Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Reis jij vaak genoeg met het ov om er ontevreden over te zijn? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=483724)

Conan the Librarian 20-05-2003 19:51

Reis jij vaak genoeg met het ov om er ontevreden over te zijn?

Ik wil het graag weten. :)

Thomas 20-05-2003 19:52

Zeker weten, want dat maak je pas echt mee hoe de NS werkelijk is. ;)

hallo bernie! 20-05-2003 19:52

(y)

Ja, maar ik ben het niet.

BBEM 20-05-2003 19:53

ik reis minimaal 4 dagen per week met de trein soms ook wel 6 en ik moet zeggen ik heb eigenlijk zeer weinig klachten over de ns, misschien heb ik gewoon een heel rustig traject

perseus 20-05-2003 19:54

Nee.
Eens in de zoveel maanden, altijd met de trein, en dat is dan ook weer niet zo'n ramp als je een uurtje vertraging hebt (reductie.. :P).

Siyabonga 20-05-2003 19:57

ik reis gemiddeld 2 dagen per maand met de trein.
1x 5 minuten vertraging gehad

dus niks te klagen:)

Rabbi Daniel 20-05-2003 20:01

Ja... Ik reis op ongeveer 200 dagen van het jaar met de trein.
Gemiddeld zo'n 100km per dag, als ik naar school ga.
Elke maand toch wel ongeveer 2500-3000 kilometer, schat ik...
Dus gemiddeld schat ik zo'n 33.000 kilometer per jaar.

Met de ontevredenheid valt het soms wel mee, soms niet.

qghp 20-05-2003 20:10

nee

wissie 20-05-2003 20:11

Nee

Denise84 20-05-2003 20:12

Ik ben niet ontevreden.. Zó'n ontzettende vertraging heb ik haast nooit en een OV hebben (en kunnen gebruiken natuurlijk) is heerlijk (y)

Veenbes 20-05-2003 20:13

Nee, ik reis er niet vaak mee maar vind wel dat het beter geregeld zou kunnen worden, één bus per half uur :(.

WolterB 20-05-2003 21:07

nee, ik reis veel met het OV, maar ze zijn in 99,9% van de gavallen op tijd :)

the tourist 20-05-2003 21:08

Ik reis wel veel met het ov, maar ik ben er niet ontevreden over.

Mr.Oizo 21-05-2003 18:27

Hm... nou de laatste tijd valt het wel mee. Zeg dat ik 6 keer per week (en dan neem ik de terugreis en heenreis op 1 dag samen)met het openbaar vervoer reis. In die 6 keer heb ik misschien 1 keer, soms 2 keer vertraging, dus eigenlijk valt het best mee...

Qamra 21-05-2003 18:28

Ja, maar echt ontevreden ben ik niet. Soms irriteer ik me dood aan van die buschauffeurs die niet door rijden.. Maar dat komt omdat ik gewoon ongeduldig ben.

En gelukkig plan ik mijn heen- en terugreis zo dat ik hoe dan ook op tijd ben :D

Keyser Saus 21-05-2003 18:30

Citaat:

MoonMonkey schreef op 20-05-2003 @ 22:08:
Ik reis wel veel met het ov, maar ik ben er niet ontevreden over.

soofje 22-05-2003 12:01

Ik reis gemiddeld 5 of 6 dagen per week met de bus en in het weekend weet je nooit of de bus wel echt komt.
Gewoon doordeweeks gaat het meestal wel goed niet altijd

Tox 22-05-2003 12:24

Ja maar ik ben niet echt ontevreden, ik reis immers 4 dagen in de week met het openbaar vervoer

Andijvie 22-05-2003 12:25

Reis veel, maar ben niet ontevreden. Wel vaak vertraging, maar dat maakt me geen snars uit, ben al blij dat ik zo ergens kom.

kHebTrekInWatLekkers 22-05-2003 12:28

neuh.... 1 keer een lange stroonstoring gehad dat was wel vervelend, maar daar kan de NS ook niks aan doen...

Modelmaker 22-05-2003 13:17

Ik weet het niet,

Ik reis wel vaak met de NS, ga in ieder geval eens per week zo ongeveer naar zwolle en ook alle pretparken worden met de trein bezocht omdat het op de fiets niet te doen is. Maar klachten, nee, klachten over de NS heb ik niet, het is bijna altijd wel netjes op tijd.

