![]() |
Ganzen
Ik was gister ganzen aan het voeren (stuk of 30 oid), een paar gooiden steeds hun kop achterover en maakten dan een heel raar geluid (tong heel hard heen en weer oid). 't zal wel zijn omdat ze anderen wilden wegjagen oid...maar 'k wil zeker weten waarom ze het deden. :)
|
Ik werk op een kinderboerderij, ik weet niet waarom ze het doen, maar ik zal morgen eens kijken, en als ik er niet achterkom vraag ik het wel eens.
waarschijnlijk morgen dus meer nieuws (y) :) |
naar expiriment - :cool: - heb ik uitgevonden dat het is om te dreigen, we hebben namelijk een broedende gans, en als je er langsloopt steekt hij z'n kop rechtop in de lucht, z'n tong rechtomhoog, en dan maakt hij een soort sissend geluid, is dat wat je bedoelde?
|
Citaat:
|
Om welke soort ganzen gaat het?
|
Citaat:
(Ik ben geen 'ganzen-kenner', anders had ik ook wel zeker geweten waarom ze dat geluid maakten ed.) |
Is het niet vrij normaal dat ganzen "blazen" als ze boos zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is idd om andere (ganzen, mensen, etc.) weg te jagen. Het is hun terrein, hun eten en misschien zijn ze aan het broeden/hebben ze jongen.
Zeker als ze jongen hebben zijn ze héél erg fel. Wij hebben zelf altijd ganzen gehad en als ze jongen hadden hoefde je niet in de buurt te komen. Verder wil ik even het verhaal van 'ganzen bijten' uit de wereld helpen. Ganzen bijten absoluut niet, valse ganzen bestaan niet. Ze gaan pas bijten als je in de buurt van hun nest/jongen komt, uit bescherming. |
Citaat:
Waarom zouden valse ganzen niet bestaan...? En elkaar bijten ze ook...waarom iemand anders dan niet, als ze zich bedreigt voelen bv? |
Citaat:
Dat brood kan je ook gewoon uit de hand geven, ze zijn misschien wat gretig maar zullen niet bijten, tenminste, niet om j bewust pijn te doen. En natuurlijk bijtn ze elkaar, wat doen 2 leeuwen, 2 stieren, 2 beren en ach, ga zo maar door. Mannetjes moeten elkaar nu eenmaal laten zien we de baas is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |