voelde en waarom en allemaal hebben ze gezegd dat ik het toch wel haal, ookal verkloot ik economie. dat geeft je toch wel weer ene lekker gevoel en ik ga zo maar weer es beginnen met leren dus....
Oud 20-05-2003, 18:18
stout!
stout! is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 20-05-2003 @ 19:13:
niet

Wat goed. Ik heb ook van die druppeltjes 's ochtends, meer om mijn moeder gerust te stellen. Onder examens zelf vallen de zenuwen ook wel mee maar ik schrok toch wel een beetje van mezelf net.
igfy
igfy is offline
hmm het is nu iets minder erg dan voor de examens... maar nog steeds erg. ik krijg buikkrampen iets van een uur vantevoren maar dan neem ik valeriaan en wordt het minder... maar ik heb bij sk wel veel onnauwkeurigheidsfouten dus blijkbaar was ik toch nog zenuwachtig
Ichonama
Ichonama is offline
Niet, ik heb gelukkig geen stres. Ben ik heel blij mee als ik zie hoe beroerd sommigen eraan toe zijn.
Oud 20-05-2003, 18:19
steentje
steentje is offline
flink janken en eten!!! Heel veel eten! (en kwas nog wel zo goed bezig met afvallen! Zucht...)
Silverchoice
Silverchoice is offline
Nog geen last van stress tot nog toe. Kan er ook wel mee te maken hebben dat de eerste drie examens allemaal wel goed gingen. Morgen idd latijn, dus vanavond zal de stress wel komen..
Photodynamic
Photodynamic is offline
ik merk de stress alleen aan dat ik niet kan slapen. Maar ik heb slaappillen bij de dokter gehaald, dus dat zit wel snor nu. En verder, veel trillen met mn been, en overdreven vaak naar de plee
Oud 20-05-2003, 18:24
bumblebee
bumblebee is offline
De 2 dagen voor mn examens amper, - strak van de pilletjes - haha..maar die zijn nu op, en eigenlijk heb ik ze niet meer zo nodig vind ik. moet ook zonder kunnen..
Maar de stress 'sochtends uit zit met 10 keer naar de wc gaan voordat k naar school ga en geen stukje brood wil er in,

En 's avonds: sneller huilen enzo..mja gaat nu wel weer beter
Oud 20-05-2003, 18:29
stout!
stout! is offline
Citaat:
steentje schreef op 20-05-2003 @ 19:19:
flink janken en eten!!! Heel veel eten! (en kwas nog wel zo goed bezig met afvallen! Zucht...)
heheh herkenbaar. Ik wilde nog een kilo afvallen voordat ik (na de examens) op vakantie ga, maar die kan ik op mijn (groeiende) buik schrijven. Het is gewoon écht niet te doen.
Oud 20-05-2003, 18:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
arg, heel veel snoepen, trillende spieren (heel onaangenaam), en ELKE nacht de meest vreemde dromen 9en die gan niet altijd over het examen, maar soms ook over bijv. afgeknipte teennagels) , zal blij zijn als het voorbij is...
Oud 20-05-2003, 18:41
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
HUILEN! *grom*

al weken van te voren, en iedere dag

maar nu slik ik sind een week of 2 wat pillen en nou gaat het bijna iedere dag goed
Oud 20-05-2003, 18:45
brynn
brynn is offline
beetje trillerig en geen zin in eten (daarom trillerig) niet echt optimaal slapen en een overheersend ikwilnietikwilnietikwilniet gevoel. en bijzonder twijfelen over alles wta ik heb gemaakt achteraf. gewoon niet echt vrolijk. irrationele stress is het ergst en had niet verwacht dat ik die in deze mate zou hebben.

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 19:02.
Oud 20-05-2003, 18:57
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ichonama schreef op 20-05-2003 @ 19:18:
Niet, ik heb gelukkig geen stress. Ben ik heel blij mee als ik zie hoe beroerd sommigen eraan toe zijn.
Oud 20-05-2003, 18:59
heropsychodream
heropsychodream is offline
Rugpijn.
Oud 20-05-2003, 19:00
Pla
Pla is offline
Ik heb alleen last van gezonde stress, dus ik heb het aardig onder bedwang, alleen soms word ik een beetje druk, ga gek doen enzo.. Maar daarna voel ik me echt klote, zo van; oow kben aan het stressen, ik ken het niet blabla
Na een 10min/kwartier is dat wel over
Oud 20-05-2003, 19:06
Verwijderd
nu ff niet... maar ik had wel stress sinds examen (vrijdag) begonnen was:

buikramp
misselijkheid
minder eetlust
veel koffie drinken waardoor ik vaak naar de wc moet!
gestressed doen en dan in tijdnood komen om te leren hihihi

maar nu ben ik niet gestressed! ben nog beetje sleepy (net wakker -> slaaptekort vandaar) zelfde effect als pillen misschien! succes iedereen met de examens!