Ik heb 2 keer een hele grote vertraging gehad:
- een keer was iemand voor de trein gesprongen (gelukkig niet geraakt)
- een keer reden de treinen niet vanwege een kabelbreuk

Beide keren lang moeten wachten maar beide keren me er niet boos over gemaakt, het is overmacht dus ik kan me er totaal niet druk over maken. Ze kunnen er tot op zekere hoogte niets aan doen, sommige dingen gebeuren gewoon.

René

Ilsje 22-05-2003 13:23

heb tijd gehad dat ik in utrecht op school zat en dus 3x/week daar naar toe moest en in die tijd vriendje in nijmegen had en dus echt heeeeeel vaak aan t treinen was. wel eens vertraging gehad maar kon daar niet echt mee zitten. ik irriteer me meer aan de mensen die dan zo lopen te zeiken dan aan de trein die iets te laat komt.

miro 22-05-2003 13:37

Ik reis 2 tot 6 keer per dag met ov (heen en terug, bus trein enz) En ik heb idd redenen genoeg om ontevreden te zijn.

Revan 22-05-2003 14:45

ja absoluut, NS is natuurlijk bagger, maar op zich is het met bussen niet eens zo slecht gesteld.

euroshima 22-05-2003 14:51

Ik reis 4 tot 5 keer in de week met de bus naar de universiteit in Tilburg en op zich ben ik er niet ontevreden over.... Ik ben alleen kwaad dat de bus maar 1 keer per uur rijdt en dat ie precies 2 minuten te vroeg aanrijdt zodat ik (en veeeeelen anderen) 'm niet kan halen en dus een uur moeten wachten, en vervolgens in een overvolle bus zitten (tenminste, zitten als we mazzel hebben). Maarokay...... frustraties.....

beuk 22-05-2003 14:58

nope. zo nu en dan pak ik de trein wel maar die heeft bijna nooit vertraging, daarbij komt dat hij om het kwartier komt dus echt lang hoef je eigenlijk nooit te wachten.
verder betaal ik er ook niet voor, dus mij hoor je niet klagen..

beuk 22-05-2003 15:00

Citaat:

euroshima schreef op 22-05-2003 @ 15:51:
Ik reis 4 tot 5 keer in de week met de bus naar de universiteit in Tilburg en op zich ben ik er niet ontevreden over.... Ik ben alleen kwaad dat de bus maar 1 keer per uur rijdt en dat ie precies 2 minuten te vroeg aanrijdt zodat ik (en veeeeelen anderen) 'm niet kan halen en dus een uur moeten wachten, en vervolgens in een overvolle bus zitten (tenminste, zitten als we mazzel hebben). Maarokay...... frustraties.....
dan loop je toch 2 minuten eerder uit college weg? oke, het staat redelijk asociaal en ongeinteresseerd, maar als ik een uur zou moeten wachten vind ik dat wel een acceptabele reden..

Andijvie 22-05-2003 15:11

Grappig dat mensen de NS zo slecht vinden.... Als je in Engeland met de trein gaat, ben je er helemaal niet zeker van dat je ooit aan gaat komen... En in Spanje annuleren ze treinen gewoon...
Nederlandse treinen rijden procentueel gezien in Europa akelig góed...

Maar ja, in Japan heb je een trein waarbij je je volledige kaartje vergoed krijgt bij vijf minuten vertraging...

City2000 22-05-2003 15:29

hmm nou over de trein die ik moet nemen heb ik geen klachten van het op tijd rijden ofzo.. (wel over de drukte in de spits tijden ;) :P.. maar daarvoor zal het wel een spits tijd zijn heah ;))
maar heb wel zo mijn klachten klaar liggen over het andere openbaar vervoer in amsterdam.. doelend op de trams en bussen.
vallen de trams nog wel mee hor.. maar de bussen daar zijn er een paar van die zo slecht op tijd kunnen rijden! ARGH..
kan er gewoon boos over worden.

CIAO

Daantje_0705 22-05-2003 15:32

Nee, maar die keren dat ik met de trein reis heb ik wel altijd vertraging, en net niet lang genoeg om geld terug te krijgen. Ik heb overigens wel anderhalf jaar met de bus naar school gereisd dus daar mag ik wel wat over zeggen: dat is zelfs zo erg dat er nu helemaal geen bus meer rijdt, achtergesteld gebied is het hier...

Koen 22-05-2003 15:50

4x per week met de NS, maar ik heb niks te klagen.

nare man 22-05-2003 16:28

Ben er tevreden over en inderdaad zoals gezegd, het voordeel van een OV weegt op tegen een hele hoop nadelen.

Yolcu 22-05-2003 16:54

5x in de week met de trein
4x in de week met de streekbus
en ongeveer 16x in de week met de stadsbus

Ach, ik heb met de trein vaak vertragingen.. vooral rond etenstijd en 's ochtends vroeg. Met de bussen heb ik bijna nooit problemen, eens in de paar maanden komt er eens een bus niet opdagen of rijden ze te vroeg weg, maar dat is ook een beetje mn eigen schuld: "had ik er maar op tijd moeten zijn". Wel jammer dat ik bijna altijd moet staan in de stadsbus.

Over het algemeen gaat zo'n 70% van de ritten zonder problemen. (Of ik erger me er gewoon al niet meer aan - het is normaal geworden)

Optima 22-05-2003 19:27

ik reisde vaak genoeg met OV, om me er bont en blauw aan te ergeren, om het mijn neusgaten uit te laten komen, om gefrustreerd mijn nagels te kloven, om over te gaan op agressieve maatregelen tegen conducteurs, om de n.s. een schadevergoeding te eisen ( ze hadden me een keer opgesloten in een trein) , om honderden geld-terug-bij-vertraging's enveloppen te vragen aan de lokettiste en ze aan iedereen uit te delen....

maar nu heb ik een auto, en leef ik vredig... :)

LittleStar3 22-05-2003 19:29

ik reis zo'n 4 tot 5 dagen per week met de trein. Vooral als ik vroeg op school moet zijn wil de trein nog wel eens vertraging hebben of helemaal niet rijden (omdat er weer eens storing o.i.d zijn)
Vroeger ergerde ik me er altijd onwijs aan, nu heb ik zoiets van, tja alweer, naja volgende keer beter. Ik heb er tegenwoordig geen zin meer in om me er druk over te maken.

Dminor 22-05-2003 19:54

Nee.

Onbekende 22-05-2003 19:58

Ik reis drie dagen in de week heen en weer naar Leeuwarden met de bus en ik ben eigenlijk best tevreden. Mijn aansluiting heb ik slechts een keer gemist en ik ben maar twee keer te laat gekomen (file), dat is toch best netjes. Ik vind het wel een groot bezwaar dat het zo ontzettend duur is! Vorig jaar had ik een OV-studentenkaart, maar dat jaar moet ik alles zelf betalen omdat ik dit jaar geen hoger onderwijs volg maar terug ben op het VWO (volwassenonderwijs). Ik ben dus echt veel geld kwijt aan dat heen en weer reizen (zo'n 25 euro per week) en ik vind het het geld eigenlijk niet echt waard als je de soms nogal vieze en oude bussen ziet. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden over het openbaar vervoer. Als ik met de trein reis gaat dat over het algemeen ook vrij goed. Ik heb nog nooit een vertraging gehad langer dan 20 minuten.

PV 22-05-2003 20:53

Ja, elke week heen en weer 2.5 uur reizen naar mn kamer (bus, trein, trein) en elke schooldag met de bus naar school..

vandaag was wel grappig, de trein stond een paar minuten stil in breda.. stapte dr een jongen in, zn vriendin bleef buiten staan, gingen ze ruzieen over of die jongen naar huis zou gaan om aan huiswerk te werken, of dat ie nog een uurtje bij zn vriendin zou blijven.. hij koos voor huiswerk, die vriendin zo: je weet wat de consequenties zijn he, hij zo: ja, dat ik nu naar huis ga; zij zo: nee remy, het is uit.

mwaha :o :p

Milk 23-05-2003 19:25

Ik vind van wel.

Quiana 23-05-2003 19:27

Citaat:

mat-ice schreef op 20-05-2003 @ 21:10:
nee

Aniken.temp 23-05-2003 19:55

Hmmm.. Reis nu eigenlijk helemaal niet meer met de trein, dus ik kan weinig zeggen over de NS... Wel de NS vorig jaar, toen k nog dagelijks met t treintje naar school/werk mocht, tsja.. Was ook nie echt om over naar huis te schrijven, zeg maar!
Wat k dan ook nie deed, k ging alleen naar huis in t weekend voor gezond eten & de wasmachine... :p Dit terzijde.

Zit nu wel elke dag in de bus, toch ook ov :D
Weet nie of dat ook overal zo beroerd is, maar op dat lijntje van MIJN bus gaat t ALTIJD fout!! Te vroeg of te laat.. Te vroeg is trouwens helemaaaal schandalig!!

jellerd 24-05-2003 13:26

ik reis vaak...en veel hmz.....geen problemen met de NS (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.