Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 19:51
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik wil het graag weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 19:52
Thomas
Thomas is offline
Zeker weten, want dat maak je pas echt mee hoe de NS werkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:52
Verwijderd

Ja, maar ik ben het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:53
BBEM
BBEM is offline
ik reis minimaal 4 dagen per week met de trein soms ook wel 6 en ik moet zeggen ik heb eigenlijk zeer weinig klachten over de ns, misschien heb ik gewoon een heel rustig traject
Oud 20-05-2003, 19:54
Verwijderd
Nee.
Eens in de zoveel maanden, altijd met de trein, en dat is dan ook weer niet zo'n ramp als je een uurtje vertraging hebt (reductie.. ).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:57
Verwijderd
ik reis gemiddeld 2 dagen per maand met de trein.
1x 5 minuten vertraging gehad

dus niks te klagen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja... Ik reis op ongeveer 200 dagen van het jaar met de trein.
Gemiddeld zo'n 100km per dag, als ik naar school ga.
Elke maand toch wel ongeveer 2500-3000 kilometer, schat ik...
Dus gemiddeld schat ik zo'n 33.000 kilometer per jaar.

Met de ontevredenheid valt het soms wel mee, soms niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:10
qghp
qghp is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:11
wissie
wissie is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:12
Denise84
Denise84 is offline
Ik ben niet ontevreden.. Zó'n ontzettende vertraging heb ik haast nooit en een OV hebben (en kunnen gebruiken natuurlijk) is heerlijk
Oud 20-05-2003, 20:13
Veenbes
Veenbes is offline
Nee, ik reis er niet vaak mee maar vind wel dat het beter geregeld zou kunnen worden, één bus per half uur .
Oud 20-05-2003, 21:07
WolterB
WolterB is offline
nee, ik reis veel met het OV, maar ze zijn in 99,9% van de gavallen op tijd
Oud 20-05-2003, 21:08
the tourist
the tourist is offline
Ik reis wel veel met het ov, maar ik ben er niet ontevreden over.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 18:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hm... nou de laatste tijd valt het wel mee. Zeg dat ik 6 keer per week (en dan neem ik de terugreis en heenreis op 1 dag samen)met het openbaar vervoer reis. In die 6 keer heb ik misschien 1 keer, soms 2 keer vertraging, dus eigenlijk valt het best mee...
Oud 21-05-2003, 18:28
Qamra
Qamra is offline
Ja, maar echt ontevreden ben ik niet. Soms irriteer ik me dood aan van die buschauffeurs die niet door rijden.. Maar dat komt omdat ik gewoon ongeduldig ben.

En gelukkig plan ik mijn heen- en terugreis zo dat ik hoe dan ook op tijd ben
Oud 21-05-2003, 18:30
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 20-05-2003 @ 22:08:
Ik reis wel veel met het ov, maar ik ben er niet ontevreden over.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:01
soofje
soofje is offline
Ik reis gemiddeld 5 of 6 dagen per week met de bus en in het weekend weet je nooit of de bus wel echt komt.
Gewoon doordeweeks gaat het meestal wel goed niet altijd
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:24
Tox
Tox is offline
Ja maar ik ben niet echt ontevreden, ik reis immers 4 dagen in de week met het openbaar vervoer
Oud 22-05-2003, 12:25
Verwijderd
Reis veel, maar ben niet ontevreden. Wel vaak vertraging, maar dat maakt me geen snars uit, ben al blij dat ik zo ergens kom.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:28
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
neuh.... 1 keer een lange stroonstoring gehad dat was wel vervelend, maar daar kan de NS ook niks aan doen...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:17
Modelmaker
Modelmaker is offline
Ik weet het niet,

Ik reis wel vaak met de NS, ga in ieder geval eens per week zo ongeveer naar zwolle en ook alle pretparken worden met de trein bezocht omdat het op de fiets niet te doen is. Maar klachten, nee, klachten over de NS heb ik niet, het is bijna altijd wel netjes op tijd.

Ik heb 2 keer een hele grote vertraging gehad:
- een keer was iemand voor de trein gesprongen (gelukkig niet geraakt)
- een keer reden de treinen niet vanwege een kabelbreuk

Beide keren lang moeten wachten maar beide keren me er niet boos over gemaakt, het is overmacht dus ik kan me er totaal niet druk over maken. Ze kunnen er tot op zekere hoogte niets aan doen, sommige dingen gebeuren gewoon.

