![]() |
zowat altijd fouten op cd na branden
ik heb een brander van Ricoh van 8x8x32x
vaak als ik een audio cd brand dan zijn de laatste paar liedjes vaak beschadigd, dus kraken erdoor en storingen. dit is altijd zo als ik op 8x brand (dan vaak bijna alle nummers), en meestal de laatste paar nummers als ik op 4x brand, en als ik op 2x brand dan is alles ok...zelfs als ik een cd maak met mappen erop dan zijn de laatste paar mappen moeilijk te openen en als er mp3s in staan zijn die niet af te spelen (winamp crashed en cdrom stopt met lezen) misschien ligt het ook wel aan het afwerken/sluiten van de cd door nero? of heb ik gewoon een slechte brander? weet iemand misschien waar dit aan ligt? ik heb de nieuwste Nero en ook een Ricoh driver voor mijn type brander... ik vind het erg irritant want zo kan ik nooit op 8x branden, en zitten er zowat altijd fouten op mijn cd's... |
hed je wel cd's die die snelheid van branden aan kunnen?
Maxi speed cd'roms zijn ut beste vind ik |
Misschien moet de lens van de brander schoongemaakt worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de zeer goedkope cd's niet
|
Citaat:
|
Belangrijkste vraag: wát brand je en *hoe*.
Wat is de bron? Is de bron een originele audio-CD, die je rechtstreeks kopieërt van CD naar CD-R of laat je Nero eerst naar harde schijf kopieëren alvorens het branden? Of sleep je een zooi MP3's naar een nieuwe CD, om ze dan te branden? En decodeer je ze on-the-fly met de Nero-decoder? Wat doe je précies? -- Pas dán kunnen de mensen die er wél verstand van hebben iets nuttigs over zeggen. Oh, troost je, aan je brander zal het zeker niet liggen. Hardwarematig zijn er geen slechte branders. |
ik heb nog geen echte cd's gekopieerd alleen nog mp3's naar een nieuwe compilatie slepen en dan on the fly encoden ja.
als ik met 2x brand dan is er geen probleem maar sneller wel, dan krijg ik foutjes en alleen in de laatste paar nummers. ik zal eens proberen om eerst een image te maken (alleen ik zie er het nut niet echt van in, want dat is alles eerst op de HD zetten, maar ja, het staat al op de HD...) en dan op 4x of 6x te branden ofzo... |
Citaat:
|
Citaat:
dus eerst al mn mp3's omzetten in wav? hmmzz..beetje veel werk en neemt veel ruimte in.. maar ja, dan ligt het gewoon aan mn computer of de software en niet aan de brander..maar toch wel stom dat ik dan niet eens op 8x of 6x kan branden ofzo..dat zou toch gewoon moeten kunnen :mad: |
Citaat:
Het addertje onder 't gras zit het in 't feit dat er -met name- op internet ontzettend veel bágger tussen de MP3's zit. Slechte rips, slechtere codecs etc. Wanneer je een MP3 hebt waarvan de codec van Nero niet goed raad mee weet; krijg je dat soort rare resultaten. En met Winamp hoef je dat niet eens te horen (het zijn immers verschillende codecs). Snap je? |
Citaat:
Denk je nou écht dat processorload invloed heeft op de uiteindelijke muziek als zodanig? Weinig kans. |
dan heb ik ook een vraag ik heb vaak als ik cd's brand dat er tikken in een liedje zitten. ze worden van een goede kwaliteit mp3 omgezet naar wav en dan gebrand. als ik de mp3's zo luister zitten die tikken er niet in. ligt dit aan het omzeeten van mp3 naar wav als dat zo is is er dan iets aan te doen???
|
Citaat:
www.google.com zoek maar op "buffer underrun cpu" eerste hit: http://www.liutilities.com/products/...als/tutorial1/ en ik quote Citaat:
Citaat:
dus plz, hou je 'clueless' voor je als je zelf niet verder kijkt dan je oogkleppen met 'ik moet @pie flamen' reiken |
Ja hoor @PIE. Technisch gezien klopt dat verhaal inderdaad.
Echter.. de kans dat een buffer underrun zich voordoet door te weinig CPU-kracht t.o.v. dichtslibbing van de IDE-kanalen door heavy use is nihil. Je kunt dus domweg véél beter van het tweede uitgaan, want het eerste zal zélden in de praktijk voorkomen. Het kán, maar 99 van de 100 keer is het dat andere. |
Heb je toevallig ook al een keer geprobeerd om cd's van een ander merk te gebruiken?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46. |