misschien ben ik morgen wel gestressed! maar ja dan blijf ik lekker uit de buurt bij de rest van die stresskippen en op tijd bij examen-gymzaal zijn.
Oud 20-05-2003, 19:09
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb al weken buikpijn, maar dat was ook al voor de tentamens
en alle werkstukken enzo.
Verder was ik de dag voor mijn 1e examen hypergevoelig en had
ik toch wel een beetje een huilbui. Oh gisteravond trouwens ook, maar dat kwam omdat ik echt in de problemen zat voor gs.
Oud 20-05-2003, 19:15
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik ben hyper actief, maar dat is meer een soort ontlading nu ik geschiedenis heb gehad, ik zag daar zo tegenop!

Kuzz Ik
Oud 20-05-2003, 19:17
BiteMe
BiteMe is offline
Ik hou niet zo van pillen... ik heb ze ook niet nodig. Ik ben alleen een beetje *gezond* zenuwachtig. Maar 1 ding was niet fijn..maandag had ik nederlands, ik heb echt geen moeite met dat vak, ik was ook niet zenuwachtig. Toen ik er zat ging het wel, maar toen ik bij vraag 2 was (lag niet aan de vraag) werd ik opeens helemaal gek! Mijn hart ging heleamaal door het lint, ik werd misselijk...pfff... kheb een kwartier lang niks gedaan om tot rust te komen. Gelukkig had ik maar anderhalf uur ofzo nodig voor nederlands. Ik was overvallen door het idee *examens!* ofzo? Of het lag aan die paar slokken golden power... die energy drinks hoef ik echt nooit meer! Het was wel kut, maar gelukkig is het voorbij. (En nederlands had ik goed gemaakt)
Oud 20-05-2003, 19:18
knights
knights is offline
hoe minder mensen je spreekt hoe rustiger je blijft,
iedereen steekt elkaar de gek aan..

maar hoe het zich bij me uit ?
jointje roken !
Oud 20-05-2003, 19:23
sublime
sublime is offline
hoofdpijn en niet kunnen slapen, das alles. maar aangezien elke vorm van een te veel aan emotie hiertoe lijdt bij mij ben ik er volledig aangewend en heb er dus niet zoveel last van
Oud 20-05-2003, 19:41
bindmiddel
bindmiddel is offline
ben altijd erg rustig. bijna dood. maar nu kan ik niet stilzitten beweeg steeds.
Oud 20-05-2003, 20:56
Just-Rian
Just-Rian is offline
bijna geen stress van nature !
maar vanochtend voor het examen was ik wel hyper..
en op het examen zelf kan ik me moeilijk verdiepen in de tekst.

nu is alles onder controle
Oud 20-05-2003, 21:01
Mugiel
Mugiel is offline
Na maatschappijleer eigenlijk helemaal GEEN stress meer, nu nog beetje maagkrampen voor Eco omdat ik dat voldoende MOET maken om een 6 te staan,

Maatschappijleer was meeste stress voor mij omdat ik daar in me Eentje examen in deed bij ons op school en praktisch ook geen lessen had gevolgd (alleen met vragen naar leraar toe zeg maar).
complete zelfstudie zeg maar
Oud 20-05-2003, 21:05
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Helemaal nergens last van.
Oud 20-05-2003, 21:11
Stephanie19
Stephanie19 is offline
Ben heel cool.

Neey, zou ik willen. Viel gister bijna flauw toen ik Nederlands binnen wou gaan, ben toen maar weer even naar buiten gegaan. Vanmorgen helemaal nergens last van gehad, morgen wel weer denk ik... brrr

Maar tips? Gewoon diep ademhalen en even niet naar je examen kijken enzo. Werkt heel goed, beetje door de zaal kijken.
Oud 20-05-2003, 21:15
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik zeik iedereen af
Oud 20-05-2003, 21:25
Tepelhof
Tepelhof is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 20-05-2003 @ 22:15:
ik zeik iedereen af
Idem.
Oud 20-05-2003, 21:35
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
nagelbijten.. eten, slapeloos, hyperactief gestuiter, schreeuwen, huilerig.. eum.. buikpijn, hoofdpijn, overmatig toiletbezoek, ijsberend door de school.. zoiets?
Oud 20-05-2003, 22:29
Splodge
Splodge is offline
Ik ben niet zenuwachtig ofzo. Alleen wel extreem melig en vrolijk de hele week al, misschien dat dat er mee te maken heeft
Oud 20-05-2003, 22:29
LostProphetX
LostProphetX is offline
m'n gitaar gaat zo door et raam heen als et zo doorgaat
Oud 20-05-2003, 22:33
Eddy E
Eddy E is offline
Ik ben relaxter dan normaal, ongelooflijk

Ik kneep hem eerst een beetje, omdat er toch best wel veel van afhangt die examens. Maar zeker nu ik de eerste drie examens goed gemaakt heb voel ik me vol zelfvertrouwen, bijna beter dan anders
Oud 20-05-2003, 22:41
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 20-05-2003 @ 19:13:
niet

bij mij precies hetzelfde ... zwaar onder de pillen, (Valeriaan en dat soort drugs allemaal) en nog totaal geen last van stress of zenuwen gehad....
Oud 20-05-2003, 22:45
lil_jj
lil_jj is offline
nou ik ben best gestresst,ik wil het zo graag halen maar tis best moeilijk en nu na geschiedenis weet ik et zo allemaal niet meer!Ik rook als een ketter steek de een na de ander op en eet ook egt heel veel voor de rest erg kortaf maar ja nog een paar dagen!
Ga meteen na wiskunde lekker de kroeg in even ont-stressen
Oud 21-05-2003, 06:30
Verwijderd
- Ik slaap heel onrustig: vervelende dromen, wakker worden, woelen, etc.
- Voor een examen ben ik heel zenuwachtig: trillende handen, raar gevoel in m'n maag.
- M'n spieren in m'n rechter schouder en nek zitten helemaal vast (komt door het vele schrijven de laatste dagen gecombineerd met spanning)
- Voor het allereerste examen was ik een beetje huilerig, maar daar heb ik nu geen last meer van gelukkig.
- En ik ben helemaal hyper. Ik praat haast alleem nog maar over het examen, ik stel me de ergst mogelijke rampscenario's voor, etc. (mijn ouders worden er helemaal gek van )
- Ik plas me gek
Oud 21-05-2003, 06:44
Nuck
Nuck is offline
Niet, ik heb geen last van stress .
Oud 21-05-2003, 07:29
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Pla schreef op 20-05-2003 @ 20:00:
Ik heb alleen last van gezonde stress, dus ik heb het aardig onder bedwang, alleen soms word ik een beetje druk, ga gek doen enzo.. Maar daarna voel ik me echt klote, zo van; oow kben aan het stressen, ik ken het niet blabla
Na een 10min/kwartier is dat wel over
Oud 21-05-2003, 07:29
juud85
juud85 is offline
mn stress is nu minder dan met de schoolonderzoeken en luistertoetsen......toen dacht ik dat ik ging zakken, totaal onnodig want ik sta er goed voor. Alle examens tot nu toe relaxed gemaakt, allemaal rond de 7
nog drie.....vanmiddag engels....daar zie ik echt tegenop.
Ik ga nagelbijten (normaal noooooit) maar verder niet echt.Ohja jezelf lekker verwennen met snoepjes en veel aandacht
zet m op!
xxxx judith
Oud 21-05-2003, 09:22
PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb eigenlijk helemaal geen last van stress..
Ik zie die examens eik niet echt als iets anders dan een normaal tentamen.. en daar ben ik ook nooit gestresst voor geweest..
Ik sta er goed voor en ben er best wel zeker van dat ik slaag.
Oud 21-05-2003, 09:29
City2000
City2000 is offline
Als je stress hebt..
neem dan de wijze woorden van nederlands havo examen eruit!
doel dan op de goede stress, die mensen laat prseteren

naja moest er ffies uit
CIAO
Oud 21-05-2003, 10:31
simple creed
simple creed is offline
ik heb totaal geen last van stress

ik ben tussendoor nog 2x naar Breda geweest voor een kamer (heb inmiddels ook een kamer) en ben heel ontspannen. Ik kijk mijn boeken amper in.

En believe me als je niet gespannen bent gaat het veel beter

(ok ik weet ook wel dat ik totaal geen enkele druk heb)
Oud 21-05-2003, 10:37
Verwijderd
Bij mij is mijn oogzenuw ermee gekapt (is al een tijdje zo), kan dus ook maar met 1 oogje kijken nu... volgens de neuroloog kan het niet van stress komen, maar volgens mijn moeder is het na het examen over.

En verder; last van hoofdpijn, slecht slapen, geen honger

Nee ik kan niet zo goed tegen stress...
Oud 21-05-2003, 10:42
Verwijderd
Ik heb eigenlijk weinig last van stress, alleen vlak voordat ik aan een examen moet beginnen een beetje en voor de rest valt het me op dat ik wel erg veel snoep de laatste dagen, maar voor de rest heb ik eigenlijk weinig last.
Oud 21-05-2003, 10:55
Braakdraak
Braakdraak is offline
Stress? Bah. Dat doet me weer aan die tekst van Nederlands denken (Havo).

Maar ik heb persoonlijk totaal geen last van stress. Gewoon in- en uitademen.
Advertentie

Regels voor berichten