René
Oud 22-05-2003, 13:23
Ilsje
Ilsje is offline
heb tijd gehad dat ik in utrecht op school zat en dus 3x/week daar naar toe moest en in die tijd vriendje in nijmegen had en dus echt heeeeeel vaak aan t treinen was. wel eens vertraging gehad maar kon daar niet echt mee zitten. ik irriteer me meer aan de mensen die dan zo lopen te zeiken dan aan de trein die iets te laat komt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:37
miro
miro is offline
Ik reis 2 tot 6 keer per dag met ov (heen en terug, bus trein enz) En ik heb idd redenen genoeg om ontevreden te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:45
Verwijderd
ja absoluut, NS is natuurlijk bagger, maar op zich is het met bussen niet eens zo slecht gesteld.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:51
euroshima
euroshima is offline
Ik reis 4 tot 5 keer in de week met de bus naar de universiteit in Tilburg en op zich ben ik er niet ontevreden over.... Ik ben alleen kwaad dat de bus maar 1 keer per uur rijdt en dat ie precies 2 minuten te vroeg aanrijdt zodat ik (en veeeeelen anderen) 'm niet kan halen en dus een uur moeten wachten, en vervolgens in een overvolle bus zitten (tenminste, zitten als we mazzel hebben). Maarokay...... frustraties.....
Oud 22-05-2003, 14:58
beuk
beuk is offline
nope. zo nu en dan pak ik de trein wel maar die heeft bijna nooit vertraging, daarbij komt dat hij om het kwartier komt dus echt lang hoef je eigenlijk nooit te wachten.
verder betaal ik er ook niet voor, dus mij hoor je niet klagen..
Oud 22-05-2003, 15:00
beuk
beuk is offline
Citaat:
euroshima schreef op 22-05-2003 @ 15:51:
Ik reis 4 tot 5 keer in de week met de bus naar de universiteit in Tilburg en op zich ben ik er niet ontevreden over.... Ik ben alleen kwaad dat de bus maar 1 keer per uur rijdt en dat ie precies 2 minuten te vroeg aanrijdt zodat ik (en veeeeelen anderen) 'm niet kan halen en dus een uur moeten wachten, en vervolgens in een overvolle bus zitten (tenminste, zitten als we mazzel hebben). Maarokay...... frustraties.....
dan loop je toch 2 minuten eerder uit college weg? oke, het staat redelijk asociaal en ongeinteresseerd, maar als ik een uur zou moeten wachten vind ik dat wel een acceptabele reden..
Oud 22-05-2003, 15:11
Verwijderd
Grappig dat mensen de NS zo slecht vinden.... Als je in Engeland met de trein gaat, ben je er helemaal niet zeker van dat je ooit aan gaat komen... En in Spanje annuleren ze treinen gewoon...
Nederlandse treinen rijden procentueel gezien in Europa akelig góed...

Maar ja, in Japan heb je een trein waarbij je je volledige kaartje vergoed krijgt bij vijf minuten vertraging...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:29
City2000
City2000 is offline
hmm nou over de trein die ik moet nemen heb ik geen klachten van het op tijd rijden ofzo.. (wel over de drukte in de spits tijden .. maar daarvoor zal het wel een spits tijd zijn heah )
maar heb wel zo mijn klachten klaar liggen over het andere openbaar vervoer in amsterdam.. doelend op de trams en bussen.
vallen de trams nog wel mee hor.. maar de bussen daar zijn er een paar van die zo slecht op tijd kunnen rijden! ARGH..
kan er gewoon boos over worden.

CIAO
Oud 22-05-2003, 15:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, maar die keren dat ik met de trein reis heb ik wel altijd vertraging, en net niet lang genoeg om geld terug te krijgen. Ik heb overigens wel anderhalf jaar met de bus naar school gereisd dus daar mag ik wel wat over zeggen: dat is zelfs zo erg dat er nu helemaal geen bus meer rijdt, achtergesteld gebied is het hier...
Oud 22-05-2003, 15:50
Koen
Koen is offline
4x per week met de NS, maar ik heb niks te klagen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:28
Verwijderd
Ben er tevreden over en inderdaad zoals gezegd, het voordeel van een OV weegt op tegen een hele hoop nadelen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:54
Yolcu
Yolcu is offline
5x in de week met de trein
4x in de week met de streekbus
en ongeveer 16x in de week met de stadsbus

Ach, ik heb met de trein vaak vertragingen.. vooral rond etenstijd en 's ochtends vroeg. Met de bussen heb ik bijna nooit problemen, eens in de paar maanden komt er eens een bus niet opdagen of rijden ze te vroeg weg, maar dat is ook een beetje mn eigen schuld: "had ik er maar op tijd moeten zijn". Wel jammer dat ik bijna altijd moet staan in de stadsbus.

Over het algemeen gaat zo'n 70% van de ritten zonder problemen. (Of ik erger me er gewoon al niet meer aan - het is normaal geworden)
Oud 22-05-2003, 19:27
Optima
Optima is offline
ik reisde vaak genoeg met OV, om me er bont en blauw aan te ergeren, om het mijn neusgaten uit te laten komen, om gefrustreerd mijn nagels te kloven, om over te gaan op agressieve maatregelen tegen conducteurs, om de n.s. een schadevergoeding te eisen ( ze hadden me een keer opgesloten in een trein) , om honderden geld-terug-bij-vertraging's enveloppen te vragen aan de lokettiste en ze aan iedereen uit te delen....

maar nu heb ik een auto, en leef ik vredig...
Oud 22-05-2003, 19:29
Verwijderd
ik reis zo'n 4 tot 5 dagen per week met de trein. Vooral als ik vroeg op school moet zijn wil de trein nog wel eens vertraging hebben of helemaal niet rijden (omdat er weer eens storing o.i.d zijn)
Vroeger ergerde ik me er altijd onwijs aan, nu heb ik zoiets van, tja alweer, naja volgende keer beter. Ik heb er tegenwoordig geen zin meer in om me er druk over te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:54
Dminor
Dminor is offline
Nee.
Oud 22-05-2003, 19:58
Onbekende
Onbekende is offline
Ik reis drie dagen in de week heen en weer naar Leeuwarden met de bus en ik ben eigenlijk best tevreden. Mijn aansluiting heb ik slechts een keer gemist en ik ben maar twee keer te laat gekomen (file), dat is toch best netjes. Ik vind het wel een groot bezwaar dat het zo ontzettend duur is! Vorig jaar had ik een OV-studentenkaart, maar dat jaar moet ik alles zelf betalen omdat ik dit jaar geen hoger onderwijs volg maar terug ben op het VWO (volwassenonderwijs). Ik ben dus echt veel geld kwijt aan dat heen en weer reizen (zo'n 25 euro per week) en ik vind het het geld eigenlijk niet echt waard als je de soms nogal vieze en oude bussen ziet. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden over het openbaar vervoer. Als ik met de trein reis gaat dat over het algemeen ook vrij goed. Ik heb nog nooit een vertraging gehad langer dan 20 minuten.
Oud 22-05-2003, 20:53
PV
PV is offline
Ja, elke week heen en weer 2.5 uur reizen naar mn kamer (bus, trein, trein) en elke schooldag met de bus naar school..

vandaag was wel grappig, de trein stond een paar minuten stil in breda.. stapte dr een jongen in, zn vriendin bleef buiten staan, gingen ze ruzieen over of die jongen naar huis zou gaan om aan huiswerk te werken, of dat ie nog een uurtje bij zn vriendin zou blijven.. hij koos voor huiswerk, die vriendin zo: je weet wat de consequenties zijn he, hij zo: ja, dat ik nu naar huis ga; zij zo: nee remy, het is uit.

mwaha
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:25
Verwijderd
Ik vind van wel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:27
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 20-05-2003 @ 21:10:
nee
Oud 23-05-2003, 19:55
Aniken.temp
Aniken.temp is offline
Hmmm.. Reis nu eigenlijk helemaal niet meer met de trein, dus ik kan weinig zeggen over de NS... Wel de NS vorig jaar, toen k nog dagelijks met t treintje naar school/werk mocht, tsja.. Was ook nie echt om over naar huis te schrijven, zeg maar!
Wat k dan ook nie deed, k ging alleen naar huis in t weekend voor gezond eten & de wasmachine... Dit terzijde.

Zit nu wel elke dag in de bus, toch ook ov
Weet nie of dat ook overal zo beroerd is, maar op dat lijntje van MIJN bus gaat t ALTIJD fout!! Te vroeg of te laat.. Te vroeg is trouwens helemaaaal schandalig!!
Oud 24-05-2003, 13:26
Verwijderd
ik reis vaak...en veel hmz.....geen problemen met de NS
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten