Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 19:24
Verwijderd
ik heb een brander van Ricoh van 8x8x32x
vaak als ik een audio cd brand dan zijn de laatste paar liedjes vaak beschadigd, dus kraken erdoor en storingen.
dit is altijd zo als ik op 8x brand (dan vaak bijna alle nummers), en meestal de laatste paar nummers als ik op 4x brand, en als ik op 2x brand dan is alles ok...zelfs als ik een cd maak met mappen erop dan zijn de laatste paar mappen moeilijk te openen en als er mp3s in staan zijn die niet af te spelen (winamp crashed en cdrom stopt met lezen) misschien ligt het ook wel aan het afwerken/sluiten van de cd door nero? of heb ik gewoon een slechte brander?

weet iemand misschien waar dit aan ligt? ik heb de nieuwste Nero en ook een Ricoh driver voor mijn type brander...
ik vind het erg irritant want zo kan ik nooit op 8x branden, en zitten er zowat altijd fouten op mijn cd's...

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 20:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 19:27
tijgje
tijgje is offline
hed je wel cd's die die snelheid van branden aan kunnen?
Maxi speed cd'roms zijn ut beste vind ik
Oud 09-04-2002, 19:30
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Misschien moet de lens van de brander schoongemaakt worden?
Oud 09-04-2002, 19:31
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
tijgje schreef:
Mwah, vrijwel elke cd kun je tegenwoordig op 8x branden...
Oud 09-04-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Misschien moet de lens van de brander schoongemaakt worden?
nou ik heb hem gister pas gekocht dus
Met citaat reageren
tijgje
tijgje is offline
de zeer goedkope cd's niet
Verwijderd
Citaat:
tijgje schreef:
jah heb op dit moment cd's die tot 16x kunnen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 23:34
Verwijderd
Belangrijkste vraag: wát brand je en *hoe*.

Wat is de bron? Is de bron een originele audio-CD, die je rechtstreeks kopieërt van CD naar CD-R of laat je Nero eerst naar harde schijf kopieëren alvorens het branden? Of sleep je een zooi MP3's naar een nieuwe CD, om ze dan te branden? En decodeer je ze on-the-fly met de Nero-decoder?

Wat doe je précies? -- Pas dán kunnen de mensen die er wél verstand van hebben iets nuttigs over zeggen.

Oh, troost je, aan je brander zal het zeker niet liggen. Hardwarematig zijn er geen slechte branders.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:20
Verwijderd
ik heb nog geen echte cd's gekopieerd alleen nog mp3's naar een nieuwe compilatie slepen en dan on the fly encoden ja.
als ik met 2x brand dan is er geen probleem maar sneller wel, dan krijg ik foutjes en alleen in de laatste paar nummers.
ik zal eens proberen om eerst een image te maken (alleen ik zie er het nut niet echt van in, want dat is alles eerst op de HD zetten, maar ja, het staat al op de HD...) en dan op 4x of 6x te branden ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:40
@pie
@pie is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ik heb nog geen echte cd's gekopieerd alleen nog mp3's naar een nieuwe compilatie slepen en dan on the fly encoden ja.
als ik met 2x brand dan is er geen probleem maar sneller wel, dan krijg ik foutjes en alleen in de laatste paar nummers.
ik zal eens proberen om eerst een image te maken (alleen ik zie er het nut niet echt van in, want dat is alles eerst op de HD zetten, maar ja, het staat al op de HD...) en dan op 4x of 6x te branden ofzo...
probeer ze es te branden als wave, dan hoeven ze niet meer gedecodeerd te worden. blijkbaar heeft je cpu het op 2x niet zo druk, met 4x al iets drukker, enz enz.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:57
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:

probeer ze es te branden als wave, dan hoeven ze niet meer gedecodeerd te worden. blijkbaar heeft je cpu het op 2x niet zo druk, met 4x al iets drukker, enz enz.

dus eerst al mn mp3's omzetten in wav? hmmzz..beetje veel werk en neemt veel ruimte in..
maar ja, dan ligt het gewoon aan mn computer of de software en niet aan de brander..maar toch wel stom dat ik dan niet eens op 8x of 6x kan branden ofzo..dat zou toch gewoon moeten kunnen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 23:12
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:

dus eerst al mn mp3's omzetten in wav? hmmzz..beetje veel werk en neemt veel ruimte in..
maar ja, dan ligt het gewoon aan mn computer of de software en niet aan de brander..maar toch wel stom dat ik dan niet eens op 8x of 6x kan branden ofzo..dat zou toch gewoon moeten kunnen
Juist. In de eerste plaats; make sure dat de MP3's zélf wel goed zijn. Het liefst nog met dezelfde codec als die Nero gebruikt; maar het allerbeste is -in jouw geval- de codec gebruiken die in Winamp zit. Zet eerst alles zélf naar PCM/WAVE om d.m.v. Winamp's Diskwriter Plugin, en brand dan dat naar CD op maximale snelheid. Wedden dat je geen problemen meer hebt?

Het addertje onder 't gras zit het in 't feit dat er -met name- op internet ontzettend veel bágger tussen de MP3's zit. Slechte rips, slechtere codecs etc. Wanneer je een MP3 hebt waarvan de codec van Nero niet goed raad mee weet; krijg je dat soort rare resultaten. En met Winamp hoef je dat niet eens te horen (het zijn immers verschillende codecs). Snap je?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 23:13
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:

Clueless!

Denk je nou écht dat processorload invloed heeft op de uiteindelijke muziek als zodanig? Weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:28
emmertje
emmertje is offline
dan heb ik ook een vraag ik heb vaak als ik cd's brand dat er tikken in een liedje zitten. ze worden van een goede kwaliteit mp3 omgezet naar wav en dan gebrand. als ik de mp3's zo luister zitten die tikken er niet in. ligt dit aan het omzeeten van mp3 naar wav als dat zo is is er dan iets aan te doen???
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:02
@pie
@pie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Clueless!

Denk je nou écht dat processorload invloed heeft op de uiteindelijke muziek als zodanig? Weinig kans.
flikker es op met al die flames op me, ik probeer hier ook alleen maar mensen te helpen ja... als je toch iets wil leren van dit blijkbaar minderwaardig lid moet je vooral verder lezen...

www.google.com

zoek maar op "buffer underrun cpu"

eerste hit:

http://www.liutilities.com/products/...als/tutorial1/

en ik quote
Citaat:
The CD-writer has an internal memory-buffer to compensate for small gaps, but if your harddrive or your CPU is interrupted for to long, the CD-writer will run out of data. Because the CD-writer cannot wait, this will cause gaps and noise in the music, or in the worst case, it will ruin the entire disc.
en
Citaat:
So, why is the CPU interrupted? Windows is a multi-tasking operation system, meaning it can run many programs simultaneously. The CPU, however, can only do one thing at a time. To solve this problem, Windows divides the CPU-time into small slices and gives each running program a short period of time to execute, before the CPU is handed over to the next program. The more programs you run, the smaller each time-slice gets. If the slices are to small, there may not be enough time for the burning-software to fill the buffer on the CD-writer.
met andere woorden: als je op lagere speed brand, verbruik je je buffer minder snel, en heb je dus minder cpu-cycles (die je extra gebruikt voor het decoden van mp3 naar wav wat nero dus doet)nodig om zonder gaps te fikken

dus plz, hou je 'clueless' voor je als je zelf niet verder kijkt dan je oogkleppen met 'ik moet @pie flamen' reiken

Laatst gewijzigd op 15-04-2002 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:34
Verwijderd
Ja hoor @PIE. Technisch gezien klopt dat verhaal inderdaad.

Echter.. de kans dat een buffer underrun zich voordoet door te weinig CPU-kracht t.o.v. dichtslibbing van de IDE-kanalen door heavy use is nihil. Je kunt dus domweg véél beter van het tweede uitgaan, want het eerste zal zélden in de praktijk voorkomen. Het kán, maar 99 van de 100 keer is het dat andere.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:14
Verwijderd
Heb je toevallig ook al een keer geprobeerd om cd's van een ander merk te gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten